Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, разработени вътрешно фирмени документи с цел повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда.: Дейността ще бъде възложена на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Чрез изпълнението на дейността ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси, които ще осигурят повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, с което ще се постигне целта на процедурата - преход към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа.
Основните поддейности, които ще бъдат изпълнение са:
1. Въведени промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
2. Изградена цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността ще бъде изпълнена на слените етапи:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
След изпълнението на планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието ще са реално въведени мерките от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки.
Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на дружеството, организацията на труда, правната и регулаторна рамка на дейността, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на бенефициента, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
При избора на изпълнител ще се заложи изискване да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните дейности:
• консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни);
• преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията;
• консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на дружеството. Новите „зелени“ модели, които ще бъдат разработени за предприятието са:
- въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите;
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни събития и създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от
служителите на идеи за екологосъобразно поведение. |
6 200.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло, надграждащо настоящото, за заетите лица.: Дейността предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС за 104 служители на дружеството, по отношение на които са идентифицирани рискове на
работното място. Съгласно утвърдения и приложен към проектното предложение списък на ЛПС и СРО ще бъдат закупени:
Работно зимно яке 87 броя
Работен зимен полугащеризон 87 броя
Мъжки обувки зимни боти 87 броя
Работно лятно яке 80 броя
Работен летен полугашеризон 80 броя
Мъжки обувки летни 80 броя
Работен костюм яке и панталон за заварчици 1 бр.
Шлем за заваряване - 1 бр.
Очила за компютър - 16 бр.
Изготвената оценка на риска от СТМ идентифицира като водеща опасност неблагоприятен микроклимат.
-работещи на обекти(88лица) - описани по длъжности в т.9 на Формуляра
Всички лица работещи на обекти са изложени на влияние на факторите на средата при работа на открито и се нуждаят от облекло, осигуряващо по-високо ниво на защита от студ и дъжд, включително и с елементи сигнализиращи присъствие на ползвателя. С оглед на това, планираме закупуването на зимно яке, зимен полугащеризон и зимни обувки за 87 работника на тези длъжности, съгласно оценката на риска (Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г.) и утвърдения списък на ЛПС и СРО (чл. 284 от КТ). За 80 от тях ще бъдат осигурени летни работни яке и полугащеризон и работни обувки. За лицето на длъжност заварчик ще бъде осигурен костюм за заварчик шлем за заваряване, с които ще се осигури сновна защита срещу топлинни рискове, за заваряване и осигуряване на комфорт при работа.
Целева група, работещи с видеодисплеи(16лица) на длъжности, работещи над 4 часа дневно с видеодиспеи и имат нужда от закупуване на средства за
защита на зрението за работа с компютър са както следва:
- Директор адм дейности-1,Ръководител счетоводен отдел-1, счетоводител-4, Специалист УЧР-1, Младши експерт-1, Специалист ТО -1, Младши специалист ТО -2, Специалист, отчетник механизация и транспорт-1, Технически сътрудник-1, Специалист труд и работна заплата-1, Завеждащ техническа служба (ЗБУТ)-1, Оператор сигурност-1.
За опазване зрението и укрепване на здравето на работещите и съгласно изискванията на чл.9 НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ при работа с видеодисплеи, издадена от МТСП и МЗ, и становище издадено от СТМ , ще бъдат закупени очила за работа с компютър, с антирефлексно покритие, защита за отблясъци и защита за синя светлина, които предотвратяват развитието на зрителна умора и преумора на работещия за работата му с видеодисплей.
Цел на дейността е да бъде осигурено специално работно облекло и ЛПС за заетите лица в дружеството, надграждащи настоящите, с цел минимизиране на рисковете при работа и осигуряващи защита над минималните изисквания по Наредба 3 от 19.04.2001г. Заетите лица в строителството са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на работния процес, обуславя изключително важното значение за осигуряване на необходимите средства за лична защита и специално работно облекло за работещите.
Предоставените към настоящия момент облекла и ЛПС не осигуряват съвременна защита и водонепропускливост за обезпечаване на трудовата дейност без риск и при високо ниво на защита за условията на работното място. Това определя необходимостта от подмяната им и закупуване на ново с по-висока защита специално работно облекло за нуждите на заетите лица.
Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица от целевата група - общо 104 лица, работещи в предприятието на трудов договор.
Настоящото проектно предложение е насочено към решаване на идентифицираните проблеми на представителите на целевата група и чрез изпълнение на дейността ще се постигне целта на проекта - Превенция на професионалната заболеваемост, злополуки на работното място и трудов травматизъм чрез закупуване на ново по-добро специално работно облекло за заетите лица, по отношение на които, са идентифицирани рискове на работното място. |
71 512.72
|
0.00
|
Закупуване на колективни средства за защита за осигуряване на ергономия при работа.: Цел на дейността е минимизиране на рисковете, посочени в оценката на риска чрез осигуряване на съвременни средства за колективна защита на работещите.
За изпълнение на дейността са планирани за закупуване Ергономични столове – 16 броя и Ергономични бюра - 16 броя.
Планираните за покупка ергономични офис столове ще отговарят на изискванията на чл. 5 от Приложение 1 на Наредба Наредба № 7 /ДВ бр. 70 от 2005г., а именно:
- работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза;
- седалката да се регулира на височина;
- облегалката на стола да се регулира на височина и наклон;
- да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплеи.
- да осигурява лумбална опора.
