Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Георги Граховски ЕООД кандидатства по настоящата процедура в качеството си на работодател, който има за цел да се адаптира към промените в работната среда, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Тази цел ще бъде постигната чрез реализиране на следните дейности, включени в настоящото проектно предложение:
Дейност 1 "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията" за 14 активно заети лица;
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" за 12 активно заети лица;
Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства", чрез закупуване на 5 бр. климатици, 2 бр. ергономични бюра и 2 бр. ергономични столове;
Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др", чрез изграждане на място за хранене и място за краткотраен отдих и спорт.
В рамките на изпълнението на проекта се предвиждат дейности за видимост, прозрачност и комуникация, както и дейности за организация и управление на проекта. Тези дейности ще бъдат изпълнени в офиса на фирмата в гр. Дупница.
Предвидените дейности ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работното среда в предприятията, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в Георги Граховски ЕООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока. Към момента дружеството е въвело следните мерки за енергийна и ресурсна ефективност: намаляване използването на хартия и насърчаване на нейната повторна употреба, рециклиране на касетите за принтера и по-старото оборудване и е закупено енергийно ефективно оборудване. Но предприетите мерки не са достатъчни, като липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт. Затова посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с: - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Зелените модели, които ще се въведат в Георги Граховски ЕООД са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия, оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др. Обхванатите заети работещи при нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси в „Георги Граховски“ ЕООД ще бъдат общо 14 активно заети лица. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните четири етапа, реализирани в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики - За целите на тази стъпка ще се използва специално разработен въпросник за оценка на моментното състояние на предприятието. След като бъде извършена първоначалната оценка, такава ще се извърши и при приключването на внедряването на зелените модели за управление на бизнеса. Получените резултати ще бъдат използвани за да се направи оценка и сравнение с първоначалните такива за да се оценят постигнатите резултати. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места - В резултат на направения анализ и резултатите от този анализ, ще се разработят модели и карти за организацията на труда и работните процеси 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието -За да бъдат внедрени описаните зелени модели за работа, ще се изготви подробен план – график за разработване, с подробно описание на дейностите по разработване, както и отговорните лица за всяка една дейност. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ - Внедряването на „зелени“ модели за реорганизация на работните процеси ще се извърши съгласно детайлно разработен план със срокове и отговорници. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. 2 800.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността предвижда доставка и разпределение на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за 12 работника на дружеството. Новозакупените лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ще отговарят на идентифицираните им нужди, както и на утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Моментното състояние на ЛПС и СРО на всички работещи не е добро. Осигурени са ЛПС и СРО за защита при работа, но техния срок на износване е кратък и изтича. Специалното работното облекло и ЛПС са подложени на множество влияния и замърсяване, които ускоряват темповете на износването му. Поради характера на извършваната работа и недостатъчно високото качество се налага честа подмяна на ЛПС, на по-къси интервали от предвидената им годност. Често работещите са едновременно изложени на няколко въздействия – неблагоприятен микроклимат, шум, вибрации и интензивни движения. Съгласно обстоен анализ, ръководството на Георги Граховски ЕООД, отчитайки недоброто състояние на ЛПС и СРО, използвани в дружеството, смята за необходима подмяната на използваните ЛПС със съвременни такива на база: -техническата характеристика на личните предпазни средства; -коефициента им на ефективност срещу риска; -направения анализ и оценка на самия риск, срещу който иска да