Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места . Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейност 1 има за цел да се повиши ресурсната ефективност, да са намали въздействието върху околната среда и да се повиши устойчивостта на предлаганите продукти.
В рамките на изпълнението й е предвидено разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд с цел реализиране на мерки за опазване на околната среда и осигуряване на безопасен и достоен труд за всички.
Изпълнението на дрйността ще включи следните четири етапа:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
Осъществяването на този етап ще очертае точно предимствата на прилаганите „зелени“ практики в дружеството и влиянието им върху изменението на климата. Ще се анализира организацията на трудовата дейност, така че при увеличаването на „зелени“-те практики да се извършат адекватни промени в организационната структура на човешките ресурси.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всички заети лица в дружеството трябва да са информирани за въвеждането и прилагането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси. Персоналът трябва да бъде инструктиран, обучен и ръководен така, че всеки да се чувства съпричастен, да знае какви практически мерки се взимат и кои от тях са свързани с профила на заеманата от всеки длъжност. Трябва да разработят указания, практически мерки и инструкции за работа за въведените „зелени“ модели на работните процеси
Изпълнението на дейността ще подпомогне реализирането на мерки за опазване на околната среда, осигуряване на безопасен и достоен труд за всички и постигането на устойчиви условия на труд за всички работници.
Дейността е ключова за постигане на заложениете общи и специфични цели на проектното предложение.
Дейността ще включва всички лица от целевата група /19 заети лица/, включително и бъдещите служители на дружеството.
|
3 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Дейност 2 има за цел да запознае зетите лица с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Неглижирането на ментално здраве струва скъпо както на отделните индивиди, така и на бизнеса като цяло. Сред водещите последствия от липсата на внимание към менталното здраве, неоказването на навременна помощ и отлагането на лечението е не само задълбочаването на проблемите, а и влошаването на продуктивността на работното място.
В рамките на дейността ще се проведе обучение за всички заети лица в дружеството, като за целта ще се сформират 2 групи /до 10 заети лица във всяка група/. Обучението ще е в две част, като в първата част от обучението под внимание ще се вземат кои са факторите в организационния живот, които пораждат стрес и водят до риск от бърнаут, а през втората част заетите лица ще се запознават с конкретни добри практики и техники за превенция на стреса и прегарянето, и за рехабилитация на мениджърите и служителите станали техни жертви.
Обучението ще е с продължителност 4 часа и ще се проведе извън работно време. След обученията ще да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
В резултат на обучението ще се се преодолеят нагласите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
Дейността е ключова за постигане на заложениете общи и специфични цели на проектното предложение.
Дейността ще включва всички лица от целевата група /19 заети лица/ на дружеството.
|
3 800.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Настоящата дейност е избрана с цел:
- Подобряване на условията на здравословен и безопасен труд;
- Предотвратяване на опасността от заболяване на работниците;
- Намаляване на трудовите злополуки
Целевата група в тази дейност са 14 заети лица, тъй като всеки изпълнявайки своята длъжност е изложен на рискове за здравето му, щатът на работните места е разнороден и рисковете за здравето на работещите са различни.
Политиката за здраве и безопасност на работното място в дружеството включва осигуряване на мерки за поддържане и контролиране на рисковите фактори на работната среда и трудовия процес.
Ръководството на ЕЛ - ГРУП 07 ООД е покрило всички изисквания на ЗЗБУТ и подзаконовата нормативна уредба, относно безопасните условия на труд в дружеството.
Със закупуване на ново специално работно облекло и лични предпазни средства, които ще са с по- добри характеристики от използваните в момента и осигуряващи по
висок клас на защита, ще се подобрят безопасните условията за труд на целевата група.
Нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или спец. работно облекло за нуждите на заетите в дружеството се обосновава с това, че на част от тях изтича срока на износване, а други са увредени или унищожени в резултат на употребата им. Новите ЛПС и СРО ще бъдат по-качествени, с повишена здравина, топло и студоустойчивост, по-модерни и по-удобни от използваните досега. Също така те ще бъдат с по-добра ергономична кройка, по-добра защита от замърсявания и механични въздействия. Всичките планирани за закупуване лични предпазни средства, специално раб. облекло, раб. обувки и раб. ръкавици за служителите са въз основа на СПИСЪК на работното облекло и личните предпазни средства, изработен от СТМ и утвърден от ръководството.
