Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на работната среда чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите на Трактор ООД, както и подобряване на екологичната устойчивост на предприятието и намаляване на негативните екологични въздействия от работата на организацията. Целевата група по проекта са 55 служители на фирмата, наети на трудов договор и договор за управление. За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2) Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работниците на предприятието с по-висока степен на защита от използваните в момента.
3) Осигуряване на колективни предпазни средства - подобряване на параметрите на въздуха в работната среда чрез закупуване на 2 бр. заваръчни маси с филтър; осигуряване на ергономия при работа за длъжностите в предприятието, които изискват продължителна работа в седяща поза - 17 бр. ергономични столове.
4) Осигуряване на социални придобивки за работещите - Осигурване и оборудване на помещение за краткотраен отдих и почивка (фургон) и ремонтиране на прилежащи санитарни помещения /тоалетни/ за персонала.
Заложените дейности и резултатите от тях са в унисон с поставените цели на проектното предложение и процедура "Адаптирана работна среда".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Трактор ООД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, по-пълно оползотворяване на суровините и др. В предприятието са реализирани проекти за повишаване на енергийната ефективност, в резултат на които е извършена замяна на високо енергоемките процеси по рязане на листов материал, свързани с осъществяване на основната дейност на предприятието с ново оборудване за фибролазерно рязане, отличаващо се със значително подобрена производителност и ниска консумация на енергия. Реализирани са редица инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в сградния фонд. Внедрявани са процеси за ресурсна ефективност и повишаване на оптималното използване на материалите с намаляване на отпадъка на единица продукт. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне Трактор ООД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат всички заети лица в предприятието (55 служители и работници към момента на кандидатстване – административен и производствен персонал), а самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1-ви до 3-ти м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл. Тъй като към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме за прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за въвеждане. 5 500.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) - част 1: Чрез изпълнението на тази дейност ще бъдат осигурени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) за работещите при рискови фактори и неблагоприятна среда с по-високо качество и защитни свойства от използваните към момента. Работодателят регулярно осигурява лични предпазни средства в съответствие с минималните изисквания съгласно ЗЗБУТ и Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Тъй като дейността на предприятието е високорискова, свързана с много и разнообразни опасности, стремежът е те да бъдат сведени до възможния минимум, като се въвеждат в употреба най-съвременни ЛПС, осигуряващи максимална безопасност на работещите. В този смисъл е заложена и мярка в Програмата за минимизиране на риска на фирмата. Чрез изпълнението на настоящата дейност ще бъдат осигурени по-ефективни и функционални ЛПС и СРО, като по такъв начин работодателят ще реализира по-високи изисквания от нормативно установените и по-добро ниво на предпазване на работещите. Настоящият проект ще позволи на Трактор ООД да замени старите ползвани досега предпазни средства с нови, по-качествени, осигуряващи по-добра защита на работещите, срещу идентифицираните рискове за всяка от длъжностите в предприятието, което ще осигури по-високо ниво на безопасни и здравословни условия на труд. Характеристиките на специалното работно облекло и ЛПС, предназначението, начина