Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /34 човека/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във "Енеркемикал" ООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намалят разходите, генерираните отпадъци, респ. прякото и непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
През последните години, "Енеркемикал" ООД изпълни редица инвестиционни проекти за повишаване на производствения си капацитет, в т.ч. закупи и въведе в експлоатация съвременни металообработващи машини: Вертикална триосна фрезова машина, Тръбоогъваща машина с форма и контраформа с диапазон на огъване на тръби, както и подмени над 800 м2 стара метална дограма с нова алуминиева. Дружеството ежегодно подменя остарели активи с нови високотехнологични, които позволяват както увеличаване на производствения капацитет, така и внедряване на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели.
Но това не е достатъчно. Налице са проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак от планираното, по-чести повреди и престои на машините). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна „зелена“ фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите във всички звена;
- въвеждане на правилници и стандарти в цялата фирма.
Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
5 666.44
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "Енеркемикал" ООД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
Дейността на всички работещи 34 работници е свързана с изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, прегаряне и др. негативни ефекти за менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират чрез експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира с индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.
Предвиждат се следните етапи:
- Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности)
- Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител.
- Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – стратегии за справяне с професионалния стрес и негативните емоции свързани с работата.
- Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
5 666.44
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло": Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по- ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността ЛПС и СРО ще бъдат нови, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа и ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори. Работещите в „Енеркемикал” ООД са осигурени с ЛПС и със специално работно облекло, съобразено с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Повечето от ЛПС и СРО, към настоящия момент са с изтекъл срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита.
Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията на настоящата проектна дейност, „Енеркемикал” ООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови лични предпазни средства и специални работни облекла цели намаляване на трудовите злополуки и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи, при които се използват лични предпазни средства, разработен въз основа на оценка на риска на работните места и имат надграждащ характер от досега съществуващите. Осигуряването на защитни ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите, произтичащи от естеството на работа. Всички ЛПС/СРО, предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС и СРО. Предвидените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място.
Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са утвърдени от ръководството по списък, съгласувани са със СТМ и обсъдени с КУТ.
В списъка на ЛПС и СРО са включени:
1. Обувки, студо и влагозащитни с противоплъзгащи подметки - устойчиви на проникване на вода; устойчиви на пробождане; противохлъзгащи за различни терени; устойчиви на топлина, бомбе от фибростъкло; допълнителна защита на петата - 28 бр. (главен инженер, техник ел. системи - 2 раб., борвергист – 5 раб., склададжия, шлосер - 5 раб., шлайфист, стругар - 4 раб., заварчик, технолог, бояджия сгради - 2 раб., кранист, общ работник, портиер, настройчик металообработваща машина с ЦПУ, чистач- хигиенист;
ПРОДЪЛЖАВА! |
23 047.27
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.": Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
Осигуряване на стабилни и ергономични работни столове:
Служителите от администрацията в дружеството ползват стари столове, които не отговарят на съвременните изисквания за ергономия. При продължителна работа в седяща поза настъпват изменения в гръбначния стълб, отслабва коремната мускулатура, затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на служителите. Работните столове, които в момента се използват са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми, водят до преумора и при по- дълго използване-до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно използваните до сега столове (в значителна степен амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на нежелани последици. За изпълнение на тази дейност е заложено закупуването на 8 броя ергономични работни стола, отговарящи на изискванията на Наредба №7/2005 и Нормите за физическото натоварване, и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МЗ. Те осигуряват следните възможности:
- Регулиране на височината на седалката, съобразно ръста на работещия и височината на бюрото;
- Възможност при завъртане от място на седалката за по-голямо удобство при работа, т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста на работещия, липсва накланяне и пресягане;
- Възможност за регулиране наклона на облегалката според естеството на работната специфика на тялото;
- Контактуване с антистатичен под чрез колелца от антистатична гума.
Столовете са предназначени за Управител, главен инженер, счетоводител, организатор, технически сътрудник - 2 бр., технически организатор и портиер.
