Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход: Автоматизацията, клиентското и административно обслужване са от секторите, които ще претърпят най-сериозни промени под натиска на генеративния изкуствен интелект (AI/ИИ). А една от най-големите трансформации ще бъде пренасочването на потребителите към GenAI инструменти, за да разрешат своите проблеми. Според последните данни на Gartner само след 2 години 40% от всички запитвания към клиентска и административна поддръжка няма да бъдат разрешавани от екипите за поддръжка на компаниите. Потребителите все по-често използват инструменти, базирани на GenAI, като ChatGPT, Google AI Overviews и Apple Intelligence, за да разрешават проблеми, свързани с клиентската и административна поддръжка. Дълбоката интеграция на GenAI в тези широко достъпни потребителски инструменти води до промяна в поведението на потребителите.
Изкуственият интелект (AI/ИИ) навлиза изключително бързо във всички сфери, включително и в дейностите, които осъществява предприятието на Кандидата. Изключителната динамика на развитие на ИКТ и ИИ и приложението им налагат много по-често да се правят обучения за усвояване на умения за прилагане и работа с новите технологии. Това обуславя нуждата на Кандидатът от придобиване на специфични допълнителни знания и умения на собствения му персонал.
Една от основните дейности на Кандидата е изработване и внедряване на роботизация и системи за автоматизирани действия в производствените процеси на клиентите.
Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на технологиите и приложението на AI (ИИ) във всички аспекти, вкл. и роботизацията. А роботизацията, като дял от техниката е свързана с използване на нови технологии и приложение на AI/ИИ в новите индустриални роботи, системи за управление, софтуер и периферни устройства. Качественото и успешно изграждане на роботизирани системи е свързано с детайлно познаване на използваните роботи и материали.
Предвидените по проекта специализирани обучения имат отношение и към "зеления" преход - в програмите на всички обучения има включени модули, даващи знания в тази област - Устойчиво развитие и екологична осведоменост, Енергийна ефективност, Управление на отпадъците и рециклиране, Зелени технологии и иновации, Политики и регулации за устойчиво развитие. В конкретните дейности на служителите на Кандидата тези знания ще им позволят да прилагат съвременни методи за управление на отпадъците и да прилагат енергийна ефективност при използването на новите технологи и управлението на новите дигитални инструменти.
Предвидените специализирани обучения са насочени към всички категории служители - управленски екип (управител) и всички останали служители.
Според спецификата на заеманите длъжности, изпълняваните функции, задължения и потребности, за обученията персоналът ще бъде групиран на 2 групи:
1. Група 1 (общо 5 лица):
1.1. Инженер-електроник – 5 лица;
1.2. Функциите, които изпълняват са: проектиране, създаване, внедряване, програмиране, настройка и поддръжка на роботизирани и автоматизирани системи според заданията и нуждите на клиенти;
1.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на знания и умения за новите методи за връзка и обмен на данни, за разширяване и задълбочаване степента на интеграция с AI/ИИ; да могат да предлагат проекти за готови роботизирани системи според изискванията и нуждите на клиентите. Ще се добият и знания за използване на приложения с AI създаване на комплексни индустриални решения. Ще се отговори и на съвременните изисквания е необходимо инжинерния екип да познава работата на робота, теглото, формата, структурата и вида на материалите. Също така е необходимо служителите да знаят и променените от новите технологии изисквания за предпазване от трудови злополуки - ще се добият знания за използване на софтурните забрани за движения на роботите в забранени зони, генериране и отваряне на аларми и състояния;
- Информацията ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност |
29 900.00
|
0.00
|
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 1.4. Предвидени специфични обучения са:
- курс 1-Приложение на AI за връзка между роботите, PLC контролери, микропроцесорни и електронни устройства
- курс 2-Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения с AI
- курс 3-Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране
- курс 4-Защита на работната зона на роботизираните съоръжения
1.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 1, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва новите методи за връзка и обмен на данни, за разширяване и задълбочаване степента на интеграция с AI/ИИ. С придобиване на заложените умения, служителите ще постигат по-голяма ефективност при предлагане на проекти за готови роботизирани системи според изискванията на клиентите и създаване на комплексни индустриални решения; ще се познава добре работата на системите с различни роботи, тегло, форма, структура и вид на материалите. Специалистите ще познават променените изисквания за предпазване от трудови злополуки при използване на новите технологии, ще могат да използват различните софтурни забрани за движения на роботите в забранени зони, генериране и отваряне на аларми и състояния.
Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по проектиране, изграждане и внедряване на роботизирани системи и автоматизирани системи при клиентите.
