Description
The project is a presentation and, accordingly, distribution to the Bulgarian public of the richly illustrated book "Where the Wind Lives". The book has 96 full-color pages, is printed in large format, hardcover, and on special paper suitable for watercolors to convey a sense of connection with the illustrations. The images inside reflect, complement and develop the story. In the first part, they have an illustrative character, and while the children absorb the details, they also perceive the hidden words in them. In the second part, they have a rather stimulating character, which further develops the imagination. The text in the first part is organized in a way that allows for faster comprehension. It includes colorful words that can serve both to introduce reading and to speed it up. "Zivarei" is an organization that for years has been developing and working with the suggestopedia/reservopedia method, developed by prof. Dr. Georgi Lozanov and enriched with the possibilities of art by Prof. Dr. Evelina Gateva.Our practice in working with children has proven that the synthesis of arts allows easier perception, memorization and reproduction of the information provided. Therefore, within the framework of the project, we intend to support the prevention and reception of the information presented in the book by adapting a music video to it, visualizing the content of the song "Journey with Ray". The music arouses children's curiosity and provokes their interest in the book's character, Ray the puppy, stimulating their imagination. In our educational initiatives with children and adults, we strive to develop a culture of communication and learning skills. The entire structure of the book and every single detail in it are organized in such a way that, simultaneously with reading, children enter into play quite intuitively. The book together with the clip to it represent a complex of tools that will support the overall development of children.
| Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
|---|---|---|
| 1. Представяне и/или разпространение на вече съществуващи съвременни български продукции от сектора на КТИ пред българска публика, вкли чрез различни методи и комуникационни канали; : Дейността ще бъде изпълнена чрез представяне на книгата в градовете Дулово, Черноморец, Средец, Хисаря и Панагюрище. За целта Живарей установи контакт с ръководствата на съответните общини и ДГ "Пролет" гр. Панагюрище и получи потвърждение за заявен интерес от тяхна страна към реализацията на проекта. Конкретните места за изпълнение на проекта са специално подбрани, за да създадем по този начин възможност на жителите на малки изолирани места да се докоснат до възможностите на съвременната българска култура. Със съдействието на общините по места на представянето ще бъдат поканени деца от детските градини и училища заедно с родители и учители. На срещите, които ще организираме при представянето на книгата преподаватели и родители ще имат възможност да се запознаят с особеностите на метода сугестопедия, да получат детайлна информация и на практика да видят как децата се увличат в процеса на обучение със средствата на изкуството. С проекта целим да създадем подкрепяща среда и стимули, които изкуството предоставя по уникален начин, като чрез него ще доближим изкуството до децата, като те ще могат да се докоснат до оригиналните творби и техните създатели. Въз основа на опита ни вярваме, че интерактивното представяне на книгата „Къде живее вятърът“ ще предизвика красив емоционален отклик, повишена възприемчивост и запомнящо се преживяване у децата. Сугестопедията като метод на преподаване е алтернативен начин на обучение, в който силно се залага на развлекателния момент. Обстановката, която се изгражда е неформална, като целта в случая е да се намали или елиминира максмимално стресът в заобикалящата детето среда, като се предизвика любопитство, положително емоционално отношение към поднасяните теми - в конкретния случай историята на кученцето Рей, което е героят на книжката. Това активира мисленето и творческите заложби на децата, в търсене на познанието те го осмислят, запомнят го по-бързо, ефективно и трайно. На практика за много по-кратко време от класическите методи, се усвоява много по-голям по обем материал. Много съществен момент е също, че децата виждат по нов начин ученето, променят отношението си към него, виждат, че то може да е забавно приключение и това да е модел. В неформалната обстановка и неформалните отношения на сугестопедичния подход, децата преди всичко се отпускат, чувстват се в свои води, строгите бариери в отношенията падат и те изразяват себе си без притеснения и прикриване, освобождават чувствата си, защитават мнението си. Това е добре както за психическото здраве, така и за откриване и развитие на творческите заложби. Колективните дейности ги амбицират да покажат знанията си, талантите, възможностите, изграждат любознателност. Едновременно с това ги учат да изграждат отношения и да работят в екип, бързо да се ориентират в нова среда. Самата книга "Къде живее вятърът" предлага набор от стимули, благодарение на историята, илюстрациите, начина, по който са вплетени ключовите думи за улеснение на възприемането и четенето. Принципът на частта и цялото е свързан, както с паметовите следи и възпроизвеждането на информация, така и с обогатяване на нишката на мисълта с инструментите на изкуството. Изображенията в книжката отразяват, допълват и развиват историята. В първата част те имат илюстративен характер и докато децата попиват детайлите, възприемат и скритите думи в тях. Запаметяването на текст на песен, рима, стихотворение и т.н. са едни от най-предпочитаните подходи при работа с деца, именно заради синтеза от изкуства. Творчеството е естествено заложено във всеки от нас. Когато децата имат възможност да преживеят чрез това събитие "вълшебството" любимите им герои да оживеят, в тях се отключва етап от самия процес на учене. За тази цел в рамките на проекта предвиждаме да осъществим празник в двора и работилничка с начинаещите четци. | 8 723.84 | 0.00 |
| 2. Адаптация на културния/те продукт/и за различни социални групи, локации, аудитории, вкл. неконвенционални ;: Песента и клипът към нея надграждат заложените в книгата процеси. Посредством аудио-визуални стимули, децата ще получат още една среща с героите, която спомага за тяхното развитие на няколко нива. Проектът възприема изкуството като мощно средство за развитие на въображението. То представлява интерпретация на действителността по начин, който способства за развитие на креативността. В основата на сугестопедичния/резервопедичния подход е предлагането на избор - различните стимули - аудиални, визуални, кинестетични предизвикват различен отклик и когато са предложени без натиск у децата, се подобрява способността за изразяване, уменията за учене, личността разцъфва. Визуализацията на песента ще има стимулиращ характер за децата. Клипът към песента "Аз съм Рей" има за задача да срещне децата с героите от книгата, да ги видят как оживяват със средствата на съвременните технологии. В песента е вложена философията на книгата - тя подкрепя децата в срещата им със света - през любопитството, приятелството, откривателството - какво харесват и какво има да им предложи светът. В нея няма изявен конфликт и противопоставяне. Това дава едно спокойствие (децата спират да се страхуват да спят сами, пътешестват из континентите с челници и нощни лампи от леглото си, слагат си я под възглавницата, за да сънуват пътешествия). Развива се увереността им при създаването на нови контакти, търсенето и намирането на решения, последователността в преследването на мечтите. Освен героите в книгата, героите, създали песента, изпълнителите са живо вдъхновение. Когато чуят песента, децата ще усетят цялата палитра от гласове, които те разпознават най-често в семейството си - детски, мъжки и дамски глас. Цялостната концепция на клипа ще търси да осигури на децата възможност да почувстват принадлежност и разбиране, че са главните герои в собствената си история, че светът е пълен със същества, които може би приличат на тях и не е чак толкова трудно да намериш това, което търсиш, да сбъднеш себе си и мечтите си, когато научиш от песента и клипа, и книгата как е възможно това. Изпълнителите на песничката към клипа са на възраст под 35 години, като и Аделина Андонова и Йоанна Шуманова притежават натрупан опит в сферата на музикалното творчество. | 7 767.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
