Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 70 078 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

АК Пластроник АД е дружество, което е специализирано в производство на електронни и електромеханични устройства и изделия на микропроцесорна основа, които намират приложение в автомобилната индустрия, енергетиката и други. Към настоящия момент персоналът ни е 100 човека,от които 47 з.л. са целева група на проекта.Проектът е свързан с финансиране на обучения на работещи в АК Пластроник с цел повишаване на професионалната квалификация, специфични обучения на работното място, както и насърчаване на ученето през целия живот. Предприятието има ясна визия, да инвестира в своите служители и да ги развива тъй като същите са най-ценния капитал. 
Целта на проекта ще се постигне посредством следните дейности:
Дейност 1: Предоставяне на обучения за придобиване на и повишаване на професионалната квалификиця - втора квалификационна степен на лица от целевите групи, съобразно настоящото им ниво на квалификация, изискванията на длъжността.
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични умения за служители в отдел Качество, инженери, обучения към управленския персонал за надграждане на бизнес умения, насочени към кръгова икономика и зелен преход,въвеждане на нисковъглеродни,ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.
Дейност 3:  Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на обучението им.
Очакваните резултати от реализация на настоящия проект е подобряване и увеличаване на компетенциите на част от песросала на АК Пластроник,позволяващи по-добрата ми реализация в рамките на производствения процес, а от там и възможност за предлагане на гъвкави решение и комплексно обслужване на клиентите с високо качество, както и с висока степен на енергийна устойчивост и увеличена социална отговорност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /част 1 от Дейността/: Цел на дейността е предоставянето на професионални обучения на общо 11 з.л.в АК Пластроник АД за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите и спецификите на дейността,индивидуалните характеристики на заетите лица,целева група на дейността и спецификата на работните им места. Проектната дейност е пряко свързана с основната дейност и допринася за постигането на СЦ1 и на общата проектна цел и обхваща предоставянето на професионални обучения в съответствие с изискванията на ЗПОО. Динамичните промени в технологиите, производствата и глобалните тенденции, свързани с преход към кръгова икономика и зелен преход, както и целите за непрекъснато оптимизиране на производствените и бизнес процеси и тяхната ефективност, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите в предприятието лица. Основната дейност на АК Пластроник е свързана с производство на платки и асемблиране на готово изделие.Дейността се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство,с необходимост от адаптиране към и стриктно съобразяване с непрекъснато нарастващите изисквания, налагани от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество, намаляване на вредното въздействие върху околната среда/за ограничаване на въглеродните емисии и постигането на положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност.Производственият процес в АК Пластроник изисква високо качество на спояването на компонентите с цел осигуряване на 100 % качество и целева функционалност на крайните изделия.Поради динамичното развитие на технологиите и нарастващите потребности на АК Пластроник за производствена ефективност, се наблюдава повишена необходимост от добре обучени кадри за конвенционален монтаж. Лицата на длъжност монтажник ел.елементи, монтажник ел.корпуси/ел.монтьр възли и монтажник ел.елементи/ел.монтьор платки имат познания в сферата на промишлената електроника, но в голямата си част имат потребност от допълнителна квалификация в областта на прецизните измервания и електрически вериги. Повишаване на професионалната квафикация е предвидено и за Оперативен мениджър и за Мениджър Качество с оглед на това, че същите следва да контролират и организират производствените процеси. Преминаването на описаното обучение за придобиване на професионална квалификация за част от професия по 2-ра квалификационна степен (КС) –професия „Монтьор на електронна техника" с код 523040, специалност "Промишлена електроника" с код 5230401, ще направи възможно тези з.л. да придобият съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на заеманите от тях длъжности и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за професионална квалификация (ПК), в съответствие с необходимостта на работодателя и в унисон с дейността му. 7 920.