Дейност №1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в Джи и Джи Корект ЕООД, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: По-голямата част от целевата група на работещите в Джи и Джи Корект ЕООД се състои от шофьори на лекотоварни автомобили- 14 на брой и 1 шофьор на тежкотоварен автомобил. Голяма част от работата на шофьорите е на открито. Ето защо е изключително важно да се търсят пътища за организация на работните процеси, която да позволи максимално съкращаване на времето, през което шофьорите работят на открито. За целта ще бъдат разработени и приложени в практиката "зелени" модели на организацият на труд в Джи и Джи Корект ЕООД. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с:
-въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места.
Дейността ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта, чл. 49, ал. 1 и чл. 49, ал. 2, т. 2 от ЗУСЕФСУ. Тъй като предвидената за извършване услуга ще е на стойност, по-малка от 30 000 лв, за избор на изпълнител няма да провеждаме процедура "Избор с публична покана", каквото е изискването на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕФСУ. Същевременно, обаче, избраният от нас изпълнител ще отговаря изцяло на изискванията на Условията за изпълнение и Ръководството на бенефициента за изпълнение на настоящата схема за БФП.
Избраният след проучване от наша страна изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи „зелени“ модели на организация на труда, които ще предложи на управителя на Джи и Джи Корект ЕООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
Новите „зелени“ модели ще се изразяват във въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.
„Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени в Джи и Джи Корект ЕООД, а именно- 19 души- 18 лица, работещи на трудов договор и управителят на дружеството. |
2 999.88
|
0.00
|
Дейност №4: Осигуряване на колективни предпазни средства в Джи и Джи Корект ЕООД, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Проблемите на целевата група и произтичащите от тях рискове за здравето на работещите, свързани с нуждата от колективни предпазни средства са подробно описани в секция 9. Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение. Всичките 19 лица от целевата група работят в скрада за плодове и зеленчуци, намиращ се в борсата за плодове и зеленчуци в с. Първенец, община Родопи. Складът е с обща площ от 900 кв. м. и височина на тавана от около 4 метра. На около 150 кв. м. от тази площ са разположени хладилните камери. 200 кв. м. е площта на преддверието, което се нарича "Приемане на стока". На около 500 кв. м. е площта на самото складово помещение, където се съхраняват плодовете и зеленчуците и което се нарича "Експедиция". В рамките на склада са обособени 3 офиса и сервизно помещение с обща площ от около 50 кв. м. Първият офис е Офис Приемчик. Вторият офис е Офис Оператори. Третият офис е Офис Управител. В момента единият офис се отоплява с климатик FTXB35C- 1 брой, закупен през 2018 г, чийто амортизационен срок изтича в началото на 2025 г. Основната част от отоплението в "Експедиция" се осигурява от колонен климатик DAIKIN, закупен през 2019 г. Замерванията на микроклимата, направени от Службата по трудова медицина показват нуждата от допълнителна отоплителна мощност. От протокол №2312131 от 20.12.2023 г. за контрол на микроклимат става ясно, че температурата на въздуха в офис Приемчик варира от 16,8-17,8 °C. Нормалната температура на въздуха в това помещение следва да е в диапазона 18-28 °C. В офис Оператори е измерена температура 16,5-17,5 °C при нормален диапазон от 18-28 °C. В отделението за приемане на стока /преддверието на склада/ е измерена температура 12,8-13,6°C при нормални стойности в диапазона 15-23°C. В "Експедиция" е измерена температура в диапазона 11,6-13,7°C при нормални стойности в диапазона 15-23°C. Изводът е, че възможностите за отопление през зимата са крайно неподходящи за нормална работа. За летните месеци пък няма решение за регулиране на високата температура. За постигане на желаният микроклимат в складовата база е нужна отоплителна мощност Qот. = 120 kW. Тази отоплителна мощност може да бъде постигната със закупуването и монтирането на 6 бр. колонни климатици с отоплителна мощност Qот. = 18 kW всяка, 4 бр. климатици стенен тип с отоплителна мощност Qот. = около 7 kW всеки и 3 броя климатици стенен тип с с отоплителна мощност Qот. = около 3,5 kW.
