Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на работната среда чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите на „София Мед” АД, както и подобряване на екологичната устойчивост на предприятието и намаляване на негативните екологични въздействия от работата на организацията. Целевата група по проекта са 583 служители на фирмата, наети на трудов договор, чиято месторабота е в гр. София. За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2) Осигуряване на лични предпазни средства за служителите с по-висока степен на защита от използваните в момента.
Заложените дейности и резултатите от тях са в унисон с поставените цели на проектното предложение и процедура "Адаптирана работна среда".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: София Мед АД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, възможността за използване на суровини от рециклирани материали, по-пълно оползотворяване на суровините и др. Компанията има и внедрено ISO 14001. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне „София Мед“ АД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат 308 заети на трудов договор лица в предприятието към момента на кандидатстване в следните отдели/направления: валцово производство, леярно производство, леярно производство/склад суровини, пресоване и изтегляне, шлайф отделение, управление на метала. Служителите в компанията, които се занимават с политиката на предприятието, свързана с околната среда, считат че в тези производствени направления разработването и прилагането на "зелени модели" на организация на работните процеси и зелени карти би имало най-сериозен ефект. Изпълнението ще бъде възложено на външен изпълнител. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл. Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране. 12 000.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Чрез изпълнението на тази дейност ще бъдат осигурени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) за работещите при рискови фактори и неблагоприятна среда в предприятието, които ЛПС и СРО са с по-високо качество и защитни свойства от използваните към момента. Работодателят регулярно осигурява лични предпазни средства в съответствие с минималните изисквания съгласно действащото законодателство и разпоредбите на ЗЗБУТ и Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Тъй като дейността на предприятието е високорискова, свързана с много и разнообразни опасности (травми и наранявания, работа с електрически инструменти и машини, експозиция на шум и вибрации, работа при високи температури, риск от аварии), целта на проекта с изпълнението му те да бъдат сведени до възможния минимум, като се въведат в употреба най-съвременни ЛПС и СРО, осигуряващи максимална безопасност на работещите. Предвидените за закупуване ЛПС/СРО са описани по длъжности и бройки в Приложение V. Наименованията на длъжностите в Прил. V съответстват на наименованията в сключените актуални трудови договори и съвпадат с посочените в представения Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Трудовите договори са декларирани в НАП по съответния за длъжността код по НКПД от трудовите договори. След приемане от страна на НАП на уведомленията за сключени договори, тяхната система автоматично генерира наименования на длъжности по съответния код по НКПД, които в нашия конкретен случай частично се различават като наименования от длъжностите по трудовите договори. При необходимост може да представим всички кодове по НКПД за длъжностите, включени в Приложение V. Предвиденото за закупуване по проекта ЛПС и СРО значително надгражда използваното към момента поради следните причини: 1) Леярски обувки- за 50 човека съгласно приложено Приложение V. Новозакупените леярски обувки в сравнение с използваните до момента (сертифицирани по EN ISO 20347 клас „работни“) ще бъдат сертифицирани по EN ISO 20345 (клас „обезопасяващи“) и ще осигуряват на служителите по-добра защита срещу механични рискове (удари с енергия до 200 J, натиск, пробождане през подметката). Едновременно с това те ще имат и допълнителна защита за редица рискове (удари, компресия, антистатични условия, пробождане). Това се налага, тъй като служителите, за които е предвидено закупуването на леярски обувки са изложени на различни механични рискове и травми, свързани с характеристиките на процеса на топене и изливане на метали, вкл. риск от удари или пробождане от тежки или остри предмети, (инструменти, метални форми или др., използвани в процеса на леене). 