Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване и адаптиране на работната среда чрез подобряване на ресурсната ефективност, осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд и осигуряване на социални придобивки за всички служители в ЮГСТРОЙ ООД на база идентифицираните конкретни нужди на персонала. Предприятието е специализирано в жилищно и инфраструктурно строителство с офис в гр. Златоград, в което работят 26 души и упражнява дейността си на територията на областите Смолян, Кърджали и Хасково.

Проектът ще подобри работната среда на база основните идентифицирани предизвикателства и нужди на персонала чрез следните основни дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на цялата организация на труд
2. Осигуряване на колективни предпазни средства в най-необходимите области на работа като микроклимат и ергономия в административния офис за 8 души и работа на височина и /в и /около изкопи за 18 лица.
3. Осигуряване на социални придобивки за 18 от работниците на строителни площадки, които не съществуват към момента - оборудвани преместваеми контейнери за отдих и хранене със санитарно помещение.

Целевата група на проекта се състои от 26 човека разпределени както следва по длъжности:
- Управител на дружеството (самонаето лице) - 1 лице
- Управител Строителство – 1 лице
- Инженер-проектант – 1 лице
- Инженер-геодезист – 1 лице
- Техник геодезия, фотограметрия и картография – 1 лице  
- Счетоводител – 1 лице
- Технически сътрудник - 1 лице
- Чистач-хигиенист – 1 лице
- Технически ръководител - 3 лица
- Работник строителство - 15 лица

В резултат на предприетите мерки очакваме да се подобрят условията на труд, да се повиши безопасността при работа, да се подобри ресурсната ефективност и да бъдат осигурени социални придобивки - преместваеми контейнери за отдих и хранене на работниците.

