Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „УНИСОФТ ИС" ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В ролята си на иновативна компания „УНИСОФТ ИС" ЕООД насочва усилията си към постоянно усъвършенстване и създаване на "зелени" модели на организация на труд, които са екологично устойчиви и минимизират негативното въздействие върху околната среда, същевременно и предоставящи благоприятна,здравословна и сигурна работна среда за служителите.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ, който ще извърши преглед на дейността на кандидата – продуктите и услугите, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. Като резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидатът „УНИСОФТ ИС" ЕООД, придружени с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
При реализиране на Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „"УНИСОФТ ИС" ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“ ще бъде спазена логическата последователност на задължителните четири етапа за изпълнение:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“
С изпълнението на проекта, мерките, които са свързани с прилагане на "зелени" модели на организация на труд и изготвяне на "зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места ще бъдат приложени в предприятието. Всички лица, част от целевата група по проекта ще бъдат запознати с промените в организацията на труд спрямо нововъведените мерки, чрез провеждане на обучения, насочени към внедряването на тези „зелени“ модели на организация на труд“ в предприятието. Въведените "зелени" модели на работа ще са насочени към намаляване на използваните ресурси и ограничаване на вредното влияние върху околната среда и стимулиране на екологосъобразното мислене на работниците за работа в екологична среда. |
1 166.62
|
0.00
|
Осигуряване на психологична подкрепа за превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и "ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве" за служителите в „УНИСОФТ ИС" ЕООД: В забързания съвременен свят често срещано състояние е професионалното прегряване, което обикновено се дължи на продължителният стрес свързан с работните задължения и отговорности.Въпреки, че екипът на фирмата е малък, често срещан проблем е напрежението в работната среда, породено от дейността на компанията, свързана с непрекъсната работа на компютър и създаването на иновативни продукти и услуги за обслужване на ВИК сектора. Често пъти тези дейности са съпроводени със спазване на крайните срокове за изпълнение, което оказва силен стрес и напрежение. Опитът за вместване в твърде кратки времеви отрязъци е предпоставка както за психическо пренапрежение, така и за допускането на грешки,които допълнително водят след себе си още притеснение.Този кръг от надпревара с времето и желание за постигане на конкретни резултати води до емоционално изтощение. Служителите на компанията прекарват по-голямата част от работния си ден пред екрана в създаване на софтуерни приложения,което води до физически дискомфорт, който оказва влияние и върху менталното им състояние. Като част от етапите за преодоляване на професионалното прегряване е осигуряването на психологическа подкрепа на работещите за справяне със стресът на работното място, с напрегната комуникацията с колеги породена от екипната работа по създаване на иновативни продукти и услуги, с притискащите срокове, с отрицателното отношение към работния процес, както и с негативни мисли и липса на сън, влияещи отрицателно върху психическото и емоционално здраве на работещите. Всичко това оказва влияние и върху психичното здраве и нагласата и отношението към трудовия процес на служителите. Поради тези причини трябва да се осигури информираност и възможност на всеки един от 7-те представители на целевата група да бъдат запознати и да имат необходимите знания и умения, за да успеят да предотвратят подобни състояния. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще изготви обучителна програма, която да представи информация относно синдрома на професионалното прегаряне, изтощаване и изхабяване „Бърнаут“,запознаване с неговите симптоми, признаци, прояви, белези, ефекти, лечение и възстановяване, както и информация за справяне с последиците от COVID пандемията. Програмата ще предвижда и техники и упражнения насочени към намаляване нивата на стреса и овладяване и справяне с проблема на професионалното прегаряне и ефектите от пандемията. В нея ще бъдат включени упражнения, различни видове тестове,материали и техники за овладяване и справяне с проблема на професионалното прегаряне и ефектите от пандемията.Програмата на обучението цели да намали стреса на работното място и личният живот на заетите лица и да ги предпази от „професионалното прегаряне“.В изпълнението на тази дейност и провеждането на семинарите, относно явлението „Бърнаут“ и последиците от COVID пандемията ще участват 7 служители в една обща група.Изпълнението на дейностите ще подпомогне работещите да се справят със стреса на работното място, свързан със спазване на срокове и работа в екип. Психологическа подкрепа ще се окаже и по отношение на справянето с ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Дейностите в тази насока ще се съобразени с влиянието на болестта върху психиката и емоционална стабилност на работещите лица и осигуряването им на подкрепяща среда за преодоляване на негативните мисли. По преценка на външния изпълнител на дейността може да се изготвят психологически профили на заетите лица, които впоследствие да послужат като основа за организиране на подходящи мерки и решение за оказване на психологическа подкрепа на работещите лица, част от целевата група. |
1 166.62
