Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 045 дървета
English

Програма: ПРБИУГВП

Район за планиране: Всички

Описание

Дирекция "Международно оперативно сътрудничество" при Министерство на вътрешните работи обработва и анализира информация от информационните фондове на  МВР,  Интерпол, Европол и ШИС, Европейската информационна система за транспортни средства и свидетелства за управление, информация от бази данни на националните компетентни органи. За обезпечаване на това, дирекцията използва Автоматизирана информационна система за управление на документопотока (АИСУДП). Същата е в експлоатация от 2010 г., и е захранена с исторически данни за въведената информация.  
С въвеждането на новата архитектура на ниво ЕС и регламентът за оперативна свързаност (ОС) 2019/817, Бюрото СИРЕНЕ - ДМОС, на основание чл. 69, т.4 и т.5 на 2019/817 има ангажимент да разрешава т. нар. "жълти връзки". Тези връзки ще се генерират в Детектора за множество самоличности (ДМС), който е един от основните компоненти на ОС. Той ще се включва автоматично при въвеждането на нови данни или актуализирането на вече налични такива за лица чрез една от 6-те системи на ЕС. Ще трябва да се разработят национални процедури и приложения, които да разрешават връзките в рамките на 12 часа, като бюрото СИРЕНЕ ще трябва да осъществява комуникацията с останалите бюра и националните компетентни структури.  
За изпълнение на горното, ще се възложи разработката на ново хардуерно и софтуерно решение - което същевременно ще интегрира историческите данни от АИСУДП. Това ще позволи на системата да започне работа, захранена с историческите данни, като ежедневно в нея ще постъпват нови административни и оперативни данни получени в дирекцията. Тя ще се явява "Case management system", която ще спомага за бързото и навременно управление на информацията от международните канали. Тя ще дава възможност за защитен обмен, статистически функции и анализ на информацията. Наименованието на системата ще бъде i-STREAM, Interoperability System for Transmitting,  Recording and Electronic Actions Management.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и изпълнение на дейностите заложени в проекта: Дейността е ключова за изпълнението на проекта. За изпълнението й ще бъде определен екип за изпълнение на дейността, като предвид спецификата и обема на предвидените дейности, ще бъдат възлагани дейности на служители от други дирекции в МВР (спомагателен екип от ДУССД и ДМОС). Екипът ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител, технически сътрудник, два броя експерти обществени поръчки (конкурсна дейност и юрисконсулт) и два броя служители на ДКИС, които ще са ангажирани с подготовката на техническите изисквания към системата, както и приемане на работата на външния изпълнител на информационната система. При сформиране на екипа, в заповедта ще бъдат индивидуализирани задълженията на всеки участник. 206 983.68 0.00
Разработване и внедряване на софтуерно и хардуерно решение за системата i-STREAM: Съгласно чл. 43а, ал. 3 от ЗМВР, дирекция "Международно оперативно сътрудничество" е структурата на МВР за организиране и координиране на международния обмен на оперативна информация, за координиране и методическо подпомагане на международното оперативно взаимодействие за осъществяването на екстрадиция, предаване и трансфер на лица. Дирекцията е национална точка за контакт по линия на Интерпол, Европол, на Европейската система за пътуванията и разрешаването им ETIAS и на Шенгенската информационна система ШИС и изпълнява ангажиментите на Република България като Национално централно бюро Интерпол, Национално звено Европол, Национално звено ETIAS и бюро СИРЕНЕ. В тази връзка, тя е компетентна и отговорна за реализацията на изискванията на Регламент 2019/817 по отношение на управлението на границите. Бюрото СИРЕНЕ - ДМОС, на основание чл. 69, т.4 и т.5 на 2019/817 има ангажимент да разрешава т. нар. "жълти връзки". Информационна система ще удовлетворява специфичните нужди на Дирекцията и да е съобразена със структурата и с начина на работа на отделните звена. Системата ще бъде уеб-базирана, която да осигурява работата на до 150 потребители едновременно. Изпълнителят ще трябва да достави: 1. Необходимият хардуер върху което ще работи системата i-STREAM: а) Блейд сървър за съществуващата изчислителна инфраструктура - индикативно 4 бр.; б) Доставка на платформа за виртуализация на блейд сървърите - индикативно 1 бр.; в) Доставка на система за архивиране и възстановяване на виртуални сървърни ресурси - индикативно 1 бр.; г) Доставка на виртуални устройства за балансиране на трафика - индикативно 4 бр.; д) Доставка на устройства за гарантиране напрекъснатост на захранването UPS - индикативно 4 бр.; е) Изготвяне на анализ на настоящата изчислителна инфраструктура, която ще бъде надградена; ж) Изготвяне на план за интеграция- включва дейности за инсталиране, конфигуриране и интегриране в инфраструктурата на Възложителя; з) Дейности, свързани с изпълнение на плана за интеграция и създаване на експлоатационна документация. 