Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project aims to create conditions for successful educational integration of students who are ethnic minorities by organizing various joint activities - motivational training; providing access to innovative education; organizing training sessions with parents and encourage their participation in the educational process. During the project, students will have the opportunity to get acquainted with the specifics of different cultures with the idea to learn to be tolerant of all ethnicities. The project will include students from classes  7-12 in High School "Chernorizets Hraber", Plovdiv to overcome negative attitudes based on ethnic origin. This project builds on the approved plan and program to prevent dropouts.
The project will allow equal access for all students through inclusive education to innovative learning.  The attitudes of students of 7-8 classes and their parents will be explored in continuing education in high school. A motivational training outside Plovdiv with the target group will be organized to rally the relationship between Bulgarians and ethnic minorities, understanding and developing tolerance of differences. A discussion forum will be organized with the participation of teachers, local authorities, roma organizations and NGOs, as well as training for parents on the importance of education for success in life and career development. There will be information campaigns to raise awareness of project activities, as well as organizing mass events with the participation of the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Кой, какво ще прави? - организация и управление на проекта: Целта на дейността е определяне на отговорности между членовете на екипа и създаване на план - график за изпълнение на дейностите. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Провеждане на встъпителна среща за сформиране на екип и разработване на план график 2. Провеждане на периодични срещи с цел отчитане на напредъка по проекта. В изпълнението на проекта ще вземат участие следните длъжности: 1. Ръководител проект - 1 2. Администратор - 1 3. Асистент - 1 4. Счетоводител - 1 Ръкодовителят на проекта ще бъде ангажиран с цялостното управление на дейностите по проекта, комуникация с партньори и целева група. Администраторът ще подпомага дейността на Ръководител проекта и ще бъде отговорен за изпълнение на дейностите на партньор 2. Асистентът ще подпомага техническото изпълнение на проекта. Ще подготвя материали за събитията и обученията. Счетоводителят ще отговаря за финансовото изпълнение на дейностите и целесъобразно разходване на средствата в бюджета. 11 520.00 11 517.79
"Знанието е сила" - проучване сред ученици и техните родители: Целта на проучването е да се изследва мнението на ученици и техните родители относно продължаване на образованието в гимназиален етап - трудности и пречки пред семействата на учениците от етническите малцинства. Ще бъде проведено анкетно проучване на учениците от 7-8 клас, минимум 50 на брой. С родителите на учениците, които ще бъдат проведени анкетни проучвания ще се проведат интервюта с цел изследване на нагласите за продължаване на образованието. Етапите необходими за изпълнение на дейността са: 1. Подготовка на анкети за проучване сред учениците - анкетите ще бъдат подготвени с ясни и конкретни въпроси, в преобладаващата част със затворени въпроси, но с наличие и на отворен въпрос. 2. Подготовка на въпроси за провеждане на полуструктурирано интервю с родители - ще бъдат подготвени въпроси, които да бъдат зададени на родителите по време на провеждане на интервю стях. 3. Обучение на анкетьори - ще бъдат обучени двама анкетьори, които да бъдат подготвени за провеждане на интервюта на родителите на учениците от етническите малцинства, включително и на тези, които са застрашени от отпадане. 4. Провеждане на проучването - проучването на учениците ще бъде проведено с подкрепата на екипа по проекта от страна на СОУ "Чероризец Храбър", а родителите ще бъдат интервюирани от предварително подготвени и обучени анкетьори. 5. Обработка и обобщаване на данните - след провеждане на проучването сред ученици и учители, данните ще бъдат обобщени и представени на дискусионния форум. 5 450.00 5 448.00
