Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

"АК ЕЛЕКТРИК" АД е дружество, специализирано в проектиране и производство на електрически табла за контрол и управление на машини и съоръжения, комплектни разпределителни уредби за ниско и средно напрежение, предназначени за производство и разпределение на електрическа енергия.

Общата цел на проекта е: Да се посрещнат новите предизвикателства пред кандидата, свързани с осъществяването на прехода и адаптирането на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа и да се подобри здравословната и безопасна работна среда в организацията посредством предоставената безвъзмездна финансова помощ по процедурата.
Проектът ще се реализира посредством следния комплекс от взаимосвързани дейности и включени в рамките им мерки, водещи към постигане на общата и специфични проектни цели и на заложените резултати:
1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти.Обучение.–в резултат ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност/намаляване въздействието върху околната среда/повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги.
2: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло с резултат осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
3: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд–в резултат ще бъдат подобрени условията на труд и ще се повиши здравето и безопасността на работещите лица като ключов фактор за устойчиви условия на труд чрез осигуряване на ергономични офис и работни столове. 
По време на изпълнението на проекта ще се изпълнят задължително и следните дейности:
4: Организация и управление на проекта - с резултат обезпечени ефективна организация и законосъобразност на изпълнението на проекта;
5:Видимост, прозрачност и комуникация с резултат осигурена видимост, прозрачност и комуникация в съответствие с приложимите  изисквания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието-кандидат и на заетите в него лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 20 000.00 0.00
Дейност 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на СЦ и общата проектна цел:Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на лични предпазни средства, свързана е пряко с постигане на Специфична цел 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО:Необходимостта от реализацията на дейността произтича от необходимостта от осигуряване на ЗБУТ, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците посредством осигуряване на съвременни и високотехнологични ЛПС. Дейността е планирана в съответствие с оценката на риска и съответно е необходима и с оглед осигуряване на планираните за закупуване ЛПС, изложени в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО,утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и идентифицирания риск от увреждане на зрението от ултравиолетова светлина и на дихателните пътища от метален прах, вредни пушеци и аерозоли в заваръчните участъци, оценен с 2-ра степен. В Прил.V Информация за ЛПС, както и в приложения Списък са посочени текущите и предвидените за закупуване ЛПС с техните характеристики и технически параметри, като е посочена и детайлна информация относно това с какво новите ЛПС надграждат използваните към момента. Планираната за закупуване заваръчна лицева маска отговаря напълно на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Предвиденото за закупуване ЛПС осигурява най-висока степен на защита от опасностите, присъщи за лицата на длъжности електрозаварчик; специалист, координатор по заваряване и специалист, координатор по заваряване и електрозаварчик, която защита е по-добра от тази, осигурявана от използваните текущо ЛПС, както и планираните за закупуване ЛПС са и по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС е породена от степента на износване на използваните текущо ЛПС, от една страна,което налага планиране на осигуряването на нови ЛПС, както и от друга страна-от стремежа на Кандидата да осигурява по-добра защита на работниците си от идентифицираните рискове с цел осигуряване на ЗБУТ и подобряване на професионалния и здравния им статус. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост, в т.