Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: All

Planning region: All

Description

The project addresses the need to reduce the generation of household paper waste from households and the rational use of natural resources (forests) by reusing them for creative purposes, including organized group and individual art activities.
Target group: The population on the territory of the country. Direct participants in the project activities - 500 households / 1500 persons.
Activities:
1 "Implementation of a demonstration project":
- Study of the consumption of used paper at national, regional, local level in Bulgaria;
- Development of a methodology for the reuse of waste paper for creative purposes;
- Creating and distributing a recycling and art kit for home work;
- Defining and collecting methods;
- Creating an e-book for the method;
- Creating an educational video;

2 "Project Outreach Campaigns":
- Workshops to exchange good practices with stakeholders;
- Organizing and conducting seminars on target group methods;
- Dissemination of project results at national level through social networks and an online portal;
- Tree planting in different regions of the country.

3 Project Organization and Management

4 Information and Communication

Direct results (products)
- educational video and e-book on methodologies for creative recycling of used paper in everyday life;
- trees planted in different regions of the country;
- conducting seminars on the techniques for creative recycling of used paper;
- created recycling and art kit for work at home and distributed to end users;

Indirect results (general)
- enhancing cooperation between partner organizations;
- development of target creativity skills of target groups;
- empowering the civic consciousness of partners and target groups;
- Awareness of eco-sustainable behavior and responsible consumption, including separate collection of paper.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на демонстрационен проект: Дейността е насочена към постигане на проектна цел 1 Предотвратяване генерирането на хартиени отпадъци в домашни условия, чрез изготвяне на методология и пособия за чрез повторната им употреба за творчески цели. Това предвиждаме да се реализира , посредством изпълнение следните под-дейности: - Проучване на потреблението на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България. Проучването ще се провежда онлайн, по документи и анкетиране на минимум 200 домакинства/500 лица, като пряк резултат от под-дейността, събраната информация ще бъде предоставена във формата на доклад, включващ данни, констатации, заключения и препоръки; - Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели, включваща минимум: описание на процеса, материалите, стъпките, необходимите средства и допълнителните изисквания за работна среда и безопасност при работа, които трябва да се спазват, както и насоки за практическото онагледяване, чрез различни информационни материали - Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома; арт комплекта трябва да е съобразен с горната методология и да включва минимум тези елементи, които не са обичайно налични в домакинството.то на използвана хартия на национално, регионално, местно ниво в България (онлайн, по документи и анкетиране на минимум 200 домакинства/500 лица): като резултат от под-дейността, събраната информация ще бъде предоставена във формата на доклад, включващ данни, констатации, заключения и препоръки; - Развитие на методология за повторна употреба на отпадъчна хартия за творчески цели, включваща минимум: описание на процеса, материалите, стъпките, необходимите средства и допълнителните изисквания за работна среда и безопасност при работа, които трябва да се спазват, както и насоки за практическото онагледяване, чрез различни информационни материали - Създаване и разпространение на рециклиращ и арт комплект за работа у дома; арт комплекта трябва да е съобразен с горната методология и да включва минимум тези елементи, които не са обичайно налични в домакинството. 70 560.00 64 600.00
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта : Дейността е насочена към постигане на проектна цел 2.Повишаването на осведомеността и общественото самосъзнание на гражданите за спазване на йерархията за управление на битовите отпадъци, чрез реализиране на инициативи за предотвратяване на отпадъците и за увеличаване на участието на гражданите в разделно събиране. Това предвиждаме да се реализира , посредством изпълнение следните под-дейности: - Създаване на електронна книга- ръководство за приложимата методология - текст, снимки и схеми в PDF формат; - Създаване на образователно видео за методологията - Изготвяне на информационен/рекламен видеоклип за дейността с продължителност минимум 1 минута (без заставките) - 1 бр - Работни срещи за обмен на добри практики със заинтересовани страни - 1 работна среща със заинтересовани страни в гр.София, за минимум 20 лица за 1 ден; - Организиране и провеждане на семинари за методите, насочени към целевите групи - 3 семинара, 1 в гр.София и 2 в провинцията (по един за Южна и Северна България) ; - Онлайн кампания за разпространение на резултатите от проекта на национално ниво, чрез социални мрежи и специално разработен онлайн-портал, включително: 1.Изграждане и развитие на соц. профили в социални мрежи, вкл. Създаване и управление на социални профили във основните платформи Изграждане на идентичност и на положителна репутация Ангажиране на потребителите Създаване на социални групи Използване на модерни софтуерни инструменти за оптимизация в социалните мрежи Публикуване на постове, с качествено и таргетирано съдържание - минимум 5 бр. Увеличаване на последователите - доклад със статистика. 2.Оптимизация на сайт за: Facebook Създаване и настройка на Facebook страница - 1 бр. Оптимизиране на Facebook страницата Поддържане на профила Реализиране на рекламни кампании във Facebook. Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията 2.YouТube Създаване и настройка на Youtube канала - 1 бр. Качване на видео съдържание - минимум 1 бр. видео клип. Оптимизиране на клиповете Добавяне на Play Lists Добавяне на описание 4.Създаване на визуализация за кампанията . Изготвяне на снимков материал за кампанията (професионални снимки) - минимум 20 снимки. Изготвяне на лого на кампанията. 5.Допълнително ще бъдат изработени 1000 бр.дипляни за целите на кампанията(различни от тези с общо представяне на проекта), с представяне и контакти за допълнителна информация, които ще бъдат раздавани на възлови места. Материалите ще бъдат изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” - Засаждане на дървета в различни региони на страната - 100 фиданки. (съчетани с провежданите семинари) В допълнение включените по проект лица от целевата група ще отчитат периодично в електронни форми, рециклираното и повторно използвано количество битови хартиени отпадъци. 27 308.00 22 760.00