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд в „УНИСОФТ ИС" ЕООД: Естеството на работа в предприятието кандидат предполага работа на стол, целодневно използване на компютърна техника и видеодисплей и ограничено движение. В компанията се извършва ежегодно оценка на риска за изследване на всички аспекти на работата,за да се установи какво може да причини нараняване,заболяване или вреда,както и преценка дали опасността може да бъде премахната,а ако не–какви предпазни мерки трябва да бъдат предприети за отстраняване,намаляване и контролиране на риска при изпълнението на длъжността.Като резултат от оценката на риска е изготвена Програма, съдържаща подходящи мерки за минимизиране вероятния риск при работа ,вкл.превантивни мерки за ограничаване и намаляване на идентифицираните рискове в предприятието,като риск от физиологични прояви на двигателна слабост и намалена производителност поради използване на овехтяло, амортизирано работно оборудване, неподходящо за извършваната работа; риск от зрителна умора; риск от експозиция за параметри на микроклимата в работната среда и риск от механична опасност при авторски надзор на проекти при посещение на СМР обекти. Към момента на кандидатстване в офиса за отопление се използва климатик, които не е достатъчен за осигуряване на постоянен микроклимат в работното помещение, което може да доведе до опасност за здравето на служителите. В Програмата на дружеството са предписани мерки за подобряване на микроклимата чрез закупуване на още един брой климатик за осигуряване на комфорта в работата на служителите и предпазването им от рискове свързани с недостатъчно осигуряване на топлина през студените сезони или от охлаждане през топлите. Със закупуването на още един климатик за отопление и охлаждане ще се осигурят постоянни климатични условия през различните периоди от годината без да се влияят от микроклимата извън помещенията.Климатикът ще бъде избран,така че да притежават високи нива на енергийна ефективност при отопление и охлаждане,което ще допринесе за намаляване потреблението на ел.ток и ще оптимизира използването на ресурси в предприятието.В връзка с идентифицирания риск от физиологични прояви на двигателна слабост и намалена производителност поради използване на овехтяло, амортизирано работно оборудване, неподходящо за извършваната работа, произтичащ от работата с видеодисплеи в седнало положение през по-голямата част от деня и в следствие от това определената вреда върху здравето на работещите като нервно напрежение; увреждане на зрителния анализатор; мускулно-скелетно натоварване, схващане и/или болки в гърба, врата, ръцете и китките, се планира подмяна на работното оборудване с нови по-качествени и осигуряващи повече стабилност и комфорт ергономични бюра и столове с оглед намаляване на физическото натоварване на тялото на служителите и поддържане на висока работоспособност на работника. Предвидени са ергономични бюра и столове са 7 от заетите лица в „УНИСОФТ ИС" ЕООД, които прекарват продължително време пред екраните в седнало положение, което може да доведе до неразполежения в гърба,врата,раменете. Необходимостта от закупуването им е обоснована от стремежа на компанията да предприеме по-ефективни мерки,насочени към подобряване на здравословните условията на труд на работещите за по-бързо адаптиране към промените в работната среда.Замяната на съществуващите обикновени столове и бюра с нови, ергономични с повече функционалности ще подобри комфорта на служителите и ще ограничи вредното влияние върху тялото им,предизвикано от многото часове прекарани пред компютъра. |
19 198.91
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в „УНИСОФТ ИС" ЕООД: Естеството на работа на „УНИСОФТ ИС" ЕООД предполага, че дейността се извършва в офис среда, в която има единствено работно оборудване и обзавеждане за работните места и е свързана със спазването на крайни срокове, непрекъсната работа на компютър, възприемане на информация и вземане на решения. Неминуемо това води до напрежение и стрес, до риск от уморяемост, главоболие, трудности в съсредоточаването и нужда от качествена почивка по време на работа. Към момента на кандидатстване дружеството не разполага с обособено място за пълноценен отдих и презареждане на служителите. Ръководството на фирмата-кандидат има амбиции за създаване на подходящи условия за полагаемия се и необходим отдих на своите служители.Определени са потребностите на заетите лица от подходящи условия за краткотраен отдих, хранене и почивка чрез осигуряването на кът за хранене, отдих и почивка. За неговото обособяване в помещението, което е 80 кв.м, и отделяне от офис оборудването ще бъдат извършени строително-монтажни дейности по поставяне на шумопоглъщащи покрития на тавана (3 бр.) и на стените (24 бр.), шпакловка и боядисване на 45 кв.м. и поставяне на 20 кв.м. мокет. Предвидено е помещението за хранене, отдих и почивка да бъде обзаведено с всичко необходимо за осигуряване на качествена почивка и уют на работещите лица. Ще бъде обособена кухненска част с готова кухня, оборудвана с хладилник, кафе машина, микровълнова, мивка и смесител, кана за вода, ел. кана за вода, сервиз за хранене, комплект прибори, три комплекта чаши за кафе и три комплекта чаши за чай. Ще бъдат закупени седем броя трапезни столове и маса за хранене и социални контакти на заетите лица. Предвижда се осигуряването на телевизор, диван и два броя фотьойли, които ще спомогнат за развлечение, отмора и снижаване на напрежението и стреса от работния процес. Предвижда се помещението за отдих,хранене и почивка да се използва от всички 7 работещи, целева група на проекта. С цел подобряване качеството на въздуха е предвидено осигуряването на пречиствател за въздуха с характеристики, които ще повлияят на качеството на въздуха в помещението за отдих, хранене и почивка ,за да се предотврати замърсяването на въздуха, което да гарантира безопасна и здравословна среда за служителите.За помещението за отдих,хранене и почивка ще се осигури и библиотека за съхранение на книги и списания, които да откъснат служителите от работния процес. Предвидено за закупуване оборудване ще бъде ново.
Дейности, предвидени за изпълнение са в тясна връзка с идентифицираните нужди и проблеми на целевата група, като ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички служители, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Към момента на кандидатстване „УНИСОФТ ИС" ЕООД има действащ договор за наем на помещението, в което се предвижда да се извършат СМР дейности. След приключване на проекта предназначението на помещението ще бъде запазено за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване. Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и заетите лица, целева група по проекта. Чрез изпълнението на дейността ще бъде надградена фирмената политика по отношение на устойчивото намаляване на професионалните болести, ще бъде повишена превенцията на професионалните рискове като ще се запази устойчивата работоспособност на работещите чрез осигуряване на места за профилактика на умората и стреса при работа.
Осигурявайки тези социални придобивки за своите служители, предприятието ще им предостави по-добра и здравословна работна база. Дейността ще допринесе за повишаване здравословните и безопасни условия на труд, като това ще се отрази благоприятно на трудоспособността и ефективността по време на работния процес на служителите. |
37 842.46
|
0.00
|