Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „ПОДЕМСТРОЙМАШ ИНВЕСТ“ ЕАД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и работните места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въздействието върху околната среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда в „ПОДЕМСТРОЙМАШ ИНВЕСТ“ ЕАД, ще бъде свързано с извършване на промени в организацията на работа, за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица и пряко засяга осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед необходимостта от повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въглеродният и екологичен отпечатък от дейността на предприятието и осигуряване на екологосъобразна работна среда. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица нови знания, умения и поведение да прилагат ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата дейност и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието.
Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, се очаква да има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички звена, работни процеси и работни места в дружеството.
Целевата група на дейността, включва потенциално 69 заети лица, в т.ч. 68 души заети по трудово правоотношение и 1 лице заето по договор за контрол и управление (изп. директор).
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
13 800.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло (Дейност 3 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към минимизиране на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност, чрез осигуряване на съвременни и ефективни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО).
Планирани са за закупуване, както нови по вид ЛПС и СРО, които досега не са използвани в предприятието, така и ЛПС и СРО, които ще осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. Всички планираните за закупуване ЛПС и СРО, ще покриват минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на § 1, т.9 от ЗЗБУТ. Използваните текущо в предприятието ЛПС и СРО, които ще бъдат заменени покриват законовите минимални изисквания, но не осигуряват възможно най-оптимална степен на защита и комфорт на работещите, като същевременно същите са в края на експлоатационният си период, което налага тяхната подмяна с нови, по-ефективни лични предпазни средства, за ограничаване на рисковете съпътстващи видовете работа и работните места, за които са предназначени.
В рамките на дейността са планирани за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло, необходими за осигуряване на здравословните и безопасни условия на труд на общо 50 заети лица, в т.ч. заварчици (11), шлосери (17), електромонтьор (1), машинни оператори металообработващи машини (4), машинен оператор закаляване на метал (1), шлифовчик метал (1), монтьори – ремонт на оборудване (2), началник склад (1), стругари (3), инженер механици (4), инспектор качество (1), ръководител ЕМО (1), кранист (1), бояджия (1) и изпълнителен директор (1):
1) ЛПС и СРО осигуряващи защита на тялото, очите и лицето на работещите, и ограничаващи риска от изгаряне от електрическа дъга, искри, пръски разтопен метал и вредни UV и IR лъчения, при заваръчни дейности – 11 заети лица (заварчици):
- Ръкави (защитни) – 11 бр.
- Престилка (защитни) – 11 бр.;
- Яке и панталон (защитни) – 11 бр.;
- Обувки боти (защитни) – 11 чифта;
2) ЛПС осигуряващи защита на очите и дихателните органи на работещите, и ограничаващи риска от интоксикация при експозиция на аерозоли и прах, при боядисване на метални конструкции - 4 заети лица:
- Целолицева маска – 1 бр. (бояджия);
- Полумаска – 3 бр. (шлосери, изпълняващи и функции на помощник бояджия).
3) ЛПС осигуряващи защита на дихателните органи, очите и тялото на работещите, и ограничаващи рисковете, произтичащи от експозиция на абразивен материал, прах и аерозоли при бластиране на метали – 2 заети лица (шлосери, изпълняващи и функции на бластьори):
- Защитен шлем за бластиране, окомплектован с шланг, филтър за въздух , защитен костюм и ръкавици за бластиране – 2 комплекта.
4) ЛПС осигуряващи защита на слуховият апарат на работещите и ограничаващи рисковете, произтичащи от наднормен шум при работа с машини и оборудване - 26 заети лица, в т.ч. 17 шлосера, 3-ма стругари, 4-ма машинни оператора металообработващи машини, 1 шлифовчик метал и 1 бояджия - изпълняващ и функции на шлосер:
- Антифони –26 бр.
