Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към подобряване условията на труд на работниците и служителите във фирма АКОМ ИНДЪСТРИ ЕООД, находяща се в гр. Казанлък.
За постигане на посоченото са предвидени за изпълнение следните дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.

Предвидените дейности се очаква да допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Изпълнението на дейността ще се състои във въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. АКОМ ИНДЪСТРИ ЕООД е една от отговорните компании към опазването на околната среда и към пестенето на ресурси в своята цялостна дейност. Създаването на екологична офис култура е от полза за околната среда, намалява разходите, дава на служителите по-голямо чувство за цел и подобрява репутацията на компанията. Фирмата работи усърдно за балансиране на икономическия растеж и необходимостта от опазване на околната среда и си е поставила предизвикателни цели за намаляване на емисиите на парникови газове, за увеличаване на енергийната ефективност и за насърчаване на възобновяемата енергия, както и за намаляване на отпадъците. Фирмата цели дългосрочно разкриване на нови зелени работни места, но това е свързано с редица предизвикателства като едно от най-важните е, че с постоянните нововъведения в опазване на околната среда работниците ще са неподготвени за този преход. Това би довело до допълнителни рискове за здравето на работниците. Именно поради тази причина фирмата иска да въведе план, инструктажи и обучения на служителите във фирмата за въвеждането на новите зелени модели на работа, което е една от основните цели по проекта. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде конкретизирано на етап изпълнение след избран изпълнител и съгласувана концепция за работа, но в общи линии ще бъде свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Продължителността на изпълнение на дейността е заложена за целия срок на изпълнение на проекта, тъй като ще се стартира с избор на изпълнител, подготовка на план-концепция от страна на доставчика за изпълнение на дейността, съгласуване на плана, изпълнение на четирите етапа, описани по-горе като очакваме въвеждането на новите "зелени" модели на организация на работните процеси да бъде най-дългия процес, включващ провеждане на периодични обучения/инструктажи на работниците. Като индикативна стойност за изпълнение на услугата се предвижда стойност от 2800.00 лв. Разходът е описан в т. 6 Бюджет, I. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 1.1. Разходи за осъществяване на Дейност 1 като ще бъдат включени всички служители на фирмата. 4 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: В рамките на тази дейност се предвижда извършване на модернизация и реконструкция свързани с идентифицирани рискови фактори на база на извършена оценка на риска в работните помещения на дружеството. Идентифицираните рискове могат да се групират в следните подгрупи: 1. Неблагоприятен микроклимат в помещението-лаборатория и Експозиция на въглероден диоксид и тежки метали: Към момента фирмата разполага с помещение за лабораторни измервания, изпитвания и тествания, което е отделено от производствения цех. В него няма никакво средство за поддържане на благоприятен микроклимат. В резултат на това е установено, че температурата, влажността и теченията може да бъдат опасни за здравето на работниците. Отделно при работа с химикали при непостоянни температури /например при загряване на елементите/ се отделят неблагоприятни изпарения и биват вдишвани от страна на работниците в лабораторията. Като необходима мярка с цел ограничаване на този риск се предвижда да се оптимизира микроклимата в помещението на лабораторията. За тази цел фирмата ще закупи климатик, които да подобри работната среда, безопасността и комфорта на служителите и работниците. 