Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът има за цел: "Да се осигури адаптирана работна среда, отговаряща на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа".
Общата цел ще бъде постигната чрез следните СЦ:
1.Да се адаптират моделите на работа в ЕНЕРГОРЕМОНТ-КРЕСНА АД, които да отговарят на новите предизвикателства свързани с промени в климата и икономиката;
2.Да се ограничи въздействието на рисковите фактори на работната среда и да се гарантира високо ниво на ЗБУТ.
3.Да се осигури психологическа подкрепа във фирмата за повишаване на удовлетвореността от труда.
Целите ще бъдат постигнати със следните дейности:
1. Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд.
2.Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и "ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве"- психологична подкрепа
3.Осигуряване на висококачествени лични предпазни средства и специално работно облекло на служителите в ЕНЕРГОРЕМОНТ-КРЕСНА АД.
4.Осигуряване на колективни предпазни средства.
Чрез изпълнението на тези дейности се очаква да допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работното среда в ЕНЕРГОРЕМОНТ-КРЕСНА АД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ. Друг резултат, който се очаква от въвеждането на "зелени" модели в предприятието е екологичната ефективност и социалната отговорност, икономическата стабилност, репутацията и ефективността на фирмата, като същевременно ще се увеличи удовлетвореността и ангажираността на служителите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд.: Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Дейността се осъществява на четири етапа, които се реализират в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Установяване на данни за процесите, които са най-критични по отношение на енерго и ресурсоемкост. Интервенирането на дейностите в които се преработват скъпоструващи изходни суровини е особено важно с оглед намаляване на себестойността на продукцията. На този етап се прави анализ на използваните технологични методи за обработка и възможностите за тяхното оптимизиране. Особено внимание следва да се обърне на обособените производства на отливки, резервни части и нестандартно оборудване от въглеродни, ниско и високолегирани стомани, сив и износоустойчив чугун. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Зелените модели, които предстои да бъдат разработени, ще са насочени към начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране. Това обхваща дейностите свързани със закупуването на суровини и материали, ефективното използване на енергията и ресурсите, както и повишаването на съзнанието и културата на работещите по отношение на екологичния отпечатък от дейността. Зелените модели се описват и конкретизират посредством зелена карта за организация на работните процеси и се отнасят до конкретните работни места на които се осъществява пробега на изделието. Всяка „зелена“ карта представлява набор от указания за действия, които трябва да бъдат реализирани при осъществяване на работните процеси, което да доведе до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност, както и за намаляване въздействието върху околната среда, посредством намаляване на технологичния отпадък, който приоритетно трябва да бъде годен за преработка, да може да се рециклира и максимално да се намали този, който не може да бъде преработен. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Въз основа на разработените зелени модели и зелени карти за организация на работните процеси се разработва и утвърждава план за прилагане на набелязаните действия, като се уточняват работните места и процесите, които ще бъдат интервенирани. Планът съдържа следните елементи: - обхват – за кой процес и на кои работни места се отнася конкретната мярка; - кои са отговорните лица за реализиране на мерките и техния принос; - процедура – обхват на необходимите действия и тяхната последователност; - срокове за прилагане на конкретната мярка. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. На този етап се предвижда пристъпване към фактическо прилагане на плана с мерки за прилагане на зелените модели на организация на работните процеси, като първо ще бъдат информирани и обучени пряко ангажираните в дейността лица. На следващо място ще се създаде организация за реализирането на плана посредством разпределение на работните задания и последователността от действия необходими за постигането на заложените цели. 8 910.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и "ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве"- психологична подкрепа;: Дейността е от съществено значение за дейността на фирма Енергоремонт-Кресна АД. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност. Енергоремонт-Кресна АД е с 40-годишна традиция в леярството, като произвежда отливки и резервни части за енергетиката, в т.ч. шламови помпи за ТЕЦ, брони за топкови мелници, покривни дискове и диск-главини за вентилаторни мелници, различни отливки за българските промишлени и минно-обогатителни предприятия, отливки за циментовите заводи, отливки за корабостроенето и отливки за износ. Предприятието развива своята производствена дейност в цехове и лаборатории на обща покрита площ от 32 000 м2 и персонала в последните години е между 50 и 80 човека. Основната дейност „леене на метали“ е тежка, рискова и силно натоварваща работниците. При изпълнение на договори с по-кратки срокове, понякога се налага работа на смени, без да се спира производството, поради технологичните нужди на електродъгови пещи и работа с разтопен метал. Дейността на работещите в Енергоремонт-Кресна АД е свързана с изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID eпидемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. Мерките ще се реализират посредством експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира посредством индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по-удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа. Дейността ще се реализира посредством следните етапи: - Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности). - Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на: личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител. - Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионални стрес и негативните емоции свързани с работата. - Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености. - Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител. 8 910.00 0.00
