Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Свилоцел ЕАД е единственият производител в България на сулфатна избелена целулоза и продукти от нея. Компанията има водеща роля в българската целулозно-хартиена промишленост и е пазарен лидер в страната и региона. Фирмата е разположена в гр. Свищов и в нея работят над 470 човека. Водещ приоритет на мениджмънта е подобряване качеството на работните места, осигуряване на постоянна и устойчива заетост. Дружеството се стреми да адаптира дейността си и да се приспособява към новите модели на работа, като подобрява условията на труд и осигурява здравословна и безопасна работна среда. 

Проектното предложение е продължение и затвърждаване на тази политика на кандидата и включва дейностите:

1/ Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд
2/ Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
3/ Осигуряване на колективни предпазни средства
4/ Осигуряване на социални придобивки за работещите

Реализирането им ще надгради изпълняваните до момента мерки за осигуряване на здравословни условия на труд, в посока тяхното подобряване и посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Ще се постигне по-екологосъобразна и качествена работна среда, ще се повиши производителността като се спомогне за превенция от трудови злополуки. Това ще допринесе за повишаване на конкурентоспособността, подобряване на финансовите резултати и устойчиво развитие на фирмата.

Целевата група по проекта са 411 човека от общия брой служители на кандидата. Всички дейности са съобразени с потребностите им и постигане на резултати, пряко свързани със заложените цели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в Свилоцел ЕАД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до: - Редуциране на количеството на използвана вода - Намаляване замърсяването на въздуха от различни химични агенти - Намаляване на образуваните отпадъци, включително изгаряне на отпадъчните дървесни кори и оползотворяване на енергийния им потенциал - Енергийна ефективност, собствено производство на ел. енергия и технологична пара - Изградена собствена пречиствателна станция за отпадни води Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна „зелена“ фирмена култура и организация на работа, с цел мотивиране на екологичното мислене на служителите. За целта се предвиждат: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на Свилоцел ЕАД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. В тази дейност ще бъде включени 100 служители на фирмата - административен и производствен персонал. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Основна цел на мениджмънта на фирмата е безопасността и комфорта на служителите по време на работния процес. В тази връзка едно от нещата, които е предвидено да бъдат включени в проекта, е закупуване на по-висококачествени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) с цел минимизиране на рисковете от трудови злополуки, наранявания и професионални заболявания. Към момента, в предпрятието се използват ЛПС и СРО, които не отговарят напълно на нуждите на фирмата и нямат достатъчно ниво на защита. Предвидено е надграждане на устойчивостта на ЛПС по отношение на протриване и срязване, увеличаване на зрителното поле, увеличаване на нивото на топлина и водоустойчивост и не на последно място подобряване на ергономичността и комфорта при използване. След направената оценка на риска се установи, че с цел подобряване на безопасността на работещите е необходимо да се подменят сега използваните ЛПС и СРО. Фирмата има нужда да се закупят нови по-добри и надграждащи съществуващите ЛПС, с което ще се осигурят ЗБУТ за 255 служители на кандидата. В съответствие с Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или СРО, Свилоцел ЕАД предвижда финансиране на набор от материали за персонална защита от трудов травматизъм и неблагоприятни работни условия, както следва: - Противосрезни ръкавици - 125 бр - Целолицева маска - 19 бр - Полулицева маска – 17 бр - Защитни очила, отворен тип – 75 бр - Защитни очила, затворен тип - 88 бр - Защитни боти (зимни боти) – 165 бр - Защитни обувки (летни обувки) – 165 бр - Прозрачен визьор за каска - 19 бр - Външни антифони - 90 бр - Зимно яке и полугащеризон - 159 бр Нуждата от ЛПС и СРО се определя от спецификата на дейността на фирмата - производство на целулоза, съответно досега с химични вещества и специализирано производствено оборудване. 1. Част от персонала има пряк досег с химични вещества (солна киселина, натриева основа и др.), което предлолага риск от попадането им върху кожата и лицето, и нанасяне на изгаряния. В горивно стопанство служителите са изложени на високо ниво на запрашеност, тъй като там се извършва подаване на отпадната дървесина и други видове биогориво към котела на биомаса. За минимизиране на тези рискове е предвидено закупуване на целолицеви и полулицеви маски, защитни очила от затворен и отворен тип, които да осигуряват по-добра защита, повече точки на закрепване, лекота на вдишване и издишване и комфорт при носене. 