ч. на идентифицираните проблеми и нужди на представителите на целевата група на проекта, които са включени в обхвата на дейността,предвидено в нейните рамки е закупуването на: - Заваръчна лицева маска - със система за подаване на чист въздух- 46 броя за лица на длъжности "Електрозавачик", "Специалист, координатор по заваряване" и "Специалист, координатор по заваряване и електрозаварчик". Планираните за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, изложени детайлно в поле "Резултат" на дейността, които ползват съответното средство за защита и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО,за периода на изпълнение на проекта. Етапи на изпълнение на дейността,изложени в логическа последователност: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител-доставчик на планираните за закупуване ЛПС-етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедурата и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ. 2.Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на доставката. 3.Закупуване на ЛПС и подписване на приемо-предавателен протокол 4.Раздаване на ЛПС на заетите лица-целева група на дейността. 185 610.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства, свързана е пряко с постигане на СЦ 2 на проекта и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за намаляване и предотвратяване на риска мерки, свързани с идентифицираните в оценката на риска опасности и определени рискове, свързани с: - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в участъците за заваряване: Дивизия Метални части и конструкции, Направление „Неръждавейка“, Сектор Заварчици и сектор „Йетинге“; Направление “Черно"-Черно 1, 2 и 3: Правостояща работна поза или неестествена поза при работа, статично напрежение на долни и горни крайници - риск, оценен с втора степен, за предотвратяване на който е предписана и приета мярка, свързана със закупуване на ергономични работни столове съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ (за краткост "Нормите") при водещи изисквания за правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в участъците за електрически монтаж на ел. таблата: Дивизия Ел. табла, Отдел Автоматизация, Сектор „Монтаж-кабели“, Сектор „Монтаж-малогабаритни изделия“: Правостояща работна поза или неестествена поза при работа, статично напрежение на долни и горни крайници- риск, оценен с втора степен, за предотвратяване на който е предписана и приета за реализация мярка, свързана със закупуване на ергономични работни столове съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и Нормите при водещи изисквания за правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в офисите (администрацията): Физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система при ползване на неергономични офис столове - риск, оценен с втора степен, за предотвратяване на който е предписана и приета мярка, свръзана със закупуване на ергономични офис столове съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословн и безопасни услоивия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и в съответствие с Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл. 5 от Приложение № 1 към Наредба № 7 /ДВ бр. 70 от 2005 г./ Към настоящия момент, дружеството е осигурило на работниците и служителите столове, както работни, така и офис столове, които обаче са морално остарели и амортизирани, основните им механизми за износени, компроментирани и се повреждат и чупят често. Това води до изложените рискове от неспазване на ергономичните принципи и налага подмяна на столовете с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазване на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. Дейността е планирана съобразно идентифицираните потребности на целевата група и заетите в предприятието и произлиза пряко от предписаните мерки за намаляване на идентифицираните рискове на работната среда. Предвидените за изпълнение мерки ще резултират в подобряване ЗБУТ на служителите, ще повишат тяхната производителност с оглед минимизираните рискове за тяхното здраве и безопасност. 70 491.50 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 1): ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове,предвидена в рамките на дейността е реализацията на: (1) Мярка 1:Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на колективни предпазни средства: 1.1. Ергономични работни столове - общо 93 бр., както следва: - За 43 заети лица на длъжност Електрозаварчик (Заети в: Дизивия Метални части и конструкции, Направление Неръждавейка, Сектор Заварчици - 18 з.л; Направление Черно – „Черно 1“ „Заварчици“ - 5 з.л.; „Черно 2“ - 5 з.л.; Черно 3 "Заварчици" - 10 з.л.; Направление Неръждавейка, сектор "Йетинге" 5 з.л.) - За 49 заети лица на длъжност електромонтьор и за 1 заето лице на длъжност електромонтьор-бригадир (заети в: Дивизия "Ел. табла", Отдел "Автоматизация", Сектор "Монтаж-кабели" - лица на длъжност електромонтьор - 16 з.