„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“.: Основната цел на настоящата дейност е насърчаване на грижата към околната среда и постигането на ресурсна ефективност в дейността на кандидата.
ПРОКСИМА-3 ЕООД е компания, в чиято бизнес концепция е заложено опазването на околната среда. С изпълнение на настоящата дейност дружеството възнамерява да надгради прилаганите мерки, свързани с намаляване на неблагоприятното въздействие върху околната среда, подобряване на ефективността на организацията, намаляване на отпадъците и на консумираните ресурси. Ръководството на ПРОКСИМА-3 ЕООД счита, че всички заети в предприятието лица, имат необходимост да повишат собствената си осведоменост по отношение на екологичните цели на компанията, както и да изградят умения за прилагане на зелени практики по време на изпълнение на работните си задължения. Поради тази причина разработените "зелени" модели ще обхванат всички работни места в рамките на дружеството, на които към момента са заети 30 лица.
Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител, който да идентифицира конкретните нужди на компанията, в съответствие със спецификата на дейността й и организацията на работните процеси. Предложените от избрания изпълнител "зелени" модели ще бъдат въведени в дейността на ПРОКСИМА-3 ЕООД, като всички заети лица бъдат инструктирани за съответните промени и насърчавани да следват и надграждат приложените мерки. За всяко работно място ще бъде изготвена "зелена" карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на внедрените "зелени" модели.
Очаква се изпълнението на Дейност 1 да представлява крачка в изграждането на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
5 000.10
|
0.00
|
Психологическа подкрепа за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място.: Целта на настоящата дейност е осъществяване на превенция и профилактика на стреса на работното място и професионалното прегаряне на заетите в ПРОКСИМА-3 ЕООД, чрез осигуряване на психологическа подкрепа.
През последните години превенцията на стреса на работното място е един от приоритетите на страните-членки в Европейския съюз. Под влияние на редица фактори, като нарастващата интензивност на труда, честите реорганизации, въвеждането на нови технологии и увеличаването броя на компютризираните работни места, нивото на стрес на работното място непрестанно се увеличава. Повишават се изискванията към качеството, продуктивността, технологичния процес, околната среда, работната сила. Именно тези промени създават за много от работещите чувство на несигурност. До голяма степен в дейността на кандидата са засегнати изброените фактори, поради което включването на настоящата дейност в проектното предложение е от особена важност. Компанията е високотехнологична, от създаването си се стреми към иновации и непрекъснато развитие, прецизно внимание към детайла и отдаденост към предоставяне на клиента модерен и атрактивен продукт. Работата е динамична, изискваща съчетаване на най-новите технологии с високи стандарти за качество, естетика и ергономичност на произвежданите продукти, което неминуемо е предпоставка за натрупване на стрес и напрежение, което е проблем, както за работодателя, така и за работещите в предприятието. Хроничният стрес води до повишено количество здравни оплаквания – психични или емоционални разстройства, главоболие, напрежение и други. Резултатът за работещите е временна нетрудоспособност, намаляване на продуктивността, лоша работна атмосфера, което съвсем естествено води до неблагоприятни последствия и за работодателя.
С цел увреждащият здравето стрес на работното място да бъде избегнат, дейността предвижда лицата от целевата група да бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", да бъдат подпомогнати в откриването на проявите и симптомите му. По този начин ще се осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Изпълнението на дейността ще се възложи на външен изпълнител, към който ще се постави изискване психологическата подкрепа да се извърши от лице, притежаващо специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари за профилактика и индивидуални психотерапевтични сеанси на потенциални „прегорели“ хора (в случай, че бъдат идентифицирани такива). Най важната задача на груповите семинари ще бъде да запознаят участниците с наличието на явлението и да им помогнат да откриват проявите му, както у себе си, така и у своите колеги. Акцентът ще бъде поставен върху превантивните мерки. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. С оглед постигане на максимална ефективност, семинарите ще се проведат в малки групи от до 10 участника. В последствие, ако се идентифицират рискови групи - лица с начални симптоми на стрес и "бърнаут" и в състояние, клонящо към физическо, емоционално и психическо изтощение, с тях ще бъдат проведени индивидуални консултации, за да се избегнат тежки и трайни последствия за личността, ако не се потърси адекватно решение и помощ за преодоляване на проблема.
В резултат от изпълнението на дейността се очаква да бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение, недобра комуникация и отдръпване от колеги, както и усещане за неудовлетвореност и безсмисленост на труда.