"Съвещанието на вождовете" - дискусионен форум: Целта на дейността е да се разпише визия и съвместни мерки за подобряване на училищната интеграция в СОУ "Черноризец Храбър" с представители на местна власт, учители, неправителствени и ромски организации. Изпълнението на дейността ще премине през 2 етапа: Първи етап: организиране на 3 фокус групи на ученици от СОУ "Черноризец Храбър". Втори етап: организиране на еднодневен дискусионен форум с представители на местна власт, учители, местни ромски организациии неправителствени организации- 25 човека. В първата фокус група ще участват 20 ученика от 7-8 клас, във втората фокус група, същия брой ученици ще бъдат представители на 9-10 клас, а третата група ще включва 20 ученика от 11-12 клас. Фокус групите ще бъдат проведени с модератори и ще бъдат с продължителност 2 часа, като ще бъдат извадка от учениците от тези класове, включително и представители на етническите малцинства. Участниците от всяка една фокус група ще имат възможност да направят по 1 SWOT - анализ, който включва анализ на силните, слабите страни, възможностите и заплахите по отношение на интеграцията на етническите малцинства. Фокусът ще бъде насочен към възможностите и подходите, които е необходимо да бъдат предприети за подобряване на интеграцията в училище. Информацията от трите SWOT - анализа ще бъде обобщена и обединена като ще бъде представена по време на дискусионния форум, който е втория етап от изпълнение на дейността. По време на дискусионния форум участниците ще бъдат запознати с резултатите от проведеното проучване на представители на етническите малцинства - ученици и техните родители, както и с резултатите от фокус групите. След запознаване с проучването и препоръките от учениците, представители на местна власт, учители и ромски организации ще дискутират възможности за бъдещо развитие в интеграцията на малцинствата в училищното образование, с фокус мерки за подобрение в СОУ "Черноризец Храбър". След формулиране на мерките и начините за постигането им, ще се коментират възможности за финансиране, които да позволяват разработване на проекти по мерките, разработени в рамките на дискусионния форум. 1 697.00 1 458.94
"Заветът на хан Кубрат" - изнесено, мотивационно обучение: Ще се организира тридневно изнесено мотивационно обучение за ученици на СОУ"Черноризец Храбър" с цел опознаване, изграждане на толерантност и преодоляване на негативните обществени нагласи. В обучението общо ще вземат участие всички ученици от 7-10 клас, които към настоящия момент са 228 ученика, от които 94 са представители на етническите малцинства. Двадесет учителя ще се включат в мотивационното обучение. За да се повиши ефективността на обучението, то ще бъде проведено в 4 групи с 62 участника, т.е. ще има 4 броя еднакви по програма и тема мотивационни обучения за ученици с 4 броя изнесени пътувания. Обучението ще се проведе в подходящ за целите хотел извън гр. Пловдив, който да разполага с необходимите условия за провеждане на игри по групи. Заниманията ще бъдат в голяма част на открито, със състезателен и обучителен характер, интерактивни, с цел сплотяване на учениците и опознаването им. Вечерите ще бъдат тематични и ще се организира културна вечер, в която всеки етнос ще пресъздаде и представи свой автентичен обичай или традиция - български, ромски и турски. Втората вечер ще се направи фолклорен концерт, в който участниците ще представят тема от фолклора си. 47 384.00 56 444.44
"Моята малка готвачница" - обзавеждане на мини кухня за ученици: Целта на дейността е да се създаде място в училище, където учениците да имат възможност да се събират, коментират и създават собствени рецепти, да експерементират рецепти и да придобият кулинарни умения. Готвачницата ще бъде използвана в рамките на проекта, за да обедини ученици в занимания по готварство и сладкарство. За целите на обзавеждане на готвачницата ще бъдат закупени необходими пособия - печка, хладилник, мивка, плот, шкафове, тенджери, тигани, прибори и др. пособия, необходими за заниманията по кулинарство. Етапите за изпълнение на дейността включват: 1. избор на подходяща стая в училище 2. обзавеждане Стаята ще бъде подбрана така, че да има възможност за приспособяването й като кухня, която да има достъп до вода 3 795.00 3 795.00
