Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 561 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение се фокусира върху подобряване на условията на труд за постигане на адаптирана, по-здравословна и по-безопасна работна среда в "М-прес" ООД, чрез комбиниране на мерки, насочени към идентифицирани нужди на служителите на компанията и отговарящи на стратегията й за развитие. Проектът ще се реализира в базата на дружеството в гр. Севлиево и предвижда изпълнение на следните дейности:
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Целевата група се състои от 41 служителя на "М-Прес". Изпълнението на проекта ще доведе до следните резултати:
- разработени и внедрени „зелени“ модели на организация на труд
- изготвени „зелени“ карти за организация на работните процеси
- обучение за лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд
- осигурена психологическа подкрепа за целевата група
- закупени защитни обувки, ергономични офис и работни столове
- оборудвани помещения и места за спорт, хранене и отдих
- извършен ремонт на помещенията за спорт, хранене и отдих
- обособени външни зони за отдих
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността ще бъде насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги с оглед спецификите на дейността на кандидата "М-прес" ООД в печатната дейност. Ще се осигури въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Към настоящия момент кандидатът "М-прес" ООД не е идентифицирал конкретни мерки и/или модели, като се предвижда дейността да бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на "М-прес" ООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на "М-прес" ООД в печатната дейност. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. При изпълнение на проекта, бенефициентът ще приложи изготвения план с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието и ще има реално въведени мерки от него. Служителите от целевата група ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата – продукти и услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "М-прес" ООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Целевата група на дейността ще бъде съставена от всички служители в дружеството, като по този начин ще се постигне всеобхватност на резултатите и максимален ефект. 8 200.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа : Дейността ще бъде насочена към осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на служителите на "М-прес" ООД. В изпълнение на дейността служителите на дружеството ще бъдат запознати в наличието на явлението "бърнаут", като по този начин ще им бъде предоставена необходимата информация и методи за откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. По този начин ще бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и принос за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. "Бърнаут" е състояние на емоционално, физическо и умствено изтощение, причинено от продължителен стрес, свързан с работа и отговорности. Характеризира се с чувство на откъснатост и неефективност или липса на постижение. Състоянието се развива постепенно, като факторите, които допринасят за появата му включват хроничен стрес, чувство за безсилие или липсата на контрол над ситуации, свързани с работата. Прекомерните работни натоварвания и кратките срокове също могат да доведат до "бърнаут", ако не се управляват ефективно. Симптомите се проявяват различно при всеки, като най-често се наблюдават умора, главоболие, промени в апетита или моделите на сън, раздразнителност, оттегляне от отговорности, повишена употреба на алкохол, отлагане или промени в работните навици. Справянето с "бърнаут" изисква многостранен подход, който включва както индивидуални, така и организационни стратегии - техники за управление на стреса, очертаване на граници, преоценка на работните натоварвания, насърчаване на подкрепяща работна култура. Ранното разпознаване и намеса са от решаващо значение за предотвратяване на значителното въздействие на явлението върху благосъстоянието и продуктивността на служителите. В тази връзка, в рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще се извърши от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика, при провеждането на които, участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Заниманията ще се провеждат в групи от не повече от 10 лица. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на "М-прес" ООД и организацията на трудовата дейност от гледна точка на менталното здраве на служителите 2. Изготвяне на препоръки за методи за управление на стреса и устойчивостта на служителите, включително изясняване на ролите, очакванията и отговорностите 3. Провеждане на семинари с информация относно явлението "бърнаут" и методите за откриване на неговите проявления за служителите на "М-прес" ООД 4. Разработване и въвеждане на мерки за осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение за служителите в предприятието. Целевата група на дейността ще бъде съставена от всички служители в дружеството, като по този начин ще се постигне всеобхватност на резултатите и максимален ефект. 8 200.