Грижа в дома: Целта на дейността е да се осигури подкрепа в домашна среда на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа чрез предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително в контекста на пандемични ситуации. Грижа в дома в община Горна Малина обхваща следните дейности: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. С цел осигуряване на непрекъсваемост на услугата в Община Горна Малина, предоставяна по процедура "Патронажна грижа +" потребителите ще бъдат поканени да се включат в новия проект, като паралелно със стартирането на дейността ще се извърши и подбор на нови кандидат-потребители, който ще продължи в целия ход на изпълнение на проекта. Услугата "Грижа в дома" ще се възложи за изпълнение на отдел "Еврофондове, проекти и програми" в Община Горна Малина чрез акт за възлагане. Грижа в дома ще осигури продължаване на подкрепата по осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на минимум 53 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа. Териториално ще бъдат обхванати всички 14 населени места в община Горна Малина: с. Горна Малина, с. Байлово, с. Белопопци, с. Долна Малина, с. Априлово, с. Гайтанево, с. Негушево, с. Осоица, с. Саранци, с. Чеканчево, с. Макоцево, с. Долно Камарци, с. Горно Камарци и с. Стъргел. Продължителността на услугата ще бъде за период от 18 месеца. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа, съобразно индивидуалните потребности, на база предварителна оценка на нуждите.
Комплексът от услуги, които ще се предоставят, са: грижа в дома (почистване, пране, социален контакт и др.); доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); медицински услуги, които не се предоставят от НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания; консултации с диетолог за здравословен начин на живот, хранене и диети; психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот. Дейността ще улесни и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи. Екипът за управление на услугата, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: 13 бр. социални асистенти, 2 бр. мед. сестри и 2 бр. психолози на 4-часов работен ден.
|
424 805.07
|
355 518.38
|