Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел:
Целта на проектната дейност е да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в дружеството-кандидат към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Дейността има принос за постигане на СЦ 1 и на общата цел на проекта.
ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА
Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на дружеството-кандидат и на заетите в него лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение:
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които иматв ръзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с:
- внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите.
Стъпките за изпълнение на дейността обхващат:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ).
2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата.
3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. |
9 800.00
|
0.00
|
Дейност 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата проектна цел.
ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА:Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за минимизиране на риска мерки,свързани с идентифицираните в Оценката на риска опасности и рискове от:
1)Неблагоприятен микроклимат в рамките на Складово-логистичната база:
Складовата и логистична дейност на Кандидата е организирана в рамките на три помещения (условно наречени помещение 1, 2 и 3).
Помещение 1 е с обща площ 616кв.м., като в рамките му има и обособен кабинет.За целите на отоплението на помещение 1 се разчита на 1 климатик, който е стар, амортизиран, има неподлежаща на отстраняване и допълнително компроментираща ефективността му техническа неизправност,както и мощността му не е съобразена с голямата площ,респ. с обема на помещение 1.В кабинета се използва и електрическа печка за отоплението му.През топъл период, за целите на охлаждането,се разчита предимно на естествено течение,което не е ефективно и води до допълнителни рискове за здравето и безопасността на заетите лица, свързани с настинки, схващания и др.Климатикът не е достатъчно мощен за осигуряване на ефективно охлаждане на помещението.
Помещение 2 е 404,8 кв.м.,а помещение 3-108 кв.м.За целите на отоплението им се разчита на електрически печки, а за целите на охлаждането-на естествено течение.
Изложеното е неефективно, не позволява поддържане на референтни стойности на параметрите на микроклимата на работната среда в помещение 1,2 и 3, в т.ч.не позволява поддържане на постоянна и равномерна целева температура, като води до риск от неблагоприятен микроклимат през топъл и студен период.
2)Неспазване на ергономичните принципи:Дружеството е осигурило на служителите, за които е присъщо да работят с видеодисплеи, столове, които обаче са морално остарели и напълно амортизирани, основните им механизми за износени, компроментирани и се повреждат и чупят често. В резултат, част от наличните офис столове водят до неестествени/неправилни/принудителни пози,които от своя страна водят до статично напрежение на крайниците, до физическо натоварване и до увреждане на мускулно-скелетната система при ползването им, респ. водят до идентифициран риск от неспазване на ергономичните принципи.
Изложеното налага подмяна на наличните морално остарели офис столове с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазването на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица.
3)Опасни пари и аерозоли на химични агенти: Основната дейност на Кандидата е свързана с търговия на едро с професионални козметични продукти,предназначени за фризьорски и козметични салони.Голям брой от заетите лица (пласьор стоки) имат задължение да познават в детайл предлаганите продукти и начина на употребата им,като дружеството непрекъснато разширява продуктовото си портфолио.Всичко изложено налага провеждането на непрекъснати практически занятия и обучения на отговорните за пласмента на продуктите и обучението на клиентите за употреба на продуктите лица.Практическите занятия, обучения и демонстрации се провеждат в помещение с квадратура от 90кв.м.,в което има изградена вентилационна система, но тя не е оборудвана с вентилационен блок, поради което е неефективна поради липсата на захранване с пресен въздух.
Същевременно, в процеса на употреба на козметичните продукти (бои за коса,терапии за ламиниране,продукти за къдрене,стилизанти, оксиданти, разтворители и др.)се отделят миризми,опасни пари и аерозоли на химични агенти,като това налага закупуване на вентилационен блок като КПС поради идентифицирания риск за ЗБУТ на служителите,породен от липсата на ефективна вентилационна система за отвеждане на миризмите и газовете и опресняване на въздуха в помещението. |
111 663.50
|
0.00
|
Дейност 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ.ЕТАПИ:С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове и проблеми на целевата група,предвидена е реализацията на:
(1)Мярка 1:Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат:свързана с осигуряване на КПС: 6 бр. Инверторна климатична система колонен тип (за помещение 1 - 3 бр., за помещение 2 –2 бр.и за помещение 3 –1 бр.), включваща 1бр.външно тяло и 1бр.вътрешно тяло-колонен тип, като планираните за закупуване климатици представляват по своята същност и в съответствие с указания на УО и с изложеното в УК по процедурата оборудване.Планираните за закупуване климатици, техните брой и мощност са съобразени с кубатурата на помещенията и ще осигурят поддържането на референтните стойности на параметрите на микроклимата на работната среда през топъл и през студен период, подобрявайки условията на труд и осигурявайки ЗБУТ на заетите лица в съответствие с потребностите им.
От мярката ще бъдат обхванати общо 28з.л.( Нач.склад 1з.л.,Пласьор стоки 23з.л.,общ работник 4з.л.).
(2) Мярка 2: Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС:ергономични офис столове-16 бр.-свързани с осигуряване на ергономия при работа,предотвратяваща неправилни и принудителни пози и произтичащите от тях физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система и предназначени за служителите,за които е присъща работа с видеодисплей на длъжности както следва:Зам.управител 1з.л.,Търг. дир. 1 з.л.,Упр. търг.на едро 1 з.л.;Счет.1 з.л., Счет., оперативен 1 з.л., Спец.контрол на док.1 з.л., Асистент 1з.л.,Продавач-консултант 1з.л.,Експерт връзки с обществеността 1з.л.,продавач интернет търговия 1з.л.,Спец.с контролни функции търговия 1 з.л., графичен дизайнер 1 з.л., рецепционист 1 з.л., Нач.склад 1з.л.,Общ работник 2з.л.
По отношение на планираните за закупуване ергономични офис столове за служителите ще се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5, както и Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от прил. № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, в който смисъл е и разпоредбата на точка 1.2 на Приложение № 1 към Нормите, съгл. която столовете трябва да имат подходящи размери и устройство,което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа.
(3) Мярка 3: Осигуряване на вентилационен блок–в рамките й е планирано закупуването на 1 бр.вентилационен блок,който ще се монтира към и ще захрани изградената вентилационна система в помещението за практическите занятия,обучения и демонстрации, осигурявайки отвеждане на миризмите и газовете и опресняване на въздуха в помещението, респ. осигурявайки ефектина защита от опасни пари и аерозори на химични агенти на заетите лица, водещи до подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на общо 24 з.л.: Експерт обучение и квалификация 1 з.л и пласьор-стоки 23 з.л.
Предвид указания на УО на ОПРЧР и използваните за целите на процедурата дефиниции, мярката се приема за СМР, т.к. вентилационният блок ще се монтира към изградена вентилационна система и се приема, че става трайно прикрепена към нея, респ. се приема за инфраструктура.
Етапи на изпълнение, изложени в логическа последователност:
1.Провеждане на процедури за избор на изпълнители
2.Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките.
3.Закупуване на КПС и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител.
4.Осигуряване на КПС, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на заетите лица. |
0.00
|
0.00
|