5) ЛПС осигуряващи защита на очите и лицето на работещите, и ограничаващи риска от увреждане/нараняване от искри, метални стружки и прах при механична обработка на метали – 17 заети лица (шлосери):
- Лицев щит с начелник и визьор – 17 бр.;
- Предпазни очила – 68 бр. (за 17 заети лица по 4 бр. на годишно, за 1 година);
6) ЛПС осигуряващи защита на работещите и ограничаващи рисковете, при експозиция на вибрации предавани на системата „Ръка-Рамо”, при работа с ръчни машини, оборудване и инструменти, водещи до съдови, костни, ставни, нервни или мускулни нарушения - 31 заети лица:
- Антивибрационни ръкавици – 93 чифта – (за 31 заети лица по 3 броя годишно, за 1 година: 17 шлосера, 11 заварчика, 2-ма монтьори – ремонт на оборудване, 1 бояджия – изпълняващ и шлосерски функции);
- Антивибрационни дръжки –29 бр. (17 шлосера, 11 заварчика, 1 бояджия - – изпълняващ и шлосерски функции).
* Описанието на дейността, продължава в ЧАСT II. |
22 245.28
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване условията на труд в предприятието, чрез осигуряване на следните средства за колективна защита: Аспирация за заваръчни газове – 2 бр., Мобилна аспирационна система – 2 бр., Преносим аспиратор – 1 бр., Аспирационна маса – 1 бр., Индустриален екстрактор – 1 бр. и Заваръчни одеяла – 5 бр.
Към настоящият момент, предприятието не разполага със средства за колективна защита, предназначени за ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите от експозиция на заваръчни газове, прахогазови замърсители, прах и вторични източници на замърсяване, образувани в резултат от спецификата на работните процеси, и в частност произтичащи от осъществяване на заваръчни процеси, шмиргелене, шлайфане и друга механична обработка на метали. Производствените помещения на предприятието не разполагат с функционираща вентилационни и/или аспирационни системи, като за намаляване на емисиите газови и прахогазови замърсители във въздуха, се разчита на естествената вентилация на помещенията, което е нискоефективно решение. С оглед спецификата на производственият процес, технологичната необходимост и съобразно вида и мащабите на изработваните изделия, извършваните на производствената площадка на предприятието операции по металообработка, като заваряване, шмиргелене, рязане, шлифоване и т.н., осъществявани с различни инструменти, машини и оборудване се извършват, както в рамките на фиксираните, така и извън фиксираните работни зони и работни места. Респективно вредностите произтичащи от работните процеси, представляващи риск за здравето и безопасността на работещите, като заваръчни газове, прахогазови замърсители и прах, се разпространяват във всички работни помещения и зони, в които се извършва дейност, като на тяхната експозиция са изложени всички работещи и присъстващи на производствената площадка заети лица.
С оглед гореизложеното са планирани за закупуване следните видове и количества средства за колективна защита:
- Аспирация за заваръчни газове, с два аспирационни ръкава – 2 бр. Аспирациите за заваръчни газове, са стационарни аспирационно-филтърни системи, предназначени за изсмукване и филтриране на отделяните във въздуха заваръчни газове и прах, представляващи риск за здравето и безопасността на работещите. Необходими са за елиминиране на емисиите заваръчни газове и прах при фиксираните работни места за осъществяване на заваръчни процеси. Системите са автономни и не изискват СМР дейности за въвеждането ѝ в експлоатация.
- Мобилна аспирационна система – 2 бр. Мобилните аспирационни системи, са предназначени за отстраняване (изсмукване и филтриране) на заваръчен дим, представляващ риск за здравето и безопасността на работещите, на места в затворени работни пространства, които са трудни за достигане от фиксирани системи за изсмукване на заваръчен дим. Необходими са за отстраняване на емисиите заваръчни газове отделяни при източника, когато технологичният процес налага извършване на заваръчни дейности извън фиксираните зони за заваряване.
- Преносим аспиратор – 1 бр. Преносимият аспиратор е предназначен за отстраняване (изсмукване и филтриране) на заваръчен дим, представляващ риск за здравето и безопасността на работещите, на места в затворени работни пространства, които са трудни за достигане, както от фиксирани системи за изсмукване на заваръчен дим, така и от мобилни такива. Необходим е за отстраняване на емисиите заваръчни газове отделяни при източника, когато технологичният процес налага извършване на заваръчни дейности на труднодостъпни места извън фиксираните зони за заваряване.
