Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 68 718 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

I. Потребност за удовлетворяване
Според изследвания над 50% от компаниите, наели служители, установяват пропуски, че не притежават необходимите знания и умения.
В днешния динамичен свят, всеки работещ трябва постоянно да придобива нови умения. Лицата трябва да имат нагласа, поне веднъж годишно да се включват в обучение за нови умения. Изкуственият интелект (AI/ИИ) навлиза изключително бързо във всички сфери на бизнеса. Потребностите на бизнеса вече не са дали да се усвояват нови умения, а колко често трябва да се прави, за да са в крак с промените. Умението за учене ще бъде ключово за адаптация към новите изисквания на пазара.
Възхода на новите технологии, автоматизацията и ИИ, а оттам и дигитализацията на счетоводни и финансови процеси се явяват и допълнителна възможност за реализиране на „зеления“ и цифровия преход.
Една от основните дейности на Кандидата е счетоводно и финансово обслужване на клиентите. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на технологиите и приложението на AI (ИИ) във всички аспекти, вкл. използването им за автоматизация и оптимизация на рутинни задачи, ефективен и бърз анализ на големи бази от данни, откриване на нередности и персонализирани препоръки и услуги.

II. Цели
 Предоставяне на подходящи специфични обучения за придобиване/подобряване на нови умения от заетите лица
 Увеличаване броя на заетите лица, придобили нови знания и умения
 Създаване на устойчива заетост за заетите лица

III. Целева група
- 15 лица - 14 лица, назначени на трудов договор и 1 лице управител СОЛ

IV. Основни дейности
1. Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход
2. Устойчива заетост на обучените по проекта лица

