Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидатът "Вимар" ООД е собственик на част от верига ресторанти "Щастливеца", която дава своето начало през 1997 година във Велико Търново 
С реализиране на настоящото проектно предложение се предвижда да бъдат изследвани и удовлетворени идентифицираните нужди и проблеми на служителите във "Вимар" ООД. Предвижда се по дейност 1 прилагане на "зелен" модел на организация на труд, насочени към адаптиране на работната среда по отношение прехода към зелена икономика и цифров преход. В рамките на дейност 2 ще се предоставя психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място и професионалното прегаряне Предвид динаминчната среда на работа в ресторантите във В.Търново и Ст.Загора за бързо и качествено обслужване на клиентите се установява наличието на „бърнаут“в персонала, чрез предоставяне на психологичесата подкрепа ще се осъществи ранна превенция на емоционалното и психическо изтощение на служителите.
В дейност 3 работната среда ще бъде приспособена към специфичните професионални нужди на персонала на ресторантите във В.Търново и Ст.Загора свързани с подобряване на безопасността и здравето на работните места. Предвижда се да се осигурят нови и по-добри лични предпазни средства и специално работно облекло за работниците в ресторантите на Вимар ООД, с което ще се подобрят условията на труд, намаляване на опасността от трудови злополуки и е предпоставка за удължаване на участието на работниците в пазара на труда. 
С изпълнението на по дейност 4 по проекта ще се подобри микроклимата, чрез закупени климатици в новозакупени работни помещения.
В рамките на дейност 5 ще се осигури място за отдих и почивка на персонала в новите помещения. В посочените помещения ще се осигурят климатици за нормална целогодишна температура с което наред с подобряване условията на труд почивка, ще спомогнат и за намаляване на стреса на работното място.
Целевата група обхваща 100 бр. заети лица в дружеството към момента на подаване на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Разработване и прилагане на „зелен“ модел на организация на труд съобразно спецификата на работните места във "Вимар" ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелен“ модел на организация на труд.: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелен“ модел на организация на работните процеси във "Вимар" ООД за намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. Преходът към зелени работни места налага необходимостта от иновации и разработване на нови зелени модели на работа. Само така ще се ускори процесът на адаптация към предстоящите промени, свързани с прехода към климатично неутрална икономика и ще се постигнат устойчиви работни места. При осъществяване на стопанската си дейност Вимар ООД се съобразява с екологичните нормативни изисквания и с добрите практики за опазване на околната среда в ресторантьорския бранш. Въпреки това, считаме че дружеството има потенциал за промени, поради това чрез настоящия проект желаем да привлечем външен експерт с подходяща квалификация, който да проучи организацията на трудовата ни дейност и да ни препоръча план от мерки, чрез въвеждането на които да приложим нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси, който да повиши ресурсната ефективност на дружеството и да намали отрицателното въздействие от дейността ни върху околната среда. Въвеждането на нов „зелен“ модел на организация на работните места предвижда да обхване 100 заети лица във Вимар ООД, от които 29 бр. от Стара Загора ще се извърши, чрез: 1. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места: Предвижда се да се извърши анализ на съществуващите работни процеси и технологии в дружеството. Въз основа на анализа, ще се внедри "зелен модел" на труд и обучения за персонала, фокусирани върху новите екологосъобразни дейности. След всяко обучение ще се предостави въпросник за обратна връзка от персонала, за да се установи ефективността на въведените промени и възможни области за подобрение. 2. Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите: В дружеството се прилагат добри практики свързани с ефективна система за опазване на околната среда, като се спазва нормативната уредба свързана с екологичните изисквания. Съобразно условията, при които осъществява икономическата си дейност – ресторантьорство, дружеството прилага политики за минимизиране използването на опаковки, особено найлонови и от пластмаса, както и разделно събиране на отпадъци, с цел намаляване замърсяването на околната среда – по-малко емисии СО2, по-чист въздух, вода и почва. Инвестиционната политика на дружеството включва в бъдеще да се закупуват активи с висок енергиен клас и рециклируеми ЛПС/СРО при възможност от 100% памук или изработени в максимална степен от естествени материали. С реализиране на дейността ще се допринесе дружеството да изгради цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието, чрез въвеждане на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретни работни места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда и повишаване екологосъобразността и устойчивостта на предлаганите услуги. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелен“ модел на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелен“ модел на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
2. Психологическа подкрепа за заетите лица за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място: Целта на дейността е да се осигури за заетите лица във "Вимар" ООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Служителите в дружеството ще се запознаят с наличието на явлението "бърнаут", ще бъдат подобрени способностите им за откриване на проявите му и за осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. В ресторанти „Щастливеца“ ритъмът е интензивен, а работата често включва високо ниво на стрес и динамичност, с което рискът от "бърнаут" е значителен. в ресторантската индустрия, включително във верига ресторанти "Щастливеца" на "Вимар" ООД. Налице е постоянен натиск за бързо обслужване, приготвяне на ястия, и изпълнение на поръчки, което води до стрес и усещане у персонала за безкрайно нарастваща отговорност, и невъзможност за постигане на поставените цели. Високият темп на работа за служителите във „Вимар“ ООД предполагат необходимост от концентрация и превенция на стреса, както на служителите в кухнята, така и при тези в търговските помещения. Установени са физическо, емоционално и психическо изтощение, обикновено свързано с продължителен стрес на работното място., по отношение на следните аспекти: - режимът на труд и почивка – работа на смени и в почивните дни - синхронизирано управление на персонала по приготвяне на храната и напитките и при работа с клиенти на ресторанта - материалната отговорност за наличните продукти в кухнята и на бара, както и работа с пари в брой с клиентите. - контактът с колеги и множество клиенти, всеки от които е с различен характер и изисквания към обслужването, и поддържане на култура на работното място и в обслужването. Посочените причини оказват стрес на персонала на дружестовото и водят до най-различни психо-емоционални реакции, включително, бърнаут и други ефекти на менталното здраве. Във връзка с посочените стресови ситуации Вимар ООД осигурява периодични обучения за управление на конфликти и управление на времето. Провеждат се и регулярни срещи със служителите, но в динамичната среда на работа е налице необходимост от допълнителни усилия за превенцията на стреса, навременно идентифициране на състояния свързани с физическо емоционално и психическо изтощение както и подкрепа, чрез подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес. В тази врзъка в рамките на дейността се предвижда да се предостави психологическа подкрепа за представителите на целевата група по проекта, която да ги запознае с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на стресови състояния. С реализиране на дейността ще се преодолеият съществуващите към момента нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, предвид установениия режим на труд и почивка, раздразнение към персонала в ресторанта, както и към клиентите, справяне със материалната отговорност на различните длъжности, свързани с приготвяне на храни и напитки и проследяване на наличностите в склада на ресторанта и др. В рамките на дейността израния изпълнител ще изготви психологически профили на заети лица от целевата група, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. В рамките на дейността се предвижда да бъдат реализирани два етапа: Първият свързан с провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО и приложимите нормативни документи. В рамките на втория етап ще се предоставя психологическа подкрепа за служителите във "Вимар" ООД Предвижда се да се изготвят психологически профили на заетитлица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“. Дейността ще обхване 100 заети лица, който са целева група. 20 000.00 0.00
3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - Част 1: Целта на дейността е подобляване на условията на труд чрез осигуряване на нови по-модерни и с по-добри характеристики и степен на защита ЛПС и СРО на целевата група и е в съответствие с целите на процедурата във връзка с повишаване на стандандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Мярката е резултат от актуализираната през м. 12.2023 г. оценка на риска на работните места, основана на предложенията на КУТ за подобряване на условията на труд, постъпилата инфомация от сертификатите от изимерванията на ФРС (сетификат №76812/ 12.12.2023 г).в ресторанта в С. Загора и В. Търново, както и от препоръките за надграждане на ЗБР над минималните изисиквания на нормативните документи, представени в становището на СТМ при Велес ТМ, което е приложено към ФК. В становището се обобщават приоритетните рискове по работни места във Вимар, посочват се вече осигурените от работодателя мерки за управлението им, и се правят препоръки за минимизиране на остатъчния риск с коментар за ефекта от прилагането им. Работодателят е осигурил ЛПС/СРО на всички категории работници, но в протокол на КУТ от 09.10.2023, те са оценени като не достатъчно добри и недостатъчни за минимизиране на риска от трудовите дейности. Като цяло, настоящите ЛПС/СРО се определят като неподходящи, неудобни, неефективни, със съдържание на голям процент изкуствена материя, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните операции и микроклимата в работните помещения. Във връзка с идинтифицираните рискове, по проекта е предвидено да се подменят или закупупят нови с по-висока защита ЛПС или СРО за нуждите на заетите в дружеството лица. Новите ЛПС/СЛО надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда. Нуждата от закупуване на нови шапка, куртка, панталон и престилка произтича от рискове свързани с фактора „Микроклимат“ (актуални замервания със сертификат №76812/ 12.12.2023 г. и протокол на КУТ от 09.10.2023) и от констатираното от служителите неудобство при носенето на досега купуваните СРО от изкуствена материя и запаряващи. Въпреки предприетите мерки за колективна защита от работодателя - аспирационна и климатична инсталация - остатъчния риск от измерените стойности на фактор микроклимат следва да се минимизира със СРО от 100 % памук, който осигурява прохладно, проветриво усещане, улеснява изпарението на потта. Предвиденото ново СРО е от 100% памук, като ще намали остатъчния риск от прегряващ микроклимат в кухнята и ще е прохладно, проветриво, улесняващо изпарението на потта, с комфортна кройка, осигуряващо свобода на движение при работа в кухнята. До момента обувките използвани от служителите са от изкуствена кожа и с обикновена стелка запарват и не са достатъчно удобни за работа като ограничават обема на движение при работа. Нуждата от закупуване на нови обувки произтича от приориетения риск от падане и подхлъзване, риск от неблагоприятна работна поза, както и от остатъчения риск от фактор микроклимат, Предвидените нови обувки надграждат до сега закупуваните както по броя рискове, които осигуряват, така и ще осигуряват възможно най-добрата защита на долните крайници. Новите обувки са от естествена кожа, с антистатична и противохлъзгаща подметка, анатомична дишаща стелка, поглъщаща енергията в областта на петата. Те превъзхождат досегашните обувки както с осигурените точки на опора, така и че са от естествен материал, който осигурява дишане и предпазна от изпотяване. Водоотбъскването и антистатичните функции осигуряват защита от допълнителни потенциални рискове в работната среда. Неблагоприятните ефекти за целевата група свързани с продължителната експозиция на висока температури в горната граница на параметъра при натоварен темп на работа и правостояща работна поза, какъвто е работата в професионална кухня, може да доведе до обилно потене, слабост, замайване, топлинно изтощение, мускулни крампи и сърцебиене и по-бързо настъпване на умора. 129 871.24 0.00
4. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, чрез осигуряване на колективни средства за подобряване на микроклимата в работни помещения на "Вимар" ООД. Работодателят е закупил в съседство на ресторант „Щастливеца“ в гр. Велико Търново – помещения на 2 етажа, като първият от тях се ползва за помещения за съхранение и приготвяне на храна, част от кухнята на ресторанта и е със следното разпределение: помещение кухня за заготовки, включваща работна зала и миялно (82 м2) плюс три помещения хладилни камери. Тези помещения са напълно оборудвани, но не са климатизирани и следва да се климатизират подходящо, за да бъдат използвани по предназначение. Във връзка с постигането на оптимална температура в тях, в рамките на дейността се предвижда да бъдат осигурени колективни средства за защита, климатици, с които да се осигури оптимална температура, съгласно предвидените норми, посочени в НАРЕДБА РД-07-3 за минималните изисквания за микроклимата на работните места /Обн. ДВ, бр.63 от 2014г./ (Наредбата). Съгласно сертификат №76812/ 12.12.2023 г.