Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места във “Фикосота Фууд” ЕАД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Тази дейност цели насърчаване екологосъобразните практики на дружеството в три направления – повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти на “Фикосота Фууд“ ЕАД. Заложената цел следва да се постигне чрез разработване и прилагане на „зелени“ практики и модели, изготвяне на “зелени” карти и обучение на служителите в целевата група с нововъведенията.
Настоящата дейност представлява логическа продължителност на политиката на дружеството за устойчиво развитие, корпоративна социална отговорност и ресурсна ефективност - към момента дружеството има ясен ангажимент за справяне с негативните аспекти върху околната среда чрез придържане към екологична политика, в това число подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъците и рециклиране и създаване на здравословна работна среда. Тази дейност ще доведе също до задържане и привличане на служители, при които се наблюдава отдаденост и имат ангажираност към проблемите на екологията.
Настоящата дейност ще бъде продължение на тази тенденция с конкретна насоченост върху организацията на труд. Съгласно направена преценка на ръководството целевата група ще бъдат 100 служители, заемащи позиции Организатор производство, Оперативен счетоводител, Мениджър производство, Ръководител качество, Специалист доставки, Специалист логистика, Инженер автоматизация, Началник смяна, Началник цех, Фасилити мениджър, Ръководител "Човешки ресурси", Специалист "Човешки ресурси" и Управител на склад. Изборът попада на тях, тъй като аспектите на тяхната работна дейност позволяват интегриране на измерими и видими “зелени” практики в ежедневните дейности, включително възможност за проследяване на напредъка и мониторинга на екологичните показатели в дългосрочен план. Конкретни практики ще бъдат идентифицирани при анализа на моментното състояние след направения избор на изпълнител съгласно ЗУСЕСИФ.
Дружеството планира да реализира следните мерки:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Последователното изпълнение на описаните етапи, ще осигури успешното изпълнение на Дейност 1 и постигане на заложените резултати.
|
20 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа за служителите на “Фикосота Фууд” ЕАД: Тази дейност цели осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите във “Фикосота Фууд” ЕАД, като това ще доведе до подобряване на менталното благосъстояние на служителите от целевата група.
COVID пандемията оказа отражение върху дейността на дружеството (налагане на ограничителни мерки съгласно вътрешните политики и мерките на национално ниво), включително нарушаване на рутинните дейности в работния процес. Този процес (осезаемо или не) доведе до чувство на тревожност, страх, гняв и загриженост за близките от страна на служителите. В по-уязвимо положение са тези лица, които са загубили свои близки в резултат от заболяването. В тази връзка дружеството цели да предприеме мерки при срещане нуждите по отношение на психичното здраве и възможностите за превенция, които могат да се внедрят като социална придобивка за служителите.
Основна рискова група са лицата на ръководни позиции във "Фикосота Фууд" ЕАД. Проучване, направено от Майкрософт за 2023 г. (Work Trend Index Special Report) показва, че повече от 50% от служителите на ръководни позиции/ мениджъри съобщават за симптоми на “бърнаут” – данни, по-високи в сравнение със служителите на по-ниски нива в йерархията. Eдна от основните причини е пандемията и съпътстващите я предизвикателства - да напътстват екипите си, да ръководят с разбиране и едновременно с това да управляват нарастващите изисквания от клиентите и икономиката като цяло с потенциално по-малко ресурси.
Тези фактори подчертават необходимостта от проактивен подход - предприемане на мерки преди възникването на очаквани стресови ситуации. Към настоящия момент “Фикосота Фууд” ЕАД не предлага като социална придобивка програма за психично здраве и емоционална подкрепа за служителите, което води до обективни рискове за менталното здраве на служителите, най-вече служителите на ръководни позиции.