Осигуряване на висококачествени лични предпазни средства и специално работно облекло на служителите в ЕНЕРГОРЕМОНТ-КРЕСНА АД: Целта на тази дейност е да се подобрят стандартите за работа и да се осигурят устойчиви и безопасни условия на труд на 48 работници от следните длъжности: 1 Стругар, 3 Шлосер-монтьор; 2 Машин. оператор металообработващи машини; 3 Шмиргелист; 2 Леяр; 4 Топилчик на ЕДП; 5 Кранист; 5 Формовчик; 1Работник формовъчни смеси; 1 Сърцар-формовчик; 1 Термист; 1 Водач-мотокар; 1 Шофьор на товарен автомобил; 1 Ел. монтьор КИП и А; 2 Работник кислородна станция; 7 Портиер; 1 Общ работник; 1 Метач/чистач; 1 Лаборант, 1 Гл. инженер; 1 Организатор производство ЧТУ; 1 Организатор формовъчен участък; 1 Организатор производство механичен цех; 1 Организатор производство моделен цех. Допълнително се цели да се предоставят на тези работници ново, със значително по-висока степен на защита СРО и ЛПС. Наличните се износват бързо и лесно, тъй като са подложени на множество влияния, което ускорява темповете на износване. Самото естество на работа (леене на метали) е свързано с специфични пози на тялото и допир с машини, работни повърхности, материали и др., което натоварва самите СРО и ЛПС и определя тяхното износване. Поради характера на извършваната работа и ниското качество на ЛПС се налага по-честа подмяна от предвидената им годност. Последно раздаваните СРО на служителите е направено в средата на 2023г. и срока им на износване е не повече от 12 м, видно от приложения утвърден списък. Предвиденото за подменяне на СРО и ЛПС е заложено да се направи след като изтече срока на годност на настоящите. Работещите са изложени едновременно на множество въздействия–неблагоприятен микроклимат топлина, студ, запрашеност, механични наранявания от работата с машините, материалите, инструментите, електрическа и др. В Леярния цех се работи със смоли и катализатори за алфа-сет процес, което налага използването на СРО и ЛПС от висок клас, а сега раздаденото покрива минималното ниво на защита, според дадените предписания от СТМ и нормативните изисквания, които прилага и обосновава. Налага се излизане от цеховете и извършване на дейност на открито. За това се налага закупуване и на зимно СРО. Сериозен проблем е и осигуряването на финансиране за по-честа подмяна. Заложените по-висок клас СРО са и със значително по-завишени износоустойчиви качества. Подробно описание на видовете СРО и ЛПС за тези длъжности са описани в Приложение 5 към настоящия проект. За ефективното и успешно изпълнение на настоящата дейност ще премине през няколко етапа: - Провеждане на избор на доставчик/ци; - Подписване на Договор за извършване на доставката/ите - Приемане на доставката/ите; - Раздаване по поименен списък на закупените ЛПС и СРО на работещите във фирмата. 21 195.54 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Настоящата дейност цели да осигури нови и допълнителни колективни предпазни средства за минимизиране и предотвратяване на възможности за настъпване на рискове по време на работа, които да застрашат безопасността и здравето на работниците. Естеството на трудовата дейност - топлинна и студена обработка на метали, определят много висока степен на риск. Въпреки, че покриват минималните законови изисквания за здраве и безопасност, условията на труд са изключително тежки, произтичащи от високата температура на леене на метала и отделяните газове и прахови частици от обработвания метал, които въздействат пряко върху здравето на работещите и създават предпоставки за тежки трудови злополуки. За това след обстоен анализ на потенциалните рискове на целевата група и по предписания на СТМ на фирмата са планирани допълнителни мерки за минимизиране на риска ч/з осигуряване на нови и допълнителни КПС. 4.1 Осветление. Рисков фактор на микроклимата е осветеността в три работни цеха - Леярен и Механичен. В леенето на метали има множество химични и физични реакции, водещи до отделянето на голямо количество прах и фини частици. Точно те в момента повреждат съществуващото осветление - в единия цех - неспециализирани прожектори, които се зацапват и фини частици проникват във вътрешността им. Това води от една страна до понижаване на ефективността им, ангажиране на повече работно време и сили за ръчно почистване и в крайна сметка до по-бързо повреждане. В другите цехове са монтирани LED тела, които също не са професионални, и поради височината, на която се намират в запрашена среда не осигуряват желаната осветеност. По проекта се планира закупуването на 100 бр. Светлодиодни осветителни тела, тип камбана 150 W. Те са специализани за промишлени производства, с по-висока защита и по-дълъг живот. По този начин ще се преодолее недостатъчната осветеност и ще се намалят рисковете от допускане на травми поради уморено зрение. 4.2 Прахосмукачки. Допълнителен рисков фактор е прекалената запрашеност в Леярен цех, произтичаща от естеството на работните операции. Този прах се разпръсква по целия под на цеха и създава постоянен риск от поглъщане на фини прахови частици (от кварцов пясък използван за изпичане на форми, от леенето на метал и допира му с формите от непрекъснато нагряване и охлаждане на допълнителните примеси), които могат да увредят дихателната система на работниците. Напластяването на прах по пода води и до риск от подхлъзване и за това е необходимо периодичното и качествено почистване на подовете. До момента като средство за защита са използвани само маски, които обаче са недостатъчни. За намаляване на количеството прах и разливи от други вещества е необходимо регулярно почистване и измиване на пода и събиране на по-едрите частици по машините. Поради голямата площ на цеха, това не може да се извършва ръчно и е необходимо закупуване на 2 бр. професионални мобилни прахосмукачки. 4.3 Ергономични столове за работещите в администрацията. По проекта се планират закупуването на 7 ергономични столове за работещите в администрацията. Целта е да се осигури на работещите по-удобно работно място, което да запази работоспособността им за по-дълъг период от време и да предотврати неблагоприятното въздействие на седящата статична работна поза. При работа с компютър, работна поза е преимуществено седяща, статична и поради това е особено важно столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Поради тези съображения столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака за да се постигне оптимално разпределение на тежестта и равномерно статично натоварване на мускулните групи. Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. Столът трябва да осигурява възможност за промяна на височината на седалката, регулиране на ъгъла и височината на облегалката и странична опора за ръцете. 20 498.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.