Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Биад-С ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд - 1 част: Дейността е насочена към въвеждане на иновативен "зелен" модел на организация на работните процеси и работните места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и формиране на екологосъобразна култура в преприятието. Биад-С ЕООД като работодател е подходил с висока ангажираност и социална отговорност към нуждите и проблемите на заетите в предприятието лица. Необходимостта от въвеждане на тези мярка налага необходимостта от иновации и разработване на нови зелени модели на работа. Само по този начин ще се ускори процесът на адаптация към предстоящите промени, свързани с прехода към климатично неутрална икономика и ще се постигнат устойчиви работни места. При осъществяване на стопанската си дейност Биад-С ЕООД се съобразява с екологичните нормативни изисквания и с добрите практики за опазване на околната среда в строителния бранш. Дружеството има внедрен сертификат ISO 14001:2015 - изискванията към Системата за управление на околната среда и има добри практики свързани с ефективна система опазване на околната среда, като много стриктно спазва нормативната уредба свързана с екологичните изисквания. Въпреки това, считаме че дружеството има потенциал за промени, поради това чрез настоящия проект желаем да привлечем външен специалист с подходящо образование, който да проучи организацията на трудовата ни дейност и да ни препоръча план от мерки, чрез въвеждането на които да приложим нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси, който да повиши ресурсната ефективност на дружеството и да намали отрицателното въздействие от дейността ни върху околната среда. Планът от мерки, който избраният изпълнител ще разработи, трябва да обхваща следните ключови области, свързани с работната среда:
- Съответствие с приложимите нормативни и други изисквания (напр. на клиенти, браншови организации и др.);
- Управление на качеството на въздуха;
- Управление на опасни материали и отпадъци;
- Управление на шума;
- Управление на отпадъците - твърди отпадъци, отработени масла и др.;
- Ефикасно използване на ресурсите и контрол върху замъряването.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на Растер-ЮГ и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Целева група на дейността са всички заети на трудови правоотношения в предприятието лица, общо 59 души (към датата на представяне на проектното предложение).
Очаква се посредством адекватна, приложима и изпълнима реорганизация на работните процеси и на работните места, да се повиши ресурсната ефективност, да се намали екологичният отпечатък от дейността и да се формира трайна екологосъобразна култура на зетите в предприятието лица. |
11 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа - част 1
: Целта на дейността е да се осигури за заетите лица в БИАД-С ЕООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Ръководството на Биад-С ЕООД е идентифицирало проблем с психологическия климат или така наречения "бърнаут" на служителите в предприятието.
Явлението "бърнаут" се свързва със състояние на физическо, емоционално и психическо изтощение, обикновено свързано с продължителен стрес на работното място. В строителството, където ритъмът е интензивен, а работата често включва високо ниво на стрес и динамичност, риска от "бърнаут" е значителен. В допълнение, COVID-19 пандемията също допринесе за различни ефекти върху менталното здраве на служителите, включително на Биад-С ЕООД. Преходът към работа чрез спазване на социалната дистанция в работната обстановка на служителите от административния офис доведе до усещане за социална изолация и липса на социална подкрепа сред служителите на Биад-С, което непосредствено повлияе на менталното здраве. Ограничаването на работата, намали обема на работа доведе дори до загуба на доходи, което доведе до финансов стрес и притеснения, които се отразиха на менталното благополучие, както на ръководството, така и на служителите. Промените в бизнес модела или работните процеси поради пандемията наложиха нови изисквания и отговорности, към които работниците на Биад- С трябваше да се адаптират и да изпълняват, което доведе до нов стрес и напрежение. Увеличеният фокус в/у хигиената и безопасността на работното място, включително изисквания за носене на маски и подобни, също създаде допълнителни стресови ситуации и промени в работната среда ма дружеството. Липсата на възможност за влияние върху работната обстановка, графика или работните процеси допринесе за чувство на безпомощност и загуба на мотивация. Недостатъчно предоставени ресурси, липса на подкрепа и обучение, и недостатъчна грижа за здравето и благополучието на персонала доведоха до изтощение и разочарование. Високият темп на работа и необходимост от концентрация при работа на работниците по строителнияте обекти, синхронизираното управление на персонала, материалната отговорност, работа в риск и опасности са източник на ежедневен стрес. Не на последно място режимът на труд и почивка – работа на смени, работа в почивните дни, както и стресът при затварянето на бизнеса по време на пандемията от COVID оказват своето влияние върху личния състав на дружеството.
Неблагоприятните ефекти от стресът водят до най-различни психо-емоционални реакции, депресии, бърнаут, напускане на работа, заболявания на нервната система, сърдечно-съдовата система, дори до ракови заболявания. Към настоящия момент в дружеството, са осигурявани обучения за управление на конфликти и управление на времето. Има стриктно разписани работни процедури. Провеждат се регулярни срещи със служителите, но в динамичната среда на живот и несигурност са идентифицирани нужди от психологическа подкрепа във връзка с превенцията на стреса, навременно идентифициране на състояния свързани с физическо емоционално и психическо изтощение както и обучение в подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес.