2. Група 2 (4 лица):
2.1. Офис-мениджър– 2 лица, Специалист продажби в областта на техниката– 1 лице, Управител– 1 лице;
2.2. Функциите, които изпълняват са: организиране, управление и отчитане на услугите и продуктите, предлагани от Кандидата; администриране на целия процес, обработка и съхраняване на пълната документация; поддръжка на база от данни за клиенти, доставчици, материали, продукти и др.;
2.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на инструменти с AI/ИИ за управление на цялостния процес по администриране, маркетиране и работа с клиенти. Трябва да се придобият умения за адаптация на съществуващите документация и продукти към новите технологии. А за подобряване на продажбите, служителите трябва да умеят да изпозлват AI/ИИ за анализ на продажбите и подобряване ангажираността на клиентите. С използването на AI/ИИ ще се съберат големи бази от данни и е необходимо служителите да знаят как да защитават тези данни от неоторизиран достъп.
2.4. Предвидени специфични обучения са:
- курс 5-Използване на AI за автоматизация на административни задачи
- курс 6-Подобряване на дигиталната грамотност и адаптация към новите технологии
- курс 7-AI за подобряване на продажбите и ангажираността с клиенти
- курс 8-Етика и защита на данните в контекста на AI
2.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 2, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на уменията от курсовете, служителите ще могат да използват новите технологични инструменти с AI/ИИ за по-ефективно изпълняване на задълженията си за администриране на дейността по офис дейности, маркетиране, информиране и продажби на стоки и услуги. Ще добият умения за адаптиране на съществуващите документация и продукти към новите технологии с AI/ИИ. С придобиване на заложените умения, служителите ще постигат по-голяма ефективност и достигане до по-голяма група от потенциални клиенти, ще могат да създават и провеждат по-добри дигитални маркетингови кампании и последващ анализ на получените данни. Ще могат да събират и големи бази от данни и как да се защитават тези данни от неоторизиран достъп.
-ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност |
0.00
|
0.00
|
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Конкретни модули и теми на специфичните обучения:
1. За група 1 (общо от 5 лица):
1.1. Курс 1 - Приложение на AI за връзка между роботите, PLC контролери, микропроцесорни и електронни устройства:
o Релейни и цифрови сигнали (I/O интерфейс)
o Комуникация с PLC и ОР, /BUS/ модули за задаване на данни, комуникатори за измерване на състояния, инвертори
o Безжични комуникации – WI-FI; Etrnet; Internet. Отдалечен достъп и управление чрез AI
o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост
1.2. Курс 2 - Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения с AI:
o Четириосни роботи за палетизиране
o Петосни и използване на конвенционални шестосни роботи за палетизиране
o Товароподемност
o Приложения с AI
o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране
1.3. Курс 3 - Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране:
o Пневматични захвати едноцилиндрови, двуцилиндрови, плоско-паралелни
o Захвати с електрозадвижване
o Вакуумни захвати и изчисляване с AI
o "Зелен" преход - Енергийна ефективност
1.4. Курс 4 - Защита на работната зона на роботизираните съоръжения:
o Програмно и софтуерно ограничение на движенията на робота в забранената зона
o Хардуерно обезпечаване на защитената зона и различни режими за работа и настройка
o Механични огради, врати, парапети, улеи, покривни съоръжения, указателни табели, обучение
o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие
2. За група 2 (общо от 4 лица):
2.1. Курс 5 - Използване на AI за автоматизация на административни задачи:
o AI системи, които автоматизират повтарящи се административни процеси – управление на имейли, календари, обработка на документи и т.н.
o Обучение за използване на чатботове и виртуални асистенти за подобряване на комуникацията с клиенти и служители
o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране
2.2. Курс 6 - Подобряване на дигиталната грамотност и адаптация към новите технологии:
o Основни дигитални умения и работа с AI платформи.
o Разбиране на ролята на AI за бъдещото развитие на бизнеса и нуждата от адаптация към технологиите
o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост
2.3. Курс 7 - AI за подобряване на продажбите и ангажираността с клиенти:
o Системи за управление на клиентите (CRM), базирани на AI, които автоматизират комуникацията и персонализират офертите
o Прогнози за продажби и оптимизация на офертите чрез анализ на клиентските предпочитания и поведение
o Обучение за използване на AI за анализ на клиентски обратни връзки и подобряване на потребителското преживяване
o "Зелен" преход - Зелени технологии и иновации
2.4. Курс 8 - Етика и защита на данните в контекста на AI:
o Разбиране на етичните въпроси при използването на AI в бизнеса
o Основи на защитата на данните на клиентите и отговорно използване на AI инструменти, като се спазват стандартите за поверителност
o "Зелен" преход - Енергийна ефективност |
0.00
|
0.00
|
Устойчива заетост на обучените по проекта лица.: Кандидатът поема ангажимент за устойчива заетост на обучените по проекта лица.
Минимум 9 лица или 100 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите по проекта ще запазят заетостта си при Кандидата за 6 месеца. |
0.00
|
0.00
|