Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е подобряване на работната среда и условията на труд за здравния и административния персонал чрез прилагане на безопасни и екологично устойчиви практики. 
Основни дейности по проекта са:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд";
2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа";
3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;
4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;
5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и други.
Резултат от изпълнението на проекта ще бъдат подобрените и щадящи психическото и физическото здраве условия на труд, повишеното ниво на удовлетвореност и продуктивност от страна на персонала и намаляване на отпечатъка на денталната амбулатория върху околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд" : Целта на тази дейност е да се създаде фирмена култура, насочена към екологична отговорност, като се въведат екологично устойчиви практики и зелени модели в работните процеси на фирмата. Въвеждането на "зелените" модели за организация на труда ще допринесе да се постигне готовност на клиниката да се адаптира към промените в екологичната и социалната среда в бъдеще. Основните модели, към които ще бъде насочена дейността на фирмата са намаляване потреблението на енергия и суровини и намаляване отпадъците и замърсяването. Дейността ще е възложена на външен изпълнител, който ще даде конкретни препоръки след изготвяне на първоначалния анализ. Дейността ще се реализира чрез следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. В рамките на този етап ще бъде направен пълен преглед на текущите работни процеси във всяко отделно работно място във фирмата, фокусирайки се върху екологичните практики и процеси, свързани с организацията на труда. След това, ще бъде направен анализ на ефективността на текущите практики и ще се определят областите за подобрение, където въвеждането на екологосъобразни решения е възможно и полезно. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. При разработването на "зелените" модели ще се вземе предвид спецификата на дейността на фирмата - производство на химически продукти и други, така че да се изберат най-подходящите екологосъборазни практики за внедряване в дейността на фирмата. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Планът ще опраделя конкретни цели и срокове за прилагане на "зелените" модели, като ще бъдат включени измерители на напредъка и ефективността на внедряването. Планът ще бъде приет от ръководството на фирмата. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. С цел ефективното прилагане на новите "зелени модели", ще бъде извършено обучение на персонала, което не само ще ги запознае с промените, но и ще има за цел да ги мотивира да приемат предложените практики в ежедневната си работа. Също така, ръководството на денталната практика ще се ангажира пряко с мониторинга на въведените мерки и ще прави корекции в случай на необходимост. В обхвата на дейността ще попаднат 16 представители на целевата група (включително управител) на следните 5 работни длъжности: - Лекар по дентална медицина - 6 лица - Асистент на лекар по дентална медицина - 6 лица - Администратор база данни - 2 лица - Управител - 1 лице - Управител, ЧР - 1 лице 2 666.56 0.00
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа" : Основната цел на тази дейност е "Осигуряване на спокойна и устойчива работна среда на служителите чрез намаляване на рисковете от "прегаряне" на работното място". Кандидатът развива своята дейност в сферата на медицинските услуги, където стресът на ежедневно ниво е изключително висок. Най-честите стресови фактори за служителинета на клиника Дамянов са: - голям обем на работа - често графикът на лекарите по дентална медицина е запълнен през целия ден. Този интензивен темп може да създаде напрежение за здравен персонал, който трябва да бъде ефективен и прецизен в своята работа; - комплексност на процедурите - някои стоматологични процедури могат да бъдат трудни и изискват внимание към детайлите. Този фактор може да създаде стрес, особено при преживяване на неуспех или неочаквани проблеми по време на лечението; - комуникацията с пациентите - Комуникацията с пациенти, особено в случаи на недоволство или страх е огромно предизвикателство, което повишава нивата на стрес доста често. Не само при медицинския, но при немедицинския персонал; В рамките на тази дейност ще бъде осигурена психологическа подкрепа, която ще цели намаляване на стреса и напрежението, така че да се избегне бърнаута, до който някой лекари вече са достигали. В рамките на дейността ще се извърши: - Запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут“; - Подпомагане откриването на проявите му; - Осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение; - Преодоляване на нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа; - Възстановяване на вътрешен интегритет; - Преодоляване конфликта на ценности; - Разделяне с илюзии и очаквания; - Създаване на собствени инструменти за стресоустойчивост; - На база на общите изграждане на индивидуални (лични) методи и техники за управление на