Продължава описание в част 2 |
11 800.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 1: Целта на дейността е да бъдат осигурени нови по-модерни и с по-добри характеристики и степен на защита лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) на заетите лица в Биад-С ЕООД.Тази мярка е продиктувана от това, че настоящите лични предпазни средства се определят от последната разработена оценка на риска като неподходящи, неудобни, неефективни, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните условия.
При формулирането на тази мярка са взети предвид нуждите на работниците, представени чрез актуализирана Оценка на риска и препоръките за надграждане на здравословните и безопасни условия на труд над минималните изисквания, предложени от СТМ.
Съгласно изискванията на чл.14, ал.1 на Наредба № РД-07-3 от 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, работодателят се задължава да направи оценка на риска за здравето и безопасността на работещите от параметрите на микроклимата на работните места от неблагоприятните климатични въздействия при работа на открито на строителните обекти, която да обхване:
• рисковете от температура,
• слънчева радиация,
• валежи,
• мъгли
• вятър,
като се отделя специално внимание на тяхното комбинирано въздействие, както и на:
1. категорията на работата;
2. наличието на лични предпазни средства, в т. ч. специално работно облекло с подходящи характеристики за намаляване на риска;
3. необходимостта от лични предпазни средства, в т. ч. специално работно облекло за защита от други фактори на работната среда, използването на които може да наруши нормалната адаптация на организма към климатичните условия;
4. наличието на места за почивка с подходящи условия за възстановяване на топлинния баланс на организма.
Обстоен анализ на СТМ и Биад-С на моментното състояние на съществуващите рискове, опастности и неблагоприятните ефекти констатира следното:
Влияние на прегряващия микроклимат - Високите температури през летния период предразполагат към бърза умора, липса на концентрация, пропуски и грешки в работата. Най-голям риск съществува при работа на открито на изпълнителския персонал-рискът е оценен с ІІ степен (необходими са допълнителни мерки за намаляване на риска).
Влияние на преохлаждащият микроклимат - неблагоприятното студово натоварване довежда до смущения в кръвообращението, измръзване на крайниците, трайни нарушения и увреждания на вътрешни органи, забавяне на реакциите и координацията на движенията, намаляване на работоспособността и производителността на труда.
При работа на открито на строителните обекти, е изразено въздействието на неблагоприятните атмосферни условия, в тези случаи много важно е за работещите в динамична и опасна работна среда, е да могат да се предпазят от неблагопроятните атмосферни условия на които са подложени, и изложени на риск свързан с климатичните условия да са осигурени подходящо специално работно облекло комфортно и качествено, както и ЛПС с по-висока степен на защита, за да се минимизират потенциалните рискове.
Нуждата от закупуване на нови полугащеризон, яке, панталон и дъждобран произтича от установеното влияние на микроклиматът показателите за температура и влага и от констатираното от служителите неудобство при носенето на досега купуваните СРО от изкуствена материя, запаряващи и нетоплещи. Планираните мерки за намаляване на риска е новите СРО да са от висококачествена и водоустойчива материя, с комфортна кройка, осигуряващи свобода на движение при работа.
По строителните обекти на открито работниците и служители са изложени на риск от намокряне и премръзване. Със закупуване на ново ЛПС с по-висока степен на защита ще се минимизират тези рискове чрез по-висок клас гумени ботуши изработени от САЯ, PVC, устойчиви на настроителни материали, киселини, основи, масла и петролни продукти. Новите гумени ботуши ще имат стоманено бомбе, устойчиво на удар и с по-висока степен на водоустойчивост при работа с вода и във влажна среда.
Продължение на текста в част 2 |
66 606.14
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Целта на дейността е осигуряване на колективни средства за защита, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите в Биад-С ЕООД.
1. Дружеството извършва основната си икономическа дейност в областта на строителството. Статистиката за трудовите злополуки по данните на ИА „Главна инспекция по труда“, показват че сектор „Строителство“ е един от най-рисковите за инциденти на работното място, водещи до смърт или инвалидност. По-тревожен е фактът, че има повторяемост не само на причините за тези злополуки, но и на действията, респективно бездействията, на работещите и длъжностните лица, довели до тях. При злополуките, причинени от падане от височина, основната причина е необезопасени работни места, или подходите към тях.
Рискът от падане от височина е измежду най-често срещания риск в строителството. Този риск е оценен с най-висок приоритет и може да се управлява основно с колективни предпазни средства – система от обезопасителна мрежа, които се изчисляват по специфичните нужди на строителния обект.
