Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 68 718 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е разработен в отговор на нуждите на персонала на Милко ЕООД (38 лица на трудов договор и 1 управител на договор за управление и контрол) и е насочен към подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е  ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.  За реализиране целите на проекта ще бъдат изпълнени следните специфични дейности: 
Дейност 1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. 
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез оборудването на: място за отдих и почивка в административната сграда; обособяване и оборудване на място за отдих и почивка в производствената сграда; изграждане на място за хранене на всички работещи - столова; изграждане на място за спорт, което да се ползва от всички работещи. 
Проектът включва изпълнение и на задължителните дейности за управление и визуализация. Проектът ще се изпълнява и в съответствие с принципите на свободна и лоялна конкуренция, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие, опазване на околната среда.  Дейностите ще бъдат изпълнявани при спазване на принципите на равенство на половете, осигуряване на включване на пазара на труда и недискриминация.  Дейностите ще се изпълняват като се избягва всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Целта на дейността е да се разработят и приложат в предприятието "зелени" модели на организация на труда, съобразно спецификите на производството. Необходимостта от въвеждане на зелени модели в предприятието е обоснована от все по-нарастващата необходимост да се повишава ресурсната ефективност и да се намалява въздействието върху околната среда, както и да се повиши устойчивостта на предлаганите продукти. Предприятието изпитва необходимост от подобряване на енергийната и ресурсната си ефективност, с цел намаляване на разходите си за енергия и потребление на ресурси. В тази връзка , фирмата е решила да въведе зелени модели с цел устойчивост, екологична отговорност и икономическа ефективност. Въвеждайки зелени модели, фирмата ще подобри конкурентоспособността и устойчивостта си. Със зелените модели, предприятието ще е подготвено и за евентуални нормативни и законодателни изисквания, които могат да бъдат въведени с цел предприятията да бъдат по-екологично отговорни. Фирмата е производствена и прилагането на отдалечен модел на работа (т.нар. home office) не е приложим за по-голямата част от работниците, освен за административния персонал, поради което се търсят друг вид зелени модели. За целта ще се проучва възможността за въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, промени по отношение на начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.. Ще се търсят и възможност за въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието - напр. нови методи за разделно събиране на отпадъци, мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, подобряване на осведомеността на персонала по въпроси на устойчивост и зелени практики чрез обучение. и т.н. Във връзка с потреблението на енергия от фирмата в основната й дейност, което в момента е сравнително високо, ще се търсят решения за инвестиции в технологии с по-ниска консумация на енергия. Ще се търсят и възможност за използване на възобновяеми източници на енергия - инсталиране на соларни или други възобновяеми системи, за основната дейност или за покриване на нуждите на работниците (напр. проучване на възможността да се инсталира система за топла вода от възобновяеми източници за ползване от работниците). Това ще помогне за намаляване на емисиите, но и допринася за енергийна независимост. Фирмата няма опасни отпадъци, но има значителни количества производствена фира и метални отпадъци. Чрез зелените модели ще се търсят начини за намаляване на отпадъците и активно рециклиране на материали, там където е възможно, за да се намалят отпадъците. Ще се търси и оптимизация на производствените процеси, за да използват по-малко суровини и ресурси, като в същото време се поддържа качеството на продуктите. Дейността ще бъде изпълнена като се следват задължителните четири етапа, които ще се реализират в логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В допълнение, работниците от фирмата, които представляват целевата група по дейността ще бъдат обучени за внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. 7 800.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятието (Дейност 5 от УК) - част 1 : В момента, фирмата извършва дейност в две основни сгради - административна и производствена сграда. В административната част има отделено помещение, което не е оборудвано и се използва за различни нужди, вкл. работниците обядват там. Условията са крайно неподходящи защото помещението не е добре мебелирано и няма уреди в него. Фирмата не разполага с пространство за отдих или спорт, което е крайно необходимо поради тежката натовареност на работещите. Част от дейностите по производството на машини изисква тежък физически труд, а работниците не разполагат с място, където да отдъхнат или да възстановят силите си. Част от работещите се хранят с храна отвън (носена от тях или доставяна). Предоставянето на социални придобивки за работниците е от съществено значение, тъй като социалните придобивки под формата на места за хранене и отдих подобряват значително качеството на работната обстановка и среда. По този начин те могат да релаксират в комфортна среда. Фирмата ще подобри работната среда и така ще е в състояние да привлече и задържи качествени работници, което ще конкурентоспособността й. Доволни работници са по-малко склонни да сменят работа и са по-модивирани за успешно изпълнение на задачите си. Социалните придобивки играят ключова роля в изграждането на устойчива и социално отговорна работна среда. Поради тази причина, фирмата е решила да инвестира в създаването на: 1. Място за отдих и почивка в административна част В административната сграда, свободното помещение, което сега е с общо предназначение ще бъде оборудвано като помещение за отдих и почивка. То ще се ползва от 17 души административен персонал. За целта е планирано закупуването на следните уреди: комбиниран хладилник - фризер, с обем: 361л. - 1 бр., за съхранение на храната на работещите през деня; Кафемашина автоматична, с 2 гнезда - 1 бр., за направа на ободряващи напитки в къта за отдих (не е комбинирана, т.