На включените в дейността заети лица ще бъдат изготвени психологически профили, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за по-нататъшна психологическа подкрепа. Така стресът на работното място ще бъде предотвратен и успешно управляван, както всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа. |
5 000.10
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства за заетите в ПРОКСИМА-3 ЕООД.: С изпълнението на настоящата дейност ПРОКСИМА-3 ЕООД си поставя за цел да създаде предпоставки за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и с високо ниво на сигурност ЛПС за 26 лица, заети в предприятието.
Дейността е разработена на база Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. С оглед гарантиране адекватна защита и безопасност при работа, проектното предложение предвижда закупуване на следните нови и сигурни ЛПС:
- Очила за работа с компютър - за намаляване отблясъците от мониторите и облекчаване на зрителното напрежение - 26 бр., предназначени за служителите на позиции: Директор производство - 1 лице, Ръководител екип програмисти - 1 лице, Ръководител направление - 1 лице, Ръководител/началник - 3 лица, Дизайнер-софтуер - 3 лица, Програмист софтуерни приложения - 4 лица, Специалист, тестване софтуер - 2 лица, Приложен специалист математика - 1 лице, Гл. счетоводител - 1 лице, Счетоводител - 2 лица, Техник електронна техника - 5 лица, Управител- 1 лице, Технически сътрудник -1 лице.
Спецификата на работата на лицата, заемащи изброените длъжности, изисква продължително време прекарано пред компютър, което предизвиква и по-голямо натоварване на очите. Работодателят е организирал извършване на прегледи на зрението им при специалист. В резултат е дадено предписание за закупуване на антирефлексни очила за работа с видеодисплеи, с каквито лицата не разполагат.
Продължителното използване на компютърни устройства оказва влияние, както на начина, по който лицата се чувстват по време на работа, както и на здравословното им състояние. Дисплеите излъчват много силна светлина, която изморява очите, особено при по-продължително фокусиране върху едно място. Това може да доведе до различни проблеми - да причини напрежение и умора на очите, да доведе до състояние, характеризиращо се със сухота, зачервяване, замъглено виждане и главоболие. За избягването на тези проблеми и за защита зрението на лицата от вредните ултравиолетови лъчения, излъчвани от работните монитори, работодателят предвижда закупуването на очила за компютър, които разполагат с филтър против въздействието на синята светлина. В резултат ще се постигнат следните ефекти:
- осъществена профилактика срещу появата на напрегнати, уморени и раздразнени очи, главоболие, лош сън или проблеми с концентрацията;
- подобряване остротата на зрението, чрез намаляване отблясъците и интензивността на светлината, излъчване от дисплеите;
- подобряване комфорта по време на работа и опазване на здравето на заетите.
Предвидените за закупуване ЛПС са разпределени по длъжности, в съответствие с Утвърдения от ръководството списък, и отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване. |
7 853.04
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ПРОКСИМА-3 ЕООД.: Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите в ПРОКСИМА-3 ЕООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове.
В съответствие с извършената от СТМ оценка на риска, и по-конкретно с идентифицираните опасностти и определени рискове от реализирането им, кандидатът предвижда следната инвестиция:
1. За защита от неблагоприятен микроклимат и подобряване качеството на въздуха в работна среда.
Съгласно предписанията на Програмата за минимизиране на риска за предприемане на мерки за подобряване на микроклимата на работното място, проектното предложение предвижда закупуване на:
2 бр. климатична сплит система (с мощност Q=42000BTU) и 1 бр. вентилационна система (СМР) - за сервизно помещение със складова зона (сграда 4) с площ 72 кв. м.;
1 бр. климатична сплит система (с мощност Q=12000BTU) - за производствено помещение за рязане с лазер (сграда 2).
Към настоящия момент в посочените работни помещения не са поставени климатични и вентилационни системи, поради което измерванията на СТМ установяват, че параметрите на микроклимата не са в норма. Влошените показатели на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха, водят до дискомфорт в служителите – главоболие, прекомерна умора и др. Със закупуване на новото оборудване, работодателят ще осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия, ще бъде постигнато по-добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работна среда и комфорт на работещите в нея. В допълнение, монтирането на вентилационна система в помещението, използвано за складова зона и сервиз, ще намали концентрацията на прахови аерозоли и ще осигури приток на чист въздух за работещите. По този начин ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба №РД-07-3/2014г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места.
2. За осигуряване ергономия при работа.