В склада ежедневно се внасят и изнасят пакетирани плодове и зеленчуци в големи количества. Това обстоятелство генерира голямо количество прах. Прахът от опаковките на плодовете и зеленчуците се натрупва по пода на помещението и се разпръсква във въздуха. Това обстоятелство създава риск от степен „Приемлив“ за двама работника на длъжност "Носач-товарач". Това обстоятелство налага търсене на решение за ограничаване на праха от опаковките. Решението е закупуване на подопочистваща машина за мокро почистване.
Етапи за изпълнение на дейност №4:
Първи етап: Обезпечаване дейността по публичност и визуализация на проектна дейност №4.
Втори етап: Проучване за избор на доставчици на колективните предпазни средства, изцяло съобразен с принципите за икономичност, ефикасност и ефективност на разходите.
Трети етап: Избор на доставчик на подопочистваща машина за мокро почистване на склада и изпращане на възлагателно писмо до избрания доставчик,
Четвърти етап: Провеждане на процедура "Избор с публична покана" за избор на доставчик за климатиците,
Пети етап: Доставка и инсталиране на климатиците и приемането им с приемо-предавателни протоколи,
Шести етап: Ползване на закупените колективни предпазни средства,
Седми етап: Отчитане на дейността във финален технически доклад. |
32 494.40
|
0.00
|
Дейност №5: Осигуряване на социални придобивки за работещите в Джи и Джи Корект ЕООД, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията.: Складовата база на Джи и Джи Корект ЕООД се намира на територията на борсата за плодове и зеленчуци в с. Първенец и не дава възможност за столово хранене. На този етап не сме успели да обособим и помещение за отдих и хранене. Във фоайето на склада имаме един ъгъл, на който е разположена маса с два стола, която работниците използват за почивка и хранене. Тези условия не са благоприятни и не осигуряват възможност за максимално добра релаксация по време на работния процес. Естеството на нашата работа налага както шофьорите, така и носач-товарачите да могат да си отпочиват по най-добрия начин по време на технологичните почивки. За лицето, работещо като технически секретар също е необходима подходяща база за отдих и хранене. Ето защо е наложително да инвестираме в социални придобивки, които да решат съществуващия проблем. Решението е доставка на 1 брой празен контейнер за отдих и хранене, предназначени за 15 на брой шофьори, двама носач-товарачи, един технически секретар и управителя на дружеството. Контейнерът за отдих и хранене ще бъде с размери 300/700/240-250см. Контейнерът за отдих и хранене ще бъде допълнително оборудван с климатик, диспенсър за вода, микровълнова фурна, хладилник, телевизор и кафе машина. Всеки контейнер за отдих и хранене ще бъде допълнително обзаведен с кухня, една маса за хранене и 4 столове към масата за хранене. Ще осигурим максимален комфорт за всички, работещи при нас лица. Ще подобрим условията за отдих и хранене на 19 лица, представители на целевата група.
Етапи на дейността:
1. Сформиране на екип- ръководител, счетоводител и външен експерт.
2. Организиране на дейността за публичност и визуализация,
3. Организиране на процедура за избор на изпълнители, съгласно условията на Глава четвърта, чл. 49, ал. 1 и чл. 49, ал. 2, т. 2 от ЗУСЕФСУ,
4. Избор на доставчици на контейнерите, избор на доставчици на оборудването и избор на доставчици на обзавеждането на контейнера,
5. Изпращане на възлагателни писма до избраните доставчици,
6. Доставка и ползване на социалните придобивки,
7. Представяне на окончателен технически и финансов доклад за изпълнение на дейността. |
14 467.24
|
0.00
|