В тази връзка дружеството разбира рисковете и съответно предприема мерки за смекчаване на прегарянето посредством настоящата дейност. Осигуряването на психологическа подкрепа за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве целят подобряване на благосъстоянието и емоционалното здраве за работещите във “Фикосота Фууд” ЕАД
В тази връзка дейността е насочена към:
- Осъществяване на предварителен анализ на конкретните нужди на целевата група – служители на ръководни позиции
- Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за предоставяне психологическа подкрепа за целевата група
- Изготвяне на психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
- Осигуряване на психологическа подкрепа и ресурси, за да помогнат на служителите да се справят с предизвикателствата на работното място, които имат ефект менталното им здраве - последиците от пандемията от COVID-19, прегарянето, стреса и др. Подобряване на баланса между професионалния и личния живот.
- Приключване и отчитане на дейността.
За служителите ще бъде осигурена психологическа подкрепа, като този компонент включва консултиране, ресурси за психично здраве и създаване на подкрепяща култура в дружеството, която насърчава откритата комуникация.
Целевата група включва 100 заети лица на следните позиции Организатор производство, Оперативен счетоводител, Мениджър производство, Ръководител качество, Специалист доставки, Специалист логистика, Инженер автоматизация, Началник смяна, Началник цех, Фасилити мениджър, Ръководител "Човешки ресурси", Специалист "Човешки ресурси" и Управител на склад.
|
20 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на оборудване за отдих, рехабилитация, спорт за служителите на “Фикосота Фууд” ЕАД: “Фикосота Фууд” ЕАД цели да предостави комплексна грижа за менталното и физическо здраве на своите служители. Балансирането на физическото и психично здраве е необходимо с цел пълноценен и качествен начин на живот и в следствие на това - повишена мотивация за осъществяване на работната дейност и по-висока производителност.
В тази връзка в допълнение на осигуряването на адекватни и навременни мерки за психологическа подкрепа на служителите (Дейност 2), “Фикосота Фууд” ЕАД обръща внимание и на физическото им благосъстояние. Целевата група в тази дейност са 100 служители, заемащи позициите от началник склад до началник завод в йерархията на дружеството - Организатор производство, Оперативен счетоводител, Мениджър производство, Ръководител качество, Специалист доставки, Специалист логистика, Инженер автоматизация, Началник смяна, Началник цех, Фасилити мениджър, Ръководител и Специалист "Човешки ресурси" и Управител на склад. По този начин ще се подобри мотивацията на тези служители, за да приложат своя ценен професионален опит и допълнителни познания, свързани с дейността на дружеството. Поради интензивността на техния работен ден в рамките на екипа, който ръководят, те се нуждаят от условия за пълноценна почивка, както и здравословна физическа активност през деня.
Времето за пълноценен отдих по време на работния ден значително намалява вероятността от продължително отсъствие от работа в резултат на отпуск по болест. Стресът на работното място може да повлияе отрицателно на физическото здраве, което води до повишаване на риска от състояния като сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане или проблеми с храносмилането.
Предприемането на проактивни стъпки за поддържане и подобряване на физическото здраве, като например извършване на по-чести леки упражнения или осигуряване на пълноценен отдих са от ключово значение за поддържането на здравословна и добре приспособена работна среда за целевата група. Следователно, настоящата дейност има две насоки:
1) Закупуване на мултифункционални електрически масажни столове за пълноценен отдих и рехабилитация в производствената база в гр. Шумен - Тъй като много работни места от целевата група включват работа в седнало положение, се увеличава възможността от влошаване на здравето (при повече от два часа седене; данни на Европейска агенция за безопасност и здраве при работа). Решение, което предлага дружеството, е рехабилитация чрез масаж за справянето с различни ставни и мускулни проблеми, свързани с пренапрежение вследствие на статичното натоварване от поддържане на една и съща поза.
Настоящата дейност ще бъде част от инициативата на дружеството за цялостна реконструкция на помещенията за отдих и кът за хранене на територията на дружеството в гр. Шумен, планирани за 2024г. Оборудването е напълно съвместимо с принципа „ненанасяне на значителна вреда“ - спомага за адаптирането към изменението на климата и има отрицателно въздействие върху околната среда, както в съответствие с целите на програмата, така и с вътрешните политики на дружеството за екологична устойчивост, корпоративно отговорно управление и социално отговорни политики (ESG политики).
|
25 025.00
|
0.00
|