се противодейства. Затова е необходимо да се осигурят нови с по-висок клас на защита и по-добри технически параметри от наличните. Изборът на средствата, които ще бъдат закупени е въз основа на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, въз основа на извършената оценка на риска от службата по трудова медицина. Лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло е предвидено за 12 работника на дружествотото на следните длъжности: Общ работник-5 работника и Шофьор - 7 работник. За всеки работник на длъжност Общ Работник - обувки устойчиви на пробождане – непромокаеми, противохлъзгащи - 2 бр. , Ръкавици - 24 бр. За всеки работник на длъжност Шофьор - обувки устойчиви на пробождане – непромокаеми, противохлъзгащи - 2бр., ръкавици-24бр., елек с висока видимост-2бр. Всички предвидени за закупуване ЛПС и СРО са с по-висок клас от раздаваните до този момент в предприятието, съобразени със срока им на износване. 4 722.56 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Целта на дейността е обезопасяване на работната среда и подобряване здравния статус на работниците и служителите в Георги Граховски ЕООД, чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. Тя ще бъде постигната посредством закупуването на ергономични офис столове и ергономични офис бюра за административната част на дружеството. Длъжностните лица от Георги Граховски ЕООД, които работят с видеодисплеи (компютър) през установеното си работно време, са в принудителна седяща поза и са изложени на по-висок риск от възможни увреждания на опорно-двигателния апарат, гръбначни изкривявания и влошена кръвна циркулация на крайниците. За осигуряване на по-голямо удобство на работещите с видеодисплеи и снижаване на риска от увреждане на здравето е необходимо работните и офис столове и бюра да бъдат ергономични. В отговор на съществуващия риск от неблагоприятно въздействие на двигателния апарат: болки в кръста и раменния пояс, настъпване на умора, (спондилоартрози, плексити и др. заболявания на опорно двигателния апарат), проектното предложение предвижда закупуването на: - 2 бр. ергономични офис стола, чиито дизайн повтаря естествените анатомични контури на тялото, предотвратява появата и прогресирането на заболявания на гръбначният стълб, осигурява здраве и комфорт: - С вертикално регулиране на облегалката; - С регулиране на височината на седалката; - С регулиране на наклона на облегалката; - С регулиране на височината на подлакътниците; - 2 бр. ергономични офис бюра, които ще имат възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя. При закупуването на ергономични офис стола и бюра ще бъдат спазени „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Използваните към настоящия момент столове и бюра са амортизирани и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Въвеждането на ергономичните офис столове и бюра ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза и работа с компютър. На служителите ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Продължителното и неправилно седене оказва негативен ефект освен върху тялото и върху интелектуалната ефективност. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: По-добро здраве от ергономията; По-добър тонус от възможността за движение; Повече комфорт от възможността за регулация на височината; Повишена продуктивност от по-добрия комфорт. Със закупуването на ергономичните офис столове и ергономични офис бюра ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба № 7/2005г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи, както и с препоръките на план-програмата ЗА ПРЕВЕНЦИЯ НА РИСКА ЗА ЗДРАВЕТО ВЪВ ФИРМА “Георги Граховски” ЕООД . 45 846.00 0.00
Дайност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Целта на тази дейност е осигуряване на социални придобивки за служителите на Георги Граховски ЕООД. Предвижда се оборудване за място за хранене, съобразно националните норми и специфичните условия на труд и оборудване на място за краткотраен отдих и спорт. Страничните ефекти от модернизацията в съвременния свят - обездвижването, стреса и депресията са европейски и световен бич, който убива 500 000 европейци (5 млн. за цял свят) всяка година според доклад на ISCA (Международна асоциация за спорт и култура). Осигуряването на спортните съоръжения е с цел елиминиране или намаляване на страничните ефекти от: 1. Обездвижване - 8 часово работно време на шофьорското място; 2. Стрес и депресия - голямата динамика в живота на всеки един човек; големите отговорности на всяко едно работно място. 