професионалния стрес; - Разрешаване на конфликти; - Ефективна комуникация - Запознаване с ролите, в които участниците влизат, не само в екипите, но и изобщо. Психологическата подкрепа и обучението ще бъде проведена под формата на: - Семинари; - Преживелищни тренинги; - Превенция; - Групова психологическа подкрепа; - Групов коучинг; - Индивидуални срещи за психологическа подкрепа, при необходимост; - Индивидуални коучинг сесии, при необходимост; Главни/основни теми: - Стрес; - Синдром на бърнаут; - Превенция на професионалния стрес; - Опасности за психичното здраве, произтичащи от работата; - Същност на стреса; - Стресова ситуация; - Стресор; - Дистрес/еустрес; - Фактори за отключване на стреса; - Реакции на стрес; - Симптоми на стрес; - Специфика на професионалния стрес; - Синдром на професионалното изчерпване /изгаряне, прегаряне/; - Стадии в развитието на бърнаут синдрома – възпламеняване, мъждукане, опожаряване, изпепеляване; - Фактори за възникване на бърнаут синдрома - психологични, професионални, социокултурални, перманентни предпоставки; - Модел на реакция на професионално прегаряне – физиологични, когнитивни, емоционални, поведенчески прояви - проявления на бърнаут синдрома; - Коупинг стратегии (за превенция) при професионално прегаряне – индивидуални и екипни; - Специфични организационни подходи за превенция; - Персонални техники за стресоустойчивост; - Времето - компонент на културата; - Отлагане на ангажиментите; - Персонални техники за стресоустойчивост; - Превенция на професионалния стрес; - Смислово-центрирано икономическо управление; - Организиране на промяната; - Организационна справедливост в работна среда; В тази дейност ще бъдат включени 16 представители на целевата група, включително управител, така че да се постигне максимален ефект от нейното въздействие. 2 666.56 0.00
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" : Основният риск на който са подложени стоматолозите и асистентите по дентална медицина е рискът от инфекции поради непрекъснатия контакт с бактерии, вируси и други микроорганизми, които могат да бъдат налични в устната кухина на пациентите. Стоматолозите имат риск от контакт с кръв и други телесни течности по време на процедурите. Този контакт може да представлява потенциален вектор за разпространение на инфекции, включително вируси като ВИЧ, хепатит B и хепатит C. Работата в устната кухина на пациентите предполага изложение на стоматолозите на бактерии, които могат да предизвикат различни видове инфекции, включително гингивит, пародонтит и други. Процедурите, които генерират аерозоли, могат да увеличат риска от разпространение на инфекции, особено ако въздушните частици съдържат патогени. Ето защо, Службата по трудова медицина препоръчва освен ръкавици и маски, денталните работници да бъдат подсигурени и със защитни щитове и очила, които да предпазват очите от заразяване. Защитните щитове ще предпазват лицето на стоматолога от капки, пръски и други течности, които могат да съдържат вирусни патогени. Те предоставят пълен обхват на лицето, включително очите, носа и устата. Също така те предпазват лицето и очите на стоматолога от пряк контакт с кръв и други телесни течности на пациентите, което е особено важно по време на процедури, при които се генерират пръски и аерозоли. Предпазните очила и защитните щитове помагат да се намали риска от въвеждане на инфекции чрез мембраните на очите и лицето. Това значително ще намали риска от заразяване и ще осигури една безопасна среда за работа на денталните работници. Ще бъдат закупени в рамките на тази дейност по 13 броя защитни щитове и 13 броя предпазни очила, предназначени за денталните лекари и денталните асистенти. 1 559.48 0.00
Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Основните рискове, пред които са изложени стоматолозите в Дентална клиника – Дамянов, съгласно анализите на рисковете, изготвени от Службата по трудова медицина са: - Рискове от заболяване на опорно – двигателния апарат и мускулно – ставни болки Основната работа на денталните работници се изразява прекарване на дълги часове в права или седяща поза, както и извършването на прецизна и подробна работа. Това е предпоставка за създаване на напрежение и болки в гърба и врата. Най-често тези болки се причиняват от неправилната ергономия на работното място или неправилната поза. Напрежението в гърба и вратът може да допринесе за различни усложнения, като например остеоартрит на ставите в гърба и дегенеративни промени в гръбначния стълб. Ако не се поддържа правилна поза и не се предприемат мерки за предотвратяване на мускулно-скелетните проблеми, те могат да станат хронични и да причинят продължителни болки и дискомфорт. Болките и дискомфортът, свързани с мускулно-скелетните проблеми, могат да намалят продуктивността и качеството на работа на стоматолозите. Ето защо, службата по трудова медицина дава своите предписания на лекарите по дентална медицина и асистентите по дентална медицина е препоръчано да бъдат закупени ергономични работни столове, подходящи за извършване на стоматологична работа. Тези работни столове улесняват движението на стоматолозите, като се приспособяват напълно