Осигуряване на следгаранционна поддръжка на лицензи за СУБД и системен софтуер Oracle: За осигуряване на оперативна работоспособност, сигурност и развитие на експлоатираните в МВР информационни системи е необходимо комплексно адресиране на нуждите на необходимите компоненти. Особено внимание се обръща на критични системи обслужващи ангажиментите на Р България, свързани с актуални рискове като засилена миграция и опазване на границите на страната като външна граница на Европейския сыоз. Такива са Националната Шенгенска информационна система (Н. ШИС) неразделна част и необходима за функционирането на Автоматизирана информационна система „Граничен контрол”. Целта на тази дейност е да осигури работата на тези автоматизирани информационни системи.
В частта софтуер на Н.ШИС се включва ползването на софтуерни продукти на 0racle: Система за управление на бази данни Оracle Database Enterprise Edition, Ј2ЕЕ, сървър за приложения (Оracle Weblogic Server Enterprise Edition, Enterprise Service Bus, платформа и софтуер за транзакционен монитор. Осигуряването на надеждна работа на системата, както и гарантирането на безпроблемна работа и актуалност на Н.ШИС, изисква предприемането на мерки за лицензиране на софтуерните продукти на Оracle и поддръжка, и осигуряване на централизирана среда за диагностика, наблюдение и управление на ползваните продукти на 0racle, с цел занижаване на непланирани прекъсвания и отказ на работоспособност на системите, както и проактивно подобрение на тяхното функциониране. В подкрепа на усилията за осигуряване на непрекъснатост и сигурност в работата на информационните системи в рамките на ФВС 2014-2020 бяха предвидени дейности и средства по осигуряване на лицензи и актуализация на лицензирания софтуер и поддръжка за продукти на 0racle.
Основна цел на дейността е гарантиране на работоспособността на съществуващите ИС в МВР (Н.ШИС и нейните компоненти), необходими за противодействие на миграционния натиск и ефективен граничен контрол на шенгенската граница на ЕС, базирани на продукти и технологии на 0racle, чрез осигуряване на лицензирано ползване на продукти на 0racle и актуализация на лицензирания софтуер и поддръжка чрез подновяване на услугата за актуализация на софтуера и техническа поддръжка от страна на производителя на наличните лицензи, както следва:
системен софтуер:
- Оracle WebLogic Server Enterprise Edition
- Оracle Service Bus
- Оracle Tuxedo
СУБД:
- софтуер за релационна СУБД за съхранение и управление на данните - базата данни на ШИС описва връзките между съществуващите категории обекти посредством релационен модел на данните;
- софтуер за изграждане и настройка на клъстърна конфигурация - за осигуряване на бързодействие при работата с данни, хоризонтална скалируемост и
отказоустойчивост
- софтуер за работа с обемни бази данни - за генерирането, обработката, съхранението, споделянето, преносът, анализът и визуализирането на големи обеми от данни;
- софтуер за създаване, поддържане и активно ползване на онлайн копие на релационната СУБД - софтуер, който гарантира създаване, поддържане и управление на една или повече синхронизирани бази данни в режим на готовност.
Платформи за управление, които предоставят единна точка и интерфейс за управление на всички внедрени ORACLE продукти:
- пакет за централизирано наблюдение на работата на релационната СУБД
- пакет за централизирана настройка на работата на релационната СУБД
- пакет за централизирано управление на цикъла на живот на релационната СУБД
Дейността ще допринесе за изпълнение на индикаторa по проекта, като предоставя възможности чрез осъществяването на поддръжка на технически и програмни средства на системи от обхвата на Регламент 2021/1149 за подобряване и улесняване на обмена на информация съгласно чл. 2, ал. 7 от Регламента. Осигуряването на следгаранционна поддръжка на софтуерни продукти на Оracle ще бъде използвано единствено и само за целите на граничния контрол.
Предвижда се в рамките на дейността да бъде осигурено финансиране на следгаранционна поръчка на СУБД и системен софтуер за минимум 12 месеца. |
3 088 440.00
|
0.00
|
Поддръжка на операционна система и платформа за виртуализация: Дейността включва поддръжка и право на ползване на нови версии и обновления на операционна система - Red Hat Enterprise Linux, както и поддръжка на осигурена платформа за виртуализация, с право на актуализации и използване на нови версии на софтуерните продукти и провеждане на три обучения за работа с платформата.
Red Hat Enterprise Linux е сървърна операционна система, върху която е инсталирана СУБД и приложния софтуер на Н.ШИС.
Дейности по поддръжка на Red Hat Enterprise:
-Ще се осигури телефонна поддръжка на български език, за периода на следгаранционна поддръжка.
-Ще се осигури обслужване на място при възникнали проблеми (on-site).
-Сервизното обслужване да бъде на български език.