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Дейността предвижда закупуване на специално работно облекло за служителите на "М-прес" ООД, а именно - дишащи противохлъзгащи работни обувки, които осигуряват висока защита и надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в предприятието. Нуждата от закупуване на обувки с висока защита произлиза от идентифицираните рискове при работа, а именно претоварване на крайниците и възможност за нараняване на всички служители, работещи в "М-прес" ООД. Предвидените олекотени защитни работни обувки са съобразени с това, че служителите извършват работата си с активно движение, преминаване през различни части на производствените площадки, използват разнообразни машини и инструменти и специализирани вещества за обработка, като работата се полага целогодишно при различни фактори на микроклимата. Рисковете, свързани с посочените специфики на работата, са свързани от една страна с необходимостта от защитни работни обувки, които да предпазват от удари, смачквания, пробождане и други типове нараняване, но и да осигуряват стабилност на движението без опасност от подхлъзване и удобство при дълготрайна употреба, при която умората от тежестта на обувките може да доведе до контузии и хронично увреждане на долните крайници. Осигуряването на ергономичност и комфорт на служителите по време на работа води до повишаване на тяхната работна ефективност и намаляване на отсъствията поради наранявания, травми или умора. По проекта са предвидени предпазни работни обувки, с противоплъзгаща подметка, предпазваща краката от пробождане при настъпване на остър предмет, с метални бомбета, предпазващи пръстите от притискане и премазване. Предвидените обувки ще бъдат изработени от дишаща материя, която ще осигури комфорт и ергономичност и ще намали натоварването в краката на служителите, допринасяйки за по-малко умора в крайниците, по-добра подвижност и ограничаване на риска от контузии, болки, схващания и дискомфорт. Ще бъдат осигурени по 1 чифт работни обувки на 41 служители, работещи в "М-прес" ООД, предписани като ново СРО. 4 920.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността предвижда осигуряване на колективни предпазни средства - ергономични работни и офис столове за служителите в предприятието за постигане на изискванията по отношение на ергономия при работа. Мярката ще обхване 38 заети лица, работещи в "М-прес" ООД, като ще доведе до подобряване на условията на труд и е свързана с осигуряване на безопасни, здравословни и добри фактори на работната среда. При анализ на работната среда се констатираха недостатъци, които представляват идентифицираните нужди на целевата група и обуславят необходимостта от осигуряване на безопасна и благоприятна работна среда чрез закупуване на ергономични офис столове (13 бр.) и ергономични работни столове (25 бр.) за заетите в дружеството. Служителите в дружеството могат да бъдат разделени на две основни групи: - лица, работещи с видеодисплей, ползващи офис столове и - лица, работещи с производствено оборудване, ползващи работни столове. И за двете групи служители към настоящия момент са осигурени обикновени столове, които създават рискове от болки в тялото, синдром на карпалния тунел, проблеми с очите, намалена производителност и концентрация, умора. Конкретните ефекти от предвидената модернизация чрез ергономични столове обхващат: - осигуряване на стабилност на позата със свобода на движенията и удобна работна поза; - регулиране на седалката по височина и на облегалката по височина и наклон за индивидуалните нужди на работещия; - възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето. Предвидените столове ще постигнат в пълна степен изискванията за ергономия при работа, като ще осигурят множество ефекти за служителите на дружеството и ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица по следния начин: 1) Работното място на всички служители ще бъде с физиологично издържана работна поза в седнало положение с осигуряване на подходящи столове, като формата, размерите, устройство, подвижността и нагласяемостта им ще са съобразени с ръста и общите антропометричните данни на работника, работната поза и характера на трудовия процес и извършваната работа, като столовете са конструирани в пълно съответствие с анатомичните размери и особености на човешкото тяло. 2) Ще се предотвратят неправилни и принудителни пози, като по този начин ще се премахне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма. 3) Столовете са устроени така, че отговарят в пълна степен на естеството на извършваната работа и не ограничават подвижността на тялото при седяща поза. 4) Височината на седалката е определена съгласно приложимите норми за вземане предвид на дължината на подбедрицата и от изискването да осигурява такова положение на тялото, при което лактите да бъдат на нивото на работната повърхност. 5) Спазени са изискванията за ергономия от гледна точка на: - оптималната височина, като конструкцията на столовете позволява регулиране височината на седалката с цел приспособяването й към индивидуалните различия в ръста на работниците и нагласяването по отношение на височината на работната повърхност; - вдлъбната форма на седалката с подходяща мека порьозна въздухопроницаема материя; - ширина и дълбочина на седалката, определени от разстоянието между трохантерите и от средната дължина на бедрото, наклон на седалката в предно-задно положение спрямо хоризонталната плоскост; - ширина и височина на облегалката спрямо нивото на седалката, като се осигурява оптималният наклон по отношение на хоризонталната линия на нивото на седалката с възможност за регулиране на наклона; - поддържане на ръцете чрез подлакътници с оптимална височина от повърхността на седалката и възможност за регулиране на височината, облицовани с подходящ материал. Необходимостта от ергономичните столове произлиза от оценката на риска, като е идентифицирана опасността и е определен риска от реализирането й при използване на обикновени столове в работата на дружеството. 