към предпочитания от служителите стил на работа. Специалните стоматологични столове са разработени с цел да предоставят ергономично и удобно работно място за стоматолозите, което може да допринесе за ограничаване на мускулно-скелетните проблеми. Ергономичните работни столове са оборудвани с различни регулируеми параметри, като височина, наклон. Това ще позволява на стоматолозите да настроят стола така, че да отговаря на тяхната индивидуална ергономична поза и предпочитания. Столовете са проектирани с вградена лумбална подпора, която подкрепя долната част на гръбнака, което подпомага поддържане на правилната поза и намаляване на напрежението в областта на кръста. В рамките на тази дейност ще бъдат закупени 6 броя Ергономични работни столове за зъболекаря и 4 броя Ергономични работни столове за дентален асистент. Като от тях ще се възползват 10 представители на целевата група. - Риск от зарази Стоматологичната професия е една от най-високите рискове професии от заразяване, тъй като основната им работа се изразява в извършване на орални процедури. Рисковете за предаване на инфекции по въздушно – капков път от заразени пациенти при тях е изключително огромен. За целта, по време на работа, е задължително да се осигурява естествено или изкуствено пречистване на въздуха. До момента, в клиниката пречистването на въздуха се изразява чрез отваряне на врати и прозорци, с цел влизане на чист въздух. В зимните месеци, обаче, този метод е недостатъчно ефективен и удобен. От една страна, при отваряне на прозорците се променя микроклимата в клиниката, от друга страна, през по-голямата част от зимния период, количеството на фини прахови частици ви във въздуха в София е над средния, което на практика прави проветряването безполезно. За целта, Службата по трудова медицина дава предписания за осигуряване на пречистватели за въздух, които да се ползват целогодишно и които ще осигуряват една по-безопасна и чиста среда. Чистият въздух освен до намаляване на риска от зарази, ще подобри концентрацията и общата работна производителност, като намалява умората и стреса. От тази дейност ще се възползват всички представители на целевата група - общо 16 служители, като ще бъдат доставени 5 броя пречистватели и поставени в 5 работни помещения. 48 019.59 0.00
Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др." : Стаята за почивка на персонала в денталната клиника е пространство, предназначено за отдих, почивка и възстановяване на медицинския, административен и ръководен персонал. Това е място, където служителите могат да си вземат почивка, да релаксират и да се отпуснат от интензивния работен график и стреса, свързан със задълженията им в клиниката. Ще бъде изграден кът за хранене, който ще бъде оборудван с маса, 6 стола, телевизор, кафе машина и микровълнова фурна, които не са налични към настоящия момент. Осигуряването на помещения за пълноценна почивка и хранене ще подобри условията на труд, ще повиши удовлетвореността на служителите, ще окаже позитивно влияние върху професионалния и здравния статус на работниците и служителите и ще подобри производителността в предприятието. 5 238.06 0.00
Продължение на Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" : - Рискове от заболяване на опорно – двигателния апарат за административните служители В рамките на настоящата дейност ще бъдат закупени ергономични офис столове за административните служители на фирмата – общо 3. С оглед на спецификата на работа на служителите – изключително свързана с работа в офис пред дисплей, говорене по телефон и продължителното статично седене на столове, е налице предпоставка за появата на различни заболявания на двигателната система, мускулно-скелетни увреждани и други. При закупуването на ергономичните офис столове при работа с видеодисплей напълно ще се съобразим с изискванията, посочени в „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Един от най-големите рискове за тези служители е „Натоварване на опорно двигателния апрат- на долни и горни крайници” от монотонната работа на компютър и принудително седящата работна поза на работещите във фирмата през повече от половината от законно установеното за тях работното време. Също така съгласно оценката на риска и мерките за преодоляване и минимизиране на риска, една от препоръките е закупуване и подмяна на настоящите столове с ергономични, с оглед на спецификата на работа на служителите. Необходимостта от удобство на работното място е все по-наложителна за запазване здравето на хората, както в краткосрочен, така и в дългосрочен аспект. Целта на закупуването ергонимичните столове е да се осигури динамичният стил на седене в комбинация с множество настройки на стола, които се съобразяват с антропометрични данни на служителите и подобряват условията на работа им. Закупуването на нови ергономични работни столове за административните служителите ще подобри условията на труд и ще намали и/или елиминира изцяло риска от възможни заболявания на опорно-двигателната система на работещите в клиниката. В рамките на дейността сме предвидили да закупим 3 бр. ергономични офис столове. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.