3. Динамиката на живота - невъзможност човек да посещава клубове по аеробика, фитнес и други спортни занимания. Служителите често нямат възможност да отделят време за спорт и осигуряването на възможност физически натоварвания да се осъществяват в офис-сградата ще допринесе за значително повишаване на двигателната активност и подсилване на имунната система. Мястото за краткотраен отдих и спорт освен решение срещу обездвижването и стреса допринасят и за подобряване на мотивационната система и сплотяване на колектива. Предвиденото оборудване - диван-1 бр., масажен стол-1 бр., пътека за бягане-1 бр., Комбиниран уред тип Гладиатор-1 бр., ще повиши удовлетвореността на служителите и успеваемостта на фирмата и ще допринесе за: укрепване на имунната система, повишаване на чувството за удовлетвореност; прогонване на стреса, несигурността и тревожността; укрепване на мускулите, костите и сърдечносъдовата мускулатура; подобряване на гъвкавостта, координацията и концентрацията; засилване на кръвообръщението и намалява кръвната захар, намалява нивата на холестерол; изнасяне на токсините от цялото тяло; засилване на притока на кислород към сърцето, белите дробове и кръвоносните съдове; ускоряване на метаболизма; намаляване на риска от претоварване; подобряване на зрението; намаляване на болката при ставни проблеми; предотвратяване на гръбначни изкривявания. Физическата активност е съществен елемент от здравосложния начин на живот. Целта на тази дейност е също така да се осигурят условия за здравословно хранене и това да стане ежедневие за служителите, а не единичен случай. В дейността е предвидено място за хранене и закупуване на необходимото за целта оборудване - кухненски шкафове, хладилник-1 бр., микровълнова фурна-1 бр., кафемашина- 1 бр., маса за хранене-2 бр. и столове за хранене - 14 бр.. Известно е, че здравословното хранене допринася служителите да се чувстват по-малко уморени, което ще се отрази на производителността на труда. От друга страна здравословното хранене повишава естествената защита на организма, предотвратява натрупването на токсини и спомага за пречистването на тялото от натрупаните такива до момента. То стимулира и имунната система. Едни от основните принципи на здравословното хранене е човек да се храни 3-4 пъти на ден, през не повече от 6 часа, което в днешното натоварено работно ежедневие е трудно постижимо. Препоръчително е да се съхраняват полезни малки закуски на работното място, така че винаги да има с какво да се захрани тялото, дори когато служителите са заети и нямат време да излязат да си потърсят готова храна. Офисът може да бъде територия, в която да има здравословна храна и дори храна приготвена от вкъщи. Обедното хранене определя нивата на енергия, производителност и концентрацията на служителите за втората половина от деня. Най-лесната работна тактика си остава добрата традиция да се носи обяд и здравословни закуски от дома, за целта е необходимо създаване на подходящи условия за съхранение и термалната обработка на храната, както и добри условия за нейната консумация. Социалните придобивки ще са достъпни за всички служители. 30 111.50 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Продължение на Част 2: Осигуряване на средства за колективна защита чрез закупуване на климатици - 5 бр. Дружеството осъществява дейността си в 5 работни помещения. Две от помещенията предназначение за административна дейност и почивка, съответно с обем 39 куб. м. и 30 куб.м. се отопляват и охлаждат с климатици, които са силно амортизирани и мощността не отговаря на отопляемия обем на помещенията. Другите помещение са обем 80, 225 и 480 куб.м и се отопляват с електрически радиатори и печки на твърдо гориво, като през лятото няма уред за охлаждане. Поради спецификата на помещенията често температурата през лятото достигат над 30 градуса, а през зимата падат до 12 градуса. С оглед на защита от неблагоприятен микроклимат е необходимо закупуването на 5 бр. климатици. Мощността на климатиците е съобразена с обема на помещението в кубически метри. Изборът на климатична техника за отопление и охлаждане е извършен на база на техническите характеристики на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност като следва: - нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците; - здравословно въздействие, въздушен филтър отстраняващ праха; - нощен режим, когато климатика е в нощен режим стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност; - дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него; - напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи; - наличие на електронна защита в случай на авария. Закупуването на климатици - 5 бр. ще подобри микроклимата в работните помещения, като ще бъдат постигнати оптималните градуси за работа през зимния и летния сезон, съгласно план-програмата ЗА ПРЕВЕНЦИЯ НА РИСКА ЗА ЗДРАВЕТО ВЪВ ФИРМА “Георги Граховски” ЕООД . 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.