В съответствие с поставените изисквания на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ ще бъдат избрани ергономични столове и бюра за лицата, които през по-голямата част от работния ден, осъществяват дейността си на стол и бюро. С цел правилното устройване на работното място ще се закупи работна мебел конструирана в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, което ще допринесе за съответствието между размерите на работната мебел и ще се предотвратят неправилни и принудителни пози. Чрез осигурените средства за колективна защита – ергономични столове и бюра ще се премахне статичното напрежение и умората, ще се окаже превенция на гръбначни изкривявания и физическо натоварване.
Към настоящия момент на целевата група са предоставени офис столове и работни бюра, които не отговарят на изискванията за ергономичност и конкретният ефект, до който ще доведе планираното закупуване на ергономични столове и бюра е минимизиране на риска определен съгласно оценката на риска от СТМ за съответните длъжности и
съобразно Програмата за минимизиране на риска.
Осигуряването на ергономични столове и бюра ще реши проблема на заетите лица за риска от хронични увреждания като хипо/хипертония, заболявания на мускулно скелетната система, най-често артрози, при работа с видеодисплеи с голяма вероятност за проявление при 7 ч.дневна експозиция , както и опасността от продължително заемане на седяща поза с риск от застой на кръвообръщението. Дадените препоръки от СТМ са наред с провеждането на редовни профилактични прегледи да се осигури
ергономична мебел. Чрез покупката на 16 броя ергономични столове и 16 броя ергономични бюра за работещите с видеодисплеи ще се осигури комфорт при работа, гарантиращ съответствие с нормативните изисквания за работа с видеодисплеи (Наредба № 7/15.08.2005г.) и превенция на заболявания на опорно-двигателния апарат, както и намаляване на психичния стрес, породен от неудобната работна поза, заемана продължително време при работа.
Подлежащите лица на защита са 16 лица, работещи с видеодиспеи на длъжности - Директор дирекция административни дейности(1), Ръководител счетоводен отдел(1), Счетоводител(4), Специалист управление човешки ресурси(1), Младши експерт(1), Специалист ТО(1), Младши специалист ТО(2), Специалист, отчетник механизация и транспорт(1), Технически сътрудник (1), Специалист труд и работна заплата(1), Завеждащ техническа служба (ЗБУТ)(1),Оператор сигурност(1).
Ергономичният стол ще осигури стабилна опора на тялото с възможност за промяна на позата и няма да ограничава циркулацията на кръв в долните
крайници, ще осигурява опора на гърба в областта на кръста.
Ергономичното бюро ще осигури ергономичност на работното място за следните лица - Директор дир.административни дейности(1), Ръководител счетоводен отдел(1), Счетоводител(4), СпециалистУЧР(1), Младши експерт(1), Специалист ТО(1), Младши специалист ТО(2), Специалист, отчетник механизация и транспорт(1), Технически сътрудник (1), Специалист ТРЗ(1), Зав. техническа служба (ЗБУТ)(1),Оператор сигурност(1). |
30 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез обзавеждане на помещение за хранене и почивка в предприятието.: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка и хранене на заетите лица в дружеството чрез обзавеждане на наето помещения, намиращи се в административната сграда на дружеството. Предприятието и извършило текущ ремонт на помещението с цел подготовката му за адаптирането в помещение за отдих и хранене. Към настоящия момент заетите лица в администрацията - общо 16 заети лица на длъжности:
Директор адм дейности-1
Ръководител счетоводен отдел-1
Счетоводител-4
Специалист УЧР-1
Младши експерт-1
Специалист ТО -1
Младши специалист ТО -2
Специалист, отчетник механизация и транспорт-1
Технически сътрудник-1
Специалист труд и работна заплата-1
Завеждащ техническа служба (ЗБУТ)-1
Оператор сигурност-1
нямат осигурено помещение за хранене през обедната почивка, нито помещение за почивка в рамките на работния ден. Като част от препоръките дадени от СТМ при оценката на риска е осигуряване на стая за отдих и хранене, подходящо обзаведена с цел минимизиране на установените опасности и рискове за за здравето и безопасността при работа на работещите. Това идентифицира нуждата от обособяването на помещение за отдих и почивка на заетите лица с цел осигуряване на комфортна среда за ползотворна почивка и условия за хранене, съобразено с рационалните и хигиенни норми. Реализирането на настоящата дейност ще надгради положените усилия на ръководството за осигуряване на комфортна среда за почивка и хранене. Дейността ще се извърши в наето помещение в сградата, където са работните места на лицата в административния офис на дружеството - гр. Бургас, ул. Цариградска 30.
Обосновка на дейността:
Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в дружеството е обусловена от факта, че при натоварения работен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. Дружеството разполага с наето помещение с площ 20 кв.м., намиращо се в сградата, където работят служителите. Помещението е в непосредствена близост до работните места и това го прави много удобно за работещите, за ползване по време на дневната почивка и хранене. Към настоящия момент помещението се нуждае от обзавеждане. Чрез адаптирането му в помещение за отдих, хранене и почивка ще се осигури комфортна среда за почивка. Оборудването на помещението с маси и столове е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми.
Европейската политика за активния живот на възрастните хора си поставя за цел повишаване на качеството на живот и благосъстоянието на европейците и особено на по-възрастните хора, както и насърчаване на солидарността между поколенията. Високото качество на трудовия живот е важна предпоставка за реализиране на концепцията за активен живот на по-възрастните хора. Поради това предоставянето на социални придобивки на заетите лица имат ключово значение за осигуряването на активен живот на по-възрастните хора посредством по-качествен и продължителен трудов живот.
С изпълнението на дейността ще се постигне целта на проекта за устойчива заетост на лицата и профилактика на стреса и умората при работа. |
1 688.26
|
0.00
|