на използване и срокът за износване, са указани в Списъка на работните места и видовете работа, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО. Ще бъдат закупени ЛПС и СРО, съгласно Приложение V – Информация за ЛПС. От приложението е видно с какво новите ЛПС надграждат използваните до сега. В Приложение V са описани и новите ЛПС, които до този момент не са използвани в предприятието, но са предписани в Програмата за минимизиране на риска. Целева група в рамките на дейността са 48 бр. работници и служители, за които е предвидено са се закупят ЛПС и СРО. Длъжностите на служителите и техният брой е както следва: -енергетик/електромонтьор-2 -електрозаварчик-10 -шлосер/стругар/фрезист-14 -бояджия-2 -началник механичен цех-1 -ръководител обособено приз-во-1 -настройчик металообр.маш. с цпу-4 -техник механик-1 -орг-ор снабдяв. и началник склад-1 -орг-ор обособено производство-2 -монтьор-ремонт промишл.оборудване-1 -монтьор-ремонт машини-1 -технолог/н-к отдел откк/р-л отдел промишл/контрольор-5 -шофьор тежкотоварен автомобил-1 -общ работник-1 -чистач-1 В рамките на проекта ще бъдат закупени нови ЛПС и СРО съгласно утвърдения списък на предприятието за използването на ЛПС и СРО. При определяне на бройките са следвани стриктно сроковете на износване, указани в Утвърдения списъка на предприятието, съгласуван от Комитета по условия на труда и службата по трудова медицина, за период на използване от 12 месеца. Спазени са и всички заложени мерки в Програмата за минимизиране на риска. Не са включени резервни бройки. 1.Боти с метално/композитно бомбе и пластина с ниво на защита S3-Износване 1 година- за енергитик/електромонтьор-2; електрозаварчик-10; шлосер/стругар/фрезист-14; бояджии-2; н-к механичен цех -1; р-л обособено производство - 1; настройчик металообраб.машина с ЦПУ-4; Техник механик-1; Организатор-3; Монтьор -ремонт промишлено оборудване/монтьор-ремонт машини-2; Технолог/Началник отдел ОТКК/Р-Л отдел Промишленост-5; Общ работник-1- общо-46 бр 2.Работни обувки половинки (летни)-Износване 1 година- енергитик/електромонтьор-2; електрозаварчик-10; шлосер/стругар/фрезист-14; бояджии-2; н-к механичен цех 1; р-л обособено производство -1; настройчик металообраб.машина с ЦПУ-4; Техник механик-1; Организатор-3; Монтьор -ремонт промишлено оборудване/монтьор-ремонт машини-2; Технолог/Началник отдел ОТКК/Р-Л отдел Промишленост-5; Общ работник-1 -общо 46 бр. продължава в Част 2 70 963.95 0.00
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - чрез закупуването на 2 бр. заваръчни маси с филтърна система (аспирация) и 17 бр. ергономични столове : Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на персонала чрез подобряване на качеството на въздуха в помещението за заваряване, обособено в основната сграда на Механичен цех. Заваряването е процес, който е широкозастъпен в предприятието във връзка с произвежданите детайли. Заваръчните участъци се вентилират принудително с монтирани на стената вентилационни отвори, без централна аспирация, което е крайно недостатъчно. Предприятието е закупило и използва две двуканални мобилни аспирации, които отново не могат да осигурят аспирирането на емисиите от 10-те заваръчни поста. За подобряване условията на труд на заварчиците е необходимо да се осигури ефективна принудителна вентилация за предотвратяване поглъщането на заваръчни аерозоли. Заваръчните аерозоли съдържат предимно желязо, но и аерозоли на други метали (манган, волфрам и др.) и газове (озон, азотни оксиди и др.). Тези газове могат да бъдат опасни, ако вентилацията е недостатъчна. Газове от заваръчни процеси могат да предизвикат възпаление на очите и дихателната система, и са риск за здравето. При продължителна експозиция у работниците може да възникне т.