Подбор и наемане на персонал за идентифициране и активиране на лица в неравностойно положение - част 1: Целта на дейността е да се идентифицират и активират лица в неравностойно положение, за които чрез интегрирана подкрепа да се подобри достъпа до пазара на труда, да се повиши качеството на живот, както и да се насърчи социалното включване и интеграция в обществото. Дейността е необходима, за да бъдат определени представителите на целевите групи, които ще получат подкрепа по проекта (а именно лица, които не работят, не учат, не участват във формално и неформално обучение и не са регистрирани като търсещи работа в Дирекция „Бюро по труда“ (NEETs.)).
Етап 1. Подбор и наемане на персонал за изпълнението на дейността.
Етап 1 включва подбор и наемане на персонал, който да идентифицира и активира лица в неравностойно положение, оказвайки им интегрирана подкрепа. Персоналът, който ще идентифицира лица в неравностойно положение ще бъде нает на длъжност Трудов посредник (код 3333-3003 от НКПД), а персоналът, който ще ги активира – на длъжност Мениджър на случай/ Кейс мениджър“ (код 3333-3004 от НКПД). Трудовият посредник ще е ангажиран с изпълнението на Етап 2 от дейността, а Мениджърът на случай – с изпълнението на Етап 3 и 4 от дейността.
Етап 2. Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване
Етап 2 обхваща дейностите по идентифициране на лица в неравностойно положение, които да получат индивидуална и комплексна подкрепа на база индивидуален набор от мерки/план за действие за активно приобщаване.
Етап 3. Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него
Етап 3 включва определяне на Мениджър на случай/Кейс мениджър на всеки идентифициран представител на целевите групи, който мениджър да отговаря за активното включване и подобряване на пригодността за заетост и достъпа до пазара на труда, оказвайки интегрирана подкрепа на база индивидуализиран подход съгласно потребностите. Мениджърите на случай ще са в постоянна връзка чрез комуникация и индивидуални и групови срещи с представителите на целевите групи, като ще предоставят информация и подкрепа и ще мотивират лицата за активно поведение на пазара на труда.
Етап 4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост.
В рамките на Етап 4, Мениджърите на случай ще подпомагат лицата от целевата група по проекта при осъществяването на контакти с институции/организации – АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др. Подпомагането ще се извършва според индивидуалните потребности на всяко лице или членове на неговото семейство, с цел преодоляване на пречките за социално включване и включване в заетост. Мениджърите на случай ще изпълняват функцията на посредник между лицата и институциите, които предоставят подходящите социални, здравни, образователни и др. услуги. |
278 792.45
|
0.00
|
Планирани дейности, подкрепящи изпълнението на проекта - част 1: Целта на дейността е да обезпечи ефективно и качествено изпълнение на дейност 1, в т.ч. професионална помощ от външни изпълнители и необходими за изпълнението на дейност 1 материали, консумативи и оборудване. Дейността е необходима, за да могат представителите на целевите групи да получат качествена и ефективна подкрепа, съобразена с многообразието на нужди и проблеми, които имат.
Етап 1. Доставка на материали, консумативи и оборудване
Включва доставяне на материали, консумативи и оборудване, които наетите по проекта лица да използват при работата си с представителите на целевите групи.. За изготвянето на необходимите документи (напр. въпросници, анкетни, досиета и пр.), както и за събирането на информация и обработването на голям обем от данни е необходимо служителите да бъдат обезпечени с подходящата техника – преносими компютри, а за осъществяването на контакти с идентифицираните лица, институции и организации – с мобилни телефони. В допълнение към техниката са необходими материали и консумативи (напр. тонер, принтерна хартия, класьори, папки, джобове, пишещи средства, органайзери и пр.).
Етап 2. Професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение
Включва предоставяне от външни изпълнители на услуги по професионално ориентиране и кариерно консултиране, които да подпомогнат представителите на целевите групи по проекта да намерят и изградят подходящия за тях професионален път, вземайки информирани решения на базата на техните силни страни, знания и умения, ценности и интереси, които ще им осигуряват удовлетворение и успех в работата, като кариерното консултиране се адаптира според индивидуалните нужди и цели на всяко лице и го подпомага в процеса на вземане на решения за неговото професионално развитие.
Етап 3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост.
Включва предварителна работа по оказване на персонална подкрепа на лицата от целевата група чрез съдействие при подготовката на документи за кандидатстване (автобиография, мотивационно писмо и др.), подготовката за явяване на интервю, подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевата група и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда и др.
Етап 4. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата.
Включва организиране на работни срещи с работодатели от различни браншове и съобразно профила и желанията на включените в целевата група лица. Предвижда се да се работи активно с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. Фокусът е върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и включването им в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система. В изпълнението на етап 4 се планира организиране и провеждане на 2 бр. събития от тип „Трудова борса“ с цел директно договаряне и удовлетворяване интересите на лицата, включени в целевата група по проекта и работодателите. Тези събития ще предоставят възможност на работодателите от даден регион (или отрасъл) да заявят от какви работници се нуждаят и директно да се договарят с търсещите работа лица. След анализиране на резултата от проведените събития от тип „Трудова борса“ и при проявен интерес от страна на включените в него лица от целевата група и участващите работодатели, проектът предвижда организиране и провеждане на 3 бр. събития „Ден на работодателя“. Целта е по време на събитията представители на работодателите да запознаят включените в целевата група по проекта лица със своята дейност, перспективите за развитие и наличните свободни работни места. |
111 516.98
|
0.00
|
Подбор и наемане на персонал за идентифициране и активиране на лица в неравностойно положение - част 2: Виж част 1 от дейност Подбор и наемане на персонал за идентифициране и активиране на лица в неравностойно положение |
0.00
|
0.00
|
Планирани дейности, подкрепящи изпълнението на проекта - част 2: Виж част 1 на дейност Планирани дейности, подкрепящи изпълнението на проекта |
0.00
|
0.00
|