Дейност 1 „Управление на проекта“: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите от проекта.
Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, координатор, счетоводител, двама експерти по визови информационни системи и двама експерти по обществени поръчки.
Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярни срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори и резултати в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол по фонд „Вътрешна сигурност“ (ФВС), фонд „Убежище, миграция и интеграция“ (ФУМИ) и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (ИУГВП) за програмен период 2021-2027.
Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФВС, ФУМИ и ИУГВП. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН (ако е приложимо), и образците съгласно административния договор за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитане на финансовото изпълнение на проекти по ФВС, ФУМИ и ИУГВП в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проекта. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка.
Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис и оборудване за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление.
Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока ѝ за реализация.
Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на административния договор за безвъзмездна финансова помощ.
|
349 866.53
|
0.00
|
Дейност 2 „Развитие на приложното програмно осигуряване на НВИС“: Настоящата дейност ще бъде с обхват, насочен към развиване и надграждане на съществуващи и създаване на нови функционални възможности, модули и инструменти на НВИС във връзка с адаптиране на приложното програмно осигуряване на системата към централната архитектура на ВИС на ЕС и други системи и бъдещите процеси по цифровизиране на визовата процедура.
В рамките на дейността се предвижда да бъде изготвен правен, бизнес и ИТ анализ на нуждите, които да съответстват на реалното текущо състояние на програмното и техническото осигуряване на НВИС, компонентите и елементите, по отношение на които е необходимо развитие и модернизиране на НВИС, за да се изведат насоки за развитие, така че процесите да бъдат в пълно съответствие с приложимото законодателство в областта на визовите информационни системи.
Чрез извършване на анализа ще бъде очертано текущото технологично състояние на информационно-комуникационната инфраструктура на НВИС и ще бъдат идентифицирани възможностите за надграждане и осъвременяване на системата, отчитайки степента на развитие и интеграция на съществуващите европейски информационни системи в областта на визите и граничния контрол.
На база изготвения анализ за развитие и надграждане на НВИС ще бъдат детайлно специфицирани техническите и функционалните изисквания за изпълнение на дейностите по модернизиране на системата. Ще бъде осъществено обновяване и надграждане на НВИС в съответствие с новите технологии, привеждане на НВИС в съответствие с ВИС на ЕС посредством актуализиране на съществуващи или разработване на нови функционалности и модули.
Обновените и надградени компоненти на НВИС ще бъдат документирани със съответните детайлна техническа документация на програмния приложен интерфейс, документация за схемата на базата данни, ръководства на потребителя и администратора за работа и администриране на системата, инструкции и процедури за администриране, архивиране и възстановяване и поддръжка на приложните сървъри, сървърите за бази данни.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат обучени служители на бенефициера (в т.ч. длъжностни лица от Централно управление на МВнР и длъжностни лица от консулските служби на Република България зад граница) за администриране и работа с надградената система.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат привлечени външни експерти (при необходимост), които ще подпомагат бенефициера при изготвянето на техническите спецификации, свързани с възлагане на дейностите по развитие на приложното програмно осигуряване на НВИС.
Чрез изпълнението на дейността ще се отговори адекватно на съществуващите пропуски, дефицити и неидентифицирани потребности и ще бъде осигурена възможност за извършване на всеобхватен преглед на националното и европейско законодателство в областта на визовите информационни системи, както и детайлен анализ на бизнес процесите и IТ инфраструктурата на НВИС за целите на обновяване, развиване, модернизиране и надграждане на програмното и техническо осигуряване на НВИС в контекста на функционалните и технически стандарти, условия и изисквания за оперативна съвместимост на НВИС с Визовата информационна система на Европейския съюз.
Необходимостта от изпълнение на настоящата дейност е продиктувана от изискванията за постоянно развиване, обновяване и надграждане на програмното осигуряване на НВИС с оглед оптимизиране, улесняване и повишаване на ефективността на работата на съществуващата система, както и създаване на условия за свързване на НВИС с други системи в контекста на функционалните и технически стандарти, условия и изисквания за оперативна съвместимост на НВИС на Република България с Визовата информационна система на Европейския съюз.
Изпълнението на така изложената дейност ще допринесе за постигане на общата цел и очаквани резултати по проекта.
|
11 390 300.00
|
0.00
|
Дейност 3 „Развитие на техническото и системното осигуряване на НВИС“: Настоящата дейност ще бъде с обхват, насочен към технологично обновяване, развитие и модернизиране на хардуерните ресурси, системния софтуер и информационно-комуникационната инфраструктура на НВИС, в контекста на увеличаващото се натоварване и обем от дигитални данни, които системата ще бъде необходимо да поема и съхранява нарастващо във времето в условия на реално членство на България в Шенгенското пространство.