2) Защитни обувки (летни)- за 450 човека съгласно приложено Приложение V. В сравнение със сега използваните предвидените за закупуване обувки ще осигуряват по-добра защита от механични въздействия, удари и наранявания благодарение на алуминиевото си бомбе, като едновременно с това ще осигуряват и по-добра топлинна защита на стъпалата, по-добро сцепление на подметката, предпазвайки по-добре от досегашните обувки от рисковете на изгаряне и подхлъзване. Закупуването им е от изключително значение за служителите, защото ежедневно те са изложени на риск от подхлъзване и падане вследствие на генерираните метални стружки, прах и масло. 3) Защитни обувки (зимни)- за 441 човека съгласно приложено Приложение V. Алуминиевото бомбе на предвидените за закупуване обувки ще осигури по-добра защита от механични въздействия, удари и наранявания, същите ще бъдат с по-добра топлинна защита (HRO сертификация) и по-добро сцепление върху гладки/хлъзгави повърхности (благодарение на своите SRA/ SRC подметки). Закупуването им е от изключително значение за служителите, защото ежедневно те са изложени на риск от подхлъзване и падане вследствие на генерираните метални стружки, прах и масло. (продължава) 431 926.77 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (продължение): 4) Студозащитен полугащеризон и яке – зимни- за 459 човека съгласно приложено Приложение V. Предвидените за закупуване яке и полугащеризон ще предоставят по-добра защита на работниците от охлузване, пробождане и други механични увреждания, както и от неблагоприятни климатични условия. Същото е необходимо, тъй като работата с тежки метални обекти, машини и инструменти може да предизвика редица механични травми на служителите, включени в Приложение V като счупвания, наранявания и смачквания, а специалните работни облекла предоставят допълнителна защита от тези рискове. 5) Полугащеризон и яке – летни- за 442 човека съгласно приложено Приложение V. Предвидените за закупуване лятно облекло- (Полугащеризон и яке) ще повишат защитата на служителите, тъй като облеклото ще бъде по-огнеустойчиво (с мин. 5 % в сравнение със сегашното), задържаната топлина ще бъде с мин. 5% по-малка, като едновременно с това ще осигурява и по-голяма безопасност при работа с електричество. Същото е необходимо, тъй като производството включва работа при високи температури и с горещи метали, което представлява риск от изгаряния и термични наранявания, а предвиденото за закупуване облекло ще предостави защита от тези опасности. 6) Леярски костюм от трудногорима материя- за 50 човека съгласно приложено Приложение V. Предвидените за закупуване леярски костюми ще осигурят на служителите по-добра защита тъй като ще бъдат изработени от специално разработена огнеустойчива тъкан, предназначена за предпазване от пръски на разтопен метал, алуминий, желязо и стомана (използваните до момента костюми са изработени от 100% вълна, обработена срещу прогаряне, като предоставят определена степен на защита, но са по-податлива на високи температури и проникване на топлина) и едновременно с това ще бъдат сертифицирани по стандарт EN11612 гарантиращ най-висока степен на защита срещу топлина и пламъчни рискове. Това се налага тъй като работата на служителите, за които е предвидено закупуването на леярски костюми, са изложени на риск от изгаряния поради високите температури на топене на металите, опасност от контакт с различни топлинни източници и с високотемпературни повърхности. 7) Предпазна каска защита на главата от мех. Опасности- за 478 човека съгласно приложено Приложение V. Предвидените за закупуване предпазни каски ще са вентилирани, за разлика от старите, което ще осигури по-висока степен на защита през лятото, тъй като затоплянето на главата създава риск от топлинни болестни състояния, води до умора и изтощение. Закупуването им е особено важно за служителите, включени в Приложение V, тъй като каските ще предпазят главите и черепите им от травми като удари, смачквания и наранявания при падане на тежки предмети, инструменти или оборудване по време на работа и едновременно с това ще осигурят вентилация на главите предвид високите температури в производството. Целта на дейността е да бъдат осигурени по-ефективни и функционални ЛПС и СРО, като по такъв начин работодателят ще реализира по-високи изисквания от нормативно установените и по-добро ниво на предпазване на работещите. Закупуването на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита (съгласно приложено Приложение V) е свързано и с повишаване на комфорта за служителите, тъй като новите модели на пазара са освен с по-висока степен на защита, и с по-висока степен на удобство при носене. Характеристиките на специалното работно облекло и ЛПС, предназначението, начина на използване и срокът за износване, са указани в Списъка на работните места и видовете работа, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло. Закупените ЛПС и СРО ще бъдат съгласно Приложение V – Информация за ЛПС. (продължава) 0.