л. и Сектор "Монтаж - малогабаритни изделия" лица на длъжност електромонтьор 33 заети лица и лица на длъжност електромонтьор-бригадир 1 з.л.); 1.2. Ергономични офис столове - общо 170 броя, преднаначени за заети в офисите/администрацията на предприятието лица както следва: 1.2.1.Отдел ЧР - 7 з.л. (ръковод.център за професионално обучение 1з.л.; специалист, упр. на ЧР 4з.л.; експерт, упр. на ЧР 1з.л.; ръковод.отдел ЧР 1з.л.) 1.2.2.Финансово счетоводен отдел - 7 з.л. (зам.гл.счетоводител 1з.л.; старши счет.2з.л.;счет.оперативен 2з.л.; контрольор запаси 1з.л. гл.счет 1з.л.) 1.2.3.Отдел Логистика,С-р Администрация - 8 з.л. (агент по експедиция на товари 2з.л.; експедитор стоки и товари 2з.л.; мениджър,инфраструктура и логистика в предприятието 1з.л.; мениджър логистика и транспорт 1з.л.;техн. сътрудник 1з.л.; ръководител, участък транспорт 1з.л.) 1.2.4.Дивизия Ел. Табла: Сектор Качество - 7 з.л. (спец. качество 5з.л.;спец.качество на доставчиците 1з.л.; мениджър качество 1з.л.);Отдел Системни продукти-мениджър отдел 1з.л. и Отдел Системни продукти,С-р Управление на проекти 6 з.л. (рък.проект 5з.л.,експерт,програми и проекти 1з.л.); Отдел Автоматизация, С-р Произв.администрация 16 з.л.(отчетник, планиране на материали 1з.л.;техник,ел. машини и апарати 1з.л.; орг.произв. 7з.л.; инж.,произв. ефективност 1з.л.; ръковод. Обособ. Произв. 3 з.л.; отговорник, спомаг. дейности 1з.л.; технолог 1 з.л.; мениджър произв. 1 з.л.); Отдел Влакова индустрия, сектор Управление на проекти 4 з.л.(ръководител проект 3з.л. и експерт, програми и проекти 1з.л.); Отдел Влакова индустрия, С-р Произв. Админ. 6з.л.(отчетник, планиране на материали 1з.л.; орг.произв.(супервайзор) 2 з.л.; технолог 1з.л.; орг. Произв. материални потоци 1з.л.; ръководител обособ.произв. (мениждър) 1з.л.);Отдел бизнес развитие и инженеринг-мениджър отдел 1з.л.; Отдел Бизнес развитие и инж.,с-р Маркетинг -експерт,маркетинг 3з.л.; 1.2.5.Дивизия Метални части и конструкции:зам.-изпълнителен директор 1з.л.; Н-е Неръждавейка,С-р Произв. Админ. 9 з.л.(мениджър произв. 1з.л.; асистент офис 2з.л.;орг.произв.(суперв.) 4з.л.;нач.смяна 2з.л.);Н-е Черно,С-р Произв.Админ.12 з.л.(орг.произв.(суперв.) 4 з.л.; ръководител,обособ.произв.(мениджър) 2з.л.;технолог 1з.л.;нач.смяна 2з.л.;мениджър произв.(карбон и машини) 1з.л.;мениджър произв.1з.л.; асистент офис 1з.л.);Н-е Механично сглобяване,с-р Производствена админ.5 з.л.(орг.произв.(суперв.) 3з.л.;орг.произв. 1з.л. и ръководител,обособ.произв.(мениджър) 1з.л.);Н-е Механична обработка,С-р Произв.админ.- 1 з.л. орг.произв.(суперв.);С-р Техническа и развойна дейност 11 з.л.(инж.конструктор 8з.л.;експерт,проектиране и програмиране 1з.л.; рък.с-р 1з.л.; инж.ръководител екип 1з.л.); С-р Контрол на качеството 18 з.л.(Инж.производство (процесен инж.) 1з.л.; спец. качество полифабрикати и готова продукция 9з.л.; инж.качество 5 з.л.; мениджър качество 1з.л.; спец.качество 2з.л.); Н-е Покупки и складово стопанство - 1 з.л. мениджър покупки и скл. стопанство; с-р Покупки -6 з.л.(снабдител 3з.л.; спец. доставки 2з.л.; анализатор, проучване на пазари 1з.л.); 0.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 2) : Н-е Лазерно рязане, с-р Произв. Админ. -ръководител, обособ. Произв. 1 з.л. и орг. Произв. (суперв.) 1 з.л.; Н-е Абканти, С-р Произв.админ. - 1 з.л. рък.,обособ. Произв.; Н-е Щанцоване, С-р Произв.админ. – рък. обособ. Произв. 1 з.л. и орг.Произв.(суперв.) 1 з.л.; Н-е Автомобилна индустрия 5 з.л.(продуктов мениджър 4з.л. и рък. н-е 1з.л.); Н-е Влакова индустрия и табла 12 з.л. (Експерт, програми и проекти 1з.л.; продуктов мениджър 10з.л.,ръководител, н-е 1з .л.); Н-е Медицинска индустрия 8 з.л.(продуктов мениджър 6з.л.; ръководител н-е 1з.л.; инж. химик 1з.л.); Отдел Бизнес развитие и инженеринг - 1 з.л. мениджър отдел; Отдел Бизнес развитие и инженеринг, с-р Калкулации 5 з.л.(експ.бизнес развитие 2з.л.; инж.ръковод. екип 1з.л.; калкулант 1з.л. и техн.сътрудник 1 з.л.);Отдел Интегрирана система за упр.-ръковод. ЗБУТ 2 з.л.; Отдел ИТ–мениджър ИТ 1 з.л. и сист. Администратор 1 з.л. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител - доставчик на планираните за закупуване ергономични офис столове и ергономични работни столове - етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на доставката. 3. Закупуване на колективните предпазни средства и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Раздаване на КПС на заетите лица-целева група на дейността и подобряване на ЗБУТ, професионалния и здравния статус на служителите и работниците. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.