Хората, работещи в сферата на строителството понякога са подложени на риск поради неблагоприятни външни условия на заобикалящата среда. Често възникват ситуации, при които е необходимо да бъдат поставени обезопасителни мрежи, защото работното място е изпълнено с потенциални рискове от падане на предмети или хора.
Ролята на спасителните и обезопасителни мрежи и предпазните парапети е от изключителна важност. Те са животоспасяващи, понеже защитават работниците в Биад-С ЕООД от падане. Те предпазват работещите от падане при работа на голяма височина, както и от евентуално падащи предмети по време на работа или строеж, които могат да наранят хората.Този риск е оценен с висок приоритет в дружеството и може да се управлява основно с колективни предпазни средства – предпазна система с обезопасителна мрежа и предпазни парапети, които се изчисляват по специфичните нужди на строителния обект. Съгласно чл. 60. от Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, работи на височина се извършват при осигурена безопасност от падане на хора или предмети чрез подходящо оборудване, колективни и/или лични предпазни средства (напр. ограждения, скелета, платформи, парапети и/или предпазни (защитни) мрежи).
Към момента на кандидатстване дружеството не разполага със собсвена система от обезопасителна мрежа при работа на голяма височина и ползва наемна. Дружеството към момента на подаване на проекта няма собствени предпазни парапети и ползва под наем.
По настоящем на обектите изпълнявани от дружеството СТМ е констатирала, че използваните на място средства за обезопасяване на обектите с мрежи и предпазни парапети са морално остарели и в незадоволително техническо състояние, като е предписано да бъдат заменени с нова предпазна система с обезопасителна мрежа и нови предпазни парапети. Условията на труд при изпълнението на основната дейност на дружеството - строителство, според предписанията на СТМ направени в Оценката на риска, са свързани с висок риск от падане при работа на голяма височина, както и от евентуално падащи предмети по време на работа или строеж. За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и да им осигури здравословна работна среда, фирмата предвижда да закупи-предпазна система с обезопасителна мрежа и предпазни парапети. Предвидената за осигуряване предпазна система с обезопасителна мрежа и парапети са оборудване предназначено за защита на работниците при работи на високо на строителните обекти и предпазва от злополуки, като ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица. Предпазните парапети и мрежи са от типа Safety First и изцяло отговарят на изискванията на Наредба №2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здраве и безопасност при работа по време на строително-монтажни дейности. - продължава Част 2
|
192 363.50
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- Част 1
: Целта на дейността е да се осигури място за краткотраен отдих на служителите, като социална придобивка в Биад- С ЕООД, с което ще се подобрят условия на работниците за краткотраен отдих и хранене. По този начин ще се увеличи качеството на предлаганите работни места и ще се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите.
Осигуряването на подходящи условия за отдих и хранене ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора.
Предвид на факта, че дейността на фирмата е в сферата на строителния бранш, работата трябва да бъде организирана по начин, по който да осигурява на работниците на различни строителни обекти място за отдих и почивка. В тази връзка е необходимо да се осигури място, където работниците да могат да почиват. Идеята за предоставяне на преместваеми и оборудвани контейнери като място за краткотраен отдих на работниците в Биад-С ЕООД ще допринесе за подобряване на работната обстановка и удовлетвореността на персонала. Отчитайки основната дейност на дружеството свързана с работа на открито, броя на работниците, броя на обектите, на които те са заети и площта на контейнерите, предприятието се нуждае от поне три броя такива.
Поради естеството на работа на дружеството, а именно в сферата на строителството, работното място на служителите е на строителни обекти, отдалечени от административния офис на дружеството. Служителите са изложени на непрекъснатите атмосферните влияния поради това, че работното им място е на открито, в това число са изложени на студ през зимните месеци и горещини през летните. При осъществяване на основната си дейност, предприятието изпълнява обекти, които са на открито и се намират на различни места в страната. Към момента дружеството не разполага с преместваеми, оборудвани и обзаведени преместваеми контейнери, които да осигурят необходимият отдих и почивка на служителите по всичките им строителни обекти.
Удачно е осигуряването на социална придобивка на работниците да бъде постигнато, чрез осигуряване на преместваеми, оборудвани, закрити обекти – контейнери, които работниците да използват за отдих, почивка или за хранене в съотвествие с нуждите, които произтичат от дейността на фирмата. Чрез закупуването на енерго-ефективни контейнери Биад-С ЕООД предвижда мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. За постигане на максимален резултат при реализирането на дейността се предвижда контейнерите да бъдат с подходящо оборудване и обзавеждане, съобразно предвиденото предназначение за хранене, отдих и почивка на служителите.
По дейността се предвижда да се закупят напълно оборудвани и обзаведени преместваеми контейнери със санитарно-хигиенни помещения.