нар. пневмокониоза на заварчиците. Особено в зимните месеци, когато помещенията са затворени и поради ниските температури не се проветряват често, въздухът е видимо пренаситен с тези вещества. В помещението за заваряване са позиционирани и машини за шлосерски операции, поради което на неблагоприятните условия са изложени и шлосерите, които работят на тях. Допълнително в процеса по заваряване на голямогабаритни детайли, освен заварчика е включен и шлосер за поставяне на заготовките в заваръчните приспособления. В заваръчния участък работят 10 Електрозаварчика и 8 шлосера и те са пряката целева група на тази дейност. Тези помещения се ползват и от служителите по технически и качествен контрол, технолози и инженери. Заваръчният участък е обособен в Механичен цех, но е част от цялостния обем на цеха. Поради това, влошеното качество на въздуха в заваръчен участък се отразява на качеството на въздуха в целия цех, в който работят 35 от 55-те заети в предприятието. Тези проблеми и рискове ще бъдат преодолени чрез закупуването на 2 бр. заваръчни маси с филтърна система (аспирация) за работните места, на които ще бъдат извършвани процесите по заваряване с високи амперажи, при които отделяните емисии са по-високи и в процесите по почистване на заваръчните шевове, при които се отделя най-голямо количество прах от метал. Закупуването им ще допринесе за преработване на въздуха посредством улавяне на прах и твърди частици отделяни при процеса на заваряване и шлайфане. Въвеждането на заваръчните маси с филтърна система (аспирация) ще подобри качестовото на въздуха в цялото помощение на Цеха и това ще се отрази положително на всички 35 работника и служители, които работят там. В рамките на дейността ще бъдат закупени ергономични столове 17 бр. за намаляване статичното натоварване от поддържане на принудителна работна поза за персонала на предприятието на следните длъжности: Управители–2бр; Инспектор; Ръководител отдел Маркетинг; Ръководител отдел в промишлеността „ТО“; Технолог–2бр; Началник отдел ТКК; Счетоводител – 2бр.; Началник Механичен цех; Организатор снабдяване; Контрольор по качество; Организатор – 2 бр.; Ръководител обособено производство; Инженер конструктор. Към момента на посочените работни места, се използват обикновени офис столове, които не осигуряват необходимата ергономичност, тъй като не позволяват тяхното адаптиране и настройване според индивидуалните физически параметри на човек. Посоченото се отразява негативно върху здравословното състояние на служителите, работещия в седяща поза. Наличието на планирания вид ергономичните столове ще подобри условията на труд и безопасността на здравето на служителите при работа с компютър. 47 905.29 0.00
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - част 1: Основна цел на дейността е подобряването на качеството на работното място за работниците и служителите на Трактор ООД в гр. Плевен, подобряване на здравословния им статус и осигуряване на устойчиви работни места. Целева група на дейността са всички 55 работещи в предприятието, заети на трудов договор и договор за управление. Предвижда се в рамите на проекта да се обособи и обзаведе помещение за отдих и хранене (контейнер), което да се използва от служителите на предприятието и да се извърши ремонт на прилежащите му санитарни помещения. Мястото за поставянето на контейнера е избрано с оглед максимална близост до работните помещения, на изхода на двата основни цеха на предприятието (Механичен цех и Ремонтен цех). Санитарните помещения, които ще бъдат обособени за целта и ремонтирани не се използват в момента и ще бъде осигурен пряк достъп до тях от контейнера. Към момента, на територията на предприятието има заведение за хранене, което функционира на търговски принцип и предлага храна за всички предприятия в индустриалната зона. Обектът не се оперира от Трактор ООД. В производствената база на „Трактор“ ООД няма обособено помещение за краткотраен отдих и почивка. Тъй като районът е много беден, повечето работници и служители на предприятието предпочитат да си носят храна от вкъщи и на практика се хранят на "на крак" на работното си място в условия, които не позволяват тяхната почивка и възстановяване или в близост до