Общо 8 бр. ергономични работни столове за 8 служители от административния персонал и назначеното лице за портиер на "Енеркемикал" ООД.
След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени конкретни препоръки за осигуряване на стабилни работни столове за административния персонал, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон, с опора за краката. |
8 293.36
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. То подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд-правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл. 1 КТ/. Работещи в производството на предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в производствените помещения.
"Енеркемикал" ООД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията.
С осъществяването на тази дейност значително ще се подобрят условията на труд на работниците и на административния персонал, както следва:
За работниците:
Към момента работниците работят и почиват в огромни халета, които трудно се отопляват, респективно охлаждат, често вратите са отворени за подемно транспортната техника, необходима за товаро-разтоварна дейност. За да се осигурят по-добри социални условия и да се подобри трудовата среда в социален аспект,„Енеркемикал“ ООД ще се възползва от предоставената възможност като закупи 2 бр. обзаведени и оборудвани контейнера с микровълнова фурна, хладилник, телевизор, кухненски ъгъл, кухненски шкаф, кухненски скрин, скрин, кафеавтомат, диспенсър за вода, климатик, трапезна маса и трапезни столове, закачалки.
За създаване на благоприятни условия и микроклимат в контейнерите се предвижда доставка и инсталация на климатици, които няма да се инкорпорират с други системи в предприятието и представляват активи. Мощността на климатиците е съобразена с площта за отопление/охлаждане.
Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размерите на контейнерите, клас на енергоемкост и с нуждите на работниците.
ПРОДЪЛЖАВА! |
68 150.84
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (Част 2): За администрацията:
За администрацията е предвидено обособяване на стая за отдих и ремонт на прилежащи към нея дамска и мъжка тоалетна. Сегашния вид на помещенията - стая и прилежащи тоалетни е занемарен и не позволява ползването им от работниците за каквото и да е. Настилките са с нарушена цялост, а стените са наранени и с олющена боя, което изисква подмяна на настилки, шпакловане и боядисване на стени.
Помещението за почивка е с размери 17,84 кв.м., на мъжката тоалетна - 13,22 кв.м, а на дамската- 3 кв.м. В помещението за отдих и хранене е предвидено същото обзавеждане, като в контейнерите, а именно: с микровълнова фурна, хладилник, телевизор, кухненски ъгъл, кухненски шкаф, кухненски скрин, скрин, кафеавтомат, диспенсър за вода, климатик, трапезна маса и трапезни столове, закачалка.
За създаване на благоприятни условия и микроклимат в стаята за хранене и отдих също се предвижда доставка и инсталация на климатик, който няма да се инкорпорира с други системи в предприятието и представлява актив. Мощността на климатика е съобразена с площта за отопление/охлаждане.
Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размерите на помещението за хранене и отдих и нуждите на служителите от администрацията.
Предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане е типично за такъв тип помещения. Оборудването и обзавеждането представлява активи, които са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година и не губят своята идентичност при инкорпориране в по-сложна композиция.
Следвайки логиката, подобряването условията на труд и условията на почивка, толкова повече се удължава трудовия/професионалния живот на служителите и се намалява стреса на работното място. Освен това, когато се показва уважение и загриженост към индивида/ човека, той се мотивира и отвръща с респект и уважение и се стимулира да дава максимума от себе си в работата. Поради гореизброените причини, залагайки тази дейност в проектното предложение, ръководството на дружеството вярва, че резултатите, които ще се постигнат след нейното изпълнение ще са от полза за всички- работодателя, служителя, а от там и за цялото общество.
