Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ХАРМОНТ ЕООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми и иновативни суровини и материали; намаляване използването на суровини за производство; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за производство) и намаляване на отпадъците от производството чрез внедряване на решения пазещи околната среда.
Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например:
- информационни и други фирмени събития;
- създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите;
- генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на ХАРМОНТ ЕООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки.
Целевата група на дейността са 9 служители на ХАРМОНТ ЕООД, работещи в базата на фирмата в гр. Ямбол, на следните длъжности: управител – 1 бр., началник цех – 1 бр., касиер, счетоводство – 1 бр., служител, човешки ресурси – 1 бр., счетоводител, оперативен – 1 бр., технически секретар – 2 бр., технически сътрудник – 1 бр., търговски директор – 1 бр. |
1 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства : В рамките на дейността се предвижда осигуряване на:
1) Ергономични столове – седящата работна поза на служителите води до статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, оток на краката, напрежение въс врата, раменете, гърба и кръста. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 14 ергономични работни столa за 14-те шивачи в дружеството, както и 9 ергономични офис стола за служителите на следните длъжности: 1 управител, 1 търговски директор, 1 счетоводител оперативен, 2 техн. секретари, 1 техн. сътрудник, 1 касиер счетоводство, 1 служител човешки ресурси, 1 началник цех. Използваните към момента столове са стари и не покриват стандартите за ергономичност. Закупуването на ергономични такива ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. Ергономичните офис/работни столове ще имат подходящи размери и устройство, които да позволяват присособяването им в съответствие с антропометричните данни на съответния служител.
2) Повдигащи маси за тапициране – подобно на столовете, тези маси ще осигуряват ергономични условия за работа на тапицерите. В момента се използват обикновени работни маси, които са амортизирани и нямат опция за регулиране на височината. Тапицерите работят предимно наведени, заемайки неестествена и неудобна поза. Поради тази причина, през последните 2 г. зачестиха уврежданията и болките в горните крайници, кръста, гърба и врата. Здравословните проблеми варират от незначително неразположение и болка до по-сериозни заболявания, изискващи почивка или медицинско лечение. Това налага закупуването на 11 бр. повдигащи маси за тапициране с възможност за регулиране на височината. Тези маси са специално проектирани така, че да помагат за намаляване на умората и запазване на здравето. Тяхната особеност се състои във функцията за регулиране на височината на плота спрямо позицията/ръста на работника и специфичната операция, която той извършва. Броят им отговаря на броя на работните места и двусменния режим на работа на 24-те тапицери в дружеството.
3) Колонни климатици – мярката е свързана с подобряване на вътрешния микроклимат в работните помещения. Поради увеличения производствен капацитет и нарастване броя/размера на помещенията, мощността на съществуващия котел вече не е достатъчна за отопление. Проблемът се изостря особено през летните месеци, тъй като помещенията нямат климатизация. Посоченото се потвърждава от извършените замервания. За да променим това и осигурим оптимална работна температура за служителите ни, се предвижда закупуване на 13 колонни климатици – 4 за шивашките цехове, 6 за тапицерските цехове, 2 за цех кроене и 1 за цех пружини. Броят и мощността им е съобразен с размера и броя на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимата в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда.
4) Пожароизвестителна система – в момента кандидатът не разполага с такава, а тя е жизненоважна с оглед на пожара в базата, възникнал на 22.07.2023 г. Рискът от пожар продължава да е висок, заради силната възпламеняемост на използваните в производството материали – платове, облицовки, дунапрен, латекс, полиуретан, дървени детайли и др. Съществува постоянна опасност от пожар в следствие на искра или неправилна експлоатация на машините и в тази връзка е необходимо да бъде осигурена модерна и надеждна пожароизвестителна система, която да гарантира незабавната и своевременна евакуация на персонала, като по този начин се запази тяхното здраве и живот. Предвижданата за изграждане система се състои от централен и димо-оптични, термични и ръчни пожароизвестители, които подават сигнал към нея. Централата управлява сирени (тонални и конвенционални), които алармират при пожар. Тази система ще способства за по-лесна детекция на пожара и изпълнение на схемата за евакуация на персонала. |
138 687.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите : ХАРМОНТ ЕООД е бенефициент по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“. В рамките на изпълнения проект беше обособено място хранене, почивка и отдих, което за съжаление изгоря при пожара от 22.07.2023 г., заедно с част от административните и производствените помещения. В рамките на настоящата дейност кандидатът планира да осигури социални придобивки на своите служители, чрез оборудване/обзавеждане на ново място за хранене, почивка и отдих и на място за спорт.
В изпълнението на своите основни дейности служителите на ХАРМОНТ ЕООД са подложени на различни натоварвания. За съжаление, в момента служителите не могат да използват пълноценно времето за почивка, заради липсата на подходящи условия, с каквито разполагаха преди пожара. Редовно обядват на работните си места. Липсват условия за преобличане. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за ефективна почивка и качествено хранене на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност се предвижда оборудване и обзавеждане на помещение за хранене, почивка и отдих, с прилежащи съблекални към него. ХАРМОНТ ЕООД разполага с подходящо за целта помещение с размер от 216 м2, което е в добро инфраструктурно състояние, но е напълно несъдържателно по отношение на мебели и уреди. Необходимо е да бъдат закупени оборудване и обзавеждане, които да приведат помещението в подходящо за целите на дейността състояние. Това включва: 1 мивка за вграждане, 1 фурна за вграждане, 1 плот за вграждане, 2 микровълнови фурни, 2 хладилника, 3 парти-грила, 3 електрически кани за вода, 2 кафемашини, 3 сандвич мейкъра, 1 съдомиялна машина, 12 маси, 48 стола, 1 телевизор, 1 колонен климатик, 2 кушетки, 12 тапицирани пейки, 48 двойни шкафчета за преобличане. Закупуването на съответния брой и вид от посоченото оборудване и обзавеждане ще обезпечи осигуряването на качествена и комфортна среда за хранене, отдих и преобличане на 96 служители.
На следващо място, с цел физическо раздвижване и психическо разтоварване от натоварения работен процес, ХАРМОНТ ЕООД планира осигуряване на място за спорт за своите служители. До момента кандидатът не е разполагал с подобно обособено място. Чрез осъществяването на дейността, на територията на компанията ще се създаде оборудванa зала за спорт, включваща зона за упражнения и зона за възстановяване. Кандидатът разполага със собствено помещение с размер 122 кв.м., което е в добро инфраструктурно състояние, но се нуждае от изпълване със съдържание. Предвижда се закупуването на следното оборудване/обзавеждане: 1 велоергометър, 1 бягаща пътека, 1 кростренажор, 4 регулируеми дъмбели (15 кг), 3 дивана, 8 тапицирани стола, 3 масажни стола, 1 телевизор, 1 колонен климатик. Закупуването на съответния брой и вид от посоченото оборудване/обзавеждане ще обезпечи осигуряването на качествена среда за спорт със зона за упражнения и зона за възстановяване. Обособяването на отделни зони ще даде възможност на служителите да практикуват различни занимания в зависимост от своите предпочитания и да могат да се възстановят от упражненията и напрегнатия работен ден. Благодарение на мястото за спорт, те ще могат да извършват редовни упражнения и тренировки, да се възстановяват от тях и от напрегнатия работен ден, като по този начин не само укрепват тялото и подобряват кондицията си, но и укрепват своята психика, координация и способност за концентрация.
Осигуряването на социалните придобивки ще допринесе за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в ХАРМОНТ ЕООД и ще осигури оптимално редуване на периодите на работа, почивка и спорт в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. |
58 877.00
|
0.00
|