Контейнерите са с външни габаритни размери Ш240/Д600/В250 см. – едно помещение. Посочените контейнери представляват модулни сглобяеми конструкции от сандвич панел, с изградена електрическа инсталация, отговаряща на противопожарните норми. Конструкцията е съобразена с изискванията за енерго ефективност и екопроектиранe.
Първият контейнер е необходимо да бъде напълно оборудван и обзаведен като съблекалня за работниците, отчитайки, че заетите лица на строителните обекти, често работят в мръсотия, кал, вар, бетон и др., и е необходимо да бъдат съдадени подходящи и здравословни условия за опазнане на тяхното здраве. Контейнерът включва (баня - 1 брой, мивка 1 брой, тоалетна - 1 брой, смесители за вода – 1 брой, бойлер - 1 брой), обзавеждане за съблекалнята (шкаф за съблекалня – 4 броя, пейки – 2 броя), и средства за осигуряване на оптимален микроклимат - климатик сплит 1 брой.
Продължава описанието в част 2 |
66 660.90
|
0.00
|
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд - 2 част - продължение: н/п |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа - Част 2 : Ръководството на БИАД-С като идентифицира посочените прояви на "бърнаут" и промените в работната среда вследствие пандемията от COVID 19, в рамките на дейността предвижда да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с неудовлетвореност за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат реализирани два етапа:
I-ят свързан с провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгл. изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи;
В рамките на II - ят етап ще се предоставя психологическа подкрепа за всички 59 заети лица в БИАД-С. Предвижда се да се изготвят психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“.
Предложени действия ще идентифицират области за оптимизация и подобрение, които да намалят стреса и увеличат ефективността. Съществено е да се изгради култура, която насърчава открита комуникация, подкрепа и грижа за благополучието на служителите, като се отделя специално внимание на специфичните предизвикателства, пред които е изправена строителната индустрия.
|
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 2: До момента обувките използвани от служителите са с противоплъзгащи подметки от изкуствена кожа и с обикновена стелка запарват и не са достатъчно удобни за работа като ограничават обема на движение при работа. Предвидените нови специални работни обувки ще са от водоотблъскваща материя със система за бързо сваляне и светлоотразителни елементи с подвижна и дишаща стелка. Специалните работни обувки осигуряват комбинирана защита от идентифицираните рискове, свързани с микроклимат, падане и подхлъзване и ергономичен риск.
На строителната площадка често се извършват работи, свързани с образуване на вреден прах, изпарения или газове – дялане на камъни, разбиване на бетон, пресяване на пясък, бояджийски работи и мн.др., рискове от падане от височини и риск от падащи предмети. В такива случаи следва да се използва предпазни маски и предпазни очила и ударозащитни каски. Новите маски ще намалят рисковете от проява на алергии от строителните смеси и разтвори. Те са по-висок клас маска против прах тип респиратор за по- ефективно извеждане на топлината и влагата извън маската; повече комфорт при издишване и намалява риска за замъгляване на очилата. Трипанелната сгъваема конструкция осигурява по-добро прилягане на лицето и осигурява по- добра видимост и възможност за комбинация със защитни очила; иновационното удължение за брадичката улеснява настройката за стигане на оптимален комфорт; индивидуално опаковани за по-голяма хигиена. Новите предпазни /ударозащитни/ каски са с по-висока степен на защита от вентилираща и дишаща ABS материя против спарване и изпотяване, с по-високо качество на ултравиолетова стабилизация, със сменяема първокласна лента за пот за по-добра хигиена и защита; с възможност за сензорен диск 3M™ Uvicator™, който показва кога каската е била прекалено изложена на UV-лъчение и е време за нейната подмяна. Олекотена за по-голям комфорт на главата.Избраните нови очила ще намалят рисковете от получаване на травми при контролните и организационни функции по обектите и пътищата към тях, както и осигурява по-висока степен на защита. На строителния обект е много важно да бъдеш лесно разпознаем поради опасности от затрупване с опасни строителни материали и пръст, удар от тежки предмети и тежкотоварни строителни машини. Предвидените нови светлоотразителни жилетки осигуряват максимално висока степен на защита и са надградени с олекотени гъвкави светлоотразителна ленти за по-добра видимост и са по-висок на клас състава 35% памук срещу спарване и прегряване.
Прекомерният и продължителен шум на строителните обекти води до ред поражения – звън в ушите, намалена способност за чуване, дори постоянна загуба на слуха. За защите на слуха се използват антифони при работа с перфоратор, ъглошлайф, къртач, и др. Новите антифони надграждат по характеристики настоящите антифони по състав и степен на защита. Меката, регулируема околожка за допълнително удобство и възглавнички за ушите от мека пяна спомагат за по-голямо удобство и защита. Ниво на защита е по-високо; не провеждат електричество. Изборът на предпазни ЛПС за многократна употреба има принос и за околната среда, като намалява отпадъците от еднократни лични предпазни средства. Работещите нависоко на строителната площадка поради риск от падане следва да ползват предпазното средство, което е подходящо за съответната височина и извършвана дейност - сбруи.
