Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Формика Груп ООД е с основен предмет на дейност производство и търговия с мебели. Използването на иновационни технологии и материали при създаването на мебели определят стила на FORMICA. Фирмата се намира в село Тополи, общ. Варна. В предприятието работят 10 човека. Водещ приоритет на мениджмънта е подобряване качеството на работните места, осигуряване на постоянна и устойчива заетост. Дружеството се стреми да адаптира дейността си и да се приспособява към новите модели на работа като подобрява условията на труд и осигурява здравословна  и безопасна работна среда. 
Проектното предложение е продължение и затвърждаване на тази политика на кандидата и включва дейностите:

1/ Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2/ Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. 
3/ Осигуряване на колективни предпазни средства.
4/ Осигуряване на социални придобивки за работещите.

Реализирането им ще надгради изпълняваните до момента мерки за осигуряване на здравословни условия на труд, в посока тяхното подобряване и посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Ще се постигне по-екологосъобразна и качествена работна среда, ще се повиши производителността, като се спомогне за превенция от трудови злополуки. Това ще допринесе за повишаване на конкурентоспособността, подобряване на финансовите резултати и устойчиво развитие на фирмата.

Целевата група по проекта включва целият персонал на фирмата – 10 човека. Всички дейности са съобразени с техните потребности и постигане на резултати, пряко свързани със заложените цели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във Формика Груп ООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми и иновативни суровини и материали; намаляване използването на суровини за производство; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за производство) и намаляване на отпадъците от производството чрез внедряване на решения пазещи околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на Формика Груп ООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Целевата група на дейността са всички 9 служители на Формика Груп ООД, работещи в базата на фирмата в гр. Варна. 1 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел на мениджмънта на фирмата е безопасността и комфорта на служителите по време на работния процес. Затова едно от нещата, които е предвидено да бъдат включени в проекта, е закупуване на по-висококачествени лични предпазни средства(ЛПС) и специално работно облекло (СРО) с цел минимизиране на рисковете от трудови злополуки, наранявания и професионални заболявания. Ръководството осигурява на служителите си необходимите ЛПС и СРО, които за съжлание не отговарят напълно на нуждите на фирмата и нямат достатъчно ниво на защита. Към момента за производствените служители и общите работници са подсигурени единствено якета и полугащеризони, маски и предпазни очила. Предвидено е надграждане на съществуващите с по-качествени и с по-високо ниво на защита. Освен това по проекта ще бъдат закупувани ЛПС и СРО, които до момента не са осигурявани на работниците – зимни и летни обувки, зимни и летни предпазни ръкавици и антифони. След направената оценка на риска се установи, че с цел подобряване на безопасността на работещите е необходимо да се подменят сега използваните ЛПС и СРО. Фирмата има нужда да се закупят нови по-добри и надграждащи съществуващите ЛПС, с което ще се осигурят здравословни и безопасни условия на труд за 8 служители на фирмата. В съответствие с Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или СРО, фирмата предвижда закупуване на следните предпазни средства: - Зимен комплект – яке + полугащеризон – 8 бр - Летен комплект – яке + полугащеризон - 8 бр - Зимни обувки – 8 бр. - Летни обувки - 8 бр. - Защитни маски - 8 бр. - Предпазни очила - 8 бр. - Зимни предпазни ръкавици – 8 бр. - Летни предпазни ръкавици – 8 бр. - Антифони – 8 бр. Нуждата от качествено и с по-висока защита специално работно облекло и ЛПС се обуславя от дейността на фирмата, производство на мебели. Обработката на дървесина, основна суровина за мебелното производство, предполага досег с прах и трески, които крият различни рискове. Вдишването на дървесен прах може да доведе до белодробни заболявания и асма. От друга страна попадането му в очи би довело до възпаления и нараняване на роговицата на окото. Това налага използването на висококачествени предпазни маски и очила от служителите изложени на тези рискове. Шумът от машините, особено фрезите и циркулятите е много неприятен и може да доведе до увреждане на служа. В тази връзка е предвидено да бъдат закупени антифони, който да намалят въздействието на този риск. Закупуването на зимно и лятно предпазно облекло – якета + полугажеризони цели да се предпазят работниците от неблагоприятните външни атмосферни условия – студ през зимата и слънце и топлина през лятото, както и защита от различни наранявания – дървесни трески, режещите машини и оборудване. Тези ЛПС и СРО са предвидени за 8 бр. служители – Дърводелец мебелисти, Техник мебелно производство, 3 мебелисти, ангажирани пряко с производството на мебели и 3 бр. общи работници, които косвено са засегнати от всички рискове, тъй като постоянно са в цеха и имат досег с дървесния прах, шума на машините и описаните вече опасности. Дрехите и обувките следва да бъдат със специфични свойства, които да предпазват персонала от замърсяване, неблагоприятни външни условия, нараняване, падане. Личните предпазни средства, от друга страна, предпазват заетите от рискове, които не могат да бъдат избегнати по друг начин. Гореописаните материали допълват и надграждат осигуряването на безопасна и здравословна работна среда в предприятието и отговарят на стандарти и показатели, описани и аргументирани в Наредба № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. Длъжностите, за които се предвижда закупуване на ЛПС и СРО, както и характеристиките на отделните средства и облекла за подробно описани в приложение V. Същите са съобразени с Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или СРО. 6 928.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : В рамките на дейността се предвижда осигуряване на колективни предпазни средства за всички служители на фирмата 9 бр., които ще повишат нивото на безопастност, ще подобрят качеството на труд и ще минимизират риска от заболеваемост и трудови злополуки за служителите. Същите са съобразени с предписанията в оценката за риска и програмата за минимизиране на риска. 