Това ще спомогне за намаляване на текучеството на персонала, мотивиране на служителите и дългосрочно задържане на служителите във фирмата, което е основна мениджърска цел, тъй като само така се създават обучени и подготвени специалисти с висока ефективност.
|
13 993.90
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" (Част 2)
: 2. Ниски обувки с гумено ходило, устойчиви на топлина, лицевата част е от безшевен текстил с бомбе от фибростъкло, кевларена вложка входилото - 28 бр. (главен инженер, техник ел. системи- 2 раб., борвергист – 5 раб., склададжия, шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб., заварчик, технолог, бояджия сгради- 2 раб., кранист, общ работник, портиер, настройчик металообработваща машина с ЦПУ, чистач-хигиенист);
Новите обувки ще бъдат по- леки, комфортни и удобни за носене и с по- дълъг срок на експлоатация. Подметката от естествен каучук ще осигури стабилност при мокри и хлъзгави терени- спецификация, която липсва при обувките, които се използват в момента.
3. Студозащитна шуба с дишаща система, ветрозащитна със светлоотразителни елементи, подвижна качулка, водоустойчиви ципове и топлинноподлепени шевове, изработена от трипластов Ripstop, 100% полиестер, 160 гр./кв.м. -28 бр.( главен инженер, техник ел. системи- 2 раб., борвергист – 5 раб., склададжия, шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб., заварчик, технолог, бояджия сгради- 2 раб., кранист, общ работник, портиер, настройчик металообработваща машина с ЦПУ, чистач-хигиенист);
Заявената по проекта студозащитна шуба, ще осигури по- добра защита от студ и повече комфорт при носене в ползваната в момента, която не е„дишаща“.
4. Студозащитен полугащеризон с ластично закрепване на презрамките откъм гърба, което предпазва от лесното им късане при клякане, широка предна платка с нагръдни джобове и регулиращи презрамки, подсилени части в областта на коленете, подсилени шевове, специален джоб за инструменти.-28 бр. (главен инженер, техник ел. системи- 2 раб., борвергист – 5 раб., склададжия, шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб., заварчик, технолог, бояджия сгради- 2 раб., кранист, общ работник, портиер, настройчик металообработваща машина с ЦПУ, чистач-хигиенист);
Използвания до сега модел е изработен също от памук и полиестер и осигурява защита от студ, но не е водозащитен. Това се превръща в проблем при обилни валежи. С предвидения за закупуване полугащеризон този проблем ще бъде решен.
5. Противоударна шапка, тип „Каска“ (главен инженер, техник ел. системи- 2 раб., борвергист – 5 раб., склададжия, шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб., технолог, кранист, общ работник, настройчик металообработваща машина с ЦПУ, );
6. Защитни очила- двупластови с вентилационна рамка, панорамно зрително поле, регулираща рамка; Новите очила са с панорамно зрително поле, двупластови, с вентилационна и регулираща рамка.- (техник ел. системи- 2 раб., борвергист – 5 раб., шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб., кранист, общ работник, настройчик металообработваща машина с ЦПУ,);
7. Противосрезни ръкавици изработени от естествен латекс и пара- арамид, с добро сцепление и гъвкавост, висока устойчивост на срязване в комбинация с механична бариера, с DEAP покритие, което предпазва дланта на потребителя, кокалчетата на пръстите и задната част на ръката- 25 бр. (главен инженер, техник ел. системи- 2 раб., борвергист – 5 раб., шлосер- 5 раб., склададжия, шлайфист, стругар- 4 раб., заварчик, технолог, кранист, общ работник, настройчик металообработваща машина с ЦПУ, чистач-хигиенист);
Използвания до сега модел е изцяло изработен от текстил с ниско ниво на защита от срязване. Новите модели ръкавици осигуряват много по-голяма защита от нараняване, порязване и пробождане и много по- добър захват.
8. Антифони – 19 бр. Спецификация: технология с двоен корпус. Използваните до сега антифони са без тази технология не предпазват от вредния шум като цяло. (борвергист – 5 раб., шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб., технолог, кранист, общ работник, настройчик металообработваща машина с ЦПУ)
ПРОДЪЛЖАВА! |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" (Част 3): 9. Заваръчен шлем – 1 Спецификация: ергономичен, регулируем фотосоларен шлем с пет контактни точки. В момента заварчиците използват само предпазни стъкла за заваряване, които се прикрепят към защитната каска. Когато трябва да видят резултата от заваряването те отместват и после поставят маската, за да продължат работата си. Това не е необходимо при заваръчния шлем, който ще улесни и оптимизира работата при заваряване и ще осигури по- голяма защита на очи, лице и глава.