Сбруите служат за връзка между работещия и конструкцията и предоставят възможност за движение при максимална безопасност, като същевременно създават минимално неудобство на работещия. Сбруите, които позиционират работника към работно място с повишен риск от падане, се подбират с поглъщател на енергия, за да се намали натоварването върху човешкия организъм в момента на спиране на падането. Избраните нови сбруи минимизират рисковете от падане от височина с надграждащ пълен комплект сбруя с две предпазни точки на закрепване с дишаща задна подложка против изпотяване.
Продължение на текста в част 3
|
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 3: Имат двойно въже с енергиен абсорбатор и стоманени карабини с винтово заключване за по-добра защита.
Нуждата от подмяна на досега използваните нитрилни ръкавици с нови ръкавици с по-висок клас на защита, произтича от необходимостта за минимизиране на риска от срязване и порязване на ръцете. Материята е високоустойчива на масла и протриване, за тежък режим на работа, предпазва срещи грес и масла за по-добра защита на кожата.
В следствие на идентифицираните рискове и опасности по проекта е предвидено надграждане на защитата при изпълнение на трудовите дейности, осигуряване на здраве и безопасност при работа и устойчиви работни места, определена в Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място, чрез закупуване нанови ЛПС и СРО с по-висока защита. Същите съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО.
Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и/ или СРО произтича от необходимостта на по-качествени материали и с по-добър дизайн, които обхващат по-голям спектър от рискове, осигуряват по-добра защита от досега използваните и са по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Н следващо място, поради бързото износване на средствата, осигуряващи безопасни условия на труд и технологичния прогрес, предоставящ все по-усъвършенствани, иновативни и сигурни решения, чийто технически характеристики осигуряват по-висока степен на защита, предприятието изпитва необходимост от замяна и надграждане на наличните към момента ресурси, свързани с безопасността на труда, за изграждане на една безопасна и по-благоприятна работна среда.
Предвидените в проекта ЛПС и специално работно облекло заместват и допълват съществуващите, увеличават с над 20% ефективността на нивото на защита, имат по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС/СРО).
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на 51 заети към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита. Планирани са ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта са за следните длъжности: „Ръководител група в строителството“- 2 бр., „Технически ръководител строителство“ - 1 бр., „Главен инженер строителство“ - 1 бр., „Консерватор/реставратор“- 2 бр., „Началник строеж“ - 1 бр. и „Архитект“ - 1 бр., общи работници - 36 бр., зидари - 5 броя, кранисти - 2 бр. (единият изпълнява две длъжности и на машинист многокофов багер.). За него са предвидени ЛПС и СРО за длъжността "Кранист".
Планираните лични предпазни средства и специално работно облекло ще повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове, като риск от механични наранявания, риск от наднормен шум, риск от подхлъзване, спъване, риск от запрашаване. увреждане на очи, риск от намокряне и премръзване, риск от пренебрежение на долни крайници, риск от падане от височини при общите работници и зидарите.
Планирани са ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта.
Етапите за изпълнение на дейността включва:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и вс. нормативни документи (1 -2 ти месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи - (3 месец)
3. Извършване на услугата по предоставяне на ЛПС и СРО на заетите лица. (4-15 месец)
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 2: За целта предпазната система с обезопасителна мрежа 600х400 включва: вертикални профили, хоризонтални и вертикални тръби, монтажни адаптори, анкерни болтове, основна предпазна мрежа и вторична предпазна мрежа. 300м2/60 комплекта.
Предпазните парапети включват следните елементи: предпазен парапет/пано (240 броя.), носеща колонка/основен пилон със заключалка (241 броя) и носач за носеща колона/пета за хоризонтален носач (241 броя). Предпазните парапети биха предпазили работниците на строителните обекти на Биад-С от инциденти на стъпала, рампи и други наклонени повърхности. Парапета не позволява на хората да се опират или да ходят по ръба на плочата. Проектиран да предотвратява инциденти при търкаляне или падане върху наклонена повърхност.
Броя на избраните елементи включени в системата и броя на елементите на предпазния парапет, е съобразен с обема, височината и размера на строителните работи и обектите, които дружеството извършва. Дружеството изпълнява големи строителни обекти в страната, като броя на избраните елементите за системата и предпазните парапети, е съобразен с мащабността на работа в тези обекти и с цялостната политика за осигуряване на безопасност и намаляване на броя на опасностите за служителите. Количеството на системата за предпазна и обезопасителна мрежа и предпазния парапет, е определено въз основа на среден за годината обем работа, необходимо, за да се осигури защита на всички обекти и заетите лица. Като решение от най-съвременен тип за осигуряване на здраве и безопасност при работа на строителните работници и предвид действащите стандарти сме избрали система за предпазна и обезопасителна мрежа.
