Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в шивашко предприятие "Янитекс" ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА
Целта на настоящата дейност е свързана с въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в текстилна фабрика „Янитекс“ ЕООД, във връзка със стремежа на предприятието за повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. Това ще бъде постигнато посредством разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в „Янитекс“ ЕООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието ще бъде свързано с:
1. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности във всички работни процеси, като част от производството на мъжки и дамски текстилни изделия, в т.ч. кроене, конфекциониране и подготовка за спедиция, както и за всички длъжности и работещи в предприятието (общо 70 души).
2. Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене и поведение на работниците и служителите. Очакванията са това значително да подпомогне усилията на дружеството за повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.
В зависимост от спецификата на дейността на предприятието и естеството на работата на заетите на отделните длъжности в дружеството, новите „зелени“ модели ще се изразяват приоритетно в следните направления:
- промени по отношение на начините на работа и работните взаимоотношения;
- адаптиране на длъжностните характеристики към новите „зелени“ модели на работа;
- въвеждане на нови модели на екипна работа и взаимодействие между работещите в дружеството;
- въвеждане на промени в работата на заетите на отделните работни места в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси;
- въвеждане на практики за опазване на околната среда;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието;
- мотивиране на отделните работници и служители за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития;
- насърчаване на „зелено“ поведение на работещите в предприятието, вкл. генериране на идеи за екологосъобразно поведение.
ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА
Предвидено е дейността да включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
В допълнение се предвижда всяка „зелена“ карта, разработена за различните работни места в рамките етап 1.2 по-горе да съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите от предприятието текстилни изделия. |
14 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ – психологическа подкрепа за заетите в текстилна фабрика "Янитекс" ЕООД: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА
Целта на настоящата дейност се изразява в адресиране на рисковете, свързани със стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите в „Янитекс“ ЕООД. Това ще бъде изпълнено чрез оказване на психологическа подкрепа на заетите в предприятието, във връзка с осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение, отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти.
ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА
В рамките на настоящата дейност се предвижда „Янитекс“ ЕООД да осигури на работещите в предприятието психологическа подкрепа, във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Дейността ще обхване всички работещи в предприятието (общо 70 души), като техният брой, в зависимост от заеманите длъжности е, както следва:
- длъжност „Организатор производство“, код по НКПД-2011: 31223002 – 1 бр.
- длъжност „Контрольор качество“, код по НКПД-2011: 75433010 – 4 бр.
- длъжност „Крояч текстил“, код по НКПД-2011: 75322002 – 1 бр.
- длъжност „Шивач мъжко/дамско облекло“, код по НКПД-2011: 75311003 – 52 бр.
- длъжност „Работник спомагателни шивашки дейности“, код по НКПД-2011: 75311012 – 11 бр.
- длъжност „Монтьор ремонт на машини и оборудване“, код по НКПД-2011: 72332031 – 1 бр.
Основен фокус като част от изпълнението на дейността ще бъде запознаване на участниците с наличието на явлението „бърнаут“, подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Като част от дейността ще бъдат изготвени индивидуални психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. В тази връзка, голяма част от усилията по настоящата дейност ще бъдат насочени към преодоляване на нагласи, водещи до редица негативни ефекти за трудещите се в личностен и професионален план, вкл. до напускане на работа, по-конкретно свързани с:
- отрицателно и критично отношение към работата;
- нежелание за започване на работа;
- раздразнение към членовете на екипа или към клиентите;
- емоционално отдръпване от колеги и клиенти;
- липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси.
ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА
Предвидено е дейността да се реализира на следните логически свързани етапи:
2.1. Изготвяне на индивидуални психологически профили на всички заети в дружеството лица – изготвените профили ще бъдат използвани за като основа за разработване и реализиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа;
2.2. Запознаване на участниците в детайли с потенциалните отрицателни последици върху менталното здраве на работещите от стреса на работното място, явлението „бърнаут“ (професионалното прегаряне) и COVID пандемията;
2.3. Оказване на психологическа подкрепа на всички заетите в предприятието лица под формата на групови семинари за профилактика и индивидуални консултации (при необходимост).