цеха, в зависимост от атмосферните условия и няма къде да затоплят храната си, поради което консумират основно сандвичи и "бързи храни". Храната, донесена от къщи се оставя сутрин до работните места, без необходимите условия за съхранение. По този начин, работниците не могат да използват пълноценно дадените им почивки, тъй като липсват помещения за отдих, в които да могат да излязат от работните си места. Съгласно нормативните изисквания и предвид неблагоприятите климатични условия в работните цехове работодателят следва да изгради за работещите помещение, в което могат да почиват, да се хранят и затоплят. Поради невъзможността да се изгради подобно помещение на територията на работните зони, работодателят планира да осигури подходящо оборудвано помещение за отдих и почивка. Считаме, че със закупуването и обзавеждането на контейнер/фургон с размери 1200х300 см. (36 м2) за отдих и хранене, с климатик ще се решат описаните проблеми като по този начин ще се осигури място за краткотраен отдих за всички служители и обяд с правилно съхранена домашна храна. Предвидено е контейнерът да е с размери, позволяващи едновременното му използването от по-голяма част от персонала. По време на различните междинни почивки през деня, ще може да се използва от всички работещи в предприятието, осигуряващо подходяща среда за почивка и отдих. За всеки контейнер е предвидено следното обзавеждане: - Кухненски бокс - 1бр - 6 маси с 48 стола, където работниците да почиват и да се хранят, като масите и столовете следва да са с метални крака, за да са по-устойчиви предвид защитните обувки, които използват работниците. - 1 бр. хладилник за съхранение на домашната храна, която работниците си носят всяка сутрин. - 2 бр. микровълнови печки за затопляне на храната. Бройката е опеделена с оглед по-бързото обслужване на всички работници в ограниченото пространство на контейнера. - 2 бр. кафемашини - предвидени за почивките за краткотраен отдих, като отново се закупуват два броя за да може да имат по-бърз достъп големия брой работници. продължава в част 2 58 718.00 0.00
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - част 2: Продължение - част 2 Съгласно чл.230 от Наредба № 7 /1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и т.3 от Норми за проектиране на обслужващи сгради и помещения към предприятията, Работодателят следва да осигури санитарни помещения /тоалетни/ за персонала към помещението за отдих. Планираната дейност е предписана в Програмата за минимизиране на риска. Работниците се нуждаят от санитарни помещения в отределните им почивки за да не се налага да се връщат до цеховете и да използват санитарните помещения, обособени към работните места, при което да губят голяма част от отреденото им време за почивка и хранене. В рамките на тази дейност по проекта ще бъде осигурено санитарно помещение с квадратура от 28 кв.м., което ще бъде обособено в Ремонтен цех, до входа на контейнера / фургона за отдих, като ще бъде осигурен вход към санитарното помещение непосредствено до входа на контейнера. Помещението представлява старо санитарно помещение, което не е ремонтирано последните 30 години и не се използва към момента. Планираните дейности са по текущ ремонт и са както следва: - Къртене на стари плочки и мазилка, демонтаж на стари врати и клекала, почистване - Изграждане на стени - 15.00 Кв.м - Замазка под - 28.00 Кв.м - Доставка и монтаж на тоалетни клекала - 5.00 бр - Доставка и поставяне на фаянсови плочки - 115.00 Кв.м - Измазване на стени - 200.00 Кв.м - Шпакловка с мрежа - 32.00 Кв.м - Доставка и поставяне на гранитогресни плочи - 28.00 Кв.м - Полагане на бетон контакт по стени - 158.00 Кв.м - Полагане на контактен грунд и боядисване - 20.00 Кв.м - Обръщане на врати - 60.00 л.м. - Доставка и монтаж на алуминиеви врати - 7.00 бр. - Доставка и монтаж на окачен таван с термопанел - 28.00 Кв.м. Целевата група е описана в част 1 на дейността по Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. и включва всички заети в предприятието. 