2. Принудително продължително седяща работна поза: След направена оценка на риска в дружеството се установи, че Ръководител производствено поделение е изложен на риск от принудителна седяща поза и липса на ергономия. Столът, на който седи работника, е стар и не е сменяван от десет години, липсва всякакъв тип ергономия и удобство при продължително седене. Поради тази причина и в съответствие с предписанията на службата по трудова медицина фирмата планира да закупи нов ергономичен офис стол, който съответства на всички норми и наредби, свързани с ергономия при работа. Изпълнението на дейността ще доведе до следния ефект: редуциране на неблагоприятните здравословни проблеми на служителя, свързани с повишено кръвно налягане, болки в мускулите, недобра подвижност на главата, лесна уморяемост, главоболие, загуба на концентрация и нежелано неврологично дразнене, рефлектиращо в патологично увеличаване на тонуса на мускулатурата в следствие на статичната работа и многочасово ползване на компютър/или машина в седнала поза. Изборът на ергономичен работен стол ще бъде съобразен с изискванията на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05 и Приложение към чл.4, ал.1 на Наредба №7/ 2005 г. 3. Експозиция на въглероден диоксид и тежки метали: Към момента в производствения цех няма никакви филтри на производствените машини, което води до маслени изпарения, отделяни при работата на машините и съответно вдишването им от машинния оператор и от всички работещи в помещението. Посоченото се отразява негативно върху здравословното състояние на лицата от цялата целева група, тъй като изпаренията се отделят в цялото производствено помещение. Поради тази причина фирмата взе решение да закупи по проект локални филтри за маслени изпарения, които да бъдат поставени на всяка една от машините, отделящи изпарения. Машините, с които разполага дружеството, са следните: - Стругове: Harris TCK6350 - 2 бр.; Knuth - Harris TCK500 - 1 бр.; HTC 2050n - 1 бр.; Hitachi Seiki HT 20SII - 1 бр.; Hwacheon Hi Eco 21HS - 1 бр. - Двуглави стругове: Nakamura Tome TW20 - 3 бр. - Вертикални центри: Brother TC229 - 1 бр. - Вертикални центри (двупалетни): Hwacheon Vesta 610D - 1 бр.; Haas MDC500 - 1 бр. Времевият обхват на настоящата дейност е реалистичен като са предвидени периодите за провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори за изпълнението, реализирането на дейността. Дейността ще стартира още от първия месец на изпълнение на проекта, тъй като е от първостепенно значение. Предвиждаме цялото изпълнение да отнеме около 6 месеца. 139 749.38 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността е свързана с осигуряване на място за отдих и почивка на персонала чрез закупуване на контейнер. Той ще бъде оборудван с кафе машина, хладилник и климатик. Към момента в сградата на фирмата няма такова помещение, а и няма място, където да може да се обособи. Поради тази причина се взе решение да бъде закупен контейнер, който да бъде пригоден за почивка и отдих на всички работници от фирмата. Извършваната работа от служителите на фирмата се класифицира като труд с много рискове за здравето на работниците, които са изложени на експозиция/риск/ в широк диапазон от физични фактори, химични вещества и биологични агенти, нараняване, тежка физическа работа, продължителна правостояща поза и други. Всичко това води до болки в гърба и кръста, проблеми със стойката, бодежи и изтръпване и могат да доведат до трудности при движенията или до трайна инвалидност, ако не се вземат мерки. Необходимостта от помещение за хранене и краткотраен отдих е необходимо за да може работниците максимално бързо и комфортно да почиват през определените, съгласно действащия правилник за работно време, почивки за хранене, спорт и отдих. Предвидения за закупуване контейнер е със следните характеристики: Външни габаритни размери–600х720 см. ❖ Височина на конструкцията- 300см равен таван. ❖ Цвят на канта – антрацит ❖ Стени: цветен термопанел ПУ- 80мм RAL 7016/9002-вътре ❖ Външна облицовка: Еталбонд и фасаден декинг „тип летви“ ❖ Таван: - поцинкована LT ламарина - паропропоскливо фолио - топлоизолация: каменна вата- 80мм - вътрешна облицовка: ПВЦ ламперия – стандартна, бяла ❖ Под: - метална скара - бетопан - фибран - ламинат ❖ Врата външна – алуминиева термо, цветна- 1бр. 200/230 см. двойна, 100% ост. с праг ❖ Врата вътрешна – алуминиева, бяла –1бр. 70/200см плътна с праг ❖ Прозорци – алуминиеви термо, цветни – 2бр.100/230см фикс, 1бр.90/230см фикс, 2бр. 90/230 фикс+дв.отв., 1бр.50/50см г.отв. ❖ ВиК –1бр. изводи за бойлер Ел. инсталация – 3бр.ел.кутия, 3бр.ел.табло, 6бр.осв.тяло, 6бр.контакти, ключ за осветление ❖ Друго: - стъклопакет – сиво стопсол - комарници Времевият обхват на настоящата дейност е реалистичен като са предвидени периодите за провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори за изпълнението, реализирането на дейността. Дейността ще стартира от втория месец на изпълнение на проекта, тъй като е от първостепенно значение. Предвиждаме цялото изпълнение да отнеме около 6 месеца. 68 825.51 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.