Настоящата дейност ще адресира риска от възникване на психологически проблеми сред работещите в предприятието, идентифициран в Програмата за минимизиране на риска, представена от фирма „Янитекс“ ЕООД към настоящото проектно предложение (проблем 10.1). |
14 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства – обезопасяване на технологичните процеси и изграждане на пожароизвестителна инсталация, с оглед подобряване условията на труд и безопасността на заетите в шивашко предприятие "Янитекс" ЕООД: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА
Целта на дейността е свързана с подобряване условията на труд и безопасността на заетите в шивашко предприятие „Янитекс“ ЕООД посредством осигуряването на колективни предпазни средства, в т.ч. обезопасяване на технологичните процеси, чрез закупуване на ергономични работни столове и помощни маси, и изграждане на пожароизвестителна инсталация.
ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТТА
Настоящата дейност адресира следните проблеми, идентифицирани в Програмата за минимизиране на риска (ПМР), а именно:
- Недостатъчно изкуствено осветление в производствените помещения на предприятието, което може да доведе до възникване на проблеми със зрението за заетите в дружеството (проблем 3.1).
Следва да се има предвид, че понастоящем изкуственото осветление в производствените помещения на предприятието не осигурява необходимите условия на труд, във връзка с опазването на зрението на заетите в дружеството – светлината не е достатъчно силна и добре насочена, което води до прекомерно напрягане на зрението на производствения персонал. За решаването на този проблем в рамките на дейността се предвижда закупуване и монтиране на работните места на осветителни тела с насочено осветление и по-голяма светлинна мощност (т. 3.1 от мерките, предвидени в ПМР).
- Риск от увреждания, свързани с неправилна работна поза и прекомерно физическо натоварване (проблем 7.1).
Използваните към момента работни столове в производствените помещения на предприятието са изцяло амортизирани, не подлежат на рехабилитация и крият риск за здравето и работоспособността на работещите в дружеството. Това налага закупуването на ергономични работни столове за всички работещи (т. 7.3 от мерките, предвидени в ПМР), което значително ще подобри условията на труд в предприятието и ще намали риска от увреждания, свързани с неправилна работна поза и евентуални инциденти на работното място.
В допълнение, в рамките на дейността е предвидено закупуването на помощни маси за заетите на длъжности Шивач мъжко/дамско облекло“, код по НКПД-2011: 75311003 и „Работник спомагателни шивашки дейности“, код по НКПД-2011: 75311012 в дружеството (т. 7.4 от мерките, предвидени в ПМР). Помощните маси ще бъдат на колела и с междинен плот и ще се използват за удължаване на работните плотове на шевните машини и прекарването на тежки изделия между отделните работни места. По този начин ще бъдат избегнати рискове, като: натоварването при дълги тегели и конфекционирането на тежки изделия; навеждането и носенето на ръка на изделията от машина на машина. Понастоящем, за последното се използват метални колички, които са изцяло амортизирани и не подлежат на рехабилитация.
- Риск от възникване на пожар, който може да застраши здравето на заетите в текстилна фабрика „Янитекс“ ЕООД (проблем 5.1).
За адресиране на този проблема, в рамките на настоящата дейност е предвидено инсталиране и въвеждане в експлоатация на пожароизвестителна инсталация в предприятието (т. 5.8 от мерките, предвидени в ПМР), каквато към момента няма. Така, наред с положителните ефекти, свързани с превенция на увреждането на здравето и работоспособността на работещите при възникване на пожар, предприятието ще отговори на изискванията на Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението“, както и на условията за въвеждане на сертификат „Бизнес инициатива за социално съгласие“ (BSCI).
ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА
В хода на настоящата дейност, чиято продължителност ще бъде от месец 3 до месец 12 от проекта, ще бъдат изпълнени следните етапи:
1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители (от месец 3 до месец 4)
2. Избор на изпълнители (месец 5)
3. Сключване на договори (месец 6)
4. Доставка на работните столове и помощните маси, закупени по проекта и подписване на приемо-предавателен протокол (от месец 7 до месец 10)
5. Инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на осветителните тела и пожароизвестителната инсталация и подписване на приемо-предавателен протокол (от месец 11 до месец 12)
|
52 370.30
|
0.00
|