ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на административно - ръководния персонал
Целева група: 3 лица с ръководни задължения - Начлник смяна - 2 лица и Експедитор стоки и товари - общо : 3 лица.
Изборът на ръководния персонал на кариерата е свързан със задълженията на тези служители да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на оперативната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
600.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА:
Повишаване степента на колективна защита на лицата от целевата група, при спазване на европ. и нац. изисквания за безопасен труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила.
Дружеството е кариера за добив и преработка на инертен материал. При производствените процеси се транспортират и натрошават инертни материали, ползва се транспорт чрез ленти, шнекове и по пневматичен начин, движат се транспортни средства и тежка механизация по работната площадка. Работните процеси са свързани с голямо количество прах. Към момента това запрашаване се тушира чрез оросяване с вода с маркучи с подходящ накрайник ръчно, както и на работниците се предоставят маски за лична защита. Този способ не е достатъчно ефективен и запращеността е много висока. След направен анализ / Оценка на риска на работните места се оценява завишено наличие на прах от добива , преработката и транспортирането на материал, повишена заболяваемост вкл. респираторни заболявания поради неблагоприятна работна среда. Дружествто е направило проучване и включи в Програмата за минимизиране на риска , както и кандидатства за придобиване на оборудване/инсталация за прахопогасяване с вкл. система за контрол и управлени и 2 броя оръдия (с по-малък и по-голям обхват) с цел намаляване на прах чрез създаване на финна водна мъгла (размерът на капките водна мъгла е между 20-200 микрона, което прави оборуването идеално за добивната и преработвателна дейност на Дружеството. Голямото оръдие ще покрива транспортните пътища поради по-големия обхват, а по-малкото ще покрива обхвата на самата трошачно пресевна инсталация. Със създаването на тази финна мъгла ще се свалят праховите частици и ще се намали значително праха във въздуха , които се вдишва от работещите на кариерата, ще се подобри видимостта и ще се намали риска от инциденти поради намалена видимост. Това оборудване ще подобри изключително много средата за работа. Също така е изключително екологично поради това, че работи с вода и не оставя никакъв негативен екологичн отпечатък - финни капчици вода свалят прахта на земята от една страна, а от друга - се оросяват работните площи и се намалява вторичното вдигане на прах.
ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ:
Изпълнението на дейността ще премине през два етапа - подготовка и изпълнение. В подготвителния етап ще се направи предварително проучване на възможностите за придобиване на оборудването - тяхното качество, цена, гаранция, технически показатели и характеристики. Тъй като общата цена на описаното оборудване е над 30 000 лева се очаква да се приложи "Избор с публична покана", съобразно действащите разпоредби на ЗУСЕФСУ и подзаконовите нормативни документи. В случай че към момента на изпълнение има промяна в нормативната уредба по този повод, Дружеството е наясно, че е длъжно да се съобрази. |
111 937.43
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др.: ЦЕЛТА е осигуряване на социална придобивка за работещите - (1) осигуряване на контейнер за краткотраен отдих и хранене , както и необходимото за него борудване, (2) втори контейнер - съблекални и санитарни помещения, които ще е в непосредствена близост до контейнера за отдих и хранене, и (3) беседка за отдих.
Към момента дружеството не разполага са места за отдих и хранене на работното място, нито със съблекални. Работещите оставят личните си вещи в автомобилите / транпортните бусове, камиони, в складови помещения. С придобиването и предостявянето на контейнерите за хранене и съблекални, беседка за почивка на открито при походящи метерологични условия цялостното ежедневие на работниците ще се подбори изключително много. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.Чрез успешното изпълнение на дейността дружеството се стреми да подпомогне и надгради постигането на основната цел на проекта, а и на програмата като цяло - адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота. За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на работещите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса.
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА:
1. Предоставяне на контейнер за отдих и почивка (Вътрешните и външни стени са изработени сандвич панели с дебелина 40мм.Външните размери на контейнерите е 600*900 Ш/Д) с тоалетна и обзавеждане необходимо за обособяването му в място за хранене и почивка на служителите на дружеството. Оборудван с 1бр.тоалетна чиния с казанче,1бр.мивка със смесител и душ слушалка,1бр.изводи за 80л.верт.бойлер/без бойлер/,2бр.подов сифон, 2бр.изводи за кухн. мивка. След доставка дружеството ще закупи за нуждите на служителите: климатик, бойлер, кухня, маса за хранене -2 бр, столове-12 бр., диван, хладилник, кафе машина, диспенсър за вода, микровълнова фурна. Предвиденото оборудване е само с цел предоставяне на условия за работещите за почивка и хранене.