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 2 на дейността/: Цел на дейността е предоставянето на професионални обучения на общо 10 з.л.в АК Пластроник АД за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите и спецификите на дейността,индивидуалните характеристики на заетите лица,целева група на дейността и спецификата на работните им места. Проектната дейност е пряко свързана с основната дейност и допринася за постигането на СЦ1 и на общата проектна цел и обхваща предоставянето на професионални обучения в съответствие с изискванията на ЗПОО. Динамичните промени в технологиите, производствата и глобалните тенденции, свързани с преход към кръгова икономика и зелен преход, както и целите за непрекъснато оптимизиране на производствените и бизнес процеси и тяхната ефективност, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите в предприятието лица. Основната дейност на АК Пластроник е свързана с производство на платки и асемблиране на готово изделие.Дейността се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство,с необходимост от адаптиране към и стриктно съобразяване с непрекъснато нарастващите изисквания, налагани от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество, намаляване на вредното въздействие върху околната среда/за ограничаване на въглеродните емисии и постигането на положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност.Производственият процес в АК Пластроник изисква високо качество на спояването на компонентите с цел осигуряване на 100 % качество и целева функционалност на крайните изделия.Поради динамичното развитие на технологиите и нарастващите потребности на АК Пластроник за производствена ефективност, се наблюдава повишена необходимост от добре обучени кадри за конвенционален монтаж. Лицата на длъжност оператор робот, организатор производство, инспектор качество, монтажник ел.корпуси/ел.монтьр възли и монтажник ел.елементи/ел.монтьор платки имат познания в сферата на микропроцесорната техника, но в голямата си част имат потребност от допълнителна квалификация в областта на сензори, микроконтролери, експлоатационни изисквания към електронните елементи, технология на производство на компоненти и функционални възли на електронни изделия с микропроцесори, методи за измерване с електронно- измервателна апаратура на различни електрически величини. Преминаването на описаното обучение за придобиване на професионална квалификация за част от професия по 2-ра квалификационна степен (КС) –професия „Монтьор на електронна техника" с код 523040, специалност "Микропроцесорна техника" с код 5230402, ще направи възможно тези з.л. да придобият съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на заеманите от тях длъжности и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за професионална квалификация (ПК), в съответствие с необходимостта на работодателя и в унисон с дейността му. 7 200.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 1 на дейността/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 15 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място,в т.ч. насочени към персонала, вкл. управленския за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността са обхванати 2 специфични обучения (СО),които включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложените ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник лица,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. I.СО:„ППридобиване на умения за усъвършенстване на работните процеси и технологии в производството в АК ПЛАСТРОНИК АД, чрез развитие на предприемачески потенциал с оглед постигане на целите на кръговата икономика, зеления преход и ресурсната ефективност“ 1.Модули и съдържание/теми: Модул1:Ресурсна ефективност и кръговост на производството в АК Пластроник АД. Съдържание/теми: - Въведение в темата, запознаване с основни термини - Добавена стойност, Загуби (излишъци, преразход на ресурси), Ресурсна ефективност, Кръгова икономика; - Основни принципи на ресурсно ефективното производство и кръговата икономика. Модул: 2: Структурирана работна инструкция.