Организация и управление на проекта: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и има за цел да се гарантира качествено изпълнение на дейностите и ефикасно и ефективно управление на разходите по бюджет, посредством правилно управление на процесите по планиране, реализация, отчетност и контрол. В дейността се включва екипа за управление, състоящ се от Ръководител и Счетоводител , с разписани детайлни квалификация и отговорности. Дейността включва следните стъпки: Стъпка 1. Сформиране на екип, материално обезпечаване, организация и планиране на дейностите, включваща: - издаване на заповед и сключване на допълнителни споразумения/договори с екипа за управление, включително и определяне на детайлни характеристики за позицията/длъжността; - график за провеждане на избор на изпълнители по отделните дейности, съгласно ЗУСЕСИФ и тяхното възлагане; - актуализиране на графика за провеждане на дейностите (при нужда); - материално обезпечаване на екипа, посредством осигуряване на офис, 4 работни места, телефон/интернет свързаност/, копирна и принтерна техника и доставка на канцеларски материали и консумативи. Стъпка 2. Провеждане на дейностите и мониторинг на изпълнението, включително: - подготвяне на план за вътрешен мониторинг, включващ всички проектни дейности; - изпълнение на планираните дейности, съгласно индикативен график, сключени договори/възложени дейности/ с изпълнители; определяне на конкретен график за всяка една дейност; - провеждане на перманентен вътрешен мониторинг на всички дейности, включително спазването на общите условия на договора за безвъзмездна помощ; - участие в упражняването на външен мониторинг на изпълнението от страна на ДО или друг компетентен орган. Стъпка 3. Отчет и оценка на изпълнението на проекта: - изготвяне на отчет (доклад) за всяка една дейност от изпълнителя; документиране и съхранение на записите от дейността; - изготвяне на междинни и финален (краен) технически и финансов отчети (доклади) по проекта, включително и утвърдени статистически форми; - изготвяне на искане за възстановяване на изразходени средства по проекта и предоставянето им на ДО; - отчети и справки за вътрешни нужди на управлението на проекта . - вътрешната оценка за изпълнението на проекта, която ще обхваща както индикаторите за изпълнение , така и сериозността на срещаните проблеми, ефекта от цялостното изпълнение на проекта върху развитието на Общината (по основни показатели за заетост, сектор благоустройство/озеленяване и общ имидж). 14 400.00 10 698.40
Информация и комуникация: Целта на дейността е да се информира обществеността за целите и дейностите по проекта и ролята на ЕС , Националния бюджет и ОП "Околна среда" за предоставяне на финансовата помощ за неговата реализация. Дейността включва дейности в следната последователност: Стъпка 1. Избор на изпълнител без провеждане на процедура по ЗУСЕСИФ / ПМС 160 за услуга по "Публичност", включваща: 1.Изработка и поставяне на плакат за визуализация и публичност - 2 броя. Плакатите за визуализация ще съдържат логото на ОП «Околна среда» и всички необходими обозначения и ще са изработени с твърда основа. Те са са предназначени за офиса по проекта и залата, в които ще се осъществяват мероприятията. Минималният допустим размер на плаката е формат А3. Плакатът следва да съдържа следната текстова u визуална информация: - емблемата на ЕС u упоменаването „Европейски съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕВРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 , със съответното наименование на финансиращата програма; - наименованието на проекта u главната му цел; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представен в български лева; - начална u крайна дата на изпълнение на проекта. 2.Отпечатване на 100 броя брошури, с информация за провежданите дейности по проекта. - При стартирането на проекта ще бъдат изработени и отпечатани брошури, които ще съдържат кратка информация за целите, дейностите по проекта и очакваните резултати. Те ще бъдат с технически параметри - А4, цветни, гланц, двустранни, минимум 80 г./м3 Брошурите ще бъдат разпространявани сред обществеността, с оглед популяризиране на настоящия проект, както и разпространение на идеята на проекта, която може да се приложи във всякакви организации, независимо от бранша и големината на организацията. Брошурите, публикациите u сертификатите от проведени обучения, следва да съдържат: - емблемата на ЕС; - упоменаването „Европейския съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП ОС; - наименованието на проекта; - адреса на Едuннuя информационен портал. 3.Публикации в интернет издания - 6 бр. Те са предназначени за информиране за старта на проекта, обявите за изпълнение на дейностите/мероприятия и за края на проектните дейности. Първите публикации трябва да съдържат подробна информация за одобрения за финансиране проект , като планираме да бъде направена в рамките на 10 дни от датата на възлагане на дейността по "Публичност и визуализация" . Всеки материал трябва да съдържа минимум следната информация: - емблемата на ЕС; - упоменаването "Европейския съюз"; - наименованието на фонда - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; - наименование на проекта; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представени в български лева. Стъпка 2. Провеждане на същинските дейности по "Публичност ". Всички дейности трябва да се изпълнят в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г по утвърден график, а именно: - указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне , в съответствие с графичните изисквания u правилата за визуална идентичност на: емблема на ЕС, общото лого за програмен период 2014-2020 г. и упоменаване на ЕФРР . - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, когато се използван за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма Околна среда се осъществява с подкрепата на ЕСФ. - публикациите на старта и брошурите ще включват кратко описание на проекта, включително на неговите цели u резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; 1 532.00 1 532.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).