Предпазните колективни средства ще минимизират рискове за здравето на 45 души, работещи като общ работник строителство и зидари, които са целева група за системата с обезопасителна мрежа и предпазните парапети.
Конкретните ефекти за целевата група, до който ще доведе планираната предпазна система с обезопасителна мрежа и предпазните парапети са:
(1) осигуряват здравословни и безопасни условия на труд с най-високо ниво на защита.
(2) допринасят за спазване на екологичните стандарти и практики за устойчиво строителство, за да намали въздействието си върху околната среда.
(3) инвестиция за предотвратяване на трудови злополуки и опасности и осигуряване на сигурна и безопасна работна среда.
(4) оптимизират се условията на труд и се снижава риска за здравето и безопасността при работа и се осигурява съответствието на факторите в работната среда с нормативните изисквания.
2. Във връзка с постигането на оптимална температура в работните помещения за административния офис на Биад -С ЕООД е предвидено да се осигури средства за колективна защита, климатици, с който да се осигури оптимална температура, съгласно предвидените норми, посочени в НАРЕДБА РД-07-3 за минималните изисквания за микроклимата на работните места /Обн. ДВ, бр.63 от 2014г./ (Наредбата). СТМ е констатирала, че стойности в помещениеята не отговарят на изискванията на Наредбата и е необходимо осигуряване на климатизация на помещението и създават риск за здравето, при спазване изискванията по безопасност на труда при работа. Измерените параметри компонентите на микрoклимата по работните места в офиса, не съответстват на допустимите гранични стойности за температура на въздуха, относителна влажност и скорост на движение на въздушните маси за сезона и характера на извършваната дейност /лек физически труд/.
Настоящо състояние
Работодателят е осигурил отоплителни уреди, които осигуряват отопление, но липсва охлаждане през топлите месеци. Административния офис е разположен на 235 m2., обособени в отделни кабинети. Тези помещение следва да се климатизират с цел охлаждане с подходящо оборудване, за да бъдат използвани по предназначение, както следва:
Продължава част 3 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 3: - Мобилен климатик– 10 бр. – за климатизиране на помещение от 252 м2 с препоръчителни характеристики: Отдавана мощност на охлаждане (Мин./Ном./Макс):- / 3.4 / - kW, отдавана мощност на отопление (Мин./Ном./Макс):- / 2.7 / - kW, Консумирана мощност на охлаждане (Мин./Ном./Макс):- / 1.28 / - kW, Консумирана мощност на отопление (Мин./Ном./Макс):- / 0.97 / - kW, EER (хладилен коефициент на охлаждане):2.6, COP (коефициент на трансф. отопление):2.8.
Ефект от прилагане на мерките
Предвидените колективни предпазни средства – мобилните климатици ще осигурят комбинирана защита за управление на риска от фактор микроклимат и биологичен риск:
- Сензорът за равномерно затопляне на големи помещения ще осигури комфортно климатизиране;
- Сензорът за локално регулиране на въздуха спрямо местоположението на хората в помещението ще постига климатизиране без насочени струи към хората в стаята
- Минимално ниво на шум ще осигури комфорт при работа свързана със сменен режим
- Възможността за всмукване на чист въздух ще допринесе за по-добра концентрация и енергичност при работа;
- Високите екологични параметри за енергийна ефективност и използван хладилен агент отговарят на изискването за преход към зелена икономика.
3. На основание извършената оценка на риска по работни места и видове обслужващи дейности в дружеството, съгласно изискванията на Наредба № 5/99г., както и във връзка с Наредба № 7/2005г. /раздел І-ви “общи изисквания към работните места”/, необходимо е организацията на дейността и работните места да се съобразяват с физиологичните и ергономични изисквания за нормално протичане на работния процес, същите да осигуряват безопасни условия на труд и опазване здравето на работещите. За ограничаване здравният риск от МСУ на работниците, едно от условията е необходимо, работните места да отговарят на ергономичните изисквания по отношение работната мебел за да не се упражнява натиск върху опорно-двигателния апарат и да не се пречи на кръвообращението при продължителното седене. Закупуването на ергономични работни столове и
работни бюра е залегнало като мероприятие в Програмата за минимизиране на риска в дружеството, с което се цели повишаване устойчивостта и нивото на работоспособност при работниците и служителите от “Биад-С” ЕООД.
Ергономичните бюра трябва да са достатъчно широки, с ниска отразителна способност и да позволяват промени в подреждането на екрана, клавиатурата, документите и останалото оборудване; държателят на документи да е стабилен, да се регулира и да е поставен в положение, което да намалява причиняващите дискомфорт движения на главата и очите при работа; работното място да осигурява достатъчно пространство, за да може лицето, работещо с видеодисплей, да заема най-удобната за него работна поза.