Съгласно предписанията на Програмата за минимизиране на риска за предприемане на мерки за подобряване ергономията на работното място, проектното предложение предвижда закупуване на 26 бр. ергономични столове, с възможност за регулиране според индивидуалните нужди на служителите. Предназначени са за работещите с видеодисплеи, заемащи позиции - Директор производство - 1 лице, Ръководител екип програмисти - 1 лице, Ръководител направление - 1 лице, Ръководител/началник - 3 лица, Дизайнер-софтуер - 3 лица, Програмист софтуерни приложения - 4 лица, Специалист, тестване софтуер - 2 лица, Приложен специалист математика - 1 лице, Гл. счетоводител - 1 лице, Счетоводител - 2 лица, Техник електронна техника - 5 лица, Управител- 1 лице, Технически сътрудник -1 лице
Към настоящия момент лицата на посочените длъжности, използват офис столове, непокриващи съвременните ергономични стандарти, които не се регулират спрямо индивидуалните им анатомични данни, което създава дискомфорт по време на работа. В тази връзка, като част от средствата за колективна защита по отношение на ергономия при работа, кандидатът предвижда закупуването на 26 бр. ергономични столове, които ще предотвратят проблеми, възникващи след много часове работа в седнала позиция пред компютъра, позволявайки различни настройки. По този начин ще гарантират възможност за най-различни пози за сядане през целия ден и същевременно ще осигурят на служителите условия за поддържане на гърба и за индивидуално регулиране на височината спрямо ръста им, ще имат благотворно влияние върху стойката на служителя и отслабване напрежението в определени части от тялото му по време на работа.
ПРОДЪЛЖАВА В ДЕЙНОСТ 5, Т. ОПИСАНИЕ. |
71 669.15
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за заетите в ПРОКСИМА-3 ЕООД.: Целта на дейността е да се създадат устойчиви условия на труд в предприятието и да се мотивира работната сила, посредством осигуряване на адекватни на потребностите на работещите социални придобивки.
Неблагоприятния ефект от работната поза в съчетание с натрупването на стрес и напрежение по време на работния процес оказват влияние, както върху физиката, така и върху психиката на служителите, поради което те се нуждаят от качествен отдих и възстановяване. Вземайки предвид потребностите на служителите си, кандидатът е обособил следните помещения:
- стая за отдих и стая за хранене в сграда 1, където работят заетите с администрация, управление и програмиране;
- помещение за отдих, спорт и рехабилитация с прилежаща открита зона - панорамна тераса - сграда 3, където работи производствения и складовия персонал;
В допълнение, на разположение на работещите е външна озеленена зона в двора на предприятието.
В желанието си да осигури на служителите си по-добри условия за почивка и възстановяване, кандидатът е предвидил да облагороди и модернизира наличните помещения и зони посредством:
1. Закупуване на 2 бр. масажни столове за стая за отдих в сграда 1.
Кандидатът е обособил стая за отдих, която предвижда да дооборудва посредством закупуването на 2 бр. масажни столове. Столовете ще разполагат с механизъм с обхват от основата на главата до ходилата, достигайки всички основни зони на тялото - глава, шия, талия, ханш, крака, гръб, стъпала. Чрез техники за притискане, натискане, мачкане, свиване и разтягане ще се увеличи притока на кръв, ще се тонизират мускулите, ще се подобри гъвкавостта и ще се стимулира възстановяването на определени проблемни области. Многобройни са ползите от използване на масажни столове, те са изключително препоръчителни за офис служители на длъжности, изискващи продължителното седене на бюро, което може да причини лоша стойка, напрежение във врата и раменете и болки в кръста. Масажният стол помага за намаляване на тези симптоми и подобрява цялостния комфорт по време на дългите работни дни. В допълнение към ползите за физическото здраве на работниците, масажният стол оказва благоприятно въздействие в посока към намаляване на нивата на стрес и напрежение, като действа релаксиращо както на тялото, така и на ума.
2. Закупуване на 8 бр. столове за стая за хранене в сграда 1.
Кандидатът е осигурил подходящо помещение за хранене на персонала, оборудвано с кухня, хладилник, микровълнова фурна, кафе машина, диспенсър, помощна маса и малък диван. В рамките на настоящия проект се предвижда закупуване на 8 бр. столове, с каквито помещението не разполага, за да се осигури по-добър комфорт на лицата по време на хранене.
3. Дооборудване на помещение за отдих, спорт и рехабилитация, с прилежаща открита зона - панорамна тераса - сграда 3.
Планира се закупуване на 3 бр. сенник с чупещо рамо, 2 бр. градински чадъри, които са предназначени за откритата тераса.
