Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
1 800.00
|
0.00
|
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Основната необходимост от осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ е поради факта, че служителите на дружеството са подложени на ежедневен стрес и напрежение в ежедневните си дейности. За осигуряването на настощята дейност, ръководството на дружеството възнамерява да осигури на своите служители психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на своите служители.
Целевата група по настоящата дейност са служителите на фирмата. На етап изготвяне на проектното предложение беше отправена анкета в дружеството относно желание за участие в групови семинари/тренинги за профилактива или индивидуални консултации и участие ще вземат следната целева група: 9
Груповите или индивидуални занимание ще бъдат в насоченост и ще подобрят следните нагласи на служителите: подобряване на психичното здраве, намаляне на стреса и прегряването, увеличаване на продуктивността, подобряване на ангажираността на служителите, подобрена екипна динамика, задържане на кадри, подобрена организационна култура и възможност за разрешаване на конфликти.
Групите, които ще се възползват от настоящата дейност ще се съобразят и с ограничението на груповите занимания да не бъдат повече от 10 лица. |
1 800.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране наосновните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се закупят нови и по-ефективни и предпазващи работно облекло и ЛПС, осигуряващи по-висока защита по време на работа. По този начин ще бъде
минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите.
За целевата група от 9 бр. работници на трудов договор, чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят следните ЛПС и специално работно облекло, както следва по длъжности:
водач мотокар - 1 бр. - зимен и летен ряаботен комплект - яке и панталон, защитни обувки, елек, предпазни ръкавици.
ЧИСТАЧ, ХИГИЕНИСТ - 1 бр. - туника, панталон, елек, яке, обувки.
НАСТРОЙЧИК - 1 бр. - зимен и летен ряаботен комплект - яке и панталон, защитни обувки, елек, предпазни ръкавици.
ОПАКОВАЧ - 3 бр. - зимен и летен ряаботен комплект - яке и панталон, защитни обувки, елек, предпазни ръкавици.
механик оборудване - 1 бр. - зимен и летен ряаботен комплект - яке и панталон, защитни обувки, елек, предпазни ръкавици.
технически секретар - 1 бр - елек.
касиер - 1 бр. - елек.
Всички описани ЛПС и специално работно облекло са от по – висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряване на здравния му статус и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително дълго ще се запазят и експлоатационните им качества. |
2 517.51
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
1 колонен климатик- 4бр
2 ергономичен стол- 2бр
3 ергономично бюро- 2бр.
1. ЕРГОНОМИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО - Подмяна на обикновените работни столове и бюра за 2 служители на длъжност "Технически секретар" и "Касиер" с ергономични такива за седящите работни места с възможност за регулиране на височината на седалката, облегалката и наклона на облегалката. Работните столове и бюра ползвани към момента нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания. Продължителното стоене на настоящите столове и бюра води до изкривявания Технологичните операции се характеризират с раздробени и еднообразни движения, наложен ритъм и принудителна работна поза. Несъответствието на работните места и извършваните операции с биологичните възможности може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, сухожилия, мускулни пренапрежения периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб. Със закупуване на ергономичните столове и бюра ще се осигурят качествени и добри условия на труд за извършване на ежедневните задължение. По този начин ще се минимизира риска от гръбначни изкривявания.
2. МИКРОКЛИМАТ - закупуване на колонни климатици за отопление и охлажане на производственото хале - Големината на работните помещения ги прави топлинно неефективни. Охлаждащият микроклимат в производствени помещения има конвекционен характер. Работните помещения се характеризират с ниска температура. А охлаждането спомага за появата на респираторни заболявания, усложнения при заболяванията на сърдечно-съдовата система. При охлаждащ микроклимат се влошава координацията на движенията и способността да се изпълняват прецизни операции. В резултат това води до намаляване на работоспособността и повишаване на вероятността от възникване на трудови злополуки. При работата в студения период на годината възниква и риска от преохлаждане, затруднено е и използването и на лични предпазни средства.
Доставката и монтажа на съвременно климатично оборудване ще спомогнат за бързото отопляне на помещенията през зимния период, и охлаждането им през летния период с цел по- добро контролиране на температурата, влажността, скоростта на движение на въздуха. |
48 201.65
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на кухненски кът офиси, стая за отдих и почивка, съблекални. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
Кухненски кът офис:
1 кухня - 1 бр
2 кухненска мивка- 1 бр
3 термоплот- 1 бр
4 водобранна лайсна- 1 бр
5 смесител- 1 бр
6 сифон- 1 бр
7 цедка за сифон- 1 бр
8 хладилник- 1 бр
9 кафемашина- 1 бр
10 микровълнова- 1 бр
11 бойлер - 1 бр.
Стая за отдих и почивка:
1 кухня - 1 бр
2 кухненска мивка- 1 бр
3 термоплот- 1 бр
4 водобранна лайсна- 1 бр
5 смесител- 1 бр
6 сифон- 1 бр
7 цедка за сифон- 1 бр
8 хладилник- 1 бр
9 кафемашина- 1 бр
10 микровълнова- 1 бр
11 Ел. кана- 1 бр
12 климатик- 1 бр
13 съдомиялна- 1 бр
14 трапезна маса- 1 бр
15 бойлер 1 бр.
16 проточен бойлер- 1 бр
17 тостер- 1 бр
18 парти грил - 1 бр
19 готварска печка- 1 бр
20 абсорбатор- 1 бр
21 скара - 1 бр
Съблекални:
1 Шкаф за съблекални 5бр
2 бойлер 1бр
3 конвектор 1бр
РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА: ремонт на помещения за отдих и почивка чрез боядисване, подмяна на осветителни тела и др.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група 9 бр. ще имат достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности.
Реализацията на проекта ще даде по-голяма сигурност на работниците и съответно по-голямо желание и мотивация за работа. Изключително важен проблем пред голяма част от наетите служители в България се явява липсата на комуникация между самите служители на различните нива в организацията. Поради голямата натовареност те почти нямат възможност да си общуват и да обсъждат различни казуси, пред които са изправени. Така се създава една пропаст, която е трудна за преодоляване и пречи на работния процес. С изграждането на общи помещения за хранене и краткотраен отдих и спорт се цели осигуряване на техния комфорт поради отдалечеността на предприятието. С изпълнението на проектното предложение ръководството на 5пак ЕООД счита, че ще направи сериозна крачка напред в разрешаването на голяма част от изброените проблеми. |
35 276.98
|
0.00
|