Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: All

Planning region: All

Description

The project proposal of Dupnitsa municipality includes introduction of energy saving measures in seven multifamily residential buildings in Dupnitsa. At the stage of applying for a project proposal, Dupnitsa Municipality, in its capacity of beneficiary, has selected the specific buildings and has prepared surveys for establishing the technical characteristics related to the requirements under Art. 169, para. 1, items 1-5 and para. 2 of the Spatial Planning Act, and energy efficiency audits for each of them. The energy saving measures identified, laid out and recommended in energy efficiency audits are as follows - ESM 1 "Exterior Insulation Thermal Insulation", ESM 2 "Roof Insulation", ESM 3 "Insulation of Floor", ESM 4 "Windows", ESM 5 "Replacement of lighting in common areas". Thus formulated, energy-saving measures fully correspond to the objectives and intentions of the investment priority. The implementation of energy efficiency measures in multi-family residential buildings will contribute to:
• Higher energy efficiency of multi-family residential buildings and lower energy costs;
• Improving the life cycle performance of buildings;
• Ensuring living conditions in accordance with sustainable development criteria.
On the other hand, the implementation of the project proposal makes a significant contribution in environmental terms - low CO2 levels and equivalents, reduction of raw materials and energies for heating, maintenance and repair. In itself, the project proposal includes other activities related to construction works - construction supervision, author's supervision, investor control, as well as compulsory visualization measures. The project is interconnected with the National Energy Efficiency Program of multifamily residential buildings and contributes to the overall implementation of policies in this field.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране, авторски надзор и строителство /инженеринг/ по въвеждане на енергоспестяващи мерки в 7 многофамилни жилищни сгради в гр. Дупница : Тази дейност е основна за проектното предложение и включва проектиране, авторски надзор и строителство /инженеринг/, по въвеждане на енергоспестяващи мерки в 7 многофамилни жилищни сгради в гр. Дупница. Обектите, които са предмет на тази дейност са с местоположение и административни адреси, както следва - ж. к. "Бистрица; бл. 90, ул. "Св. Иван Рилски" № 72; бл. 46, ул. "Трети гвардейски полк" № 12, ж. к. "Развесена върба" бл. 4 и ул. "Велико Търново" № 1, ул. "Иван Вазов" № 59 и ул. "Трети гвардейски полк" № 14. След провеждане на избор за изпълнител на дейността и подписване на договор ще бъдат извършени дейностите от инженеринга. Изготвените на работни/технически проекти ще покаже детайлно всички предвидени дейности по въвеждането на ЕСМ, одобрен съгл. ЗУТ, Наредба № 4/21.05.2001 г. и действащата нормативна уредба, придружени от подробни КС по приложимите части и подробна КСС по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите. За целите на проекта и съгласно Насоките за кандидатстване Община Дупница избра изпълнител, който подготви Обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от Закон за устройство на територията, Технически паспорти и Доклади от обследвания за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. Предписаните енергоспестяващи мерки ще залегнат при подготовката на работните проекти и ще гарантират постигането на енергиен клас "С". Мерките за намаляване на разходите за енергия, са следните - 1. Топлоизолиране на външни стени, 2. Топлоизолиране на покрив, 3. Топлоизолиране на под, 4. Подмяна на дограма, 5. Подмяна на осветление в общи части. Строително монтажните работи ще подробно разписани в отделните проектни части и ще бъдат придружавани от количествено стойностни сметки. Разрешение за строеж се издава от съответната общинска администрация и при представяне на техническа документация с оценено съответствие от външния изпълнител. Участниците в строителството и взаимоотношенията между тях по проекта се определят от изискванията на раздел втори, част трета от ЗУТ. Строителят (физическо или юридическо лице, притежаващо съответната компетентност) изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за всеки обект/група от обекти в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и 163а от ЗУТ. Предвиденият за обектите авторски надзор, ще бъде осъществен от проектантите. Седемте жилищни сгради в момента са в незадоволително състояние, компрометирани покрив, стени, тавани, др., като много малка част от отделните жилища имат изпълнени ЕСМ. Въвеждането на мерките ще гарантира намаление на разходите за енергия, емисиите СО2 и еквиваленти, както и повишаване качеството на обитаемата среда. Изпълнението на проектното предложение на Община Дупница е в унисон с целите на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради и пряко кореспондира с Инвестиционния приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради” на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020. 1 921 482.26 2 303 556.41
Осъществяване на строителен надзор по проекта и оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите.: Съгласно чл. 168 от ЗУТ Строителният надзор е задължителен участник в строителството и е свързан със съгласуването на необходимата документация, с издаване на разрешения за строеж и съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Той включва: изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието, откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството; съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция; издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол), РДНСК (Районна дирекция за национален строителен контрол) или общината по чл. 177 ЗУТ; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация. Освен това строителният надзор е пряко отговорен за законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Дейността ще се изпълнява паралелно с дейност 1. 16 190.00 19 428.00
Одит на проекта: Одитът на проекта цели обобщен контрол на полученото и разходвано финансиране от бенефициента. Конкретната проектна дейност включва провеждането на одит на проекта по време на изпълнението му. Одитираният период включва времето от подписване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ до приключване на изпълнението на проекта. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство, да провери реалното изпълнение на дейностите чрез проверки на място, в съответствие с принципите за добро финансово управление, да провери дали всички декларирани разходи са допустими и реално осъществени. Одитът на проекта е необходим, с оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - Са изпълнени необходимите процедури за финансова дисциплина; - Не е налице двойно финансиране; - Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: - Всички документи, на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - Неправомерно изплатените суми (в случай, че има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали Община Дупница поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. - Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността ще започне същинското си изпълнение след първото направено плащане по проекта и след избор на изпълнител за извършване на дейността. Одитните проверки ще обхващат цялата финансова информация по дейностите и договорите на проекта с цел установяване на верността и законосъобразността на отчетените разходи. 2 000.00 2 400.00
Осъществяване на информация и комуникация по проекта.: За да отговори на общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Дупница ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация на финансирането и изпълнение на проекта. Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта: - начална и финална пресконференция; - промоционални събития първа копка и официално откриване ; - 2 бр. прес-публикации ; - поставяне на 2 бр. билборда с размери 4 х 3 метра; - 5 бр. постоянни обяснителни табели; - информационни дипляни ( А4, 3 сгъвки, пълноцветен печат)- 300 бр; Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. 6 500.00 7 800.00
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще включва: Ръководител на проекта; Координатор на проекта; Счетоводител на проекта; Експерт "СМР"; Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по проекта, навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите и заложените резултати. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели, за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта. 22 670.00 22 089.57

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).