Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 68 690 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

I. Потребност за удовлетворяване
Според изследвания над 50% от компаниите, наели служители, установяват пропуски, че не притежават необходимите знания и умения.
В днешния динамичен свят, всеки работещ трябва постоянно да придобива нови умения. Лицата трябва да имат нагласа, поне веднъж годишно да се включват в обучение за нови умения. Изкуственият интелект (AI/ИИ) навлиза изключително бързо във всички сфери на бизнеса. Потребностите на бизнеса вече не са дали да се усвояват нови умения, а колко често трябва да се прави, за да са в крак с промените. Умението за учене ще бъде ключово за адаптация към новите изисквания на пазара.
Възхода на новите технологии, роботизацията и ИИ, а оттам и дигитализацията на производствените процеси се явяват и допълнителна възможност за реализиране на „зеления“ и цифровия преход.
Една от основните дейности на Кандидата е изработване на системи за автоматизирани действия в производствените процеси на клиентите. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на технологиите и приложението на AI (ИИ) във всички аспекти, вкл. използване на новите индустриални роботи, системи за управление, софтуер и периферия.

II. Цели
 Предоставяне на подходящи специфични обучения за придобиване/подобряване на нови умения от заетите лица
 Увеличаване броя на заетите лица, придобили нови знания и умения
 Създаване на устойчива заетост за заетите лица

III. Целева група
- 9 лица - 8 лица, назначени на трудов договор и 1 лице на ДУК

IV. Основни дейности
1. Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход
2. Устойчива заетост на обучените по проекта лица