-Инсталиране и конфигуриране на нови версии и актуализации на софтуера при необходимост и заявка от Възложителя, без допълнително заплащане.
По тази дейност се предвижда поддръжка на 2 броя операционни системи за крайни сървърни устройства (DNS сървър и mail сървър) за нуждите на Н.ШИС. В рамките на проект "Следгаранционна поддръжка на софтуер и технически средства за целите на Н.ШИС" са заложени средства за функциониране на машини в центъра за бази данни на МВР.
Поддръжката на 2 броя операционни системи Red Hat Enterprise Linux е за период от 12 месеца.
С цел да се създадат условия за надграждане на съществуващия в МВР хардуер е необходимо да се осигурят лицензи с право на актуализации и ползване на нови версии на платформа за виртуализация на Red Hat OpenShift Platform Plus и Red Hat OpenShift Data Foundation Advanced (общо 30 броя). Тези програмни продукти ще позволят постигането на гъвкаво софтуерно решение, с което да се раширят обема и възможностите за събиране, обработка и анализ на данни в АИС на МВР. В допълнение се предвижда и осигуряване на продукт Red Hat Ansible Automation Platform (1 брой), чрез които ще се дефинира решение за създаване, оркестрация и автоматизация на контейнизирани приложения и микроуслуги. Изпълнителят следва да осигури лиценз от производителя и поддръжка за период от 36 месеца.
Дейности по осигуряване на Red Hat OpenShift Platform Plus и Red Hat OpenShift Data Foundation Advanced и Red Hat Ansible Automation Platform:
- Изграждане и поддръжка на платформа за виртуализация и управления на контейнизирани приложения.
- Изграждане на клъстър за експлоатационна среда и клъстър за развойна и тестова среда.
- Провеждане на три обучения за работа с платформата по следните теми:
1. Red Hat OpenShift Administration I: Operating a Production Cluster - DO180 - с 5 лабораторни места;
2. Red Hat OpenShift Administration II: Configuring a Production Cluster - DO280 - с 5 лабораторни места;
3. Управлнение на контейнеризирани приложения в изградената платформа за виртуализация в МВР. Обучението да се извърши върху платформата в ДКИС на МВР за минимум 10 служители при съгласуван с възложителя график.
- Поддръжка на лицензи за Red Hat OpenShift Platform Plus, Red Hat OpenShift Data Foundation Advanced и Red Hat Ansible Automation Platform за период от 36 месеца
Поддръжката на посочените операционна система и платформа за виртуализация ще бъдат използвани единствено и само за целите на граничния контрол. |
626 100.00
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз.
По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на проекта.
1. Предвижда се в рамките на дейността да бъде проведено едно публично събитие - заключителна конференция за представяне на изпълнените цели и постигнатите резултати в рамките на проекта. В изпълнение на разпоредбите на т. буква Д), чл. 50 от Регламент 2021/1060 за установяване на общо приложимите разпоредби и във връзка с общия размер на бюджета на настоящето проектно предложение се предвижда на посочената по-горе и организирана от ДКИС заключителна конференцияда бъдат поканени за участие представители на Управляващия орган.
2. За да се подчертае подкрепата на ЕС по този проект се предвижда изработването и доставката на следните рекламни материали:
Торба хартиена - 100 бр. х 3,60 лв.;
Чадър - 100 бр. х 14,40 лв.;
Бележник - 100 бр. х 5,53 лв.;
Химикалка - 100 бр. х 1,20 лв.;
Флаш-памет USB - 100 бр. х 12,00 лв.
Посочените материали и техният брой са индикативни.
При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати.
С цел да се открои подкрепата на ЕС за реализиране на проекта, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението й, ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
В изпълнение на изискванията за прозрачност и видимост ще бъдат поставени не повече от две устойчиви табели, които са ясно видими за обществеността и на които се откроява емблемата на EС в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. Очаква се устойчивите табели да бъдат не повече от две, като мястото и видът им се определя от изискванията на Инструмента.
Дейността ще се изпълнява през цялата продължителност на проекта. |
8 881.30
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: В рамките на дейността и през цялата продължителност на проекта ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на проекта, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането му, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред Управляващия орган. Ще бъдат сформирани екип по управление и екип по изпълнение на проекта, със съответните компетенции. Определянето на подходящи експерти за участие в проекта е важно условие за успешното и навременно реализиране на дейностите по този проект. В работата си те ще се ръководят от изискванията на Системите за управление и контрол на Управляващия орган и нормативните документи. Докладването на напредъка по проекта, докладването на възникнали трудности, както и всичко, свързано с изпълнението на проекта е отговорност на екипа за управление на проекта и на ръководителя/координатора в частност.
В рамките на тази дейност са включени разходите за заплащане на екипите по проекта и непреките разходи. |
188 178.70
|
0.00
|