Основна цел на проекта е създаването на нови устойчиви работни места за безработни и неактивни лица от уязвими групи в ЦБА ЕАД.
С реализацията на проекта се предвижда да се повиши и подобри ефективността на работната сила в ЦБА ЕАД.
Специфични цели на проекта:
1) да се разшири пазарния дял на дружеството, чрез създаването на условия за поемане на по-голям обем продажби и/или повишаване скоростта и качеството на обслужване;
2) да се повиши ефективността на работния процес, чрез наемане на 15 нови служители;
3) да се спосомгне за тяхната бърза и лесна адаптация към условията на труд посредством осигуряването на въвеждащо обучение от наставници;
4) да се запазят минимум 11 устойчиви работни места след края на проекта;
За успешното реализиране на проекта и постигане на поставените цели са предвидени следните дейности:
Дейност 1: Създаване на заетост на безработни и неактивни лица от уязвими групи
Дейност 2: Подкрепа на работното място
Предвижда се проекта да се изпълни в срок от 16 месеца, като ще се създадат 15 броя нови работни места, на 3 различни длъжности съответно "Продавач-консултант ", "Касиер" и "Оператор, въвеждане на данни".
От тях 1 брой /Оператор, въвеждане на данни/ще бъде заето лице в неравностойно положение с трайни увреждания, като същият ще бъде в субсидирана заетост за срок от 15 месеца. Това работно място ще се поддържа минимум 8 месеца след приключване на изпълнението на проекта, което ще осигури 100% устойчивост на лицата в неравностойно положение с трайни увреждания.
За 14 броя лица от уязвими групи без трайни увреждания ще бъде осигурена заетост за срок от 4 тримесечия, като след приключване изпълнението на проекта ще бъдат запазени мин. 70 % от тях /10 лица/ за срок не по-малко от 6 месеца.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Създаване на заетост на безработни лица от уязвими групи: С изпълнението на настоящия проект ще бъде създадена заетост на 15 безработни и неактивни лица в неравностойно положение съгласно чл.2, т.1, ал 4 на Регламент (ЕС) 2021/1057 от 24.07.2021 г и Допълнителни разпоредби § 1., т. 4а. от ЗНЗ.
От тях 14 души ще бъдат от уязвими групи без трайни увреждания и 1 лице ще е с трайни увреждания 50 и над 50% ТЕЛК. Всички новозаети служители ще бъдат назначени на пълен работен ден (8 часа) при сумарно изчисление на работното време.
ЦБА ЕАД е изцяло българска верига супермаркети, предимно разположени в Североизточна България. Нашата организация разполага с повече от 60 търговси обекта, като при изпълнението на настоящия проект се предвижда да бъдат разкрити нови работни места в съществуващи търговски обекти или новоразкрити такива само на територията на гр. Варна. Всички новоназначените служители ще имат задължения свързани с развиването на основната дейност на организацията КИД 47.11 "Търговия на дребно в неспециализирани магазини предимно с хранителни стоки, тютюневи изделия и напитки". Новоразкритите позиции са:
1) 52232001 - "Продавач-консултант " - 6 лица в неравностойно положение без трайни увреждания. Лицата заемащи тези длъжности ще имат следните основни задължения:
* Посреща приветливо клиентите и ги обслужва с позитивно, естествено, непринудено отношение (използва зрителен контакт, поздрав, усмивка).
* Извършва топлинна и охладена обработка на суровините и полуфабрикатите, които се приготвят на място в обекта.
* Зарежда работното си място с необходимите стоки и консумативи.
* Представя достоверна и актуална информация на клиентите.
* Участва в изготвянето на месечните ревизии.
* Познава отлично стоките, които се предлагат в магазина (местонахождение, окомплектовка, група стоки) и ги зарежда в поверения му район.
* Зарежда и следи за добрия търговски вид и сроковете на годност на стоките в поверения му район (определен от Управителя).
* Следи за наличието на етикети и означение на продажната цена на предлаганите стоки.
2) 52301001 - "Касиер" - 6 лица в неравностойно положение без трайни увреждания. Лицата заемащи тези длъжности ще имат следните основни задължения:
* Посреща клиентите и ги обслужва. Консултира клиентите за местонахождението на стоката, качествата на стоките, текущи промоции и актуална информация, отговаря на запитванията на клиентите.