V. Резултати за постигане
1. Проведени специфични обучения - 8 курса за общо 9 лица
2. Лица, успешно завършили обученията - 9 лица
3. Устойчива заетост - 9 лица за 6 мес.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход: Автоматизацията, клиентското и административно обслужване са от секторите, които ще претърпят най-сериозни промени под натиска на генеративния изкуствен интелект (AI/ИИ). А една от най-големите трансформации ще бъде пренасочването на потребителите към GenAI инструменти, за да разрешат своите проблеми. Според последните данни на Gartner само след 2 години 40% от всички запитвания към клиентска и административна поддръжка няма да бъдат разрешавани от екипите за поддръжка на компаниите. Потребителите все по-често използват инструменти, базирани на GenAI, като ChatGPT, Google AI Overviews и Apple Intelligence, за да разрешават проблеми, свързани с клиентската и административна поддръжка. Дълбоката интеграция на GenAI в тези широко достъпни потребителски инструменти води до промяна в поведението на потребителите. Изкуственият интелект (AI/ИИ) навлиза изключително бързо във всички сфери, включително и в дейностите, които осъществява предприятието на Кандидата. Изключителната динамика на развитие на ИКТ и ИИ и приложението им налагат много по-често да се правят обучения за усвояване на умения за прилагане и работа с новите технологии. Това обуславя нуждата на Кандидатът от придобиване на специфични допълнителни знания и умения на собствения му персонал. Една от основните дейности на Кандидата е изработване и внедряване на роботизация и системи за автоматизирани действия в производствените процеси на клиентите. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на технологиите и приложението на AI (ИИ) във всички аспекти, вкл. и роботизацията. А роботизацията, като дял от техниката е свързана с използване на нови технологии и приложение на AI/ИИ в новите индустриални роботи, системи за управление, софтуер и периферни устройства. Качественото и успешно изграждане на роботизирани системи е свързано с детайлно познаване на използваните роботи и материали. Предвидените по проекта специализирани обучения имат отношение и към "зеления" преход - в програмите на всички обучения има включени модули, даващи знания в тази област - Устойчиво развитие и екологична осведоменост, Енергийна ефективност, Управление на отпадъците и рециклиране, Зелени технологии и иновации, Политики и регулации за устойчиво развитие. В конкретните дейности на служителите на Кандидата тези знания ще им позволят да прилагат съвременни методи за управление на отпадъците и да прилагат енергийна ефективност при използването на новите технологи и управлението на новите дигитални инструменти. Предвидените специализирани обучения са насочени към всички категории служители - управленски екип (управител) и всички останали служители. Според спецификата на заеманите длъжности, изпълняваните функции, задължения и потребности, за обученията персоналът ще бъде групиран на 2 групи: 1. Група 1 (общо 5 лица): 1.1. Инженер-електроник – 5 лица; 1.2. Функциите, които изпълняват са: проектиране, създаване, внедряване, програмиране, настройка и поддръжка на роботизирани и автоматизирани системи според заданията и нуждите на клиенти; 1.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на знания и умения за новите методи за връзка и обмен на данни, за разширяване и задълбочаване степента на интеграция с AI/ИИ; да могат да предлагат проекти за готови роботизирани системи според изискванията и нуждите на клиентите. Ще се добият и знания за използване на приложения с AI създаване на комплексни индустриални решения. Ще се отговори и на съвременните изисквания е необходимо инжинерния екип да познава работата на робота, теглото, формата, структурата и вида на материалите. Също така е необходимо служителите да знаят и променените от новите технологии изисквания за предпазване от трудови злополуки - ще се добият знания за използване на софтурните забрани за движения на роботите в забранени зони, генериране и отваряне на аларми и състояния; - Информацията ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 29 900.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 1.4. Предвидени специфични обучения са: - курс 1-Приложение на AI за връзка между роботите, PLC контролери, микропроцесорни и електронни устройства - курс 2-Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения с AI - курс 3-Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране - курс 4-Защита на работната зона на роботизираните съоръжения 1.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 1, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва новите методи за връзка и обмен на данни, за разширяване и задълбочаване степента на интеграция с AI/ИИ. С придобиване на заложените умения, служителите ще постигат по-голяма ефективност при предлагане на проекти за готови роботизирани системи според изискванията на клиентите и създаване на комплексни индустриални решения; ще се познава добре работата на системите с различни роботи, тегло, форма, структура и вид на материалите. Специалистите ще познават променените изисквания за предпазване от трудови злополуки при използване на новите технологии, ще могат да използват различните софтурни забрани за движения на роботите в забранени зони, генериране и отваряне на аларми и състояния. Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по проектиране, изграждане и внедряване на роботизирани системи и автоматизирани системи при клиентите. 2. Група 2 (4 лица): 2.1. Офис-мениджър– 2 лица, Специалист продажби в областта на техниката– 1 лице, Управител– 1 лице; 2.2. Функциите, които изпълняват са: организиране, управление и отчитане на услугите и продуктите, предлагани от Кандидата; администриране на целия процес, обработка и съхраняване на пълната документация; поддръжка на база от данни за клиенти, доставчици, материали, продукти и др.; 2.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на инструменти с AI/ИИ за управление на цялостния процес по администриране, маркетиране и работа с клиенти. Трябва да се придобият умения за адаптация на съществуващите документация и продукти към новите технологии. А за подобряване на продажбите, служителите трябва да умеят да изпозлват AI/ИИ за анализ на продажбите и подобряване ангажираността на клиентите. С използването на AI/ИИ ще се съберат големи бази от данни и е необходимо служителите да знаят как да защитават тези данни от неоторизиран достъп. 2.4. Предвидени специфични обучения са: - курс 5-Използване на AI за автоматизация на административни задачи - курс 6-Подобряване на дигиталната грамотност и адаптация към новите технологии - курс 7-AI за подобряване на продажбите и ангажираността с клиенти - курс 8-Етика и защита на данните в контекста на AI 2.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 2, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на уменията от курсовете, служителите ще могат да използват новите технологични инструменти с AI/ИИ за по-ефективно изпълняване на задълженията си за администриране на дейността по офис дейности, маркетиране, информиране и продажби на стоки и услуги. Ще добият умения за адаптиране на съществуващите документация и продукти към новите технологии с AI/ИИ. С придобиване на заложените умения, служителите ще постигат по-голяма ефективност и достигане до по-голяма група от потенциални клиенти, ще могат да създават и провеждат по-добри дигитални маркетингови кампании и последващ анализ на получените данни. Ще могат да събират и големи бази от данни и как да се защитават тези данни от неоторизиран достъп. -ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 0.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Конкретни модули и теми на специфичните обучения: 1. За група 1 (общо от 5 лица): 1.1. Курс 1 - Приложение на AI за връзка между роботите, PLC контролери, микропроцесорни и електронни устройства: o Релейни и цифрови сигнали (I/O интерфейс) o Комуникация с PLC и ОР, /BUS/ модули за задаване на данни, комуникатори за измерване на състояния, инвертори o Безжични комуникации – WI-FI; Etrnet; Internet. Отдалечен достъп и управление чрез AI o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост 1.2. Курс 2 - Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения с AI: o Четириосни роботи за палетизиране o Петосни и използване на конвенционални шестосни роботи за палетизиране o Товароподемност o Приложения с AI o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 1.3. Курс 3 - Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране: o Пневматични захвати едноцилиндрови, двуцилиндрови, плоско-паралелни o Захвати с електрозадвижване o Вакуумни захвати и изчисляване с AI o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 1.4. Курс 4 - Защита на работната зона на роботизираните съоръжения: o Програмно и софтуерно ограничение на движенията на робота в забранената зона o Хардуерно обезпечаване на защитената зона и различни режими за работа и настройка o Механични огради, врати, парапети, улеи, покривни съоръжения, указателни табели, обучение o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие 2. За група 2 (общо от 4 лица): 2.1. Курс 5 - Използване на AI за автоматизация на административни задачи: o AI системи, които автоматизират повтарящи се административни процеси – управление на имейли, календари, обработка на документи и т.н. o Обучение за използване на чатботове и виртуални асистенти за подобряване на комуникацията с клиенти и служители o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 2.2. Курс 6 - Подобряване на дигиталната грамотност и адаптация към новите технологии: o Основни дигитални умения и работа с AI платформи. o Разбиране на ролята на AI за бъдещото развитие на бизнеса и нуждата от адаптация към технологиите o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост 2.3. Курс 7 - AI за подобряване на продажбите и ангажираността с клиенти: o Системи за управление на клиентите (CRM), базирани на AI, които автоматизират комуникацията и персонализират офертите o Прогнози за продажби и оптимизация на офертите чрез анализ на клиентските предпочитания и поведение o Обучение за използване на AI за анализ на клиентски обратни връзки и подобряване на потребителското преживяване o "Зелен" преход - Зелени технологии и иновации 2.4. Курс 8 - Етика и защита на данните в контекста на AI: o Разбиране на етичните въпроси при използването на AI в бизнеса o Основи на защитата на данните на клиентите и отговорно използване на AI инструменти, като се спазват стандартите за поверителност o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 0.00 0.00
Устойчива заетост на обучените по проекта лица.: Кандидатът поема ангажимент за устойчива заетост на обучените по проекта лица. Минимум 9 лица или 100 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите по проекта ще запазят заетостта си при Кандидата за 6 месеца. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.