Ергономичните столове трябва да позволяват: стабилна основа, да имат равна и мека тапицерия, да се регулира височината, облегалката да се регулира под наклон, която да осигурява стабилна опора на гърба и удобна работна поза.
Работният процес в административния офис е съпроводен с многобройни и разнообразни операци, еднотипни, често повтарящи се движения от нисък и среден клас; натоварване на горните крайници и опорно - двигателният апарат /ОДА/. Постоянната работа на компютър води до симптоми на стрес, намаляване на ефективността на работа с компютъра и в крайна сметка с физически увреждания свързани с опорно-двигателната и сърдечно съдовата система, наднормено тегло, липса на фокус и мотивация, по-кратка продължителност на живота, наложен режим на работа и зрително напрежение. Поради тази причина е необходимо да бъдат взети мерки свързани с осигуряване на ергономично работно място. Физическият труд е предимно ръчен, за работа с видео диспей, съчетан с монотонни движения, статична работна поза. Работната поза е седяща, водеща до статични усилия на /ОДА/. Лек физически труд с изразено нервно - сензорно напрежение.
Продължава в част 4
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 4: Във връзка с гореизложеното ръководството на Биад- С ЕООД е констатастирало необходимост от закупуване на ергономична мебел – маси и столове за 14 заети лица в административния офиса на дружеството на следните длъжности: 1 бр. счетоводител; 1 бр. - ръководител административен отдел; 1 бр.- технически сътрудник, 1 бр. - шофьор на автомобил до 9 места.; Инженерен отдел – 2 бр. - Ръководител група в строителството, 1 бр. - Главен инженер строителство, 2 бр. - Консерватор/реставратор, 1 бр. - Началник строеж; 1 бр. - Архитект, 1 бр. - Ръководител проект, 1 бр. - Ръководител отдел строителство, 1 бр. - Технически ръководител строителство.
Ергономичните маси и столове ще отговарят на нормативната уредба и в частност с нормативните изисквания за работно място на работещите с видеодисплей, съгл. Изискванията на Приложение към чл. 4, ал. 1 на Наредба 7 от 15.08. 2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ при работа с видеодисплей и „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ и Стандартът на BIFMA (Business and Institutional Furniture Manufacture’s Association) изисква за офис столове разстоянието да е между 15 и 25 см.
Използваните към момента работни столове и работни бюра са физически амортизирани, неудобни и не осигуряват необходимата ергономия на работните места. Част от работещите извършват своята дейност в седяща работна поза и при натоварване на една и съща група скелетни мускули. Работните столове и бюра не отговарят на изискванията за работа с видеодисплеи, основен работен процес на гореизброените 14 заети лица. В тази връзка се предвижда да се осигури за работещият при принудителна седяща работна поза ергономична мебел, както следва: 14 бр. електрически бюра от естествен материал - дъбова дървесина с параметри: регулиране на височината (вкл. плота): 700 – 1180 мм, регулиране на дължината на основата: 1100 – 1800 мм, минимална широчина на плота: 600мм. Ергономични офис столове – 14 броя с регулируема височина, лумбална опора, подлакътници и облегалка за глава с опциякулик систем „гранд“, която спомага за коригиране позицията на гръбнака, придържа кръста, намалява натоварването върху опашната кост, контролира правилното разположение на таза, осигурява свободна циркулация на въздух със следните параметри: широчина на седалката 500 мм,; дълбочина на седалката 400-450 мм и височина на седалката 465-555 мм. Новите ергономични столове ще осигурят по-висока защита, тъй като ще се регулират според биометричните данни на работещия и ще позволят подържане на правилна стойка на главата, шията, гърдите и корема. Тези части от тялото стоят вертикално, една под друга, и са уравновесени, което от своя страна води до значително намаляване на напрежението на мускулно скелетната система и относително по-слабо действие на рисковите фактори за гръбначно-мускулни увреждания.
Ефектите от осигуряването на ергономичната мебел за 14 броя заети лица от административен офис на дружеството са следните:
-Осигуряване на безопасни условия на труд и в частност ергономия при работа;
- Чрез закупуването на ергономични офис столове и бюра здравословното състояние на служителите ще се подобри качествено в следните направления: облекчаване на болките в кръста, врата и гърба, повишаване на фокуса и работоспособността, ще бъде увеличен калорийния разход, ще бъде подобрен съня, ще бъде удължена продължителността на живота, в съгласие с чл. 4. ал.1 НАРЕДБА №7 от 15.08.2005 г.
Целева група за колективните предпазни средства подобряващи микроклимата и ергономията са 14 броя заети лица в административния офиса на дружеството.