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (продължение): Целева група в рамките на дейността са 583 бр. служители в гр. София, описани в Раздела за целевата група. Трябва да се има предвид, че не всички служители от тези 583 бр. получават от всички ЛПС изброени горе, поради което не трябва да се сборуват за да се получи тази бройка. За следните ЛПС и СРО са предвидени за закупуване повече от 1 бройка, които ще бъдат амортизирани в рамките на проекта и съответно няма да е налице закупуване на резервни бройки: - Студозащитен полугащеризон и яке- зимни - по 2 бр. -за Зидар на металургични пещи, Началник резален участък, Машинен оператор МСМ, Крановик на технологичен кран , Организатор обработка на ПИ, Ръководител сектор- Пресов участък, Организатор производство- Пресов участък, Машинен оператор ГПМ- Пресов участък, Машинен оператор МСМ- Обработващ участък, Кранист, Линия за покалаяване и посребряване, Ръководител звено СРЧМ, Зам.ръководител звено СРЧМ, Нач.склад-супервайзор, Стоковед-складов работник, Началник склад, Експедитор, Склададжия, Експерт логистика, Организатор експедиция, Началник склад суровини, Оператор ПСМ и мотокар, Общ работник, Крановик на технологичен кран, Отговорник външно отделение, Организатор приемане и експедиция, Машинист еднокофов багер, Водач мотокар, Дърводелец, Стоковед-складов работник (срок за износване е 3 месеца); - Полугащеризон и яке – летни- Началник резален участък, Машинен оператор МСМ, Крановик на технологичен кран, Мениджър рециклиране на метала, Мениджър суровини и резален участък, Мениджър топене и леене, Директор леярно производство, Специалист рафинираща пещ, Ръководител сектор, Калибровчик прокатни валци и техн. Инструмент, Оператор пещи за ТОМ – Ебнер, Машинен оператор МСМ – техинт, Директор валцово производство, Мениджър горещо валцоване и фрезоване, Мениджър линии за окончателна обработка и опаковка, Мениджър повърхностна обработка и отгряване, Мениджър студено валцуване, Ръководител участък, Ръководител сектор опаковка, Главен куинтик оптимизатор, Организатор обработка на ПИ, Организатор производство, Ръководител сектор, Машинен оператор ГПМ, Машинен оператор МСМ, Кранист, Организатор приемане и експедиция, Спец.Програмиране и настройчик метал.машини с цифрово у-ние, Ръководител сектор, Електроерозист, Оператор металорежещи машини, Директор пресоване и изтегляне, Мениджър покалаяване и обработени продукти, Мениджър пресоване и изтегляне, Ръководител сектор, Механошлосер, Механик, Инженер механик, Механошлосер-оператор,Ръководител звено ПКС, Заварчик, Директор поддръжка, Технически директор, Мениджър механоподдръжка, Инженер автоматизация, Мениджър проекти в механоотдел, Машинен инженер, Инженер механик, Ръководител ел. захранване и безопасност, Мениджър подобрения поддръжка, Ръководител звено СРЧМ, Зам.ръководител звено СРЧМ, Нач.склад-супервайзор, Стоковед-складов работник, Началник склад, Експедитор, Склададжия, Експерт логистика, Организатор експедиция, Началник склад суровини, Оператор ПСМ и мотокар, Общ работник, Крановик на технологичен кран, Отговорник външно отделение, Организатор приемане и експедиция, Машинист еднокофов багер, Водач мотокар, Дърводелец, Стоковед-складов работник (срок за износване е 3 месеца); - Леярски костюм от трудногорима материя- Пещар на металургични пещи (срок за износване е 3 месеца); По този начин при приключване на проекта (в края на 18 м.) и отчитайки времето за провеждане на процедура за избор на изпълнител и доставката на ПЛС и СРО, към края на проекта всички ЛПС и СРО ще са износени и няма да се ползват резервни бройки след изтичане на проекта. Етапи на изпълнение на дейността: -Подготовка за избор на изпълнител, избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител: от 1-2 м. -Доставка и раздаване на ЛПС и СРО на целевата група: 4 месец - Последващо раздаване на СРО и ЛПС за ползване в установените срокове и по установения ред - до 18 м. вкл. Цените на СРО и ЛПС, които се предвижда да бъдат закупени, са определени на база на оферти на потенциални доставчици. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.