30 981.40 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) - част 2: Продължение - част 2 3.Ръкавици за защита от Механични рискове - Износване - 2 седмици: енергитик/електромонтьор-2; електрозаварчик-10; шлосер/стругар/фрезист-14; бояджии-2; н-к механичен цех -1; р-л обособено производство-1; настройчик металообраб.машина с ЦПУ-4; Техник механик-1; Организатор-3; Монтьор -ремонт промишлено оборудване/монтьор-ремонт машини-2; Общ работник-1. Общо 46 човека по 16 броя за година=736 бр(не се планират за всички работни седмици в годината, като са приспаднати годишните отпуски, празници и профилактики на предприятието). 4.Диелектрични ръкавици 20 kV-Износване 1 година - енергитик/електромонтьор-2 бр. 5.Диелектрични боти-Износване 1 година - енергитик/електромонтьор-2 бр. 6.Работен костюм зимен - яке и панталон/полугащеризон-Износване 1 година - енергитик/електромонтьор- 2; шлосер/стругар/фрезист-14; бояджии-2; н-к механичен цех -1; р-л обособено производство-1; настройчик металообраб.машина с ЦПУ-4; Техник механик-1; Организатор-3; Монтьор -ремонт промишлено оборудване/монтьор-ремонт машини-2; Технолог/Началник отдел ОТКК/Р-Л отдел Промишленост-5; Шофьор-1; Общ работник-1. Общо 37 човека; 7.Противопрахови маски/формован респиратор-Износване 1 ден - електрозаварчик-10; шлосер/стругар/фрезист-14; бояджии-2. Общо 26човека х120 работни дни = 3120 бр(не се планират за всички работни дни в годината, като са приспаднати годишните отпуски, празници и профилактики на предприятието). 8.Заваръчен шлем-Износване 1 година - Електрозаварчик - 10човека; 9.Ръкавели за предпазване при заваръчна дейност-Износване 3 месеца - Електрозаварчик - 10 (10човека х 4бр=40бр) 10.Ръкавици предпазни за заварчици-Износване 3 месеца - Електрозаварчик - 10(10човека х 4бр=40бр) 11.Кожена престилка за заварчици-Износване 6 месеца - Електрозаварчик - 10(10човека х 2бр=20бр) 12.Кожени гамаши за заварчици-Износване 6 месеца - Електрозаварчик - 10(10човека х 2бр=20бр) 13.Предпазен костюм зимен - яке и полугащеризон изработен от трудногорим плат-Износване 1 година - Електрозаварчик - 10бр. 14.Антифони-Износване 1 година: шлосер/стругар/фрезист - 14; р-л обособено производство - 1; настройчик металообраб.машина с ЦПУ - 4. Общо 19 бр. 15.Ръкавици потопени в нитрилова пяна-Износване 1 ден - бояджия - 2. Общо 2х50=100бр. (дните са пресметнати в зависимост от организацията на производството и операциите, изискващи тази защита) 16.Цял гащеризон - бояджийски-Износване 1ден - бояджия - 2. Това е ново ЛПС и се планира да се закупи ЛПС с възможност за почистване и по-дълготрайна употреба. След използването на закупените по проекта бройки, компанията ще закупи със собствени средства необходимите бройки за тази защита на двамата бояджии. 17.Целолицева маска с две гнезда -Износване 1 месец - бояджии. 2х12=24бр. 18.Зимна шапка студозащитна, плетена-Износване 1 година - шофьор - 1; общ работник - 1.общо 2бр. 19.Предпазни ръкавици - шофьор-Износване 1 месец - шофьор - 1,общо 12бр 20.Обувки зимни - шофьор-Износване 1 година - шофьор - 1,1бр. 21.Обувки зимни - чистач-Износване 1 година - чистач 1,1бр. 22.Обувки летни - чистач-Износване 1 година - чистач 1,1бр. 23.Ръкавици изработени от натурален латекс с дебелина от 0.35 мм.-Износване - 2 седмици - чистач 1,общо-36 бр. 24.Водозащитна работна престилка от PVC материал-Износнване 1 година - чистач 1,1бр. 25.Защитни очила, стандарт EN 166-Износване 1 година: Енергетик/Електромонтьор - 2; Електрозаварчик - 10; Шлосер/стругар/фрезист - 14;Бояджия - 2; Началник механичен цех - 1; Ръководител обособено производство - 1; Настройчик металообр.машина с ЦПУ - 4; Техник механик - 1; Организатор - 3; Монтьор –ремонт промишлено оборудване/Монтьор-ремонт машини - 2; общо 40 бр. 26.Елек с висока яка против вятър-Износване 1 година - чистач 1,1бр. 0.