Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Предприятието-кандидат ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА ЕООД е лечебно заведение за първична, извънболнична медицинска помощ, индивидуална практика, в което лекари осъществяват: диагностика, лечение, рехабилитация и наблюдение на болни; консултации; профилактика; диспансеризация.
Дейностите по проекта целят подобряване на работната среда и устойчивостта на предприятието чрез въвеждане на "зелени" модели на организация на труда и подобряване на здравословната и безопасна работна среда.

В резултат на изпълнението на проекта ще се:
(1) подобрят ефективността на работните процеси и устойчивостта на предприятието
(2) решат проблеми, свързани с безопасността и здравето на персонала чрез закупуване на термовизионна камера за измерване на телесната температура на човекопотока в ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА, интелигентна дезинфекционна бариера, ергономични столове за работещите в продължителна седяща поза и подобряване на осветеността в работните помещения.
3) осигурят социални придобивки за работещите в предприятието, за които ще бъдат създадени условия за краткотраен отдих и почивка: оборудван контейнер за отдих и хранене.
Проектът адресира нуждите и проблемите на целева група от общо 39 служители, заети в ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА към настоящия момент.
Проектът отразява ангажимента на предприятието за създаване на устойчива среда за своите служители и за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД . Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител да разработи и въведе нови "зелени" модели на организация на работните процеси, като те следва да бъдат приложени спрямо работните места на 39 служители, които включват представители от различни отдели в предприятието-кандидат и обхващат различни нива на компанията - от изпълнителния до ръководния персонал. Дейността, която ще бъде възложена на външен консултант, включва следните 4 етапи: 1. Преглед на моментното състояние на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД и конкретните 39 работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Необходимост от Дейността: 1. Спазване на екологични и социални стандарти: - Въвеждането на "зелени" модели на организация на труд ще допринесе за съответствието на предприятието с екологични и социални стандарти. - Повишаването на устойчивостта и енергийната ефективност ще поддържа и укрепва добрите корпоративни практики. 2. Оптимизация на ресурсите: - Процесът на анализ и разработване на нови "зелени" модели на труд ще позволи идентификацията на възможности за оптимизация на ресурсите - от време и енергия до материали. - Ефективната употреба на ресурсите ще подобри конкурентоспособността и икономическата ефективност на предприятието. 3. Спазване на законодателство: - Процесът на въвеждане на "зелени" модели ще осигури съответствие на предприятието с всички текущи и бъдещи екологични и трудови законодателни изисквания. - Този аспект е от съществено значение за поддържане на добри отношения с регулаторните органи и избягване на потенциални глоби и негативни последствия за репутацията на предприятието. 4. Подобряване на работната среда и здравето на служителите: - Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд ще повиши качеството на работната среда и здравето на служителите. - Това може да доведе до по-голямо удовлетворение на персонала, намаление на отсъствията от работа и повишаване на производителността. 5. Спазване на изискванията на клиентите и партньорите: - Въвеждането на екологични и устойчиви практики може да бъде изключително важно за удовлетворяването на изискванията на клиентите и партньорите, които все повече обръщат внимание на екологичната отговорност на бизнеса. Като цяло, внедряването на „зелени“ модели на организация на труд в ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА ЕООД не само ще допринесе за подобряване на екологичната отговорност, но и ще подкрепи устойчивостта, конкурентоспособността и дългосрочния успех на организацията. 7 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд : В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, представляващи средства за колективна защита в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от които ще се възползват всички 39 служители, работещи в лечебното заведение: I. Оборудване за колективна защита от биологични агенти в работната среда: 1. Интелигентна дезинфекционна система - 1 бр. 2. Термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура - 1 бр. Дезинфекцията на персонала се извършва по работните места само на ръцете. Не се извършва дезинфекция на останалата част от тялото и на облеклото. Това води до риск за пренасяне и разпространение на вируси и други патогени в лечебното заведение. Нарушават се условията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала. Проектът предвижда осигуряването на интелигентна дезинфекциозна бариера на входа на лечебното заведение с цел дезинфекция и профилактика на персонала срещу вируси и други патогени при влизане и излизане от лечебното заведение. Аерозолният апарат извършва обеззаразяване на цялото тяло в т.