Всички дейности са съобразени с потребностите на целевите групи и ще доведат до резултати, пряко свързани с изпълнение на заложените цели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда представлява цялостен процес, който се адаптира към уникалните характеристики на конкретните работни места в ЮГСТРОЙ ООД. Това включва анализ на работните процеси, откриване на възможности за подобрения и разработване на стратегии за увеличаване на устойчивостта и ефективността, докато се намалява негативното въздействие върху околната среда. Изготвянето на "зелени" карти за организация на работните процеси в ЮГСТРОЙ ООД е ключова част от този процес. Тези карти представляват детайлни планове, които описват конкретни стъпки и методи за изпълнение на работата по начин, който минимизира негативния ефект върху околната среда и увеличава устойчивостта на работното място. Всяка "зелена" карта включва конкретен план от действия, които се изпълняват в рамките на работните процеси с цел постигане на положителни резултати. Тези действия ще бъдат насочени към увеличаване на ефективността на използваните ресурси, намаляване на негативното въздействие върху околната среда и/или засилване на устойчивостта на извършваните от организацията услуги. Чрез внедряването на тези модели се стремим да оптимизираме използването на ресурси, да намалим вредните емисии и отпадъци, да променим процесите за по-екологосъобразни решения и да увеличим устойчивостта на предлаганите от нас услугите. Това може да включва използване на по-ефективни технологии, рециклиране на материали, намаляване на енергийните разходи или подобряване на производствените методи. Всеки етап от картата е цялостен и представлява важна стъпка към постигането на по-устойчива и екологосъобразна работна среда. Обучението на всички 26 лица от целевата група е от съществено значение. То е фокусирано върху въвеждането и прилагането на "зелени" модели на организация на труда. Това обучение цели да осигури необходимите знания, умения и подкрепа на работниците, за да могат да интегрират екологосъобразни подходи и практики в своите ежедневни задачи и работни процеси. Такова обучение играе ключова роля за успешното внедряване и устойчивост на "зелените" модели в работната среда в ЮГСТРОЙ ООД. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 5 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Настоящо положение и нужди Условията за работа в ЮГСТРОЙ ООД отговарят на минималните изисквания по ЗБУТ, но въпреки мерките, които кандидатът е взел, утвърдената Програма за минимизиране на риска предвижда подобрения, свързани с рисковете от неблагоприятен микроклимат на работното място и ергономия, риск при работа на височина и риск при работа с изкопи. През зимния период се отчита завишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на служителите, което е причина по-често да отсъстват от работа. От друга страна, през лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от топлинен удар и дехидратация. Това поражда нуждата за осигуряването на модерна климатична система, която да замени настоящите слабо ефективните отоплителни тела и подмяната на съществуващите обикновени стъклопакети на дограмата с такива с по-висока степен на изолация и енергийна ефективност. Това ще позволи по-прецизно отопление през зимата и ще даде възможност за охлаждане на помещенията през лятото, което в момента е невъзможно. Предвидените мерки ще създадат много по-добри условия за работа, като минимизира риска от заболявания предизвикани от неблагоприятния микроклимат. Неправилната работната позиция поради липсата на ергономични бюра и столове в административния офис води до чести оплаквания от ползващите ги служители за болки в гръбнака, врата, раменете, кръста и др. Към момента ЮГСТРОЙ ООД осигурява редовни почивки, както и дава възможност на служителите да практикуват разнообразни упражнения по време на работа, които са важни за поддържане на здравословни условия за работа. Тези идентифицирани нужди обуславят предложената подмяна на съществуващите мебели със 7 бр. ергономичните бюра и 7 бр. ергономични столове само за служителите в офиса на кандидата, които работят основно в седнала позиция. Ергономичните мебели имат значителен положителен ефект върху здравето на работещите, тъй като са специално проектирани, за да подпомагат правилната работна позиция, да намаляват напрежението в гръбнака и да подобрят комфорта по време на работа. Съгласно утвърдената Програмата за минимизиране на риска в ЮГСТРОЙ ООД е препоръчано чрез колективни предпазни средства подобряване на обезопасяването на строителни площадки срещу рискове при работа на височина и работа с изкопи. В тази връзка кандидатът ще осигури тези средства за колективна защита като закупи нови комплекти за обезопасяване при работа на плоски и скатни покриви, комплект за ограждане и система за укрепване на изкопи. Тези средства имат най-висока степен на защита и минимизират идентифицираните рискове. Те ще надградят качествено съществуващите такива, които отговарят на нормативните изисквания, но осигуряват само базова степен на защита за 18 лица от целевата група заети на строителните обекти. Предвидените комплекти и системи ще създадат много по-безопасна среда за работа според най-добрите световни практики за осигуряване на колективни средства за защита в строителството. Цел и краен ефект на дейността Целта на дейността е подобряване на безопасността на работното място свързана с идентифицираните рискове на работната среда. Предвидените в дейността мерки трайно постигат и целите на проекта за адаптиране към промените в работната среда, което води до устойчиви условия на труд за всички представители на целевата група, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на хората на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Етапи на изпълнение: 1. Избор на външни изпълнители за доставка и монтаж на предвидените по проекта оборудване и инфраструктура - 6 месеца. 2. Сключване на договори с избраните изпълнители - 1 месец. 3. Доставка на системите и комплектите за обезопасяване на строителните обекти - 1 месец 4. Извършване на СМР по подмяна на стъклопакети и монтаж на климатична система - 8 месеца. 5. Доставка на ергономичните мебели - 2 месеца 61 147.77 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Настоящо положение и нужди: Последните проучвания в областта на условията и производителността на труда посочват, че инвестициите в осигуряването на социални придобивки за работниците в предприятията, значително повишават удовлетвореността и качеството на живот на служителите, намаляват текучеството и подобряват здравословното им състояние. Проектът предвижда доставката и оборудването на преместваеми контейнери, които да се ползват както за хранене, така и за отдих на работното място, с каквито към момента кандидатът не разполага. След анализ на потребностите на 18 лица от целевата група заети на строителните обекти и отчитайки спецификите в дейността на кандидата се установи необходимостта от доставка на общо 6 климатизирани преместваеми контейнера с включено оборудване. Преместваемите контейнери ще бъдат разположени според конкретната нужда на работниците на различните строителни обекти на кандидата в областите Смолян, Хасково и Кърджали, където фирмата упражнява основната си дейност. Избраните преместваеми контейнери са съобразени като размер и оборудване с конкретните идентифицирани потребности на работниците и включват: - 3 броя преместваеми контейнери за хранене, оборудвани с пейки, маса 2,30/0,80, шкаф мивка- 1 6р., шкаф плот с вграден котлон - 1 6р., хладилник 171 л. 1- бр., микровълнова печка - 1 6р., кафемашина - 1 бр., диспенсър за вода - 1 6р., климатик (инверторен - отопление, охлаждане, 12 000 BTU) - 1 бр., стенна закачалка - 1 6р., подвижен мини контейнер за битови отпадъци - 1 бр. и тоалетна - 3 броя преместваеми контейнера за краткотраен отдих, оборудвани с маса 2,20/0,80, столове - 8 бр., гардероб 2,35/0,50 - 1 бр., стенна закачалка - 1 бр., климатик (инверторен - отопление, охлаждане, 9 000 BTU) - 1 бр. Цел и краен ефект на дейността: ЮГСТРОЙ ООД ще подобри работната среда за 18 лица от целевата група, в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите на ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027 по няколко начина: - Комфорт и почивка: осигуряване на хубав и уютен кът за отдих, създава пространство, където работниците да се отпуснат по време на почивка. Това подобрява техния комфорт и дава възможност за релаксация, която е особено важна в условията на тежкия труд при работа, включително и на открито. - Продуктивност: Пълноценната почивка през работно време, макар и краткотрайна, е важна за възстановяване на енергията и поддържане на концентрацията. - Социална връзка и екипност: времето по време на обяд и почивка е възможност за служителите да се срещат, да общуват и да изграждат по-добри взаимоотношения. Това насърчава социалната връзка и екипната работа. - Здравословно хранене: Кътът за хранене може да предлага здравословни хранителни опции, което да подпомогне здравословния начин на живот на служителите. - Ангажираност: Комфортните условия за хранене са фактор за повишаване на ангажираността на служителите към работата и към дейността на фирмата като цяло. Дейността ще бъде реализирана на следните няколко етапа: 1. Подготовка за тръжни процедури - 1 месец 2. Избор на доставчик на оборудвани специализирани преместваеми контейнери - 6 месеца 4. Сключване на договор с избрания доставчик на специализираните преместваеми контейнери - 1 месец 6. Доставка на оборудваните специализирани преместваеми контейнери - 6 месеца 8. Разполагане на оборудваните специализирани преместваеми контейнери на различните строителни обекти според моментната нужда на работниците - 1 месец 105 787.50 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.