ПРОДЪЛЖАВА В ДЕЙНОСТ 7, Т. ОПИСАНИЕ. |
24 787.90
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ПРОКСИМА-3 ЕООД - продължение.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ДЕЙНОСТ 4. Т. ОПИСАНИЕ.
Характиристиките на новите столове ще са в съответствие с нормативната уредба в областта - НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи и „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /обн. ДВ бр. 25/71 г., посл. изм. ДВ бр. 58/99 г./.
3. За защита от вредни миризми във въздуха на работната среда.
След направени замервания от СТМ, са установени работни места с вредни миризми във въздуха на работната среда. В резултат, Програмата за минимизиране на риска в предприятието препоръчва предприемане на мерки, свързани с осигуряване на мобилни филтърни системи. Производството на игрални автомати, сървъри и дисплеи, и по-конкретно процесите на запояване и лазерно рязане, са свързани с отделяне на опасни за служителите изпарения - вредни пушеци, аерозоли и прах във въздуха. В повечето случаи тези изпарения съдържат въглероден монооксид и други токсични вещества, които дразнят очите, носа, гърлото и белите дробове. Продължителното излагане на веществата отделени при запояване и рязане на отделните детайли може да доведе до умора, главоболие, световъртеж, както и до сериозни професионални заболявания, като хроничен ринофарингит, ранна атеросклероза, рак на белия дроб и редица други. Най-добрият начин за справяне с вредните миризми, аерозоли и прах във въздуха е да се отстранят от мястото на образуването им.
Именно с цел локална защита на лицата, изложени на описаните рискове се предвижда осигуряване на 5 бр. мобилна филтърна система за аспириране на вредните миризми от запояването и лазерното рязане. Благодарение на транспортните си колелца, подобна система е подходяща за използване при източника на замърсяване, без фиксирано местоположение. Към момента кандидатът не разполага с подобни филтърни системи, поради което в производствените помещения е установена концентрация на вредни миризми. Новите системи ще могат да се поставят на работните места на заетите със сервизната дейност (сграда 1), рязането с лазер (сграда 2) и производствената дейност (сграда 3), като благодарение на тях ще се постигне възможност за изсмукване на отделяните вредни вещества директно при източника на образуване. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за заетите в ПРОКСИМА-3 ЕООД - продължение.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ДЕЙНОСТ 6., Т. ОПИСАНИЕ.
Отчитайки нивото на сложност и умствено натварване на служителите си при изпълнение на служебната им дейност, работодателят е обособил помещение за отдих, спорт и възстановяване, което предвижда да дооборудва. Вътрешното помещение е с размер от 50 кв.м, а прилежащата панорамна тераса е с размер от 70 кв.м. Към момента не е използван максимално капацитета на терасата, който е немалък и преглага редица възможности за облагородяването й. Предвидените за закупуване по проекта 3 бр. сенници, 2 бр. градински чадъри, биха придали напълно различен облик на пространството, като го превърнат в активно място за отдих, спорт и възстановяване. Сенниците и чадърите, са планирани спрямо площта, която следва да обхванат, за да осигурят добро покритие на терасата и защита от метеорологични влияния. Посочените социални придобивки са планирани съгласно нуждите на служителите във фирмата, спрямо необходимостта им от леки спортни дейности по време на почивката им, които да осигурят качествен отдих и възстановяване - както физическо, така и ментално.
4. Закупуване на 9 бр. градински пейки за зона за отдих на открито в двора на предприятието.
Предвид естеството на трудова дейност на служителите си и ограниченият им достъп до свeж въздух в работните помещения, кандидатът е обособил зона за отдих на открито в дворното пространство към сградите. Възможността от прекарване на време на открито и контактът с пряка слънчева свтлина неминуемо подобрява качеството на почивката за служителите, като спомага за по-добро справяне със стреса, стимулира набавянето на витамин Д по естествен път, което оказва благоприятно въздействие въху целия организъм. Отичтайки ползите от отдиха на открито, канидатът предвижда да облагороди обособеното външно пространство с площ 260 кв.м. Към момента зоната за отдих не разполага със седящи места за работниците, поради което за максимално удобство на служителите се предвижда да се поставят 9 бр. пейки от различен тип.
Предоставянето на социални придобивки за работещите ще подобри условията на работната среда и ще повиши мотивацията им и ще надгради оценката им към работодателя, като социално ангажиран и ориентиран към нуждите и потребностите на служителите си. |
0.00
|
0.00
|