ч. и облеклото на работещите. Работата на персонала е свързана с пребиваване в затворени пространства с много хора, като естеството на работата налага контакт с болни. В сезона на разпространение на вирусни инфекции, персоналът е подложен на голям вирусен товар, което е свързано с риск от развиване на различни вирусни и бактериални инфекции. Инсталирането на термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура на входа на центъра ще осигури бързо и безконтактно измерване на температурата на посетителите и персонала. Интегрирането на термовизионната технология ще позволи на ИППМП- Д-Р ПЕНКОВА да извършва ефективен мониторинг на телесната температура на хората в реално време. Ако някой има повишена телесна температура, камерата може бързо да го идентифицира, позволявайки на персонала да реагира навреме и да приложи необходимите протоколи за защита. Такъв вид технология може да бъде особено полезна при контрола на разпространението на инфекции и защитата на здравето на персонала. II. Оборудване за постигане на ергономия при работа: - ергономични столове - 23 бр. Столовете в лечебното заведение не са в съответствие с ергономичните изисквания. Седалките и облегалките не могат да се регулират и не съответстват на индивидуалните анатомични параметри на персонала. Това води до риск от увреждане на опорно-двигателния апарат на служителите. За този персонал се предвижда закупуването на офис столове, отговарящи на ергономичните изисквания в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. 73 526.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (продължение на дейност 2): В рамките на дейността ще бъдат подменени старите осветителни тела с нови 114 бр. LED осветителни тела 10-20W, цветна температура 4000-5000 К (дневна неутрална светлина). Модернизирането на работните помещения по отношение на осветителни тела представлява средство за колективна защита и е в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от което ще се възползват всички 39 служители на компанията. Помещението, обект на СМР по проекта, е наето от „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА” ЕООД на база договор за наем с „ИНВЕСТ ГРУП Д-Р ПЕНКОВИ” ООД. Работните помещения на „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА” са разположени в сграда в частта й: -Част от сутеренния етаж – „Детски кът” - 117 м² -Част от 1 етаж – Лекарски кабинети – 783 м² Осветеността на работните помещения не създава подходящи условия на труд за персонала. Осветеността не съответства на изискванията на Наредба № РД-02-20-3/21.12.2015 за проектиране, изпълнение и поддържане на сгради за обществено обслужване в областта на образованието и науката, здравеопазването, културата и изкуствата (ДВ.бр.5/19.01.2016 г.) - Сертификат за контрол на осветление № 1280/08.12.2023 г. В някои помещения има слаби видими пулсации на луминесцентното осветление и значителни съотношения на осветеностите на съседни повърхности. Неблагоприятно влияе върху зрението на работещите стробоскопичния ефект на луминесцентното осветление, особено на специалистите, работещи с компютри, други видеодисплеи и извършващи дейности, изискващи голяма точност. Некачествената осветеност на работните места, е предпоставка за настъпване на нервно-сензорно /зрително/ натоварване, напрежение на акомодационния апарат на зрителния анализатор, бързо настъпване на зрителна умора и риск от травматични увреждания от различно естество. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работещите в здравното заведение проектът предвижда подмяната на осветителните лампи с LED осветление. Освен, че е икономически обосновано, високата стойност на индекса на цветопредаване при LED осветлението - Color rendering index /CRI/ спомага за по-бързо разпознаване на обектите от зрителя, намалява умората при концентрация и подобрява работоспособността на служителите. Ще се избегнат пулсациите при луминесцентното осветление. Ще се постигне минимална осветеност 500 lx на работните места в лекарските кабинети, регистратура, лаборатории и 300 lx в останалите работни помещения. За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки – създаване на условия за краткотраен отдих и хранене за работещите в предприятието.: В рамките на дейността ще бъдат закупен 1 брой оборудван контейнер за отдих и хранене, от който ще се възползват общо 39 служители на компанията, с включено обзавеждане, както следва: 1. Модулна кухня с мивка алпака - 1 бр. 2. Хладилник - 1 бр. 3. Микровълнова печка - 1 бр. 4. Кафе машина - 1 бр. 5. Трапезни маси - 3 бр. 6. трапезни столове - 12 бр. Помещението за хранене ще удовлетвори съществена нужда на персонала на „ИППМП-Д-Р ПЕНКОВА”. Работата на служителите е строго регламентирана във времево отношение. Обслужването на пациенти налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещение за хранене налага търсене на варианти извън рамките на лечебното заведение, което е свързано със загуба на време в придвижване до и от местата за хранене и нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и неефективен работен процес. Изграждането на място за отдих и хранене по проекта ще осигури на персонала възможност за кратки, но ефективни периоди на отмора, което значително ще подобри продуктивността и работоспособността на служителите, както и ще подпомогне тяхното физическо и психическо благосъстояние. Освен това, наличието на маса и столове предоставя подходящо място както за хранене, така и за отдих и социализация. Това създава възможности за обмен на опит и идеи между колегите, което може да стимулира екипната работа и подобри общия работен климат. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Контейнерът ще бъде разположен в дворното място на сградата, където се намира лечебното заведение. За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. 89 971.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.