Настоящата дейност 3 ще се реализира в три поддейности:
- поддейност 3.1 - закупуване и доставка на комуникационно и мрежово оборудване;
- поддейност 3.2 - закупуване и доставка на софтуерни пакети на лицензни права на системния софтуер, ползвани от системата НВИС;
- поддейност 3.3 - Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на прецизна климатична система за нуждите на Резервен визов център, обслужващ дейностите по репликиране на данни на НВИС.
Планирането на дейностите по закупуване и доставка на оборудване (включително инсталация, мениджмънт и поддръжка на техника) по поддейност 3.1 е обусловено от:
- необходимостта от обезпечаване на непрекъснато и безпроблемно функциониране на НВИС, в т.ч. Основният и Резервният визов център и интерфейсите за връзка с ВИС на ЕС в режим 24/7 с оглед развиване на надеждността и производителността на системата;
- необходимостта от трайно гарантиране на отказоустойчивост в работата на системата при нейното взаимодействие с ВИС на ЕС, мрежата за консултиране на визи VIS Mail и други системи на европейско и/или национално ниво;
- високото ниво на амортизация на физическите компоненти на НВИС и моралното остаряване на техническото и системното осигуряване на НВИС вследствие от непрекъснатата експлоатация на системата, налагащо предприемане на мерки за подобряване и оптимизиране на работата на системата, обезпечаване на надеждност при резервиране на информацията, развитие и обновяване на оборудването, повишаване на капацитета на мрежовата свързаност и постигане на непрекъсваемост на системата.
Необходимостта от закупуване и доставка на софтуерни пакети на лицензни права на системния софтуер, ползвани от системата НВИС, по поддейност 3.2 се обуславя от новите компоненти, които ще бъдат включени в инфраструктурата на НВИС, за които ще бъде належащо да бъде осигурена съвместимост с последните развиващи се технологии и промени в операционните системи, сървъри на приложения, системи за сигурност и мониторинг и др. Чрез закупуването и доставката на софтуерните пакети за лицензи за използвания софтуер на НВИС ще се осигури възможност за ползване на най-новите версии на програмните продукти, което предпоставя подобрения в кода, използваемостта, производителността и сигурността, отговарящи на нивото на критичност на системата.
Необходимостта от изпълнение на дейностите по доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на прецизна климатична система за нуждите на Резервен визов център (РВЦ) на НВИС по поддейност 3.3 се обуславя от належащата подмяна на съществуващата климатизация с нова съвременна прецизна климатизация с оглед осигуряване на оптимално зонирано охлаждане на критичната инфраструктура и оборудване в РВЦ. Целта на зонираното охлаждане е разделянето на центъра за данни на топли и студени зони за осигуряването на ефективно охлаждане и постигането на оптимални работни параметри на сървърната и мрежова инфраструктура за повишаване нивото на непрекъсваемост и надеждност на критичните работни процеси и услуги, обслужващи НВИС. В тази връзка за осигуряване на висока надеждност на критичните услуги на МВнР, освен резервирането на ниво мрежова и сървърна инфраструктура, е необходимо да се осигури резервираност и на поддържащите системи, като електрозахранване, климатизация, вентилация и др.
ОПИСАНИЕТО НА СЕКЦИЯ "ОПИСАНИЕ" ОТ ДЕЙНОСТ 3 ПРОДЪЛЖАВА В ОТДЕЛЕН ФАЙЛ С НАИМЕНОВАНИЕ "1-1-1_ПРОДЪЛЖЕНИЕ_РАЗДЕЛ 4 И РАЗДЕЛ 14_НВИС", ПРИЛОЖЕН КЪМ РАЗДЕЛ "ПРИКАЧЕНИ ДОКУМЕНТИ" ОТ ФОРМУЛЯРА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ.
|
23 298 300.00
|
0.00
|
Дейност 4 „Осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация по проекта“: Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати.
Мерките по тази дейност са съобразени с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (ИУГВП) като част от Фонда за интегрирано управление на границите.
В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевите групи и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност.
По проекта ще бъдат изпълнени следните задължителни дейности за визуална идентификация съгласно в чл. 50 от Регламент № 2021/1060:
- включване на официалния уебсайт на бенефициера кратко описание на проекта, в т.ч. целите и резултатите и открояване на финансовата подкрепа от ЕС;
- включване по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за целевите групи;
- поставяне на устойчиви табели, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент № 2021/1060, когато дейността/обществената поръчка е с общ размер на разходите над 195 583 лв. (100 000 евро).
Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват.
Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта.
Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от ИУГВП.
|
0.00
|
0.00
|