Съдържание/теми: -Описание на работен процес - работна (технологична) инструкция. Структура на работната инструкция; -Работната инструкция - необходим инструмент за коректно и ресурсно ефективно изпълнение на процеса; -Как да "разбием" работния процес на стъпки и елементи; -Дефиниране на участниците в новия ресурсно ефективен и зелен модел на работа -Практика: Разработване на 5 структурирани работни инструкции на следните процеси в „АК Пластроник“ АД. Модул: 3 Измерване и анализ на текущото състояние на работните процеси. Съдържание/теми: -Работната инструкция като инструмент за подобрение на работния процес в „АК Пластроник АД в съответствие с целите за кръгова икономика, зелен преход и ресурсна ефективност и за въвеждане на нови сътрудници в него -Анализ на стъпките от работните инструкции в работните процеси в „АК Пластроник“ АД, изброени в Модул 2 -Измерване на циклово време (и на отделните стъпки от процеса) - практика в цеха на изброените в модул 2 работни места Модул 4: Методи за подобрения и намаляване на негативното влияние на човешкия фактор върху околната среда. Съдържание/теми: -Идентифициране на загуби и добавящи стойност елементи в работните процеси в „АК Пластроник“ АД, изброени в модул 2 – анализ; -Методи за подобрение и намаляване на загубите - увеличаване нивото на добавена стойност. Постигане на по-висока ресурсна ефективност и кръговост на работните процеси -Работа по групи - брейнсторминг, предложения за подобрения Модул: 5: Спестяване на ресурси. Съдържание/теми: -Реализиране на практика на съгласуваните промени - практика в цеха на същите работни места, посочени в модул 2 -Измерване на подобренията и спестените ресурси от въведените подобрения, повишаване на кръговостта на работните места и преструктиране на дейността във връзка със зеления преход -Работа с рециклируеми ръчни инструменти -Алгоритъм за прилагане на индустриална симбиози и затворени цикли в „АК Пластроник“ АД -Записване и документиране на резултати 13 500.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 2 на дейността/: Модул: 6: Съдържание/теми: -Ефективна организация на работното място -Организация и управление на работното място - основен фактор за висока ресурсна ефективност и намаляване на вредното въздействие на дейността върху околната среда, вкл. ограничаване на въглеродните емисии и постигане на целите на кръговата икономика и зеления преход - Запознаване с принципите на оптимална подредба и визуализация на работната зона, чрез обособяване на правилно разположението на материали, инструменти и консумативи. Използване на подходяща маркировка, сигнализация, знаци, пиктограми, цветово кодиране, с цел спестяване на излишни движения и време. - Спестяване на движения = спестяване на разходи = увеличена добавена стойност и постигане на положителен ефект по отношение на повишаване н а ресурсната ефективност и намаляване на вредното въздействие върху околната среда Модул: 7: Документация - Съдържание/теми: - Запознаване и работа с необходимите документи, шаблони, темплейти, свързани и присъщи за управлението на процесите на работните места . Въпроси, дискусии 2.Хорариум:30 учебни часа (1 уч.час = 45мин.) 3.Форма на обучение:присъствена 4.Брой на обучаваните лица:15 заети на ТД в АК Пластроник лица на длъжности: Инженер производство-5 з.л.,инженер планиране-1 з.л., мениджър пр-во-1 з.л.; мениджър проекти-1 з.л.,специалист проекти-1 з.л.,организатор производство-3 з.л., технолог-1 з.л.; специалист доставки-1 з.л., Специалист логистика-1 з.л.. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за завършено обучение 6.След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -Ресурсна ефективност и кръгова икономика:Основни термини и принципи на ресурсно ефективното производство, Методи за намаляване на излишъците и преразхода на ресурси, Възможности за внедряване на кръгови производствени модели. -Оптимизация на работните процеси:Значение и структура на работните инструкции за ефективно изпълнение на производствените задачи, Анализ на работните процеси с цел подобрение и премахване на неефективни стъпки, Методи за структуриране на работата с цел по-висока продуктивност. - Измерване и анализ на производствените процеси:Методи за анализ на текущото състояние на производствените процеси, Инструменти за измерване на циклово време и идентифициране на възможности за подобрение,Значението на работната инструкция за въвеждане на нови служители и оптимизиране на съществуващите процеси. - Екологична устойчивост и намаляване на негативното въздействие в-у околната среда (ОС):Методи за идентифициране и намаляване на загубите в производството,Подходи за намаляване на вредното въздействие на човешкия фактор в-у ОС,Практики за ефективно използване на ресурсите и ограничаване на въглеродните емисии. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 3 на дейността-ESG/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на 1 з.л.