1. Защита от неблагоприятен микроклимат По тази мярка се предвижда подобряване на микроклимата чрез закупуване на климатици за офиса и цеха за производство на мебели. В момента в офиса не се използва никакъв източник за отопление през зимата и охлаждане през лятото. По отношение на цеха, във фирмата има изградена газификация, инсталацията на която е стара, амортизирана и често аварира. При авария се разчита на топлината излъчвана от работещите машини и слънцето, което прониква през покрива на сградата, което не е достатъчно за осигуряване на комфорни условия на труд.(обсъдихме с колегите така е по-добре да се обоснове). Измерванията по параметъра „температура на въздуха“ показват несъответствия с граничните стойности и през студения, и през топлия период на годината, което води до неблагоприяен микроклимат в работните помещения. Това налага предприемане на мерки за закупуване на климатици: - Сплит климатик за офис 94 м3 - 2 бр. колонно климатици за цеха 1050 м3 Мощността на климатиците е съобразена с кубатурата на помещенията и нуждите на персонала. Чрез тях ще се установят и поддържат благоприятни условия на труд по фактора „микроклимат“. Съответно за ще намали заболеваемостта на работниците и ще се повиши производителността им. 2. Защита от прах и други вредни вещества Естеството на мебелното производство е свързано с извършването на дървообработващи процеси като разкрояване с циркуляр, шлайфане с калибровъчен шлайф, заобляне на ръбовете с фрезова машина, разпробиване на различни видове пробивни машини и др. За съжаление, при изпълнението на тези процеси се освобождава дървесен прах, който може да навреди на здравето на работниците. Най-големият риск е от финия прах, тъй като може да бъде вдишан дълбоко в носа и белите дробове, където нанася най-голяма вреда. Той може да се разпространява лесно и достига зони по-отдалечени от източника. При вдишването на прах от работниците, той се отлага в носа, гърлото, дихателните пътища и очите. Излагането на дървесен прах може да предизвика респираторни заболявания, дразнене на очите, кожни заболявания и при продължително излагане – рак. Използването на защитни маски и очила, като лични предпазни средства (ЛПС) е важно, но те защитават в определена степен единствено работника, извършващ съответния процес. Безспорно най-доброто решение за контрол на експозицията на дървесен прах е изполването на технически средства за аспириране, поставени до машините, които генерират прах. За минимизиране на тези рискове по проекта се предвижда закупуване на мобилна аспирационна система, която да изсмуква отделяния прах при производството и по този начин да защити не само пряко засегнатия работник, но и всички служители, които работят или преминават през производствените помещения. 3. Ергономия при работа Проектирането и дизайна на мебелите е първата стъпка за производството им. Във Формика Груп тази дейност се извършва от инженер дизайнер. Неговата дейност е свързана с постоянна седяща поза в наведено състояние за създаване на мебели, които да отговарят напълно на изискванията на клиентите. Седящата работна поза води до опасност от статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, до оток на краката, отпускане на мускулите, напрежение въвврата, раменете, гърба и кръста, схващания и проблеми с опорно-двигателната система. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми фирмата предвижда закупуване на ергономично бюро и стол, с които да се подобрят условията на труд за тази дейносът. Чрез тази дейност ще се предотвратят и намалят мускулно - скелетните увреждания чрез оптимизиране на работната поза. 73 609.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите : В рамките на настоящата дейност кандидатът планира да осигури социални придобивки на своите служители, чрез оборудване/обзавеждане на място за хранене и пълноценен отдих и почивка. В изпълнението на своите основни дейности служителите на Формика Груп ООД са подложени на различни натоварвания – физически труд, нервно-психично напрежение, стресови ситуации, седяща/наведена работна поза и др. За съжаление, в момента служителите не могат да използват пълноценно времето за почивка, заради липсата на подходящи условия. Те нямат почти никаква възможност за удобна почивка и икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието. Редовно обядват на работните си места или навън, ако атмосферните условия позволяват. Всички тези фактори рефлектират негативно върху тяхното здраве, мотивация и производителност. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за ефективна почивка и качествено хранене на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност се предвижда оборудване и обзавеждане на 2 помещения – едно за хранене и едно за почивка и отдих. Формика Груп разполага с подходящи за целта помещения, които се намират в самия цех, но са във височина тип втори етаж в самата сграда, които са в добро инфраструктурно състояние, но е напълно несъдържателно по отношение на мебели и уреди. Няма никакви условия да се ползва по предназначение. Необходимо е да бъдат закупени оборудване и обзавеждане, които да приведат помещението в подходящо за целите на дейността състояние. Това включва: 1. Стая за хранене - комплект кухненски шкафове – горни и долни, 2 бр. маси за хранене с по 4 стола за всяка, 1 бр. хладилник, 1 бр. сплит климатик 13 000 BTU , 1бр. фурна за вграждане и котлони, 1 бр. мивка и 1 бр. съдомиялна; 2. Стая за отдих и почивка – 1 бр. ъглово канапе / диван, 2 бр. стилажи, 1 бр. сплит климатик 13 000 BTU , 1 бр. телевизор; Предвидените за закупуване 2 бр. сплит климатици 13 000 BTU, ще осигурят благоприятен микроклимат на служителите по време на тяхната почивка и хранене както през лятото, така и през и зимата. Осигуряването на социалните придобивки ще допринесе за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация и режима на труда и почивка във Формика Груп и ще осигури оптимално редуване на периодите на работа, почивка и спорт в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Целева група по тази дейност са 8 бр. служители на фирмата. 26 092.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.