В програмата за минимизиране на риска за 2023 г. и списъка с ЛПС по длъжности за 2023 г. на ЕЛ - ГРУП 07 ООД са определени следните рискове на работните места за заетите и видовете ЛПС и специлани работни облекла според длъжността:
I. За защита от механични увреждания, риск от разраняване и запарване, алергии, наранявания, подхлъзване и лош микроклимат за работещите на обектите за изграждане на електически инсталации:
1. Електротехник строителен - 9 човека, Работник строителство - 2 човека, Технически ръководител -1 човек, Шофьор лекотова-рен автомобил - 2 човека
- Зимно работно яке - 14 бр. - Ще се избегне боледуването на служителите. Изграждането на ел. инсталации на строителните обекти през студените месеци изисква топло, леко и удобно за работа зимно яке, защото в повечето случаи на обекта липсва електричество. Старите зимни якета на работниците не са с добра кройка и те често ги свалят при работа, докато новите ще са с ръкави с регулируем манше и трегулируема талия, което да не затруднява рутинните им действия, много функционални джобове на гърдите ще позволяват необходимите им инстументи да са лесно достъпни. До момента шофьорите ползваха собствените си якета, но те не винаги са надеждни, новите са с поларена подплата, която ще предпазва от прегряване. Изработено е от материя, която е термо и водоустойчива, а в същото време е лека и удобна за носене. Материята е доста по-издръжлива на износване, а светлоотразителни аксесоари са удобни през зимните вечери да бъдат лесно забележими за шофьорите.
2. Зимен работен панталон - 14 бр. - той е другата част към зимното работно облеко на работниците, който осигурява топлина на долните крайници. С възможност за поставяне на наколенки, необходими при продължителното натоварване на колената, многофункционални джобове за поставяне на необходими инструменти за конкретната операция, а светлоотразителни аксесоари са удобни през зимните вечери да бъдат лесно забележими за шофьорите. Зимните панталони до сега, не са от здрава материя и честото им прене, води до бързото им износване, а за зимния период е от съществено значение доброто облеко.
3. Ватиран мъжки елек - 14 бр. |
12 048.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е избрана с цел:
- осигуряване на благоприятен климат в работното помещение;
- подобряване на условията на труд на заетите в офиса.
Безопасните и здравословни условия на труд са един от основните фактори за постигане на оптимална производителност, съчетано с опазване на здравето на работниците и служителите, което е основополагащо в политиката на ЕЛ - ГРУП 07 ООД. За окабеляването на сгради, изграждане на ел. инсталации дружеството разполага със складова база /280 кв. м./ за съхранение на необходимите материали за обектите и собствен офис /100 кв. м./, където административния персонал съпътства дейността. Ежедневно електротехниците се транспортират до съответните обекти, като се подсигурява работата им с материали от склада. Важни фактори за осигуряване на добри работни условия в офиса на ЕЛ - ГРУП 07 ООД са осигуряване на добър микроклимат, осветеност и ергономия през всички сезони от годината.
I. Добър микроклимат
- Към момента в него няма монтирани климатици и не се поддържа благоприятен микроклимат, в съответствие с установените норми. Липсата на климатици води до влошаване на микроклимата и до рискова работна среда, която предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, схващания, прекомерна умора и др. Монтирането на 2 бр. инверторени климатици в двете работни помещения на офиса ще допринесе за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температурата, относителната влажност и скорост на движение на въздуха. В момента отоплението там се осъществява от радиатори и конвектори, но не се осигурява постоянна температура през всеки един от сезоните. Липсва равномерно затопляне на цялата работна площ и има температурни разлики в различните части от помещението. През студените месеци на годината температурата в помещението зависи от метеорологичните условия и работещите отоплителни уреди, но за да се понижи температурата през топлите месеци, работниците отварят прозорците и вратите, за да се предизвиква въздушно течение, с цел охлаждане.Това по-често довежда до влошаване на здравословното им състояние. При съществуващото положение няма гарантирани оптимални работни условия за административния персонал по отношение на температурите в офиса. С оглед на създаване на нормални работни температурни условия в работните помещения в офиса е необходимо закупуване и монтиране на 2 бр. инверторени климатици.
- За пречистване на въздуха в работните помещения в офиса и склада, което ще окаже влияние върху работоспособността на работниците и здравословното им състояние, ще бъдат закупени и 2 бр. пречистватели за въздух.
- За добрия микроклимат в работните помещения на офиса е от значение и височината му, тъй като в момента топлият въздух отива високо горе, а разходите за отопление са изключително високи. С цел осигучяване на комфорт целогодишно е необходимо да се постави 53 кв. метра окачен таван и 40 кв. м. предстенна обшивка на стените, което ще осигури заедно с климатиците отлични условия на труд на 5-мата заети лица в офиса.
