Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с:
1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или
2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или
3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност:
1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ВАТЕРБИЛД ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта:
Ръководител проект – 1 лице
Управител транспорт – 1 лице
Дейността ще обхваща 2 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение.
Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите.
Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството.
Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени. С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. |
330.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на ВАТЕРБИЛД ЕООД е изграждане на външни и вътрешни водопроводни инсталации и включвания, и канализационни и ВиК съоръжения и инсталации.
Целта на дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за изкопи. Като част от дейността е предвидено закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване – 5 комплекта.
Като част от основната си дейност фирмата извършва направа на изкопи за полагане на водопроводни и ВиК инсталации. За по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи и работата вътре в изкопа, може да се използва подходящо укрепление – защитна система с платна. Обичайните обекти на фирмата изискват работа в изкопи с дълбочина до 3,80 м, поради което платната за изкопи трябва да са за боксово укрепване. Фирмата не разполага с платна за защитни системи за изкопи, и така не осигурява максималната защита на служителите.
Чрез закупуването на предвидените по проекта 5 к-та Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (всеки комплект обезопасява 3,5 м дължина, до 3,8м дълбочина, до 4,2 м ширина) ще се осигури обезопасяване на изкопите, което от своя страна ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите, пряко ангажирани с работни задължения по и в изкопите на обектите.
Служителите заети с изкопни дейности и полагането на тръби са разпределени в три групи: две групи се занимават с полагане на тръби с дължина 3м и 1 група – с полагане на стъклокерамични тръби с дължина 2,5м. За да обезопаси работата на трите бригади, фирмата иска да закупи 5 комплекта Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване - по 2 комплекта за всяка група полагаща тръби с дължина 3м и 1 комплект за групата полагаща стъклокерамични тръби.
При обичайни изкопни дейности за полагане на тръби с дължина 3м се полагат по 2 тръби едновременно и е необходимо да се обезопаси общо до 50 см преди и след тръбите за да е безопасна работата на служителите в изкопите. Тъй като се полагат по 2 тръби едновременно, (които са с размер 6 м общо и 1 м за обезопасяване преди и след тръбите) е необходимо изпозлването на 2 комплекта Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (7м). Диаметъра на полаганите тръби е стандартно 2000мм и това налага обезопасяване на ширината на изкопа до 4,20 м. След полагане на тръбите, укреплението се вдига и премества за полагането на всяка следваща двойка тръби.
При обичайни изкопни дейности за полагане на стъклокерамични тръби с дължина 2,5м (полага се по 1 тръба) е необходимо да се обезопаси общо до 1 м преди и след тръбата за да е безопасна работата на служителите в изкопа. Поради тази причина е необходим 1 комплект Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване за обезопазяване работата на служителите. След полагането й, укреплението се вдига и премества за полагането на всяка следваща тръба.
Количеството на предвидените за закупуване платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (5 комплекта) е съобразено с дейността на фирмата и описаните по-горе работни групи и ще е достатъчно за да обезопаси изцяло необходимото пространство за работа на служителите.
Необходимостта от закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (5 комплекта) произлиза от идентифицираната опасност при работа в изкопи и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска.
Продължава в Начин на изпълнение. |
198 375.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ВАТЕРБИЛД ЕООД предвижда да осигури социални придобивки (места за хранене, краткотраен отдих и преобличане) за служителите си, чрез закупуване на Фургон за хранене, краткотраен отдих и преобличане (2 бр.).
Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременния свят. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си.
Дейността цели осигуряване на място за хранене, краткотраен отдих и преобличане и е съобразена със спецификата на работа на по-голяма част от служителите във фирмата, които работят основно на обекти, които често са извън населените места и без достъп до места за хранене, краткотраен отдих и преобличане. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват и да се преобличат в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – място за хранене, краткотраен отдих и преобличане чрез закупуване на Фургон за хранене, краткотраен отдих и преобличане (2 бр).
Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, за които към момента няма осигурени тези социални придобивки и които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих и преобличане.
Фирмата иска да закупи 2 броя Фургон за хранене, краткотраен отдих и преобличане, като количеството размера и предназначението им са съобразени с обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите. Фургоните ще са с капацитет за 4 лица всеки и са предназначени за служители на следните длъжности:
Работник-копач канали и изкопи – 8 лица
Общо 8 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение.
Всеки фургон ще включва кухненски шкафове с мивка – 1 бр., маса – 1 бр., стол - 4 бр., дървени шкафчета със заключване – 4 бр., микровълнова фурна – 1 бр., хладилник – 1 бр., двуместен диван – 1 бр.
Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих и преобличане, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности.
Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние, място където да отпочинат по време на регламентираните им почивки и подходящо място за преобличане. |
34 250.00
|
0.00
|