"Добре дошли в нашите селища" - организиране на шатри по интереси: За подобряване на интеграцията на етническите малцинства ще бъдат сформирани 4 вида селища. В две от селищата ще има по 2 вида шатри, а в 4 от селищата 4 вида шатри по интереси. Селищата ще бъдат със следните наименования и шатри: 1. Културно селище с шатра "Танцът на народите", шатра "Веселите ноти", шатра "Етноси" и шатра "Историческо минало" - музикалната и танцовата школа ще разучат танци и песни на различни етноси, вкл. ромски и турски. Шатрите "етноси" и "Историческо минало" ще бъдат проучвателни шатри, в които учениците ще проучат специфични особености, обичаи и традиции на етносите, на база на което ще се изгради музейна сбирка в коридора на училището. Музейната сбирка ще включва традиционни носии, накити, като ще бъде придружена със снимков материал и описание на експонатите. Ангажимент на учениците от двете шатри ще бъде подготовката и аранжирането на музейната сбирка. 2. Спортно селище с шатра "волейбол", шатра "хандбал", шатра "футбол" и шатра "тенис на маса" 3. Езиково селище с шатра "Вестоносец" и шатра "Компютърни руни" - в езиковото селище ще се включат онези ученици, които изпитват затруднения с българския език. Във "Вестоносец" ще имат възможност да пишат стохове, разкази, статии, а в "Компютърни руни" ще подготвят презентации, ще изработват колажи, рисунки и други. 4. Кулинарно селище с шатра "Гостилница" и шатра "Сладкопекарница" - учениците от тези шатри ще придобият теоретични и практически умения по готварство в новообзаведената готвачница в училището. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1.Определяне на екип от лектори за провеждане на шатрите - ще се определят екипи за провеждане на шатрите, които ще се изберат между учителите в СОУ "Черноризец Храбър". Ще бъдат сключени договори с ръководителите на шатрите. 2. Разработване на учебна програма за шатрите - за всяка шатра ще бъде разработена учебна програма по дни и часове, като всяка шатра ще се събира веднъж седмично по 2 часа за провеждане на занятията. 2. Сформиране на групи - ще се подберат подходящите ученици за всяка една от шатрите в зависимост от техния профил и интереси. В шатрите ще бъдат включени ученици от 7-10 клас, включително всички представители на етническите малцинства. Ще има 8 вида шатри, всяка ще бъде по 2 групи, т.е. по 4 шатри на селище, като във всяка шатра ще вземат участие минимум 14 ученика, общо 224 ученика. 3. Закупуване на материали за отделните шатри - след подготовката на програмата и учебния план ще бъдат закупени учебните материали за всяка една от шатрите. 4. Провеждане на шатрите - въз основа на разработената програма и разпределени ученици в групи ще се разработи седмичен график за провеждане на отделните шатри. 5. Отчитане на шатрите - след приключване на дейността на шатрите в края на учебната година, ще бъдат организирани различни мероприятия, които да покажат новопридобитите умения на учениците. 34 920.50 35 913.98
"Който се учи, той ще сполучи" - тренинг за родители: Много училища имат слаба връзка с родителите от ромски произход и това има пряко въздействие върху възприятието на родителите относно училището и липсата на знания и информация, с която те разполагат за възможностите и предимствата на продължаващото образование на децата си. За да се създаде връзка между родители на ученици от маргинализирани групи с училището, ще се организира еднодневен тренинг под надслов „Който се учи, той ще сполучи“. В него ще вземат участие минимум 20 родители на ученици застрашени от отпадане, предимно от маргинализираните групи. Той ще бъде организиран с използване на различни методи – работа по групи с ментори, решаване на казуси, ролеви игри, визуализация на добри практики и т.н. с цел родителите да осъзнаят важността на образованието и да насърчават своите деца да посещават училище. 1 584.00 1 293.92