* Описанието на дейността, продължава в ЧАСТ II. |
76 439.50
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите – обособяване на помещения за хранене и краткотраен отдих (Дейност 5 от УК): Дейността е насочена към подобряване условията на труд и качеството на работните места в предприятието, посредством осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез закупуване на 2 броя мобилни контейнера, за обособяване на помещения за хранене и краткотрайна почивка на заетите лица.
Към настоящият момент, на територията на предприятието не е налично подходящо помещение, което да е обособено или би могло да бъде обособено и приведено във вид, подходящ за осигуряване на условия за хранене и краткотрайна почивка на работещите, като в този смисъл, предприятието не осигурява на заетите лица условия за хранене и краткотрайна почивка. Дружеството разполага със столова-кухня, с площ над 400 кв.м., която не е използвана в продължение на дълги години. Помещението е без налично оборудване и обзавеждане, като същото е с крайно компрометирано състояние на подовите настилки, стените, таваните и комуникациите, и изисква мащабни по обем и размер СМР дейности и разходи, за да бъде приведено вив вид годен за ползване, което е обективно невъзможно в рамките на настоящият проект.
С оглед гореизложеното, при липсата на осигурени битови условия, работниците и служителите почиват и се хранят или на работните си места, или са принудени да търсят друго подходящо място в района на предприятието. При тези обстоятелства, е налице невъзможност за ефективно и пълноценно оползотворяване от страна на работещите, на времето осигурено за хранене и краткотрайно възстановяване от натрупаната умора и стрес, което респективно води до понижаване на мотивацията и удовлетвореността от условията на труд. Текущата невъзможност на предприятието да осигури задоволяването на социално-битовите потребности на служителите от условия за хранене и краткотрайна почивка, представляват риск за тяхното здраве и благополучие и предпоставка за по-ниска ефективност и производителност на труда.
За решаване на гореописаните проблеми, с изпълнението на дейността се предвижда закупуване и на 2 броя мобилни контейнера, за обособяване на помещения за хранене и краткотрайна почивка на заетите в предприятието лица. Предвижда се контейнерите да бъдат стандартно окомплектовани с климатици, за осигуряване на оптимални условия на микроклимат и комфорт на средата. Контейнерите ще бъдат позиционирани на територията на предприятието, като същите ще осигурят достатъчно пространство и условия за безпрепятствено посрещане на нуждите на целевата група. Дейността ще обхване всички заети на трудово правоотношение в предприятието лица, общо – 68 души, като планираното количество и площ контейнерите, са съобразени с мащабите на целевата група и регламентираното време за хранене и краткотрайна почивка. Докомплектуването на контейнерите с необходимото оборудване и обзавеждане, за осигуряване на условия за хранене и краткотрайна почивка, се планира да бъде извършено изцяло за сметка на предприятието и не е включено в рамките на настоящата дейност.
Със закупуването и обособяването на мобилните контейнери в помещения за хранене и краткотрайна почивка, ще се създадат условия за рационално и пълноценно оползотворяване на времето осигурено за хранене и възстановяване от умората и стреса на работещите, при което ще се повиши мотивацията и удовлетвореността на заетите лица от условия на труд и работната среда, ще се повиши качеството на работните места и ще се създадат предпоставки за по-висока на ефективност и производителност на труда.
Етапи при изпълнение на дейността:
1) Избор на изпълнител, за осъществяване на доставката, на планираните за закупуване 2 броя мобилни контейнера. Продължителност: 1 – 4 -ти месец;
2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване 2 броя мобилни контейнера. Продължителност: 5 – 10 -ти месец;
3) Въвеждане в експлоатация на помещенията за хранене и краткотрайна почивка. Продължителност: 11- 12 -ти месец. |
47 220.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло (Дейност 3 от УК) - ЧАСТ II : 7) ЛПС осигуряващи защита на краката на работещите и ограничаващи рисковете от механично нараняване - смазване, удряне, премазване, пробождане, срязване – 39 заети лица, които осъществяват работна дейност на производствената площадка на предприятието или присъстват на нея, поради технологична, логистична или организационна необходимост:
- Работни обувки боти – 39 чифта (17 шлосера, 2-ма монтьори – ремонт на оборудване, 3-ма стругари, 1 машинен оператор закаляване на метал, 4-ма машинни оператори металообработващи машини, 4-ма инженер механици, 1 шлифовчик метал, 1 електромонтьор, 1 бояджия, 1 ръководител ЕМО, 1 началник склад, 1 инспектор по качество, 1 кранист и 1 изпълнителен директор).