в АК Пластроник, насочени към персонала, вкл. управленския за надграждане на бизнес умения, насочени към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността е включено 1 СО, чиято цел е да се формират знания за устойчиво и отговорно управление (ESG management), идентифициране и управление на нефинансовите рискове и привличане на устойчиви инвестиции чрез развитие на иновации в областта на социалната и въглеродно-неутрална икономика и попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. СО е „ESG Академия“ и включва следните модули: Модул1: ESG подход в управлението: Въпроси и теми за устойчивост, Контекст: климат, демография, урбанизация, изкуствен интелект (AI), популизъм. Стандарти, конвенции и международни разпоредби. Анализ на заинтересованите страни. Съдържание, методология и дизайн на матрица на двойната същественост. Нефинансови рискове и тяхното управление. Включване, надлежна проверка, наблюдение и анализ. Устойчивост в търговията и търговското финансиране. Зелена и социална таксономия Модул2:Екологичен стълб на устойчивост: Зелена и кръгова икономика, Договори за ЕС, институции и законодателство. Субсидиарност и солидарност,агенции и организации на ЕС, Европейския зелен пакт. Технически аспекти на таксономията на ЕС., Въведение в прилагането на таксономията на ЕС, Шест екологични цели, преследвани в таксономията на ЕС, Значителен принос към целите за смекчаване и адаптиране на климата, Екологични цели срещу TSC на таксономията на ЕС, Минимални социални изисквания., Роля на таксономията в контекста на ЕС за устойчиво финансиране, Регламент за капиталовите изисквания (CRR). Доверителни задължения. Модул3: Социален стълб на устойчивост: Принципи на бизнеса и правата на човека. Управленски подход, ориентиран към заинтересованите страни, Заетост и индустриални отношения, Трудови и социални права. Международно и национално законодателство., Ключови институции, Трудови практики. Здраве и безопасност. Баланс между работа и личен живот, Социален одит. Устойчива верига за доставки, Насърчаване на адекватни стандарти на живот, Въздействие върху работниците, потребителите и общностите. Модул4:Понятия за изменение на климата, адаптиране към климата, смекчаване и устойчивост, Видове сценарии на изменението на климата и политическите последици Оценка на уязвимостта на климата, Разработване на климатични политики и планове за действие, Прилагане и финансиране на фирмени политики за климата със заинтересованите страни, Основни фирмени действия за устойчивост и климат. Модул5:Енергийна и климатична политика, Ефекти от замърсяването на климата и неговите икономически измерения. Политика на ЕС в областта на климата. Международни споразумения за климата., Системата на ЕС за търговия с емисии, Механизми за приспособяване на въглеродните граници, Инструменти за декарбонизация възобновяема енергия и енергийна ефективност,Политика на ЕС за сигурност на доставките. Сигурност на доставките от нефт до електричество, мрежово планиране / TYNDP / TEN-E / офшорни / разпределение,Адекватност на ресурсите и механизми за капацитет., Енергиен пазар на ЕС - пазари на едро на електроенергия; пазари на едро на газ;пазари на дребно и свързаност на енергийната система, Европейски зелен пакт. Пакет “Готови за 55”. Механизми за справедлив преход.Енергийни иновации и стратегически важни енергийни технологии (зелени газове,водород, офшорна възобновяема енергия). Инициативи за интелигентен град от сгради до мобилност. Цифрова трансформация. 2 750.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 4 на дейността-ESG2/: Модул6:ESG отчетност и изисквания към докладваните данни, Управление на данните. Вътрешни и външни / публични източници,Задължения за оповестяване и международни стандарти за интегрирана отчетност,Европейска директива за отчитане на устойчивите финанси (SFRD),Европейска директива за отчитане на корпоративната устойчивост (CSRD),Европейски стандарти за отчитане на устойчивостта (ESRS),Отчитане на климата, Модул7:Бизнес и права на човека.Ефекти от замърсяването на климата и неговите икономически измерения. Политика на ЕС в областта на климата. Международни споразумения за климата. Системата на ЕС за търговия с емисии, Механизми за приспособяване на въглеродните граници, Инструменти за декарбонизация възобновяема енергия и енергийна ефективност Политика на ЕС за сигурност на доставките. Сигурност на доставките от нефт до електричество, мрежово планиране / TYNDP / TEN-E / офшорни / разпределение,Адекватност на ресурсите и механизми за капацитет.Енергиен пазар на ЕС - пазари на едро на електроенергия; пазари на едро на газ; пазари на дребно и свързаност на енергийната система,Европейски зелен пакт. Пакет “Готови за 55”. Механизми за справедлив преход.