Продължение в част 5
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 5: Етапи на изпълнение на дейността:
1.Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител, съгл. изискванията на Управляващия орган, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 6-месец до 7 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител (8 месец)
3. Доставка на колективните предпазни средства (от 9 месец до 10 месец)
Продължителност на дейността 5 месеца |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- Част 2: Другите два контейнери ще са за отдих и почивка, с включени санитарно-хигиенни помещения всеки един. Всеки един от контейнерите включва: (баня - 1 брой, 1 брой тоалетна чиния с казанче, 2 брой мивки, 2 броя смесители за вода, 1 бр. душ слушалка, 1бр. душ корито, 1бр. бойлер), кухненско оборудване и обзавеждане ( хладилник – 1 брой, - Кафеавтомат – 1 брой, микровълнова печка – 1 брой, електрическа кана – 1 брой), обзавеждане (маса – 3 броя, столове – 20 броя, 1 бр. горен шкаф и 1 бр. долен шкаф) и средства за осигуряване на оптимален микроклимат - климатик сплит 1 броя. Общо строителни работници, за който ще бъде подсигурени преместваемите контейнери са 45 бр. - Работници по строителни обекти: 36 бр. на длъжност "общ работник"; 2 бр. – кранист (като единият кранист е назначен на две длъжности и изпълнява функциите и на машинист на многокофов багер); 1 бр.- Шофьор автобус и 5 бр. – зидари и 1 бр. - Специалист сигурност и 8 бр. служители с контролни и организационни функции по обектите, както следва: Главен инженер строителство - 1 бр., началник строеж - 1 бр., архитект - 1 бр., реставратори - 2 бр., Технически ръководител строителство - 1 бр. и ръководител група строителство - 2 бр. Общо заети лица, които ще бъдат обхванати от тази дейност са 51 бр.
2. За нуждите на служителите в административния офис е установена необходимостта от подобряване на условията в обособените два броя стаи отдих и хранене, тъй като към момента стените, таваните и пода в помещенията са неприветливи и амортизирани с времето. Помещенията към момента не са оборудвани и са неизползваеми.
Дружеството разполага със собствен офис в гр. София от 235 m2. В офиса в двата ъгъла се намират помещения с размери 2м/2м. Помещенията ще бъдат ремонтирани, като предвиждаме извършването на текущ ремонт със следните ремонтноосвежителни дейности: шпакловка, грундиране и боядисване на стени и тавани, полагане на теракот на подова настилка, и фаянс на стени. Ремонтираното помещение ще бъде обзаведено и оборудвано, като се създаде възможността за отдих и хранене. Това ще позволи на служителите в офиса на предприятието да редуват натовареното си ежедневие с пълноценен отдих и почивка на работното място, което е предпоставка за подобряване на здравния статус и повишаване на работоспособността.
В тази връзка и с оглед постигане повишаване здравословните условия на труд на служителите в административния офис на дружеството се
предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане: 1. Хладилник - 2 бр., 2. Микровълнова печка- 2 бр. 3. Кафемашина - 2 бр. , 4. Електрическа кана – 2 бр., 5. Диспенсър за вода – 2 бр. и 6. Съдомиялна – 2 бр.
Общо административните служители в офиса на дружеството, които ще се възползват от социалната придобивка са – 14 броя.
- Счетоводен отдел – 1 бр. счетоводител;
- Административен отдел – 1 бр. - ръководител административен отдел; 1 бр.- технически сътрудник, 1 бр. - шофьор на автомобил.
- Инженерен отдел – 2 бр. - Ръководител група в строителството, 1 бр. - Главен инженер строителство, 2 бр. - Консерватор/реставратор, 1 бр. - Началник строеж; 1 бр. - Архитект, 1 бр. - Ръководител проект, 1 бр. - Ръководител отдел строителство, 1 бр. - Технически ръководител строителство.
Конкретните ефекти за целевата група, до който ще доведе планираната дейност са:
- Предоставянето на удобно и функционално място за краткотраен отдих е възможност за по-ефективно възстановяване и почивка на работниците на строителните обекти, което ще допринесе за подобряване на работната обстановка и удовлетвореността на персонала.
Продължава в част 3
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. -Част 3: - Специализираното обзавеждане и оборудване ще даде възможност служителите за кратко време да възстановяват емоционалния си баланс, да се справят с преумората и стреса. Това ще доведе до повишаване на тяхната работоспособност и ефективност при изпълнение на служебните им задължения и ще рефлектира положително върху качеството и производителността на труда. Социалната придобивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден, от служителите. Също така ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка.
- Дейността води до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот.
В рамките на дейността ще участват 59 бр. представители на целевата група.
Дейността ще се извърши при реализиране на следните етапи:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР, Ръководство за бенефициента по процедура "Адаптирана работна среда" и всички приложими нормативни документи (9-ти-10-ти месец)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител.(10-11 месец)
3. Извършване на доставка на преместваеми контейнери, които да се ползват за краткотраен отдих на заетите лица. (11-12 месец)
Продължителност на дейността 4 месеца |
0.00
|
0.00
|