2. Контейнер съблекалня с баня се планира да е с външни габаритни размери 500х600х240см. Ш/Д/В, Състояща се от 2бр. модули - оборудван с 2бр. тоалетна чиния с казанче, 2бр. мивки със смесител, 2бр. батерия с подвижен душ, 2бр. подов сифон, 1бр. изводи за бойлер. Допълнитлено след доставка ще е дооборудван с бойлер, климатик и метални шкафчета за лични вещи на работниците (общо 14 броя) .
3. Предоставяне на беседка за отдих на открито в случай, че времето позволява. Почивката на свеж въздух навън ще е със сигурност с благоприятно въздействие за работещите. Планира се и тя да в близост до контейнерите, за да може естествено да се ползват кухнята и сан.помещения.
Всикчко описано по-горе има характер на оборудване и е преместваемо, от което дружеството ще има възможност да се възползва.
Продължава в следващата дейност... |
92 064.42
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Продължава от предната дейност...
ЦЕЛЕВА ГРУПА:
Дейността ще обхване 15 работещи на КАРИЕРА ПОРОЙ на следните длъжности: ШОФЬОР ТЕЖКОТОВ. АВТОМОБ. Т - 2 лица, Машинист пътно-строителни машини -3 лица, Шофьор тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона - 5 лица , Машинен оператор обработка на камъни, Общ работник, НАЧАЛНИК СМЯНА - 2 лица, Експедитор стоки и товари. Това са всички работещи на кариерата ПОРОЙ и всички тези работещи имат необходимост от тази колективна защита и ефектът ще бъде осезаем при самото пускане на инсталацията и ще се ползва всеки работен ден.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл.:
1.1. Разработване на задание;
1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена;
1.3. Публикуване на публична покана;
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (5 месец).
3. Изпълнение да мерките за осигуряване на колективни предпазни средства.
Втори етап:
3. Доставка на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно-предавателен протокол (5 -10 месец)
4. Тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (10 месец)
Заключителният етап на изпълнение на дейността е приемането на оборудванетоот изпълнителя и включването им в работния процес. Запознаване на работниците с новите мерки за колективна защита и тяхното използване, опазване и поддръжка, както и изискванията за здравословен и безопасен труд.
При придобиването на КПС ще се изготви програма за използване със отговорници, срокове на изпълнение с цел предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска. Ръководството на дружеството ще изпълнява контрол по изпълнението.
Предвидените по проекта Колективни защити ще подобрят работната среда и по-точно здравословните и безопасните условия при които се трудят работниците. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще намали заболеваемостта и ще повиши производителността на заетите лица във дружеството. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход е са приложени минимум съпоставими 2 оферти. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : продължава от предишна дейност:
Обособените места за почивка, хранене и отдих , вкл. съблекални и бани, и беседка ще бъде ползвани от служителите и работещите в дружеството, работещи на кариера ПОРОЙ и са на следните длъжности :Дейността ще обхване 15 работещи на КАРИЕРА ПОРОЙ на следните длъжности: ШОФЬОР ТЕЖКОТОВ. АВТОМОБ. Т - 2 лица, Машинист пътно-строителни машини -3 лица, Шофьор тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона - 5 лица , Машинен оператор обработка на камъни, Общ работник, НАЧАЛНИК СМЯНА - 2 лица, Експедитор стоки и товари.
Дружеството ще изпълни дейността самостоятелно в подготвителната част - избор на изпълнители, а по същество дейността ще бъде извършена от Външни изпълнители.
Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор.
Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие си изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1-4 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка.
1.3.Събиране на оферти.
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (6 месец)
3. Доставка ( 6 -17 месец)
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (17 месец).
5. Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците и служителите, инструктаж за безопасно използване и опазване. Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта. |
0.00
|
0.00
|