Енергийни иновации и стратегически важни енергийни технологии (зелени газове,водород, офшорна възобновяема енергия). Инициативи за интелигентен град от сгради до мобилност. Цифрова трансформация. Модул8:Устойчиви финанси- Одитинг, Въведение в устойчивите финанси,Управляващ капитал за устойчиво бъдеще. Капиталови потоци във финансовата система. Стратегии, които работят за устойчиво финансиране. Подходи за устойчиво финансиране, Оценка на риска и възвръщаемостта – връзка между риска и възвръщаемостта и въздействието върху устойчивото финансиране. Устойчиви финансови решения – ключови атрибути за насърчаване на устойчиво финансиране. Ролята на публичния сектор в устойчивото финансиране. Тенденции, рискове, иновации и устойчиви финанси. Разработване на план за действие. Оценка на въздействието Модул9:Одитинг-Въведение в устойчивите финанси.Управляващ капитал за устойчиво бъдеще. Капиталови потоци във финансовата система.Стратегии, които работят за устойчиво финансиране. Подходи за устойчиво финансиране. Оценка на риска и възвръщаемостта – връзка между риска и възвръщаемостта и въздействието върху устойчивото финансиране. Устойчиви финансови решения – ключови атрибути за насърчаване на устойчиво финансиране. Ролята на публичния сектор в устойчивото финансиране. Тенденции, рискове, иновации и устойчиви финанси. Разработване на план за действие. Оценка на въздействието. Одит на процеси - Процесен подход при провеждане на одит. Видове одити – вътрешен, от втора и от трета страна.Методи и техники на провеждане. Роли и отговорности при провеждане. Етапи на провеждане – подготовка, одит, последващи действия. Одитинг – ангажименти по изразяване на сигурност по устойчивостта Приложими професионални одиторски стандарти. Законова и етична рамка. Отговорности на ръководството/лицата, натоварени с общо управление на дружество при докладване по устойчивостта и отговорности на одитора, изразяващ сигурност по устойчивостта. Етапи на провеждане – планиране, изпълнение и приключване на ангажимента за изразяване на сигурност по устойчивостта. Докладване при ангажимент за изразяване на сигурност по устойчивостта. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 5 на дейността-IPC/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 3 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място. Заетите лица са на длъжност Опретатор робот-1 з.л.,Организатор производство-1 з.л., Инженер производство-1 з.л. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността са обхванати 2 специфични обучения (СО),които включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложените ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. СО:„Обучение по IPC610 CIS“. При формиране на разходите за СО за конкретното работно място/работен процес са предвидени единствено допустимите разходи, съгла. чл. 31, § 3 от Регл. (ЕС) № 651/2014, както следва: • разходи за персонал на обучаващите за часовете, през които обучаващите участват в обучението; • оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като пътни разноски, разходи за настаняване, материали и консумативи, пряко свързани с проекта за обучение, • разходи за консултантски услуги, свързани с проекта за обучение (допустими са разходи за разработване на програми свързани с обучението); • общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, през които обучаваните участват в обучението. Стойност за 1 лице - 891,50 евро или 1744 лева без ДДС, обща стойност на обучението за 3 з.л. = 5232 лв. без ДДС. Обща стойност за изпълнение на дейността 5232 лв. без ДДС. При формиране на разхода е спазено изискването да не се надвишава максимално допустимата стойност на БФП за 1 лице, включено в СО. 5 232.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 6 на дейността-ESD/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 1 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място. Заетите лица са на длъжност Инженер mоизводство-1 з.л. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността e обхванато 1 специфични обучения (СО),което включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложената ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. СО:„Обучение за ESD Coordinator“. При формиране на разходите за СО за конкретното работно място/работен процес са предвидени единствено допустимите разходи, съгла. чл. 31, § 3 от Регл. (ЕС) № 651/2014, както следва: • разходи за персонал на обучаващите за часовете, през които обучаващите участват в обучението; • оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като пътни разноски, разходи за настаняване, материали и консумативи, пряко свързани с проекта за обучение, • разходи за консултантски услуги, свързани с проекта за обучение (допустими са разходи за разработване на програми свързани с обучението); • общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, през които обучаваните участват в обучението. Стойност за 1 лице - 1510 евро или 2950 лева без ДДС, обща стойност на обучението за 1 з.