10. Престилка за заварчик- 1 бр. Спецификация: изработена от цепена телешка кожа с кевларени шевове. Използваните до сега престилки са без тези специални шевове и с кратък срок на експлоатация.
11. Яке за заварчик- 1 бр. изработено от естествена телешка кожа. До сега са използвани само заваръчни престилки, без кевларени шевове. Заваръчното яке ще предпази цялата горна част при заваряване.
12. Панталон за заварчик- 1 бр. изработен от естествена телешка кожа. До сега са използвани само заваръчни престилки, без кевларени шевове. Заваръчното яке ще предпази цялата горна част при заваряване.
13. Защитни обувки за заварчик- 1 бр. Спецификация: подметка от нитил, междинна подметка от мек полиуретан, антиперфорационна стоманена пластина в подметката. Използваните до сега обувки за заварчик са без междинна подметка, което допълнително утежнява работата на заварчика;
14. Гамаши за заварчици- 1 бр. Спецификация: изработени от телешка кажа с велкро закопчаване. Използваните до сега гамаши са с обикновено закопчаване, което ги прави несигурни с с възможност за разкопчаване по време на заваряване.
15- Ръкавели за заваряване- 1 бр. Спецификация: Изработени от естествена кожа, покриващи раменете. Използваните до сега ръкавели не покриват раменете, което е предпоставка за трудова злополука.
16. Ръкавици за заваряване- 1 бр. Спецификация: Изработени от телешка кожа с пет пръста. Ръкавиците ще позволяват по- висока функционалност и удобство при работа, тъй като ще заменят досегашните ръкавици с един пръст.
17. Защитна каска от токов удар- 2 бр. Предназначена за техник ел. системи- 2 бр.. Предназначена за предпазване от токов удар до 400А. До сега е използвата такава до 200А.
18. Диелектрични боти- 2 бр. Предназначени за техник ел. системи- 2 раб. Спецификация: Изработени изцяло от каучук, използват се за работа при електрически съоръжения под напрежение с обхват до 20 kW.
19. Диелектрични ръкавици- 2 бр. Спецификация: Предназначени за техник ел. системи- 2 раб. и се използват за работа при ел. обекти с напрежение над 20 kW
20. Щит с прозрачен визьор-15 бр. (борвергист- 5 раб., шлосер- 5 раб., шлайфист, стругар- 4 раб.). За защита по време на шлайфане на метала, голямо зрително поле. Към момента се използват само защитни очила, които не предпазват цялостно лището на работника.
21. Бояджийски гащеризон- 2 бр. Спецификация: Изработен от лек дишащ полиестер с антистатично покритие, за многократна употреба. Съм момента се използват бояджийски гащеризони за еднократна употреба, които се късат лесно и не предпазват бояджията. Друго предимство е „дишащия“ полиестер, който презпазва работника от прегряване.
22. Целолицева маска-2 бр. Предназначена за предпазване на лицето от контакт и бои и химикали. Към момента се използват само защитни очила, които не предпазват цялото лице на бояджията - 2 раб..
23. Предпазни ръкавици- 2 бр. за бояджии - 2 раб. Гофрирани, с високо ниво на защита от химикали и др., дълги с подплата. Към момента се използват ръкавици потопени в латекс, които не предпазват добре горните крайници, лесно се късат и нямат добър захват.
Избраните ЛПС и СРО са съобразени с Оценката на риска, Утвърдения списък на работните места и Наредба №3 от 2001 г. Те ще отговарят нанормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за ЛПС нормативни актове. Същите надграждат минималните изисквания, регламентирани в Наредбата, с което ще се постигне по- добро ниво на предпазване на работещите.
КРАЙ на ДЕЙНОСТ 3! |
0.00
|
0.00
|