2. За служителите работещи в постоянно движение, на външни условия и при по-неблагоприятен микро климат е предвидено закупуване на специализирано работно облекло – защитни зимни боти и летни обувки, ръкавици, както и зимно облекло, включващо яке с полу-гащеризон. Същите ще осигурят по-висока степен на защита, ергономичност и комфорт при носене. 3. За работниците в цеховете с високо ниво на шум е предвидено закупуване на външни антифони, чрез които ще се минимизира този риск. 4. За персонала работещ в електрически уредби е предвидено закупуване на прозрачен визьор за каска, със защита срещу волтова дъга, 1000V, с каквато защита съществуващите визьори не разполагат. Длъжностите, за които се предвижда закупуване на ЛПС и СРО, както и характеристиките на отделните средства и облекла са подробно описани в приложение V. Същите са съобразени с Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или СРО. Облеклата следва да отговарят на стандарти и показатели, описани и аргументирани в Наредба № 3/19.04.2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. Гореописаните материали надграждат осигуряването на безопасна и здравословна работна среда в предприятието 99 018.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : В рамките на дейността се предвижда осигуряване на колективни предпазни средства за 192 служители, които ще повишат нивото на безопастност, ще подобрят качеството на труд и ще минимизират риска от заболеваемост и трудови злополуки за служителите. Същите са съобразени с предписанията в оценката за риска и програмата за минимизиране на риска. 1. Електробезопасност По тази мярка се предвижда осигуряване на защита от токов удар при работа в електрическите уредби, както и по електрическите комуникации извън тях. В момента се използват стари дървени и алуминиеви стълби, които не осигуряват необходимата защита за работника. С цел минимизиране на риска от попадане на човек под напрежение по време на работа на височина е предвидено закупуване на 6 бр. изолационни стълби. Те ще сведят риска до минимум от протичане на електрически ток през човешкото тяло и затваряне на веригата към земя в случай на попадане под напрежение. Целева група 20 човека. 2. Защита от неблагоприятен микроклимат По тази мярка се предвижда подобряване на микроклимата чрез закупуване на климатици за част от работните помещения към производствените цехове. Фирмата има изградено централно парно, което при авария или в много студените дни, няма достатъчно капацитет, за да осигури нормативно изискуемата температура, особено в относително големите работни помещения. През лятото от своя страна в производствените помещения става много топло, поради 24 часовата работа на машините. Измерванията по параметъра „температура на въздуха“ показват несъответствия с граничните стойности и през студения, и през топлия период на годината. Това налага предприемане на мерки за закупуване на климатици в следните помещения: - Климатик Офис ръководител Фирмена лаборатория с обем 60 м3 - Климатик Работно помещение цех СРК с обем 150 м3 - Климатик Цех Ремонтен ел. част към цех ЦПЦ с обем 45 м3 - Климатик Цех Ремонтен КИП част, намиращ се в ЦПЦ (помещение към сграда Главен корпус) с обем 60 м3 - Климатик Източна сграда на цех КРВ с обем 170 м3 - Климатик Цех Ремонтен към източна сграда на цех КРВ с обем 60 м3 - Климатик Помещение в административна част на сграда „Воден блок“ (цех ВКК) с обем 90 м3 За подобряване на микроклимата в тези помещения ще бъдат закупени 7 климатика, вида и мощността, на които е съобразена с кубатурата на помещенията и нуждите на персонала. Чрез тях ще се установят и поддържат благоприятни условия на труд по фактора „микроклимат“. Съответно ще се намали заболеваемостта на работниците и ще се повиши производителността им. Целевата група, чийто температурни условия и комфорт ще бъдат подобрени са 84 служители. 3. Ергономия при работа Операторите в различните цехове прекарват в командните зали за контрол на производствения процес по осем часа в седнало положение. След завършване на едната смяна веднага сяда следващата. Производственият процес в предприятието е непрекъснат 24 часов, който се поема от 3 смени + 1 допълваща от по 4 човека на смяна. Ето защо може да се каже, че работното място (столът) е заето 24 часа непрекъснато. Седящата работна поза на тези служители води до опасност от статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, до оток на краката, отпускане на мускулите, напрежение във врата, раменете, гърба и кръста, схващания и проблеми с опорно-двигателната система. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 32 бр. ергономични офис столове, които ще бъдат използвани от 128 човека на следните длъжности в различните цехове: старши оператори, началник смени, оператори, зареждачи, турбинисти и дежурен спомагателни съоръжения ТЗ и служители кантар. Предвидените ергономични столове ще бъдат с регулируема седалка и облегалка, според индивидуалните размери на служителя, който го използва. С тази мярка, ще се подобри начина на седене, с минимално натоварване на гръбначния стълб, при наблюдението на производствените системите и ще се подобрят условията на труд. 46 163.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите : Предвижда се работодателят да осигури социални придобивки за служителите чрез ремонт и оборудване на 5 стаи за хранене, почивка и отдих към различни цехове в предприятието и климатизация на столовата в административна сграда. Освен тях ще бъда закупен мобилен модулен контейнер, който ще бъде оборудван и обособен като помещение за хранене и отдих на служителите от отделение „Горивно стопанство“ към БИО ТЕЦ. Предприятието е с РЗП около 95 000 м2, 7 основни цеха и административна сграда. Работния процес е непрекъснат, 24 ч, в тази връзка е много важно осигуряването на места за пълноценен отдих и здравословно хранене, особено за нощните смени, когато достъпът до каквито и да било места за хранене е невъзможен. Другата особеност е, че помещенията трябва да са в близост до съответните цехове, за да са удобни за персонала, тъй като нямат възможност да напускат работното си място за дълго време. Предвид това се планира: 1. Обзавеждане, оборудване и текущ ремонт на 5 стаи за хранене, преобличане и отдих Помещенията, които са обект на настоящия проект са много амортизирани и в тях няма подходящи условия за хранене и пълноценен отдих на персонала. Липсва кухненско оборудване, уреди и мебели за хранене, отговарящи на нуждите на персонала. Някои от тях се използват основно за съхранение на лични вещи на служителите. Планира се същите да бъдат обособени като качествени, функционални и комфортни места за хранене, преобличане, почивка и отдих на персонала, чрез промяна на организацията на интериорното пространство и закупуване на необходимото обзавеждане/оборудване. Това ще се осъществи чрез текущ ремонт - почистване и освежаване на стените, ново подово покритие, доставка и монтаж на окачен таван, подновяване на дограма – врати и прозорци (на 4 от стаите), подобряване на ВИК и ел. инсталациите, монтаж на шендерни стени. Оборудването и обзавеждането, което ще бъде закупено и разпределено в отделните стаи, според нуждите на персонала е следното: -Стая ЦПЦ – кухненски шкафове, тостер, микровълнова, фурна, котлони, кафемашина, хладилник, партигрил, 2 маси, 10 стола, закачалка с място за каски -Стая СПЦ - кухненски шкафове, тостер, микровълнова, фурна, котлони, кафемашина, хладилник, партигрил, 5 маси, 30 стола, портманто, климатик -Стая цех СРК – кухненски шкафове, микровълнова, кафемашина, партигрил, хладилник, 1 маса, 6 стола, портманто, климатик, 6 двойни метални гардероба -Стая цех ОСО – 2 маси, 6 стола, 2 пейки, кафемашина, климатик, 36 двойни метални гардероба -Стая ЗХО, цех Ремонтен – кухненски шкафове, микровълнова, кафемашина, хладилник, 2 маси, 10 стола, 3 мивки, 3 смеситела, климатик, 12 двойни метални гардероба 2. Климатизация на столова към Административна сграда Столовата е основно място за хранене и обедна почивка на административния персонал. Липсата на климатизация в това помещение поражда проблеми с неблагоприятен микроклимат през зимата и лятото, което принуждава служителите да обядват на работните си места. По проекта е предвидено закупуване на 1 климатик за помещение 325 м3. 3. Закупуване на мобилен модулен контейнер За операторите от отделение Горивно стопанство към БИО ТЕЦ (17 човека) е предвидено закупуване на мобилен модулен контейнер за хранене, почивка и отдих, оборудван с необходимата техника и прилежащи санитарни помещения. Това отделение се намира извън основната сграда на цеха. Персоналът е отдалечен от останалите места за хранене и почивка – нужни са 7-8 минути в едната посока, за да достигнат до тях, което е неефективно. Ето защо те се хранят и почиват на работните си места или на открито. Чрез контейнера ще се осигурят подходящи, по-добри условия за отдих по време на работните смени на персонала от това звено. Същият ще бъде оборудван с необходимите санитарни помещения, климатик и конвектор. Отделно ще бъде дооборудван с микровълнова, кафе машина, хладилник, комплект кухненски шкафове, 2 маси, 6 стола и 2 пейки, което ще обезпечи създаването на качествени условия за хранене и отдих. 125 707.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.