л. = 2950 лв. без ДДС. Обща стойност за изпълнение на дейността 2950 лв. без ДДС. При формиране на разхода е спазено изискването да не се надвишава максимално допустимата стойност на БФП за 1 лице, включено в СО. 2 950.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 7 на дейността/: Целта на дейността е предоставяне на 28 специфични обучения на общо 15 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място., както следва: - 3 з.л. обучение SIx Sigma-1 инж.производство,1 технолог и 1 организатор производство - 4 з.л. обучение ТРМ - 1 монтьор,1 елетромеханик, 1 инж.конструктор и 1 шприцьор. - 4 з.л.обучение 8D - 1 инж.качество и 3 инсп.качество - 2 з.л. обучение New Control Plan - 1 Мениджър кач и 1 инж.качество - 4 з.л. обучение PPAP -1 инж.кач, 1 технолог,1инж.производство,1 организатор пр-во -1 з.л. обучение MSA-1 инсп.качество -5 з.л. обучение PFMEA-1 технолог, 3 инж.произвоство,1 организатор пр-во Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността e обхванато 1 СО с наименование:„Six Sigma, ТРМ,8Д,New Control Plan, PPAP, MSA и PFMEA“ ,което включва придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложената ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. Обучението по SIx Sigma има за цел да подобри качеството чрез идентифициране и отстраняване на причините за преработка и минимизиране на променливостта в производствените и бизнес процеси. Обучението е 5 дни по 8 часа, общо 40 часа. Присъствено е. Обучението по TРМ засяга механизма за отстраняване на четири от големите “болести” в производството:повреди (по машините);дефекти (в продуктите);злополуки (с хората); загуби (в производствената система). Обучението е присъствено - 1 ден - 6 часа. Обученята по 8D, New Control Plan, PPAP, MSA и PFMEA разкриват различни подходи, използвани от инженери и отдел качеството за откриване, разрешаване и елиминиране на повторяеми проблеми като част от подобрението на продукти и процеси. Всяко едно обучение е присъствено,с продължителнот - 6 часа. При формиране на разходите за СО за конкретното работно място/работен процес са предвидени единствено допустимите разходи, съгла. чл. 31, § 3 от Регл. (ЕС) № 651/2014. Обща стойност за изпълнение на дейността 13220 лв. без ДДС. При формиране на разхода е спазено изискването да не се надвишава максимално допустимата стойност на БФП за 1 лице, включено в СО. 13 220.00 0.00
Дейност 3: Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта): Цел на дейността е да се запази заетостта на 78,85 % от представителите на целевата група на проекта, които са завършили успешно участието си във включените в проекта дейности за период от 6 месеца след приключване на всички обучения за конкретното лице. Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигането на СЦ 3 и на общата проектна цел и обхваща устойчивостта на проекта и предоставянето на устойчива заетост на успешно завършилите участието си в проектните дейности лица. Кандидатът се задължава да запази заетостта за период от 6 месеца на 37 заети лица, представляващи 78,85 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите, включени в обхвата на настоящото проектно предложение (Дейност 1: "Дейности за предоставяне на обучение за придобиване или повишваване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразени с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място" и Дейност 2: "Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.") след приключването на всички обучения за конкретното лице. За успешно завършило обучението си лице по ПК и специфично обучение, ще се счита всяко лице, представител на целевата група, което не е преминало същото по вид и степен обучение, има присъствие минимум 80% от хорариума за съответното обучение и успешно е завършило обучението – наличие на документ за успешно приключено обучение. Информацията за броя на заетите лица, за които се предвижда устойчива заетост след успешно приключване на участието им в обучение/я съответства на посочената целева стойност на специфичния индикатор за резултат „Участници със запазена заетост след успешно приключване на обучение/я по проекта“. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Установяване на реалния брой на успешно завършилите участието си в проектните дейности заети лица, представители на целевата група на проекта 13-ти проектен месец; 2. Осигуряване на заетост на не по-малко от заложения процент от обучените по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я - от 13-ти до 18-ти проектен месец вкл. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.