за контрол на контролирани параметри: Осветеност, микроклимат по параметри: температура на въздуха, относителна влажност на въздуха, скорост на движение на въздуха и дневно ниво на експозиция на шум, от Акредитиран орган за контрол тип А „Ефект контрол“ със сертификат за акредитация №220 ОКА/ 24.10.2022 валиден до 24.10.2026 г., издаден от ЕА „БСА“ измерените стойности в помещение „кухня за заготовки, включваща работна зала и миялно“ не отговарят на изискванията на Наредбата и е необходимо осигуряване на климатизация на помещението. Настоящо състояние От службата по трудова медицина е предоставено становище в което се посочва, че работодателят е осигурил вентилационна система с нагнетяване на чист въздух, но са препоръчани мерки за колективна защита от неблагоприятен микроклимат - закупуване на средства за подходяща климатизация за новозакупени помещения до ресторант Щастливеца – Велико Търново: o кухня за заготовки с работна зала и миялно – 85 м2 (150 м3) – инверторен климатик тип сплит 2 бр., с препоръчителни характеристики: инверторен климатик с хладилен агент R32, енергиен клас охлаждане/ отопление А++/А+, коефициент на сезонна ефективност в режим отопление SEER gt; 7.6, и в режим охлаждане SCOPgt; 4.3; ниско ниво на шум вътрешно тяло dBa lt;31; с възможност равномерно разпределяне на температурата в помещенията, възможност за вкарване на чист въздух филтър за пречистване на въздуха от прах, вируси и бактерии. Препоръчаните мерки за колективна защита включват закупуването на средства за подходяща климатизация на новозакупените помещения до ресторант "Щастливеца" във Велико Търново. Осигуряване на климатици в кухня за заготовки с работна зала и миялно – 85 м2 (150 м3) се налага предвид интензивният труд в кухнята за заготовки със значителен обем на работна зала и миялно, което изисква оптимални условия за комфорт и производителност. Инверторните климатици тип сплит с хладилен агент R32 и висок енергиен клас ще осигурят ефективност, ниско ниво на шум и възможност за чист въздух в помещението. Това ще подобри работната среда и ще повиши ефективността на труда. Дейността ще обхване 93 заети лица, който са целева група. (Барман-6, Готвач-23, Мияч съдове -1, Помощник кухня -3,Работник кухня-17, Салонен управител- 4, Сервитьор-28, хостеса-1, Чистач-4, Шофьор -6). Продължава в поле "Резултат". 19 250.00 0.00
5. Осигуряване на социални придобивки за работниците – място за краткотраен отдих : Целта на дейността е осигуряване на социални придобивки за работниците – място за краткотраен отдих работодателят е закупил в съседство на ресторант „Щастливеца“ в гр. Велико Търново – помещения на 2 етажа, като на вторият етаж е обособено място за краткотраен отдих на служителите в ресторанта, които са 64 заети лица във Вимар ООД. В помещението е осигурено обзавеждане и е в добро общо състояние с подходящ приветлив вид. В рамките на дейността се предвижда в допълнение на осигуреното от работодателя оборудване и обзавеждане, да се осигури в помещението за почивка от 45м2 – един брой инвенторени климатик тип сплит с цел осигуряване на комфорт и пълно възстановяване по време на физиологичните почивки на персонала. Осигуряване на климатик ще допринесе за постигане на оптимални стойности на температурата в социалната придобивка, което да създаде необходимия комфорт и пълно възстановяване по време на физиологичните почивки на персонала. Със създаването на предвидената социална придобивка и обособяване на помещението се цели да се създадат необходимите условия за по-добра социализация на персонала, както и да им се предостави адекватно място, в което да могат през натоварените работни дни да се възползват от краткотрайната почивка, която им се полага. За подобряванена условията на посоченото помещение и в отговор на нуждите на целевата група за осигуряване на оптимална температура, в рамките на настоящата дейност ще се осигури климатик за отопление през студените дни от годината и охлаждане през гореките дни в годината, както и за постигане на оптимална вентнилация на помещението за отдих. С осигуряване на посочения климатик ще се осигури възможност служителите за кратко време да възстановяват емоционалния си баланс, да се справят с преумората и стреса в топла или прохладна атмосфера.. Обосновка: Осигуряването