23 861.00 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. ЧАСТ 1: Дейността предвижда изпълнението на следните мерки: 1) Оборудване на място за спорт в предприятието, от което да се ползват заетите в дружеството лица и 2) Оборудване на помещение за хранене 3) Оборудване на помещение отдих 4) Обособяване на външни зони за отдих С настоящото проектно предложение се предвижда осигуряване оборудване за място за спорт, с което кандидатът не разполага в момента и което ще обезпечи възможност за здравословна физическа активност на работното място. Конкретно се предвиждат следните уреди: Лежанки, Комбиниран уред, Скрипец за гръб, Фитнес приспособление "Мечка", Кабелна станция, Смит машина, Лег преса, Олимпийски лостове, Свободни гумени тежести, Гумени дъмбели, Барбели, Пудовки, Медицински топки, Стойки за оборудването, Швейцарска топка, Постелки за тренировки, Бягаща пътека, Гребен тренажор, Кростренажор, Еърбайк, Велоергометър, Стълби, Тренировъчна станция, Гумирани пана ударопоглъщаща настилка, Индивидуални шкафчета за спортуващите, Вентилатори, Кафемашина за кафе на зърна, Закачалки за дрехи, Кана за топла вода, Пейка за съблекалня, Хладилна витрина и Диспенсър за вода. Предвиденото оборудване ще обезпечи възможност за кардио и тренировка на всички мускулни групи без значение от нивото на напредналост на трениращия, с което ще се осигури възможност на всички служители да ползват социалната придобивка по проекта. Целевата група на дейността обхваща: 1. Ръководен, административен и експертен персонал За този тип служители е характерно, че прекарват работното си време в седяща позиция, често принудителна, с работа с видеодисплеи, което има своите негативни последици и въздействие върху здравето и физическото състояние. Често срещани здравословни проблеми вследствие на заседналия начин на живот и дълготрайната заетост без физическо движение са болки и напрежение в гърба и шията, раменете и кръста, проблеми със ставите, напрежение и болки в мускулите, проблеми със сърдечно-съдовата система и кръвообращението, отоци в крайниците, затлъстяване и метаболитен синдром, високо кръвно налягане, висок холестерол и инсулинорезистентност, неправилна стойка и структурни промени в тялото, както и цялостно увеличаване нивата на стрес и напрежение. 2. Персонал, зает в производството Според типа работа, служителите в производството работят на специализирани машини и инструменти, в принудителни пози в зависимост от изпълняваната операция, в изправено или седнало положение с осезаемо физическо натоварване. Този тип дейност води до схващания, проблеми със ставите като артрит, тендовагинит, болки, схващания и напрежение в мускулите, проблеми с гръбначния стълб и болки в гърба, врата, кръста, краката, дискови хернии и др. За да се минимизират тези рискове от увреждане на здравето вследствие на извършваната работа, е важно служителите да имат възможност за спортна дейност и физическа активност за разтоварване и за поддържане на общо здраве и предотвратяване на проблеми от различно естество. В тази връзка кандидатът "М-прес" ООД ще осигури на служителите си социална придобивка - оборудвано място за спорт с фитнес уреди за цялостно подобряване на здравето, психическото и физическо състояние, качеството на живот и работоспособността на служителите и работниците, с оглед постигане на по-добри условия на труд и адаптирана работна среда. Изборът на типа социална придобивка и вида на предвиденото оборудване е обоснован от факта, че използването на посочените уреди има безспорни положителни ефекти като укрепване на мускулите, подобряване на общата физическа форма, намаляване на стреса, поддържане на здравето на сърцето и кръвоносната система и преди всичко не изискват специфична спортна подготовка и са подходящи за всички заети от двата пола и от всяка възраст. За обособяване на мястото за спорт ще бъде извършен текущ ремонт на помещението преди оборудване и подготовка на фитнес залата. Целевата група на дейността включва всички 41 служителя на дружеството. 218 086.40 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. ЧАСТ 4: Дейността предвижда извършване на текущ ремонт на помещенията за фитнес, хранене и отдих, както и на прилежащите им санитарни помещения чрез възлагане на външен изпълнител на строително-монтажни работи. Предвидените по проекта СМР в трите помещения включват подмяна на плочки поради лошо състояние (начупени или липсващи) със съответните съпътстващи дейности фугиране и почистване, поставяне на окачен таван от гипсокартон или PVC, шпакловане, грундиране и боядисване на стени, доставка и монтаж на врати, доставка и монтаж моноблокове, поставяне на цокъл от теракот. Посочените дейности са необходими за създаването на социалните придобивки за работещите - предвидените за оборудване помещения, собственост на "М-прес" ООД са в незадоволително състояние към настоящия момент и не позволяват употребата им за предвидените по проекта цели. Предвидените разходи за извършване на текущ ремонт отговарят на §5, т. 42 и 43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ и не включват разходи за проектиране, авторски контрол, инвеститорски контрол, независим строителен надзор, както и такси за разрешение за строеж и/или разрешение за ползване, въвеждане в експлоатация. 