II. Ергономия на работното място
- Работните места в момента са оборудвани със столове, които са физически амортизирани и трябва да бъдат подменени с нови, по-удобни ергономични работни столове. Тази промяна ще окаже въздействие върху качеството на работата на административния персонал, тъй като удобните столове предполагат по-добро работно положение, което води до намаляване на напрежението и болките в тялото на работещия . С времето неудобната работна поза довежда и до трайни изменения в гръбначния стълб и ставите и от там до отсъствия от работа и до намаляване на производителността на труда. Реализирането на мероприятия за подобряване на работната среда са предписани и в следствие на проведен анализ на работната среда, и видовете заболявания, от които страдат работниците и служителите в „ЕЛ - ГРУП 07“ ООД. За да се отговори на необходимостта от намаляване на ставно-мускулните заболявания, както и с цел превенция, се предвижда да се закупят 5 броя ергономични столове.
|
33 895.27
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: Цел на дейността:
- подобряване на условията на работа и социалния климат в дружеството;
Важен момент за успешната работа на всяка фирма е съчетаването на труд и отдих. Възможностите, които дава този проект, са много добри и те съвпадат с политиката на ЕЛ - ГРУП 07 ООД за осигуряване на социални придобивки за работниците и служителите. Спецификата на дейността окабеляване на сгради и изграждане на ел. инсталации, предполага работниците /електротехниците/ да са ежедновно по обекти. Разпределянето на задачите за деня се осъществява сутрин от техническия ръководител в склада на фирмата, където се съхраняват материалите. За да бъдат работоспособни и мотивирани заетите лица, ЕЛ - ГРУП 07 ООД избира ефективен режим на труд и почивка, съобразен със степента на натоварване на служителите. В момента във фирмата липсва обособен кът за отдих за работещите на обектите и за административния персонал в офиса. А събирането на служителите в обособените кътове за отдих създава уютна атмосфера и сближава колектива. Прилагането на оптимален баланс между състояние на покой и работна дейност свежда умората на работещите до минимум, води и до постигане на по- висока работоспособност. Затова в рамките тази дейност се планира да се закупи контейнер/ фургон/, който да се използва за кът за почивка за работещите на обектите; да се обособи кът за отих и почивка в офиса и в склада на дружеството, като по този начин всички заети лица ще могат да изпозват времето си за почивка в добри условия.
1. Контейнерът е преместваем и ще се пренася съобразно обекта, в който се работи в момента. Той ще бъде оборудван с инверторен климатик за добър мукроклимат в помещението, пречиствател за въздух и хладилник за съхранение на храната на работещите. Контейнерът ще бъде с обособен сектори за хранене, пасивна почивка и възможност за климатизация, което ще даде възможност на работещите да се възстановят от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес. Чрез платформа, контейнерът ще може бързо и лесно да бъде транспортиран при промяна на обекта, като по този начин работниците ще имат осигурено комфортно място за краткотраен отдих, независимо от промяната в местоположението на строителните обекти.
2. Помещението за отдих в склада ще се оборудва с диван и инверторен климатик, за да се осигури добър микроклимат за отих на заетите в склада. Сутрин всички ел. техници ще се събират за ежедневен инструктаж в помещението за отдих в склада, като ще имат възможност за сутришно кафе в добра атмосфера с колегите.
3. В офис на фирмата ще се обособи кът за отдих и почивка / в момента няма такъв/, като ще бъдат извършени СМР дейности и ще се достави нужното оборудване за него. С цел постигане да добър микроклимат в помещението за отдих ще се постави окачен таван , ще се мотика инверторен климатик. С цел добра осветеност в помещението ще се поставят осветители тела. За добрата атмосфера в къта за почивка ще се постави диван, телевизор, хладилник, ще се монтира кухня. Дългите часове работа в една поза на административния персонал води до застой на кръвта в долните крайници и отоци. В тази връзка тялото е под сериозно напрежение и значително се натоварват горните крайници и гърба, което изисква минимални движения на мускулите. В тази връка в помещението за отдих ще се постави масажен стол, който ще тонизира тялото.
В санитарния възел до помещението за отдих в офиса ще бъде подменена тоалетната чиния.
Дейността е ключова за постигане на за ложениете общи и специфични цели на проектното предложение.
Дейността ще включва всички 19 заети лица от целевата група.
|
81 729.00
|
0.00
|