на климатизация в стаята за почивка е от съществено значение за комфорта и пълно възстановяване на персонала по време на физиологичните почивки. Инверторният сплит климатик ще създаде приятна атмосфера, улеснявайки отдиха и поддържайки оптимална температура, което допринася за подобрение на работната производителност и благоприятна работна среда. Това ще доведе до повишаване на тяхната работоспособност и ефективност при изпълнение на служебните им задължения и ще рефлектира положително върху качеството и производителността на труда. Социалната придобивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден от служителите. Също така през работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка. Осъществяването на тази дейност се предвижда за 64 броя заети лица, служители в ресторант Щастливеца във Велико Търново. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 1 месец до 2 месец) 2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи (от 2 месец до 3 месец) 3. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (от 3 месец до 4 месец) 10 650.00 0.00
Продължение на дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло -Част 2 : Продължение на "Описание" дейност 3 В резултат може да се отключат болести като инфаркт на миокарда, артериална хипертония, хипотония, намаляване на имунитета Нуждата от закупуване на нов пълен студозащитен комплект специално работно облекло, е продиктуван от необходмостта да се защитят работещите при дейностите свързани със зареждане, почистване и влизане в плюсови и минусови хладилници и хладилни камери и е свързан с остатъчения риск от фактор микроклимат. Това СРО не е предоставяно до момента, но е предвидено при актуализираната оценка на риска в резултат на консултации с работниците и СТМ. Работата едновременно в гореща и влажна среда (кухнята) и в студените условия на хладилните стаи и хладилните камери водят до температурен стрес и са предпоставка за сърдечно съдови заболявани, увреждания на сърцето и бъбреците, крампи и увеличава риска от злополуки. По отношение на „шофьора“ новото яке студозащитно е свързано с необходимостта за минимизиране на риска от студен микроклимат при работа на открито в есенно-зимен период и от предложението постъпло от КУТ. То ще е с дишаща мембрана, ветро- и влагозащитено за защита от неблагоприятен климат при работа на открито. Новите ръкавици студозащитни, ще защитят работниците при дейностите свързани със зареждане, почистване и влизане в плюсови и минусови хладилници и хладилни камери, защита от вода и добро сцепление за сигурен захват при товаро-разтоварване и изолираща подплата. Това ЛПС не е предоставяно до момента и е предложено от КУТ. Неблагоприятните ефекти за целевата група от експозицията на студ без подходящи студозащитни работни облекла, особено след горещия и влажен микроклимат в кухнята води до риск от преохлаждане, повишена заболеваемост сред работещите, включително остри респираторни заболявания, ангина, бронхит, невралгии и др. Излагането на студ в хладилните камери причинява влошаване координацията на движенията и способността да се изпълняват прецизни операции. В резултат се повишава на вероятността от възникване на трудови злополуки. Използваните досега ЛПС за работа с вода и при влага, са само престилки за еднократна употреба и освен, че замърсяват околната среда осигуряват само базова защита от идентифицираните рискове. Нуждата от закупуване на нови водозащитна престилка и ботуши гумени, е идентифицирана от необходимост от защита от преохлаждане поради работа с вода и във влажна среда, защита от биологичен риск, както и от риск от въздействие на химични вещества - почистващи и дезифектанти. Избраните престилки повишават нивото на защита, имат дълъг живот и подлежат на поддържане. Избраните ботушите ще предпазят и от риск от измокряне в резултат от интензивна работа с вода при почистване на големи повърхности. Такива ЛПС до сега не са предоставяни от работодателя и са във връзка с консултации с работниците и СТМ. Нуждата от подмяна на досега използаните противосрезни ръкавици с нови ръкавици с метална уплетка, която е с висок клас на защита, произтича от необходимостта за минимизиране на риска от порязване, продупчване, срязване на ръцете. Тази ръкавица практически не разрешава порязване и срязване, каквото ниво на защита досега осигуряваните о работотаделя ръкавици не осигуряват. Тази ръкавица практически не разрешава порязване и срязване, каквото ниво на защита досега осигуряваните о работотаделя ръкавици не осигуряват. Срязването е един от най-честите трудови злополуки в кухнята и тези ръкавици са от изключителна важност за превенция на риска. Новата престилка от 100% памук, дълга със специално иновативно покритие незадържащо вода и петна е необходима за да осигури комбинирана защита както от механични наранявания - пробивни или прорезни рани на нивото на нивото на корема, така и от риск от изгаряне и попарване при изплискване или изпръскване от горещи мазнини или течности, както и предпазва тялото от биологично замърсяване при работа с животински продукти. Памучният й състав съответства на изискванията за избягване на риск от прегряване. 0.00 0.00
