Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
7 000.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти: 38 609,52лв без ДДС
-Целева група са наетите строителни работници в предприятието на длъжности: Работник строителство, Общ работник строителство на сгради, Арматурист, Кофражист, Машинист многокофоф багер, общо 33 лица.
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи:
Летен комплект: яке и панталон:Доесега закупуваните са най- обикновен летен комплект, без допълнителни защити. Против неблагоприятен климат- студоустойчиво. Светлоотразяването е необходимо, за да е видим човекът от по-голямо разстояние. Прибраните маншети предпазват от захващане от машина.
Зимен комплект: Яке и панталон:Досега закупуваните зимни работни oблекла са от най-обикновен тип, без зветлоотразителни елементи и без вата. Предвиденото за закупуване е против неблагоприятен климат- студоустойчив. Светлоотразяването е необходимо, за да е видим човекът от по-голямо разстояние.
Бързосъхнещо термо бельо- блуза и клин:Досеха не е осигурявано облекло от този тип. С предвиденото за закупуване термо белцо, състояшо се от панталон и блуза ще подсигурим допълнителна защита на лицата. Предпазва от претопляне/изпотяване с дишащата материя от която са изработени. През студения период осигурява по- голям комфорт.
Обувки половинки/ Високи обувки: До сега не са закупувани високи обувки, а само обувки- половинки. Закупуваните досега обувки са с по-ниско нивто на защита от удар, от подхлъзване, а също така осигуряват отвеждане на влагата, което предпазва краката от развитие на гъбички.Предвидените за закупуване са от по добър материал и с по добра функция на абсорбация на влагата, с по- стабилна стелка и Допълнително имат антибактериално покрити.
Полумаска с двоен филтър:Досега закупуваните са еднократни със защита от прахови частици. Предвидените маски са за защита на дихателните пътища от минерален прах.Осигурява защита срещу финни прахови частици и голямо разнообразие от газове и пари, което не е възможно с еднократната маска.
Предпазни очила:Досега закупуваните са най- обикновенни защитни очила с поликарбонатни лещои. С предвидените за закупуване ще има допълнителна защита от вредните UVA и UVB лъчи. ЩЕ са по- устойчиви от удари на летящи предмети,особено при работа с ъглошлайф,е от травми от изхвръкнали елементи от машините, от напръскване с бои, или разредители. Самонастройващи се и с олекотен дизайн.
Каска:Досега закупуваните са олекотени и удобни за носене каски. Предвидените за закупуване са с допълнителни фукнции, като излаганена тежки атмосферни условия, високи/ ниски температури.Изработена от ABS
Противосрезни ръкавици:Досега закупуваните са най- обикновени защитни ръкавици. Предвидените за закупуване са противосрезни, предпазващи от срязваме, здраво захващане .
Карабина, Комплект еластично въже и Сбруя с колан. ще служат с цел допълнителна безопасност на работещите по строителни обекти лица. В момента разполагаме с карабини, въжета и сбруи, но са доста стари и амортизирани. С подмяната им гарантираме за по- надеждна защита. |
38 609.52
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
Колективните предпазни средства , които са заложени в настоящото проектно предложение са :
Система за предпазни парапети- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти: 141 117,00
Обезопасителна система за защита от падащи предмети- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти: 47 530,60
Гореописаните дейности ще служат с цел допълнителна безопасност на работещите по строителни обекти лица. Система за предпазни парапети са актив от голяма необходимост за нашето предприятие, с който не разполагаме, в момента за извършване на дейността по обезопасяване използваме дъски и подръчни материали. Със закупуването й ще подобрим използваните материали и ще осигурим допълнителна защита на работещите.
-Целева група за описаните по-горе дейности са всички строителни работници: 33лица
Ергономични столове- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти: 1 351,50 Целта на мярката е да се осигури на работещите по-удобно работно място, което да запази работоспособността им за по-дълъг период от време и да предотврати неблагоприятното въздействие на седящата статична работна поза, като за превенция заболявания на опорно-двигателния апарат.