46 097.82 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. ЧАСТ 2 : Дейността предвижда също така оборудване на помещения за хранене и почивка. Към момента кандидатът не разполага с помещение за отдих, а помещението, което към момента е определено за хранене се нуждае от текущ ремонт и не е оборудвано с необходимите уреди за задоволяване не идентифицираните нужди на служителите на предприятието. Обособяването на подходящо оборудвано и обзаведено помещение за хранене на служителите е важно по няколко причини: - Удобство и ефективност на работата - когато служителите имат удобен и лесен достъп до място за хранене с подходящо оборудване, те могат по-бързо да се нахранят и да се върнат към работните си задачи, като по този начин се оптимизира работният процес. - Подобряване на продуктивността - работният обяд играе важна роля в поддържането на енергията и фокуса на служителите през работния ден. Ако те имат възможност да се хранят по подходящ начин, се увеличава вероятността за по-висока продуктивност и качество на работата. - Социални възможности и екипност - подходящо оборудваните общи места за хранене създават възможност за социална комуникация между служителите. Това укрепва екипните връзки и подпомага обмяната на идеи и знания между служителите в предприятието. - Подобряване на здравословното състояние - създаването на подходящи условия за здравословното хранене чрез предоставяне цялостно оборудване в съответното помещение може да допринесе за по-добро общо здраве на служителите. В дългосрочен аспект това ще доведе до намаляване на отсъствията поради болест и ще повиши общото чувство на удовлетвореност в работната обстановка. Създаването на подходящи условия за хранене в производствените предприятия е ключова част от грижата за удовлетворението и ефективността на служителите, като допринася за по-добро функциониране на самото предприятие. В тази връзка, в рамките на дейността се предвижда закупуване на следното оборудване, необходимо за помещението за хранене на служителите: Кана за топла вода, Готварска печка с котлони и фурна, Кафемашина за кафе на зърна, Микровълнова печка, Хладилник с камера. Хладилна витрина, Съдомиялна машина, Тостери, Маси за хранене, Столове за хранене и Диспенсър за вода. Помещението за хранене ще е достъпно за цялата целева група, като ще позволи едновременно да се хранят 24 служителя на предприятието (предвид факта, че служителите не ползват обедната си почивка едновременно, в проекта е предвиден оптималният капацитет на помещението), като включеното оборудване ще им предостави възможност сами да приготвят желаните от тях храни и напитки. На служителите в "М-прес" ООД ще бъде предоставена и друга социална придобивка, а именно - помещение за отдих и почивка. Осигуряването на такова помещение ще предостави възможност за редовни почивки в течение на работния ден, които ще помогнат на служителите в дружеството да възстановят енергията и концентрацията си. По този начин ще се гарантира повишаване на продуктивността и ефективността на работа при поддържане на физическото и психическото здраве на работниците. Редовните паузи намаляват риска от стрес, преумора и здравословни проблеми, свързани с продължителната работа без почивка. Създаването на място за почивка на територията на предприятието ще гарантира по-приятна работна обстановка и ще допринесе за укрепване на връзките между колегите. За оборудване на мястото за почивка ще бъдат закупени: Индивидуални шкафчета за служителите, Закачалки за дрехи, Пейка за съблекалня и Мултифункционално масажиращо кресло. Помещенията, предвидени за място за хранене и за място за отдих се нуждаят от текущ ремонт, който ще бъде извършен в рамките на настоящата дейност. Целевата група на дейността включва всички 41 служителя на дружеството. 0.00 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. ЧАСТ 3: Дейността предвижда осигуряване на социални придобивки под формата на обособени външни зони за отдих на служителите на "М-прес" ООД. Почивката на открито е от особена важност за работниците в производствените предприятия, които прекарват работното си време в затворени помещения, извършващи дейности, свързани с работа с машини, при повишени нива на запрашаване, шумово замърсяване и изкуствена светлина. Този тип работа натоварва в различни аспекти - както физически поради извършване на разнообразни машинни и ръчни операции, така и психически поради наличие на шумове, вибрации от работа на различно производствено оборудване, рискове от нараняване и др., което изисква наличие на подходящи места за отдих извън затворените пространства и обосновава избора на предвидените социални придобивки за отдих на открито в съответствие с нуждите на предприятието. Дейността ще спомогне за подобряване условията на труд както и за изграждане на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето във всички аспекти от работата на служителите. Дейността ще допринесе за подобряване на здравословната работна среда в "М-прес" ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на дейността ще бъдат закупени 15 бр. пейки за външна употреба, като чрез поставянето им в двора на предприятието ще бъдат обособени места за краткотраен отдих на открито на служителите на дружеството. Предвидените пейки ще бъдат преместваеми - няма да бъдат трайно прикрепени към земята и няма да загубят своята идентичност чрез инкорпорирането им в посочените места за отдих, поради което отнесени към разходите за оборудване в проекта. Изпълнението на дейността ще доведе до постигане на ефекти по отношение на условията на труд както във физически, така и психологически аспекти: прекарването на почивката навън води до общо подобряване на физическото състояние, намалява стреса от работната среда (шум, изкуствено осветление, вибрации от машини, струпване на хора и т.н.), действа успокояващо за подобрена продуктивност, фокус и концентрация. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.