Селищен панаир: В края на проекта ще бъде организирано двудневно мероприятие, в което учениците от СОУ "Черноризец Храбър" участвали в селищата по интереси ще представят своите новопридобити умения. Първият ден ще бъде организиран спортен празник. В него ще бъдат поканени за участие ученици от други училища в града. Ще се организира турнир по волейбол, футбол, хандбал и тенис на маса, на които ще бъдат поканени и родители. Победителите ще бъдат наградени с купи. Вторият ден ще има: - 2 открити урока за учениците от езиковото селище - на откритите уроци ще бъдат поканени всички родители на учениците, участвали в езиковото селище. Учениците от шатра "Вестоносец" ще представят поетичен урок, в който ще има стихове, малки разкази, викторина с въпроси, с които учениците ще покажат наученото през годината. Учениците от шатра "Компютърни руни" ще представят пред своите родители презентации, колажи и други материали, които са изработили. -откриване на музейна сбирка "Етноси" в коридора на СОУ "Черноризец Храбър" -финален концерт, организиран от културното селище. Учениците от шатрите "Танцът на народите" и "Веселите ноти" ще представят традиционни песни и танци на различни етноси. В края на мероприятието за гостите в събитието ще бъде организиран кетъринг от учениците участвали в кулинарното селище. 4 230.00 5 150.00
"Чуйте нашия анонс" - информация и публичност по проекта: С цел популяризиране на проекта сред местната общност ще бъде организирана начална пресконференция по проекта. На пресконференцията ще бъдат поканени представители на местна власт, учители и ученици,граждани, като проекта ще бъде представен с неговите дейности и очаквани резултати. Брой участници - 20. Началната пресконференция по проекта ще бъде организирана чрез следните стъпки: 1. Определяне на дата за събитието; 2. Подготовка на програма за събитието; 3. Подготовка на списък с участници; 4. Изпращане на покани до участниците; 5. Подготовка на презентации 6. Провеждане на събитието; На пресконференцията ще бъдат поканени представители на местни медии, които да отразят събитието с информация за предстоящи дейности по проекта. За подготовка на рекламните материали в рамките на проекта ще се направи избор на изпълнител съгласно ЗОП. Предварително ще се подготви техническа спецификация, която ще включи всички изисквания относно визуализация, брой, параметри на отделните рекламни материали. След избор на изпълнител, ще се сключи договор за изпълнение, а готовите продукти ще бъдат приети с приемо - предавателни протоколи. Рекламните материали, които ще бъдат изготвени по проекта ще бъдат: Банерите ще бъдат със следните показатели: Формат: 80/200 см Материал: винил бял Обем: 1 страници Цветност: 4+0 цвята (CMYK) Довършителни: рязане, два джоба х 80 см Брой: 3 Брошурите ще бъдат със следните параметри: Формат: А4 Обем тяло: 1 страници Цветност: 4+4 цвята (CMYK) Хартия : 130 гр/м2 двустранен хром гланц Книговезване: рязане, сгъване (2 гънки) Брой: 300 Стикерите ще бъдат със следните показатели: формат: 600 mm, кръгли, цвят: 4+0 цветен(CMYK) Paper: 130 gr/м2 Количество: 100 Тениските ще бъдат със следните параметри: Цвят: бял с пълноцветен печат Материал: 125 гр. 100% памук Размер: L Стил: Унисекс Количество: 300 Актуална информация за проекта ще бъде публикувана на сайта на училището и партньорите по проекта, където ученици и техните родители ще бъдат уведомявани за предстоящи събития. Ще бъде открит фейсбук профил на училището, където ще бъдат споделяни всички снимки и информация от проведени събития по проекта. 2 820.00 2 050.00
Финален отчет по проекта: След приключване на проектните дейности ще бъдат подготвени технически и финасов отчет по проекта. Към тях ще бъдат приложени всички необходими приложения - списък на участници, материали, снимки, приемо предавателни протоколи, фактури и др, Отговорни за правилното отчитане на дейностите са Ръководител екипа, който ще подготви техническия отчет и Счетоводителя, който ще подготви финансовия отчет. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).