- целева група за тази дейност са всички служители при които е налице работа с дисплеи: 4 лица , които са на длъжности : Счетоводители.
Климатик офис- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти: 9 872,47. В офиса имаме система за отопляне, която е стара, амортизирана и неефективна. През топлият период работниците полагат труд при прегряващ микроклимат, който се характеризира с висока температура на въздуха, често съчетана с висока относителна влажност. Съчетанието на тези неблагоприятни условия значително увеличава степента на прегряване на човешкия организъм. През студеният период работниците са подложени на охлаждащ микроклимат, работят при ниска температура на въздуха. Охлаждането води до появата на респираторни заболявания, усложнения при заболяванията на сърдечно-съдовата система. При охлаждащ микроклимат се влошава координацията на движенията и способността да се изпълняват прецизни операции. В резултат това води до намаляване на работоспособността Към момента практически не са осигурени подходящи климатици за отопление или охлаждане на работните помещения.
- целева група за тази дейност са служителите вофиса:4лица , на длъжности счетоводители и управител.
Климатици- фургони- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти:14 342,49 . Ще бъдат поставени в предвидените за закупуване фургони.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
214 214.06
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на стая за хранене и отдих и фургони за хранене и отдих. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
Фургон база- средна цена от две събрани оферти: 9625лв без ДДС.
-Фургона ще бъде поставен в базата на предприятието, намираща се в с.Тополи, където в момента нямаме осигурено място за отдих и почика, където се заети лицата които не се намират на строителен обект.
Фургони - средна цена от две събрани оферти: 5 х 5350= 26 750,00лв без ДДС.
-Фургоните са преместваеми и ще бъдат използвани за нуждите на строителните работници, като ще се местят по строителните обекти които имаме. В момента работим активно в над 5 строителни обекта и почти постоянно сме пръснати по различни обекти и нямаме осигурено място където работниците ни да отмарят или да се хранят, със закупуването на фургоните ще осигурим по- добри условия на труд и отдих на работещите.
Кафемашина- средна цена от две събрани оферти: 7бр 9 038,75 без ДДС.
Кафемашините ще бъдат поставени: 1бр в офиса на предприятието в гр. Варна, 1бр. във новозакупения фургон в базата в с.Тополи и останалите 5бр са за всеки фургон по строителните обекти.
Диспенсър за вода - средна цена от две събрани оферти: 7бр 1 656,68без ДДС.1бр ще бъдат поставени: 1бр в офиса на предприятието в гр. Варна, 1бр. във новозакупения фургон в базата в с.Тополи и останалите 5бр са за всеки фургон по строителните обекти.предприятието в гр. Варна, 1бр. във новозакупения фургон в базата в с.Тополи и останалите 5бр са за всеки фургон по строителните обекти.
Микровълнова фурна- средна цена от две събрани оферти: 7бр 2 327,50лв без ДДС.ще бъдат поставени: 1бр в офиса на предприятието в гр. Варна, 1бр. във новозакупения фургон в базата в с.Тополи и останалите 5бр са за всеки фургон по строителните обекти.
Хладилник - офис- средна цена от две събрани оферти: 1 770,00лв без ДДС. Ще бъде поставен в офиса в гр. Варна, където в момента нямам актив от този тип, но е от голяма нужда за работещите в офиса, за да си съхраняват храна, защото местоположението на офиса е в покрайнинтите на града, където в близост няма места за хранене.
Кухня- офис- средна цена от две събрани оферти: 4 332,50лв без ДДС. Ще бъде поставена в офиса в гр. Варна, където в момента нямам актив от този тип, но е от голяма нужда за работещите в офиса, за да си приготвят храна, защото местоположението на офиса е в покрайнинтите на града, където в близост няма места за хранене.
Комплект маса с 4 стола- средна цена от две събрани оферти: 2 бр 3 458,33 без ДДС.
Масите и столовете са предвидени по 1бр в офиса и 1 бр в предвидения за закупуване фургон на територията на базата, където работят лицата които не се намират на строителен обект.
-Целева група за дейност 5 са всички наети лица в предприятието: 35лица
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
58 958.76
|
0.00
|