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) - част 3: Продължение - част 3 – Недостатъци на наличните ЛПС и обосновка на нуждата от тяхната подмяна. Идентифицираните рискове по длъжности и видове са дадени в детайл в т.8 Описание на целевата група и в Списъка на ЛПС и СРО. За съжаление, към настоящият момент, компанията не може да си позволи да осигури покритие на всички описани рискове за съответните служители и осигурява на своите работници само минимално изискуемите ЛПС и СРО. Нуждата от подмяна на наличните ЛПС се определя от недостатъците им и невъзможността да покрият всички описани рискове, на които са изложени работниците. 1. Боти–единствената характеристика, която покриват настоящите боти е наличието на метално бомбе. Ботите, които са осигурявани сега са еднакви за всички длъжности, като не отчитат допълнителните рискове, идентифицирани за някои от длъжностите и не осигуряват защита срещу основни рискове. Те не могат да защитят от риска от пробождане, от метални частици и не осигуряват студозащита, измръзване както и предпазване от изгаряне, лъчение или подхлъзване, което може да доведе до удар. 2. Работни летни обувки от текстил без бомбе и пластина – наличните обувки не осигуряват защита срещу нито един от механичните рискове, които са най-сериозните в предприятието. Не осигуряват защита и срещу риска от изгаряне и често има случаи на прегоряла и/или прободена текстилна материя на обувките. Не защитават от подхлъзване. 3. Работно яке и Работен панталон/полугащеризон–наличните са с плътност само 110 гр/м² - не успяват да защитят срещу пробождане, метални частици и убождане. Поради ниската плътност при по-студено време не защитават и от неблагоприятни атмосферни условия. Не са произведени от негорима материя и при длъжността на заварчик ежеседмично се получават изгаряне на материята и нарушаване на нейната цялост. След проекта ще се закупят специализирани ЛПС спрямо идентифицираните рискове. 4. Ръкавици потопени в латекс– наличните не са устойчиви на механичните рискове и не предпазват от студ. Късат се много често и при скъсване могат да позволят нараняване. 5. Защитни очила от поликарбонат – наличните лесно се надраскват и запотяват, нямат странична защита и не защитават от странично попадане на стружки. 6. Диелектрични боти и ръкавици - до момента не са използвани. Защитата се е осигурявала само с КПС (щанги и килимчета), които не успяват напълно да защитят от злополуки от електрически ток. 7. Противопрахови маски/ респиратор-до момента не се използват. Процесите на металообработка генерират фин метален прах, който насища въздуха и се аспирира от работниците. Използването на маски ще предпази от поглъщането му. 8. Заваръчен шлем- наличните шлемове имат дълго време на реакция за промяна в затъмняването, поради което при дълга работа заварчиците се осветяват. 9. Ръкавели и Ръкавици за предпазване при заваръчна дейност- настоящите не са изработени от негорима материя, прогарят лесно и спират да предпазват след това. 10. Кожена престилка за заварчици-настоящата е от негорима материя, но не е кожена негорима и съответно при по-продължително излагане на висока температура прогаря и не защитава. 11. Кожени гамаши за заварчици-ново ЛПС; необходимо е за да предпазва краката от изгаряне и лъчение. Заваръчните процеси генерират много високи температури, при които изгарят всички материи, без специална защитна обработка 12. Антифони- идентифициран е наднормен шум от машинната обработка на металите - ново предпазно средство. 13. Ръкавици за бояджия - Наличните не осигуряват защита от химични вещества. В тази връзка се търси и цялостна защита на бояджиите срещу химични реагенти и чрез закупуването на бояджийски гащеризон. 14. Защитната маска за бояджии е полулицева, което не осигурява защита на цялото лице. 15. Шофьорът и чистача до момента са получавали общите предпазни средства, които не успяват да ги защитят от специфичните за тях рискове, описани в т.8. и прилож.5 Описаните недостатъци на наличните ЛПС пораждат нуждата от тяхната спешна подмяна. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.