Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Финеко ЕООД е компания, водена от целта си да бъде съвременна и надеждна охранителна фирма, която се стреми да предложи професионални охранителни услуги на своите клиенти.

Дружеството вярва, че икономическия растеж в последните, а и в следващите години показа нужда от въвеждане на ефективни кръгови модели за намаляване на ресурсния и екологичния отпечатък от дейността му. В тази връзка се полагат грижи за персонала, чрез непрекъснати мерки за подобряване на условията на труд, безопасността при работа и осигуряване на оптимална работна среда. Дружеството прави анализ на годишна база за условията на труд, което е в пряка зависимост с бизнес инвестициите и има за цел да надгради съществуващите до момента работни условия, на база на утвърдена програма за минимизиране на риска.
Настоящият проект се явява интегрална част от цялостния план за осигуряване на здравословна и безопасна работна среда в "Финеко" ЕООД, чрез целеви инвестиции в:
- разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд;
- предоставяне на специализирана психологическа подкрепа за превенция на "бърнаут" на работното място;
- закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за превенция срещу трудови злополуки и за подобряване на професионалния и здравния статус на работниците;
- осигуряване на средства за колективна защита за подобряване характеристиките на работната среда - закупуване на 5 бр. ергономични столове;
- осигуряване на социални придобивки за работещите, както следва: СМР за обособяване на стая за почивка и хранене, както и закупуване на оборудване и обзавеждане за помещението за хранене и почивка.
Изпълнението на проекта ще намали рисковете за здравето на работното място на работниците от целевата група и ще допринесе за постигане на устойчиви условия на труд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /23 човека/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във "Финеко" ЕООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци, респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока. През последните години, "Финеко" ЕООД изпълни редица проекти, в т.ч. за изграждане на басейн, но за да повиши капацитета си и конкурентоспособността, Дружеството следва да продължи внедряването на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели. Налице са проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите. Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с: - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите във всички звена; - въвеждане на правилници и стандарти в цялата фирма. Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на осветлението и другите консуматори), правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. 3 833.18 0.00
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "Финеко" ЕООД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност. В днешния забързан корпоративен свят, буквално не съществува организация, в която няма стрес или пък служителите й да не преживяват на моменти напрегнати и натоварващи ситуации. Определено се забелязва нарастване на тревожността, както и случаи на клиширания вече burnout синдром. Това се дължи не само на факторите на работната среда, като все по-стриктни и кратки крайни срокове, трудни за постигане цели, но също и на липсата на време за да се изпълнят личните и служебните ангажименти, или пък чисто персонални натрупани и нерешени във времето проблеми, кризи и деструктивни взаимоотношения. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. Водено от този факт, ръководството на „Финеко“ ЕООД решава да се възползва от възможността да кандидатства по процедура „Адаптирана работна среда“ и да осигури психологическа подкрепа на служителите си, която ще предвижда следните етапи: - Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности) - Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител. - Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – стратегии за справяне с професионалния стрес и негативните емоции свързани с работата. - Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. 3 833.18 0.00
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" : Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели, респективно на целите на процедурата, тъй като чрез закупуване на нови и по-ефективни ЛПС и СРО за служителите, ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко ще подобри качеството на работните места, и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността ЛПС и СРО ще бъдат нови, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа и ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори. Работещите в „Финеко” са осигурени с ЛПС и със специално работно облекло, съобразено с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Повечето от ЛПС и СРО, към настоящия момент са с изтекъл срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред охранителния бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови лични предпазни средства и специални работни облекла цели намаляване на трудовите злополуки и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. В списъка на ЛПС и СРО са включени: ЛПС и СРО за управителя на фирмата -1 човек, организатор охрана - 2 работници и 20 охранители. В списъкана ЛПС и СРО са включени: 1. Обувки, студо и влагозащитни с противоплъзгащи подметки- устойчиви на проникване на вода; устойчиви на пробождане; противохлъзгащи сена различни терени; устойчиви на топлина, бомбе от фибростъкло; допълнителна защита на петата; 2. Ниски обувки с гумено ходило, устойчиви на топлина, лицевата част е от безшевен текстил с бомбе от фибростъкло, кевларена вложка входилото; Новите обувки ще бъдат по- леки, комфортни и удобни за носене и с по- дълъг срок на ескплоатация. Подметката от естествен каучук ще осигури стабилност при мокри и хлъзгави терени- спецификация, която липсва при обувките, които се използват в момента. 3. Студозащитна шуба с дишаща система, ветрозащитна със светлоотразителни елементи, подвижна качулка, водоустойчиви ципове и топлинноподлепени шевове. Заявената по проекта студозащитна шуба, ще осигури по-добра защита от студ и повече комфорт при носене спрямо ползваната в момента, която не е„дишаща“. 4. Студоустойчив панталон, с ластик в колана за свобода на движението, топло и водозащитен.Използваните досега панталони осигуряват защита от студ, но не са водозащитени. Това се превръща в проблем при обилен снеговалеж. 5. Студозащитен пуловер, отговаря на изискванията за облекла предназначени да защитават от студ. 6. Шапка, предназначена за предпазване на главата, изработена от акрил. Избраните ЛПС и СРО надграждат минималните изисквания, регламентирани в Наредбата, с което ще се постигне по- добро ниво на предпазване на работещите Заложените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на броя на заетите към момента на кандидатстване лица и са съобразени със срока на износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. В бройката са включени ЛПС за управителя и за организаторите охрана, защото те доста често работят „на терен“- заместват охранителите, при спешни ситуации, при обход на обектите. 17 614.55 0.00
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.": Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им: 1. Осигуряване на стабилни и ергономични работни столове: Служителите в дружеството ползват стари столове, които не отговарят на съвременните изисквания за ергономия. При продължителна работа в седяща поза настъпват изменения в гръбначния стълб, отслабва коремната мускулатура, затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на служителите. Работните столове, които в момента се използват са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми, водят до преумора и при по- дълго използване-до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно използваните до сега столове (в значителна степен амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на нежелани последици. За изпълнение на тази дейност е заложено закупуването на 5 броя ергономични работни стола, отговарящи на изискванията на Наредба №7/2005 и Нормите за физическото натоварване, и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ. Те осигуряват следните възможности: - Регулиране на височината на седалката, съобразно ръста на работещия и височината на бюрото; - Възможност при завъртане от място на седалката за по-голямо удобство при работа, т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста на работещия, липсва накланяне и пресягане; - Възможност за регулиране наклона на облегалката според естеството на работната специфика на тялото; - Контактуване с антистатичен под чрез колелца от антистатична гума. Столовете са предназначени за управителя, организатор охрана- 2 работници и охранители - 2 работници, които са на смяна във видеоцентъра. Избраните колективни предпазни средства са описани в Картата за идентифициране на опасностите и оценка на риска за управителя и„организатор охрана“: 1. Работно оборудване - работен стол - статично и мускулно напрежение, заболяване на мускулно- скелетната система; 2. Физиологични, психологични и социални фактори- умора, статично напрежение на опорно-двигателния апарат; увреждане на мускулно-скелетната система (предимно гръбната мускулатура) вследствие на натоварване на едни и същи мускулни групи. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени конкретни препоръки за осигуряване на стабилни работни столове за административния персонал, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон, с опора за краката. 5 183.35 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. То подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд-правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл. 1 КТ/. Работещите в предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в помещенията. "Финеко" ЕООД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията. От разполагаемите 2 бр. помещения, екипът на "Финеко" ЕООД използва само едното, в което е позициониран видео центъра. Другото /с квадратура 31,32 кв.м/ е в лошо състояние- счупен ламинат, мръсни и олющени стени, в момента не се използва, но в него може да се обособи стая за хранене, отдих и почивка. За да се осигурят по- добри социални условия и да се подобри трудовата среда в социален аспект,„Финеко“ ЕООД извърши ремонт на стаята и ще я оборудва и обзаведе подходящо и съобразено със спецификата на дейността на фирмата. Охранителите работят при всякакви условия - дъжд, студ, жега, сняг, мъгла, но те не могат да спрат изпълнението на дълга си. С осъществяването на тази дейност ще се осигури помещение за хранене и почивка, което ще бъде оборудвано с микровълнова фурна, хладилник, телевизор, разтегателен диван, кухненски шкаф, скрин, метални шкафчета, кафе автомат, диспенсър за вода, климатик, маса и столове. СМР на помещението включва: грундиране и боядисване на стените и тавана; настилка от ламинат и подмяна на неработещи осветителни тела с нови, подмяна на счупени ключове и контакти с нови. Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размерите на помещението, клас на енергоемкост и с нуждите на служителите. Следвайки логиката, подобряването условията на труд и условията на почивка, толкова повече се удължава трудовия/професионалния живот наслужителите и се намалява стреса на работното място. 18 515.64 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.