е. не включва и функция мелене на кафе); Машина за мелене на кафе, със система "единична доза" - 1 бр., за мелене на кафето за кафе-машината; Микровълнова печка с обем: 35л. за затопляне на донесената храна на работещите; Маса, с размер мин.120/80см. 2 бр. за осигуряване на място за почивка и консумация на напитки (една маса е за 4 души, като презумпцята е че не целия административен персонал ще почива по едно и също време) и 8 бр. столове от полипропилен с фибростъкло за сядане (по 4 стола на маса). Фирмата планира да закупи и масажен стол с 3D масажен механизъм за релакс. Поради тежката натовареност на персонала, се получава преумора, мускулни травми, разтежения. За да се подобри комфорта на служителите, фирмата е решила да инвестира в масажен стол за релакс, с който да се подобрят условията за работещите. Масажните столове използват различни техники на масаж, които помагат за релаксацията и разтоварването на напрегнатите мускули. Това е особено полезно след продължителен период на физическо напрежение, каквато е работата в завода. Масажът има доказано добър ефект в намаляването на стреса и напрежението. Регулярната употреба на масажен стол може да помогне на работниците да се справят по-добре с ежедневния стрес и напрежение. Стимулира се кръвообращението и лимфния поток, което подпомага подобряването на циркулацията. Това може да доведе до по-добро здраве на сърцето и общо усещане за благополучие. Масажът може да допринесе за подобряване на настроението и психичното благополучие чрез стимулиране на отделянето на хормони като ендорфини („хормоните на щастието"), което допринася за комфорта на служителите. Столът е с функции за поддържане на правилната поза на гърба и шията. Това подпомага предотвратяване на болки в гърба и стеснения в шията, които могат да възникнат от дълготрайно седене, типично за заетите в административната част. Масажът стимулира сетивата и може да помогне за повишаване на енергията, както и за по-бързо възстановяване след физическо умора. 206 627.65 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятието (Дейност 5 от УК) - част 2: 2. Място за отдих и почивка в производствена част: В производствената част няма обособено място за почивка. Така работниците , които са на смяна няма къде да отдъхнат в почивките и са принудени да се седят отвън или до работните си станции. За да се подобри работната обстановка, фирмата планира да обособи кът за отдих в производствената сграда, където работниците да могат да си почиват. Мястото за отдих ще бъде ползвано от общо 22 души работници. За целта е планирано да се закупи: Вендинг машина за напитки с капацитет мин. 42 напитки - 1 бр., която вендинг машина да осигури ободряващи напитки на работещите, тъй като няма физическа възможност за инсталиране на кафе машина. Маса с размер мин.120/80см. - 5 бр, (масите са за по 4 души, т.е. за средно 20 души персонал), заедно с 22 бр. столове от полипропилен с фибростъкло, където да могат да седят работниците в почивките (колкото е общият брой на работниците). 3. Столова за хранене: Фирмата се намира в производствената част на Асеновград. В самата фирма има кухня и се предлага на място приготвена храна за работниците. В предприятието няма лафка с храни, а наоколо липсват заведения за хранене. Част от работещите обаче не ползват храната , приготвяна на място., а си носят готова храна отвън, но няма къде да я съхраняват. Липсва и подходящо помещение за хранене, като в момента, повечето работещи се хранят на работните си места. Това е крайно неудобно и е против хигиенните правила. Фирмата реши да инвестира в обособяване на модерна столова за хранене, която ще бъде ползван от всички 39 работници на трудов договор. За целта се предвижда да се закупи:      Хладилник професионален 2 бр. за съхранение на храната (двата броя са поради капацитета на хладилника, за да не се получава натрупване на много храна или липса на място); Фризер професионален 2 бр., където да могат да се съхраняват храни в суров вид, които да се приготвят на място за по-здравословно хранене.; Съдомиялна професионална 1 бр - за измиване на посудата от хранене и приготвяне на храна (допълнително се намаляват опаковките от пластмаса, съответно се подобрява състоянието на околната среда); Печка готварска (комбинирана газ и ток) 2 бр. - за приготвяне на прясна храна за работниците; Микровълнова печка за затопляне на готовата храна; Грил-скара професионална 2 бр. - за приготвяне на здравословна храна на работниците; вендинг машина за напитки - за осигуряване на ободряващи напитки за работещите; Маса 10 бр. (по 4 души на маса, за да се осигури възможност за едновременно хранене на целия персонал); 39 бр. столове от полипропилен с фибростъкло за всички работници 4. място за спорт Спортуването на работното място има множество положителни влияния както върху физическото, така и върху психическото здраве на служителите. Редовната физическа активност помага за поддържане на здравословно тегло, подобрява сърдечно-съдовата система, укрепва мускулатурата и оптимизира общата физическа форма. Намалява стреса и повишава енергийното ниво и физическата издръжливост. Това се повишава работоспособност и продуктивност на работното място. Намалява се отсъствието от работа поради болест. Физическата активност може да подобри кръвообращението и доставката на кислород към мозъка, което в крайна сметка може да подобри концентрацията, вниманието и креативността. Спортуването на работното място предоставя възможност за създаване на екипен дух. Спортът на работа насърчава здравословната култура в организацията, подобрява работната обстановка и удовлетворението на служителите. Поради тази причина, фирмата реши да инвестира в изграждане на място за спорт вътре в производствената част. За целта фирмата планира да закупи: 2 бр. Пътека за бягане 2 бр., ; велоергометър - 1 бр.; кростренажор; гребен тренажор ; Комбиниран уред с наличие на 4 станции/възможност за трениране на 4 човека едновременно; лежанка, с обратен наклон и стълби за фитнес - 1 бр. Закупуването на оборудване е необходимо за изпълнението на Дейност 5. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.