Продължение на дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - Част 3: Продължение на "Описание" дейност 3 По отношение на „сервитьорите“ новата работна престилка 100% е със специално иновативно покритие незадържащо вода и петна и осигурява комбинирана защита както от механични наранявания - пробивни или прорезни рани на нивото на нивото на корема, така и риск от изгаряне и попарване при изплискване или изпръскване от горещи мазнини или течности при при сервиране на горещи храни и течности. До сега използваните престилки са с недостатъчно ниво на защита (заради изкуствения материл). Нуждата от закупуване на нови ръкавици с пет пръста произтича от необходимостта за минимизиране на риска от порязване, продупчване и срязване. Новите ръкавици са от памучна подплата и усилени длани за осигуряване на сигурен захват при ръчна работа с тежести Те са с пет пръста и усилени длани осигуряват добър захват и преодотвратяват риска от нараняване, а памучната им подплата спомага за абсорбиране на влагата на ръцете. Това ЛПС не е предоставяно до момента и е предложено от КУТ. Към момента работодателят е осигурил ръкавици за термо защита до 100оС. Нуждата от подмяна е свързана с предотвъртяване на термичения риск от изгаряне и попарване, предвид високите температури на някои контактни повърхности е подходящо да се осигурят ръкавици с термозащита до 250оС от най-висок клас с добър захват, по-висок стандарт и предотвратяващи риска от изгаряне от нагрети повърхности Към момента работодателят не осигурил защитни очила за защита от термичен риск. С новите защитни очила ще допринесе за защита на очите от горещи пръски от гореща мазнина, горещи пари, изпръскване и изплискване на горещи течности. ЛПС е предвидено след консултации с КУТ. Те са с поликарбонатни лещи против изпотяване и надраскване, ергономични, с широка видимост. Закупуването на нови нитрилните ръкавици произтича от нуждата от предотвартяване и защита от биологичен риск. До сега използваните ръкавици са по-тънки 0.07мм, а избраните в резултат на актуализираната оценка на риска са 0.12мм. Те са с най-висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от биолгични субстанции и кръв. За защита от химичен риск е идентифицирана необходимост от осигуряване на защитните очила срещу попадане на пръски и пари от почистващи и дезинфектанти.Тези средства са оценени като необходими при актуализиране на оценката на риска и след консулатция с работниците, с което ще се подобри защитата при работа с ОХВС. Необходимостта от закупуване на нови ръкавиците за защита от химичен риск, които са висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от дезинфектанти и абразиви и почистващи прехарати. До сега използваните ръкавици са от по-нисък клас (с по-ниско ниво на защита), по-малък срок на годност (повече отпадъци) и са предложени за замяна от КУТ. Работодателят е осигурил колективни средства за защита – пожарогасители, обучение на персонала и са предприети организационни мерки, в т.ч. инструктажи. Предвид факта, че кухненските помещения са най-отдалечени от изхода при евентуален пожар служителите в кухнята ще се нуждаят от дихателни маски и противопожарни манта, за да достигнат без задушаване и изгаряне до изхода. Като добра практика е предвидено да се осигурят средства за аварийна защита- пожарозащитна маска, манто/ палто за работните места „готвач“, „помощник кухня“, „работник кухня“. Новите средства за аварийна защита ще осигурят надеждна защита и спокойствие на целия персонал при евентуален пожар на работното място, тъй като в кухнята е най-отдалечена от изходите за евакуация, а риска от възникване на пожар е оценен като риск с тежки последици. Дейността ще обхване 93 заети лица, който са целева група, от които 64 лица за В. Търново и 29 за Ст. Загора. (Барман-6, Готвач-23, Мияч съдове -1, Помощник кухня -3,Работник кухня-17, Салонен управител- 4, Сервитьор-28, хостеса-1, Чистач-4, Шофьор -6) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.