Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на "ЕНПАК" ЕООД и предвидените за изпълнение дейности са насочени към адаптиране на работната среда в отговор на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, и променящите се модели на работа. Проектът ще подобри условията на труд и ще осигури превенция на риска при извършване на ежедневните работни дейности на всички 15 служители, работещи в базата в град Провадия.
Предвидените дейности за изпълнение са: 
1. Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.
2. Осигуряване на колективни предпазни средства за по-безопасни и здравословни условията на труд в "ЕНПАК" ЕООД - конкретно в рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за защита от токсични и други вредни вещества, внедряване на системи за намаляване на замърсяването,  защита от прах и химични агенти във въздуха на производствените помещения, както и мерки за ергономия при работа.
3. Социални придобивки за работещите в предприятието - ремонт и оборудване на помещение за хранене, краткотраен отдих с прилежащата към него съблекалня.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са осигуряване на безопасни условия на труд и създаването на подходящи условия за краткотраен отдих и почивка на работниците, намаляване на напрежението и умората натрупани по време на работа, както и създаването на допълнителни предпоставки за постигане на по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати при изпълнение на служебните ангажименти.
Планираните дейности, пряко кореспондират с политиката на предприятието по отношение на човешките ресурси и представляват една дългосрочна инвестиция, като направените разходи за подобряване на работната среда и условията на труд ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността на труда им.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики. 1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 3 000.00 0.00
„Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част I: В рамките на тази дейност сме предвидили за реализация няколко мерки за колективна защита, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в "ЕНПАК" ЕООД. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства а са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. КПС трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и предвижда реализацията на мерки, осигуряващи средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд, изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска: 1). Защита от прах, токсични и други вредни вещества в производствените помещения-целева група на тази мярка ще бъдат служителите с административно-производствени и производствени функции-15 служители. Нивото на прах, механични частици и химичните агенти във въздуха на работната среда в предприятието в резултат от работата с хартия, лепила, текстилни суровини за дръжки и според дизайна на кутиите и хартиените торби са предпоставка за професионални заболявания и причиняване на дискомфорт на работещите в производствените цехове, въпреки че дружеството непрекъснато се стреми да изпълнява мерки по ограничаване на това замърсяване. Препоръките на органа по трудова медицина са изцяло свързани с необходимостта от отстраняване на тези рискови фактори в предприятието с оглед постигане на безопасни и здравословни условия на труд и предотвратяване на заболявания на дихателната и нервната система при работниците. За да отговорим на тези препоръки, предвиждаме по проекта да бъде извършено изграждане на Вентилация с центробежен вентилатор и вентилационни смукателни решетки. Замърсеният въздух ще се отвежда и по този начин ще се премахне вредната миризма, която е предпоставка за дихателни проблеми и силни алергични реакции. Вентилацията ще бъде към машина "топло лепило" в помещение от 55 кв.м. В това помещение технологичният процес изисква да работят едновременно двама машинни оператора и един работник ръчна изработка, но постоянна необходимост от влизане в помещението имат всички служители поради особеностите на технологичния процес, как, които също са изложени на силната миризма и токсичност на въздуха. ()Закупуване, доставка и изграждане на Вентилация в производствените помещения на фирма "ЕНПАК" ЕООД Работата с лепила, хартия, текстил поражда образуването на остатъчни власинки и прах, който полепва по пода. Почистването на работните зони със система за вакуумно почистване ще реши проблема с високите нива на запрашеност във всички производствени цехове на "ЕНПАК" ЕООД.С изпълнението на всички заложени инвестиции по тази мярка, ще осигурим по-здравословни и безопасни условия на труд в производствените цехове и ще се предотвратят заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, алергични реакции, пневмокониози у работниците. За целта е предвидено закупуване на: ()Промишлена професионална прахосмукачка за сухо и мокро почистване 1 бр ()Промишлена подопочистваща машина 1 бр Поради спецификата на производството се налага ежедневно почистване на запрашените места с вакуумна прахосмукачка, както и миене на подовите повърхности след вакуумното почистване. -При рязането и низането на шнура, който се използва за дръжки на торбите се отделят много фини власинки, които летят във въздуха и се натрупват по всички повърхности. -При обработката на хартията на различните етапи на производството се налага многократното й рязане в различни размери и форми.При този процес се отделят фини власинки от хартия, които летят във въздуха и се натрупват по повърхностите. За превенция на този фин прах е необходимо ежедневно почистване на тези повърхности . 37 461.12 0.00
„Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др“.: Дружеството инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Посредстом универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, от "ЕНПАК" ЕООД сме изградили политика за предоставяне на социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. Политиката на фирмата за предоставяне на социални придобивки съществува в "ЕНПАК" ЕООД от нейното създаване. Придобитият опит от комуникацията с работниците и служителите показва, че тяхната удоволетвореност от работния процес е основание за по-малко отсъствие от работа, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. За изпълнение на дългосрочната стратегия за успешно развитие на "ЕНПАК" ЕООД и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки за въвеждане на помещенията в съответствие с хигиенните норми. Удовлетвореността от работата е един от ключовите фактори за задържане на хората, които са важни за успеха ни. С годините наблюденията ни са, че служителите в производството изключително рядко използват тези помещения във времето си за краткотраен отдих по време на работа и предпочитат почивката си да я прекарат в междуцеховите пространства или на някои стари пейки и столове между самите машини. Поради тази причина планираме в рамките на тази дейност да обособим кухненски ъгли, да оборудваме помещението с подходящи уреди за затопляне на храна, вода и кафе, както и да им осигурим удобни дивани за почивка, пейки и същевремено закупим шкафчета за пробличане на мъжете, както и климатик за отоляне на битовката. Компанията е посдигурила две битовки за своите служители. Едната е на първия, а другата втория етаж. В тази връзка се налага да се закупят 2 бр. кухненски ъгли, 2 бр. микровълнови фурни, 2 бр. кафе машини. Поради по-големият обем на битовката на втория етаж, е нея се събират повече служители и двата дивана за предвидени за това помещение с цел обособяването на кът с мека мебел за почивка на работниците. В проектната дейност сме заложили закупуване на следното оборудване: - Кафе-машина за всяка битовка 2 бр. -Микоровълнова за всяка битовка 2 бр. - Диван 2 бр. - Машина за пречистване на водата 2 бр. -Кухненски ъгъл с мивка за битовка 1 - 1 бр. Кухненски ъгъл с мивка за битовка 2 - 1 бр. -шкафчета за преобличане - 2 бр. -климатик 1 бр.- битовка 2 ри етаж - 33 кв.м. -Оборудване на помещение за краткотраен отдих. Всяка пейка е предвидена за 3 служители, с което са необходими 5 бр. пейки за 15 наети: външни пейки - 5 бр. 26 115.50 0.00
„Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част II: 2)Защита от неблагоприятен микроклимат В работните помещения липсва отопление което да осигури необходимата температура за служителите. Съгласно направените педписания от СТМ след извъшени измервания бе препоръчно закупуването на климатици за работните помещения. Технологичният процес на производство на луксозни торби и кутии изисква местене на работниците в различни помещения в зависимост от операцията, която имат да изпълняват. Това налага необходимостта от поддръжката на постоянен микроклимат във всички работни помещени. За да се постигне необходимата температура в помещенията е необходимо закупуването на 9 бр. климатици за конкретно обособените работни помещения. 4 броя - голяма работна зала(2 етаж) - 135 м.кв. 2 броя - малка работна зала (2 етаж) - 70 кв.м. 1 брой - ламинатор (1 етаж)-22 кв.м. 2 броя - машинно (1 етаж) - 64,5 кв.м. ()Закупуване на климатици - 9 броя 3).Ергономия при работа- сериозен проблем пред служителите в дружеството е изискването на технологичния процес за работа в седнало положение или постоянно в изправено. За целта на 15 бр.служители с административни, производствени, финансово-счетоводни и контролни функции, ще се осигурят подходящи ергономични работни столове като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им ще бъдат съобразени с ръста на работника, работната височина, работната поза и характера на трудовия процес. Съществуващите работни столове, които се използват от фирмата са стари и амортизирани. За подобряване на ергонометрията на работните места и предотвратяване на гръбначните изкривявания на служителите в "ЕНПАК" ЕООД, е необходимо сосигуряване на работни столове: 15 бр. ергономични офис стола (7 броя от които за служителите, които работят пред монитор, а останалите 8 броя са за пряко заетите в производството).Определящи е столовете са бъдат стабилни, да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, регулираща се седалка на височина, облегалката на стола да се регулира на височина и наклон, за да препазят служителите които извършват производствените операции по сгъване на картона, нанизване на шнур, поставяне на една част от кутията към другата, нанасяне на лепилото и много други операции изискващи сегнало положение на заетите. Ползите от използване на ергономични столове са: по-добро здраве, по-добър тонус, по-добър комфорт вследствие на възможност за регулиране на височината на работния стол и повишаване продуктивността вследствие на осигурения комфорт по време на работа. Тяхното използване спомага за повишаване на ефективността на служителите и намалява вероятността за професионални заболявания, свързани с опорно-двигателния апарат на човешкия организъм Всички предвидени инвестициите по проекта за осигуряване на по-добри условия на труд за служителите, представляват една дългосрочна инвестиция за предприятието, като направените разходи за подобряване на работната среда ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността им на труд. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.