V. Резултати за постигане
1. Проведени специфични обучения - 4 курса за общо 15 лица
2. Лица, успешно завършили обученията - 15 лица
3. Устойчива заетост - 14 лица за 6 мес.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход: Автоматизацията, клиентското и административно обслужване са от секторите, които ще претърпят най-сериозни промени под натиска на генеративния изкуствен интелект (AI/ИИ). А една от най-големите трансформации ще бъде пренасочването на потребителите към GenAI инструменти, за да разрешат своите проблеми. Според последните данни на Gartner само след 2 години 40% от всички запитвания към клиентска и административна поддръжка няма да бъдат разрешавани от екипите за поддръжка на компаниите. Потребителите все по-често използват инструменти, базирани на GenAI, като ChatGPT, Google AI Overviews и Apple Intelligence, за да разрешават проблеми, свързани с клиентската и административна поддръжка. Дълбоката интеграция на GenAI в тези широко достъпни потребителски инструменти води до промяна в поведението на потребителите. Изкуственият интелект (AI/ИИ) навлиза изключително бързо във всички сфери, включително и в дейностите, които осъществява предприятието на Кандидата. Изключителната динамика на развитие на ИКТ и ИИ и приложението им налагат много по-често да се правят обучения за усвояване на умения за прилагане и работа с новите технологии. Това обуславя нуждата на Кандидатът от придобиване на специфични допълнителни знания и умения на собствения му персонал. Една от основните дейности на Кандидата е счетоводно и финансово обслужване на клиентите. Необходимостта от настоящите обучения се обуславя от бързото развитие на технологиите и приложението на AI (ИИ) във всички аспекти, вкл. използването им за автоматизация и оптимизация на рутинни задачи, ефективен и бърз анализ на големи бази от данни, откриване на нередности и персонализирани препоръки и услуги. С развитието на различните бизнеси се увеличава и документооборота и е необходимо много повече време за въвеждане на цялата информация в счетоводно-финансовите приложения. При разрастване на клиентската база на Кандидата и многообразието на начини на работа се натрупват големи бази от данни, които трябва да се обработят и да се представи на клиента точен финансов анализ, справки и резултати. Приложението на AI (ИИ) в счетоводното и финансово обслужване е бързо развиваща се област, която предлага множество възможности за оптимизация и автоматизация на процесите. Използването на AI(ИИ) в счетоводното обслужване може значително да подобри ефективността, точността и бързината на процесите. Заетите лица имат необходимост от: • Автоматизация на рутинни задачи, като въвеждане на данни, обработка на фактури и генериране на финансови отчети • Намаляване на човешките грешки при ръчно изпълнение на сложни задачи • Да се анализират данни за клиентите и да предоставя персонализирани препоръки и услуги • Чатботове и виртуални асистенти за да могат да отговарят на често задавани въпроси Едни от най-бързо навлизащите начини, по които AI (ИИ) се прилага във финансовия анализ за счетоводни къщи са: Автоматично въвеждане на данни, Категоризация на транзакции, Анализ на големи данни, Прогнозиране, Откриване на измами, Намаляване на грешките, Персонализирани съвети и други. Познаването и използването на тези различни начини на приложение в работата е много важно, за оптимизиране, ефективност, точност, бързодействие, мултифункционалност и правилна комуникация с клиентите. Предвидените по проекта специализирани обучения имат отношение и към "зеления" преход - в програмите на всички обучения има включени модули, даващи знания в тази област - Устойчиво развитие и екологична осведоменост, Енергийна ефективност, Управление на отпадъците и рециклиране, Зелени технологии и иновации, Политики и регулации за устойчиво развитие. В конкретните дейности на служителите на Кандидата тези знания ще им позволят да прилагат съвременни методи за управление на отпадъците и да прилагат енергийна ефективност при използването на новите технологи и управлението на новите дигитални инструменти. - Информацията ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 52 200.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Предвидените специализирани обучения са насочени към всички категории служители - управленски екип (управител) и всички останали служители. Според спецификата на заеманите длъжности, изпълняваните функции, задължения и потребности, за обученията персоналът ще бъде групиран в 1 група: 1. Група 1 (общо 15 лица): 1.1. Счетоводител оперативен – 12 лица, Специалист труд и работна заплата – 2 лица, Управител – 1 лице; 1.2. Функциите, които изпълняват са: организиране, въвеждане, управление и счетоводно отчитане на клиентите на Кандидата; въвеждане на финансови данни и параметри и извършване на финансов анализ; администриране на целия процес, обработка и съхраняване на пълната документация; поддръжка на база от данни за клиенти, доставчици, материали, продукти и др.; 1.3. Нуждите на тази група служители е за придобиване на умения за използване и прилагане на инструменти с AI/ИИ за администриране, провеждане и поддръжка на цялостния процес по счетоводно обслужване и финансов анализ на клиентите. Прогресивното развитие на AI/ИИ играе все по-голяма роля в начина, по който се провеждат тези дейности. Това предизвиква промени в подходите при извършване на тези дейности. С цел по-голяма ефективност при осъществяване на задълженията си е необходимо служителите да придобият знания и умения за изпозлване на AI/ИИ в администриране, организиране и управление на счетоводните и финансови дейности. Трябва да се придобият умения за адаптация на съществуващите документация и продукти към новите технологии, както и прилагане на специализирани технологични инструменти с AI/ИИ при поддръжка на основните процеси при Кандидата, като автоматично въвеждане на фактури, декларации и други документи; анализ на големи бази от финансови данни; бюджетиране чрез AI модели; чатботове и виртуални асистенти за поддръжка на клиенти; персонализирано обслужване и препоръки въз основа на анализи на клиентски данни; интеграция на AI в CRM системи. Също така с използването на AI/ИИ ще се съберат големи бази от данни и е необходимо служителите да знаят как да защитават тези данни от неоторизиран достъп; 1.4. Предвидени специфични обучения са: - курс 1 - AI автоматизация на рутинни задачи - курс 2 - Анализ на финансови данни с AI - курс 3 - Подобряване на клиентското обслужване с AI - курс 4 - Етика и сигурност в AI счетоводството 1.5. Съществено подобряване на компетенциите на лицата от група 1, съобразно спецификата на работните им места - След успешно усвояване на знанията и уменията от предложените курсове, тази група от служители ще може успешно да използва AI(ИИ) за aвтоматизация на рутинни задачи като данъчни декларации и отчети, за автоматично въвеждане на данни и обработка на фактури, както и за автоматизация на процеси (RPA) в счетоводството. Също така ще имат умения за използване на AI(ИИ) за анализ на големи обеми финансови данни и прогнозиране на парични потоци и бюджетиране чрез AI модели. По този начин служителите съществено ще намалят грешките, ще постигнат бърза и точна аналитика, прогнозиране и планиране. С използването на базирани на AI(ИИ) чатботове и виртуални асистенти ще могат да подобрят обслужването на клиенти чрез персонализирано обслужване, както и знания за защита на личните данни при използване на AI(ИИ) платформи и системи. Така с придобитите знания и умения от тези курсове, служителите ще постигнат правилно и ефективно използване на инструменти с AI/ИИ при работа с нови технологии и процеси. Всички придобити умения ще използват в работния процес по счетоводно обслужване, финансов анализ, поддръжка и препоръки на клиентите на кандидата. -ПРОДЪЛЖАВА в следващата дейност 0.00 0.00
Специфични обучения, свързани с работното място и обвързани със "зеления" и цифров преход - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Конкретни модули и теми на специфичните обучения: 1. За група 1 (общо от 15 лица): 1.1. Курс 1 - AI aвтоматизация на рутинни задачи: o Използване на AI за автоматизация на данъчни декларации и отчети o Софтуерни решения за автоматично въвеждане на данни и обработка на фактури o Ролята на роботите за автоматизация на процеси (RPA) в счетоводството o "Зелен" преход - Устойчиво развитие и екологична осведоменост 1.2. Курс 2 - Анализ на финансови данни с AI: o Използване на AI за анализ на големи обеми финансови данни o Прогнозиране на парични потоци и бюджетиране чрез AI модели o Идентифициране на аномалии и подозрителни транзакции с помощта на алгоритми за машинно обучение o "Зелен" преход - Енергийна ефективност 1.3. Курс 3 - Подобряване на клиентското обслужване с AI: o Чатботове и виртуални асистенти за поддръжка на клиенти o Персонализирано обслужване и препоръки въз основа на анализи на клиентски данни o Интеграция на AI в CRM системи за по-добро управление на взаимоотношенията с клиентите o "Зелен" преход - Управление на отпадъците и рециклиране 1.4. Курс 4 - Етика и сигурност в AI счетоводството: o Етични въпроси и отговорности при използване на AI в счетоводството o Защита на личните данни и конфиденциалността на финансовата информация o Сигурност на AI системите и предотвратяване на кибератаки o "Зелен" преход - Политики и регулации за устойчиво развитие 0.00 0.00
Устойчива заетост на обучените по проекта лица.: Кандидатът поема ангажимент за устойчива заетост на обучените по проекта лица. Минимум 14 лица или 93 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите по проекта ще запазят заетостта си при Кандидата за 6 месеца. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.