2. Разработи, доставки и внедри софтуера на системата, мигрира данните от АИС УДП, обучи служителите на бюро СИРЕНЕ за работа с i-STREAM (за отразяване на административна и оперативна информация в нея), в т. ч. за изпълнение на задачите по "жълтите връзки", обезпечи мин. 36 месеца гаранция на системата. Същевременно ще мигрира и всички исторически данни от АИСУДП, като по този начин ще обезпечи безпроблемното им ползване в системата i-STREAM. Минималните компоненти, които ще бъдат покрити от системата са: 1. Деловодна компонента за явни документи; 2. Компонента за управление на документопотока; 3. Компонента за управление на задачи; 4. Компонента за управление на бизнес-процеси; 5. Е-mail компонента; 6. Компонента за интеграцията с деловодната система в МВР; 7. Компонента за генериране и автоматично попълване на изходни документи на базата на библиотека от предварително изготвени структурирани шаблони; 9. Компоненти за интеграция с други системи и информационни потоци, като ще трябва да осигурят обмен на информация с ШИС, Национални бюра СИРЕНЕ, Интерпол, Европол; 10. Компонента за обмен на информация между потребителите на системата; 11. Компонента за електронно подписване на документи; 14. Компонента за справочна дейност; 16. Компонента за структуриране и акумулиране на данните, съдържащи се в документите; 17. Компонента за генериране и автоматично попълване на изходни документи; 18. Компонента за универсални статистически разпределения на данните в системата; 19. Компонента за администриране на системата; 20. Компонента за журналиране на дейностите на системата. За реализацията на дейността ще бъде проведена ОП по реда на ЗОП, като изпълнителят ще трябва да предложи хардуерно и софтуерно решение, което да отговаря на изискванията на ДМОС. 1 705 175.84 0.00
Въвеждане на допълнителна мярка за сигурност в помeщенията на бюро СИРЕНЕ: Помещенията, в които се намира отдел СИРЕНЕ, в следствие на дългогодишната експлоатация са силно амортизирани, а също така е необходимо да се въведат и допълнителни мерки за сигурност, изпълнявайки международните изисквания. По своята същност дейността попада в обхвата на "текущ ремонт", като не налага изготвяне на проект, съотвено разрешение за строеж. С оглед прилагане на мерки за сигурност, с национални средства от бюджета на МВР са реализирани поредица от мерки в тази област - контролиран достъп до помещенията на отдела (видеоконтрол, достъп с карти, монтирани прегради на прозорците, възпрепятстващи достъпа отвън). Идентифицирана е допълнителна мярка, която ще спомогне за сигурността на помещенията - смяна на вратите на помещенията. По този начин ще се обезпечи заключването им, което ще репятства проникването в тях, ако бъдат преодоляни видоеконтрола и контролирания достъп. В допълнение към тази дейност, ще се извърши подмяна на подови настилки, шпакловане и боядисване на помещенията, тъй като ще има нарушени повърхности от основната мяра. За целта е извършен оглед от ДУССД-МВР, като е разработена детайлна количествено-стойностна сметка. 130 000.54 0.00
Публичност, визуализация и комуникация: Дейностите ще бъдат насочени към отразяване на постигнатите резултати чрез осигуреното финансиране от ИУГВП (европейски средства и средства от ДБ). Предвиждат се следните дейности: - откриващо събитие, на което ще бъде предоставена информация за дейностите по проекта; - периодични публикации на страницата на ДМОС за напредъка в изпълнението на дейностите; - изработка и доставка на материали за визуализация (пясъкоструйно фолио с информация за проекта, което ще бъде поставено на входа на ДМОС, 1 бр. табела 1м. х 1 м., 1 бр. стена, тип банер 6 м. х 2,3 м., 200 бр. раници за пикник); - закриващо мероприятие, на което ще бъде пусната системата в експлоатация, на което ще бъдат поканени - УО на ИУГВП, ръководството на МВР, офицери за свръзка от партньорските страни и организации, ръководствата на други дирекции в МВР) 51 469.98 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.