Планираните количества СРО и ЛПС ще обезпечат нуждите на заетите лица от индивидуална защита за срока на изпълнение на проекта, съобразно срока им за експлоатация, работните места и видовете работа, за които се полагат. Не са планирани резервни бройки.
Предвидените за закупуване видове и количества специално работно облекло и лични предпазни средства, са в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска и утвърденият Списък на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи, по чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от наредба № 3 от 19.04.2001 г., като необходимостта от тяхното осигуряване произтича от текущата Оценка на риска в предприятието.
Етапи при изпълнение на дейността:
1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло.
Продължителност:1 – 3-ти месец.
2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло
Продължителност: 4 – 6-ти месец.
3) Раздаване на личните предпазни средства и специалното работно облекло, съобразно списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи
Продължителност: 7-ми месец. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ II: - Аспирационна маса – 1 бр. Аспирационната маса, представлява работна маса, снабдена с абсорбционно-филтрираща система за директно отстраняване на прах и заваръчен дим от зоната на дишане около работното място, чрез всмукването им през повърхността на масата. Необходима е за елиминиране на емисиите газове и прах при заваряване и шлайфане на фиксираните работни места за осъществяване на работните процеси.
- Индустриален екстрактор – 1 бр. Индустриалният екстрактор, представлява вакуумно устройство за почистване на вторични източници на замърсяване на работната среда и работните места, а именно метални частици, втвърдена стопилка, стружки и фин метален прах, образувани в резултат от работните процеси по механична обработка на метали и заваряване. Необходим е за елиминиране на вторичните източници на замърсяване, които е невъзможно да бъдат отстранени посредством други способи и средства, и остават по подовете в работните помещения и по работните места.
- Заваръчни одеяла – 5 бр. Заваръчните одеяла, са предназначени за защита на околното пространство от искри и пръски при заваряване или шлайфане, като намаляват риска от пожар, при попадане на искри върху запалими предмети, които поради технологични причини, не могат да бъдат отстранени от зоната на заваряване. Ограничаването на риска от пожар има пряко положително въздействие върху безопасността и здравето на всички заети лица, осъществяващи дейност на производствената площадка.
Предвидените за закупуване средства за колективна защита, ще ограничат или елиминират рисковете и вредностите, произтичащи при осъществяване на работните процеси, като ще подобрят здравословните и безопасни условия на труд, както за заетите лица осъществяващи пряко трудовата си дейност на производствената площадка, така и за заетите лица, които присъстват на нея, при наличие на технологична, логистична или организационна необходимост. Целева група на дейността са общо 54 заети лица, в т.ч.: заварчици, шлосери, електромонтьор, машинни оператори металообработващи машини, машинен оператор закаляване на метал, шлифовчик метал, монтьори – ремонт на оборудване, началник склад, стругари, инженер механици, инспектор по качество, ръководител ЕМО, кранист, бояджия, чистачи, техник производствени резултати и изпълнителен директор.
Планираните за закупуване средства за колективна защита са в съответствие с мерките, отразени в утвърдената Програма за минимизиране на риска, като необходимостта за тяхното осигуряване произтича от текущата Оценка на риска в предприятието.
Етапи при изпълнение на дейността:
1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване колективни предпазни средства. Продължителност: 1 – 4 -ти месец;
2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване средства за колективна защита. Продължителност: 5 – 9 -ти месец;
3) Въвеждане в експлоатация на осигурените средства за колективна защита. Продължителност: 10 -ти месец. |
0.00
|
0.00
|