* Маркира стойностите на стоките, издава касови бележки, приема плащания и поставя покупките във фирмени торбички.
* Приема и съхранява постъпилите парични средства и ваучери до момента на отчитането им и изготвя необходимите отчетни документи. След приключване на смяната отчита оборота на касата, която обслужва пред Касиер, отговорник каса. Носи финансова отговорност за реализирания паричен оборот на касата, която обслужва.
* Следи за редовността на паричните средства (проверка с UV лампа).
* Проверява и контролира стоките, които преминават през касата (следи за разкъсана опаковка, подменена стока, подменени баркодове на стоката). Следи за правилното маркиране на стоките (съответствие на баркод и маркирана стока по количество и вид).
* Участва в изготвянето на месечните ревизии.
* Води касовата книга по форма и ред, установен с нормативните актове и вътрешните разпоредби за счетоводна документация
3) 41321001 - "Оператор, въвеждане на данни" - 2 лица в неравностойно положение без трайни увреждания и 1 лице в неравностойно положение 50 и над 50% трайни увреждания. Лицата заемащи тези длъжности ще имат следните основни задължения:
* Завежда и изписва стока по придружаващи документи в складова програма, като следи за правилната обработка на въведените данни.
* Попълва количества на доставената стока към съществуващи кодове.
* Всяка сутрин след получаване на трансфер разпечатва актуалните цени и подменя етикетите в търговската зала.
* Следи за правилното съдържание на етикета.
* Изготвя справки-извлечения от складовата програма при необходимост.
* Участва в извършването на рискови/месечни/годишни ревизии.
241 743.00
0.00
Подкрепа на работното място: При изпълнението на проектното предложение приоритетно ще бъдат включвани в заетост лица без трудов опит и/или лица, които поради различни причини отдавна не са били заети лица. Това предполага, че голяма част от тези лица нямат изградени трудови навици и нямат ключови фундаментални умения за справяне с трудовите им задължения. Именно поради тази причина считаме, че е особено важно, за по-бързото им навлизане в дейностите и адаптиране към работната среда всеки новоназначен служител да има ментор, пряко ангажиран с неговото обучение и въвеждане в организацията на работа. Всички ментори ще бъдат настоящи служители на ЦБА ЕАД.
Планира се новоназначените служители на длъжност "Продавач-консултант " и "Касиер" да бъдат пръснати в различни търговски обекти на веригата в гр. Варна. Освен това тези лица обичайно работят на сменнен режим, поради което се предвижда за всяко новоназначено лице да бъде ангажиран отделен ментор.
Менторите ще бъдат лица, които отговарят на следните изисквания:
* Работят в същия търговски обект мин. от 4 месеца преди назначаването на лицето по проекта;
* Заемат същата длъжност или оперативно-ръководна длъжност като Управител търговия на дребно, супервайзер магазин или отговорник каси;
Менторите по проекта ще бъдат ангажирани не по-малко от 40 часа месечно с наставническата дейност и ще имат следните преки задължения:
* Помагане на новите служители да се запознаят с основните аспекти на техните длъжности като продавач-консултант и касиер;
* Предоставяне на необходимата информация относно продуктите и услугите, които компанията предлага;
* Обучаване на новите служители в ефективно и качествено обслужване на клиенти;
* Предоставяне на съвети относно подходящите комуникационни стратегии и техники.
* Обучение за работа с касов апарат, провеждане на транзакции и обработка на плащания, попълване на касови документи, водене на отчетност и други;
* Въвеждащо обучение за спазването на вътрешните правила и процедури на работното място;
* Помощ при решаване на проблеми, които новите служители може да срещнат в процеса на работа.
* Подкрепа при разбиране на комплексни ситуации и предоставяне на насоки за тяхното решаване.
* Предоставяне на редовна обратна връзка относно представянето и развитието на новите служители пред ръководството на фирмата и отдел "Човешки ресурси"
* и други текущо възникнали трудности в процеса на справяне с работните задължения и отговорности.
33 588.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN