Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: За да се трансформира едно предприятие в екологосъобразно, то трябва непрекъснато да инвестира в обучението на своите мениджъри и служители, за да изгради култура, която цени иновациите в „зелените“ практики, както и да прилага последователна и ефективна политика за насърчаването на зелени практики. Работното място не само е мястото, където хората работят, за да произвеждат стоки и услуги. То е и мястото където бизнес възможностите в зелената икономика се оформят и където работниците и работодателите, в съответните си компетенции, могат да променят производствените си навици и производствени процеси по начини, които подобряват ефективността на ресурсите, намаляват натиска върху околната среда и правят бизнеса по-„зелен“. В този контекст, в Дейност 1 са включени следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси, вкл. предоставяне на информационни и обучителни материали за обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Въз основа на анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност ще бъдат разработени „зелени“ модели за организация на труда и „зелени“ карти за 78 служители в дружеството, съобразени с конкретните работни места. Всички служители и работещи в предприятието ще бъдат инструктирани как да прилагат тези модели и практики. Ръководството на предприятието ще получи разработен план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Целевата група по дейността включва всички 78 служители в дружеството. |
15 600.00
|
0.00
|
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“: Дейността има за цел осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите и е свързана пряко с постигане на втората специфична цел и има принос за постигане на общата цел на проекта. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО, са в съответствие с утвърдения Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, изготвен въз основа на извършената оценка на риска. Документът е приложен към проектното предложение. Планираните ЛПС и СРО съответстват на точния брой на заетите по длъжности, които ползват средствата за защита към датата на подаване на проекта – 73 заети лица и са планирани съгласно срока за износване в Списъка за период 12 месеца в рамките на периода на изпълнение на проекта. Ще бъдат закупени такива ЛПС и СРО, осигуряващи по-високи нива на защита спрямо ползваните до момента.
Дружеството изпитва необходимост от подкрепа за усъвършенстване на условията на труд и намаляване на риска чрез използване на нови, модерни ЛПС и СРО с по-добри качествени показатели и изработка от наличните такива. На пазара навлизат все по-модерни и високотехнологични средства и материали както за изработката на работни облекла, така и за ЛПС. Най-новите технологии осигуряват и най-висока степен на защита, която комбинира защита от различни фактори, многократно надвишаваща нормативно изискуемия минимум. Подмяната на старото работно облекло и ЛПС снови и по-модерни такива е свързано с конкретната нужда да има светлоотразителни елементи и по-висока степен на защита при нощна работа на строителни площадки и строителни обекти - да осигуряват по-висока защита от пробиване при настъпване на остри предмети, падане от височина, падащи предмети, електричество, хвърчащи частици, предмети и прах, тъй като видимостта през нощта, дори при изкуствено осветление, е не достатъчно добра и води до значително по-голям риск от трудови злополуки и травматизъм. В тази връзка се предвижда закупуване на Работен костюм – летен и зимен (полугащеризон и яке) по 59 бр.– за работниците на длъжност Арматурист – 11 бр., Кофражист – 17 бр., Фаянсаджия – 2 бр., Водопроводчик – 1 бр., Общ работник строителство – 21 бр.; Защитни летни и зимни работни обувки, Светлоотразителна жилетка, Защитни ръкавици, Предпазна каска – за 73 заети лица, включени в Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО, заети на следните длъжности - Арматурист – 11 бр., Кофражист – 17 бр., Фаянсаджия – 2 бр., Водопроводчик – 1 бр., Общ работник строителство – 21 бр., Технически ръководител – 4 бр., Главен инженер, строителство – 1 бр., Ръководител отдел "Изпълнение на обекти" 1 бр., Мениджър проекти – 1 бр., Техник, строителство и архитектура – 2 бр., Управител, складово стопанство – 1 бр., Снабдител – 1 бр., Експедитор, стоки и товари – 1 бр., Управител – 2 бр., Кранист – 6 бр., Шофьор – 1 бр.; Защитни очила – за 66 лица на длъжност Арматурист – 11 бр., Кофражист – 17 бр., Фаянсаджия – 2 бр., Водопроводчик – 1 бр., Общ работник строителство – 21 бр., Технически ръководител – 4 бр., Главен инженер, строителство – 1 бр., Ръководител отдел "Изпълнение на обекти" 1 бр., Мениджър проекти – 1 бр., Техник, строителство и архитектура – 2 бр., Управител, складово стопанство – 1 бр., Снабдител – 1 бр., Експедитор, стоки и товари – 1 бр., Управител – 2 бр.; Работно защитно лятно и зимно яке по 14 бр. е за хората на следните длъжности - Технически ръководител – 4 бр., Главен инженер, строителство – 1 бр., Ръководител отдел "Изпълнение на обекти" 1 бр., Мениджър проекти – 1 бр., Техник, строителство и архитектура – 2 бр., Управител, складово стопанство – 1 бр., Снабдител – 1 бр., Експедитор, стоки и товари – 1 бр., Управител – 2 бр.
Предстоящите за закупуване ЛПС и СРО, надграждат използваните до момента както следв: |
29 767.01
|
0.00
|
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.“: Необходимостта от извършване на тези дейности е обоснована с извършената оценка на риска, въз основа на която е разработена Програма за превенция на професионалния риск в АЕСТЕ Инженеринг ООД.
Тя съответства и на минималните изисквания за закупуване на средства за колективна защита и чл. 62 от Наредба 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за ЗБУТ при извършване на СМР, свързани с мерки за обезопасяване на строящи се строителни обекти и обезопасяване от падане на хора или предмети. Изпълнението й ще гарантира по-висока степен на защита на работещите и безопасни условия на труд. Временните ограждения тип защитни парапетни системи се използват при работа на височина, за да предотвратят падане на хора или падане на предмети върху хора, при извършване на работа по високите етажи на строящите се сгради, преди затваряне на етажните плочи с външни стени, балкони и т.н. До момента за тази цел фирмата наема различни видове парапети/решетки и преградни мрежи от различни доставчици. Поради разрастването на дейността и същевременно увеличаването на броя на новостроящите сгради, компанията все повече изпитва недостиг на тези средства за колективна защита. Доставките често са непълни или закъснели, а полученото оборудване понякога е с компрометирано качество. Ръководството на дружеството е убедено, че с наличието на собствени защитни парапетни системи и тяхното грижливо използване и съхранение, ще може да гарантира качеството на използваните колективни средства, по-надеждна защита и безопасност на своя персонал в съответствие с най-високите европейски стандарти, ведно с реализираните финансови ползи.
Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност:
• Избор на изпълнител и сключване на договор (2 м.)
• Закупуване на временни ограждения тип защитни парапетни системи и подписване на ППП (3 м). |
17 987.70
|
0.00
|
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“ - продължение: Работен костюм – летен - новият е от по-плътна материя - 260 гр./м2, което е предпоставка за по-добра защита на тялото от механични въздействия, химични и биологични агенти. Полугащеризонът ще е с подсилени колена и ще осигури по-добра защита срещу протриване, пробождане или друго леко механично нараняване на долните крайници. Новият работен костюм ще бъде с по-добра циркулация на въздуха, а интегрираната нова технология Re-flect ще увеличи отразяващите му характеристики, правейки работниците по-видими в мрачни дни или по здрач;
Работен костюм – зимен - новият костюм ще бъде изработен от иновативната материя Оксфорд, гарантираща по-добро водо- и маслоотблъскващо покритие с по-висока издръжливост на протриване и захабяване от предходния и осигурява по-добра студо и ветрозащита на тялото. Подсилените колене на полугащеризона допълнително намаляват риска от протриване, пробождане или други леки механични наранявания на долните крайници. Интегрираната нова технология Re-flect увеличава отразяващата способност, правейки работниците по-видими;
Защитни летни и зимни работни обувки – новите работни обувки надграждат с допълнителна категория SRC, която гарантира още по-високи противохлъзгащи свойства (при тестване върху керамични плочки, намокрени с разреден сапунен разтвор и върху гладка стомана с глицерол). По този начин се осигуряват и изключителна защита срещу подхлъзване, евентуално падане и др. трудови злополуки. Работниците ще получат и по-удобни и по-олекотени обувки, с които да работят през целия ден;
Предпазна каска – новият модел е с по-надеждно шестточково закрепване, абсорбираща лента за пот, вентилирана и с винт за регулиране на размера, за да осигурява по-надеждна защита на главата от удар от падащи предмети;
Светлоотразителна жилетка – хоризонталните в добавка с вертикалните сигнални ленти по жилетката, повишават степента на видимост и безопасност при придвижване на облечения с нея работник, като така допълнително се намалява риска от сблъсък с подемни машини и тежкотоварни автомобили на строителната площадка.
Защитни ръкавици – предвидени са 2190 чифта (за 73 работници по реалната разходна норма на годишна база – 30 чифта/работник). Предложеният нов модел е от по-здраво и устойчиво на разкъсване текстурирано полиестерно трико, с по-висока - 2-ра степен на защита и така предпазва по-надеждно ръцете от механични въздействия и травматизъм;
Защитни очила – новите предпазни очила в допълнение към стандарт ЕN 166-FТ към ЛПС за защита на очите, отговарят и на изискванията на стандарт ЕN 170 за нива на защита и коефициент на пропускливост на филтри за защита от ултравиолетово лъчение, с лещи против надраскване и покритие против изпотяване. Те осигуряват по-сигурна защита на очите за работещите, олекотени и удобни са, а това позволява спазването на ЗБУТ чрез продължителното им носене по време на работа;
Работно защитно лятно яке – новият модел е с по-високата плътност на тъканта, а подсилените елементи от плат Oxford 600D, осигуряват по-добра защита срещу атмосферни и механични въздействия. Поради вградената нова технология Re-flect, то има по-добри отразяващи характеристики и гарантира по-добра видимост на работещия;
Работно защитно зимно яке – новото зимно яке запазва високите термоустойчиви характеристики на предходното, но надгражда с TPU на плата, който има много по-добра водоустойчивост, якост на опън, якост и устойчивост на стареене. Така на работещите се осигурява по-висока защита срещу измръзване и намокряне, респ. по-добри и здравословни условия на труд. Якето е изработено от екологично чист материал, което е в линия със зелените политики, които компанията се стреми да налага;
Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност:
• Избор на изпълнител (3-4 м)
• Доставка и подписване на ППП (5 м)
• Осигуряване на ЛПС и СРО за период от 12 м. в рамките на периода на изпълнение на проекта и периодичното им поетапно раздаване на заетите лица (от6 до 12 м. вкл.) |
0.00
|
0.00
|