Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Създаването на здравословна, за персонала,  работна среда ще се реализира чрез:
- осигуряване на набор от нови по-съвременни и надеждни ЛПС и подобрено специализирано работно облекло;
- чрез модернизиране и въвеждане на нови съоръжения за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.
Те ще допринесат за подобряване на здравословната среда и повишаване безопасността на работещите лица, следствие на минимизиране на рисковете за персонала. 
За да се подпомогне адаптирането на работниците към промените в пазарната конюнктура ще се повиши качеството на работните места, като се реализират социални придобивки даващи възможност за пълноценна обедна почивка, комфортна зона за физиологични почивки и добри възможности за рехабилитация след и по време на трудовият процес.
Започналият вече процес, на повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда в предприятието, ще бъде продължен със задълбочен анализ на съществуващото положение от външен специалист. Това ще доведе до разработване и въвеждане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във фирмата и косвено ще повиши устойчивостта на предлаганите продукти и на компанията като цяло.
Всички дейности ще се изпълняват при спазване на принципите за свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие и опазване на околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Дружеството "Гранари" ЕООД е създадено в началото на 2020 година от екип професионалисти с дългогодишен опит в производството хляб. Благодарение на това, още при стартирането на дейността се заложи реализиране на такъв технологичен цикъл на производство, който да минимизира вложените ресурси и да гарантира високата им ефективност. Това се постигна чрез оптимизация на традиционният технологичен процес за приготвяне на хлебни изделия. Основният начин за производство на тестени изделия минава през 6 етапа: подготовка на суровини, замесване на тесто, съзряването му, формиране на продукт, втасването му и изпичане. Всеки етап отнема от 20 до 40 минути, така за да се предложи топъл готов продукт за продажба, рано сутрин например в 7.00 часа, е необходимо около 4 часа по-рано да стартира неговото производство, т.е. между 2 и 3 часа след полунощ. Така работят всички пекарни, работният ден започва с нощен труд в неотоплено работно помещение, което е изключително трудоемко и енергоемко начинание. За да преодолеем тези недостатъци, приложихме технологичен цикъл, който позволява първите четири етапа от работата с тестото да се извършат предходният ден. Инвестира се в технологично оборудване, което даде възможност работният ден да стартира в 6.30 сутринта и след 40 минути да бъдат готови първите топли закуски, а до час да се предложи пълен асортимент от тях. Това доведе до елиминиране на нощният труд и по-висока удовлетвореност на персонала. Концентрира се втасването и изпичането на целият асортимент в рамките на един час, което спести над три часа неефективен разход за електроенергия и директно намали въглеродният отпечатък на производството. В допълнение към тази "зелена" практика, през юни 2023 година, дружеството инвестира в изграждането на ФЕЦ с 20 kW мощност, за собствена консумация. Тази екологична производствена инвестиция доведе до 33% спестяване на конвенционална електрическа енергия месечно. Производството на продукти с помощта на слънчева енергия е изцяло в унисон с фирмената култура на дружеството за създаване на традиционен, чист хляб без влагане оцветители, консерванти, подобрители, ГМО и хидрогенирани мазнини. Уверени сме, че пътя по който сме поели може да бъдем подпомогнат от консултация с професионалист в областта по прилагане на системи за управление, ресурсната ефективност и екология. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Ще възложим на външен изпълнител проучване с цел идентифициране на нови „зелени“ модели за организация на труда и работните процеси. Ще се изследва възможността за създаване на зелени“ карти за различните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. В резултат от извършеният анализ на дейността ще бъде представен план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Предложените мерки, след одобряване от ръководството, ще се превърнат е план от мероприятия за въвеждане на новите „зелени“ модели и „зелени“ карти. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Изпълнението на одобреният план от дейности ще се извършва постъпателно, съобразно необходимите за влагане ресурси. Първостепенна цел ще бъде мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез прилагане на „зелени“ карти за организация на работните процеси на работното му място. 2 800.00 1 500.00
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място - психологическа подкрепа.: Дейността включва следните три етапа: 2.1. Преглед на моментното състояние на предприятието връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място и професионалното прегаряне. Запознаване на външен изпълнител със специфичните особености на хлебопроизводството и търговията като дейност. Запознаване с организационната структура, организацията на работните процеси и взаимовръзките между персонала и между персонал и клиент. 2.2. Разработване/приемане на план от мерки за ранно откриването на проявите на професионалното прегаряне и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Производството на хлебни изделия е групово занимание, като обичайно група от 3 до 4 човека си партнират в разнообразни дейности до постигане на крайният резултат - качествен, добре изглеждащ и вкусен хлебен продукт. Екипността в работата е задължителна от гледна точка технологичен процес, защото взаимодействията между персонала са на щафетен принцип. Така ако резултата от работата на едно звено от тази верига е с по-некачествено изпълнение, то се проваля работата на цялата смяна. Това прави особено значимо анализирането на факторите имащи отношение към емоционалното и психическо изтощение на член от екипа. 2.3. Запознаване на персонала с наличието на явлението "бърнаут", запознаване на персонала подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес. Психологическа подкрепа, която външен за организацията специалист, може да окаже на персонал е добър начин за изграждане на устойчива психика. Ще помогне за правилното лично целеполагане с оглед избягване на професионалното прегаряне. Тренинги за управление професионалният стрес ще укрепят личностното развитие и заздравят екипността в работата. 3 000.00 1 500.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: За да се подобри здравословната и безопасна работна среда в предприятието, е необходимо подробно да се анализират рисковете, да се намери най-оптималното решение за минимизирането им и то да се реализира. С настоящата дейност се цели закупуването на нови, по-модерни ЛПС и специално работно облекло, надграждащи съществуващите в момента. Дейността включва четири етапа: 3.1. Кратко описание на дейността на предприятието и състоянието на ЛПС и СРО към настоящият момент. Проблемите и нуждите на целевата група, наложили изпълнението на тази проектна дейност, са подробно описани в раздел 9.2. Описание на целевата група в настоящото проектно предложение. Наличното в момента работно облекло покрива само законовите минимални изисквания за безопасност, видно от оценка на риска, но не ги надгражда. Специализираното работното облекло е обикновено, с кратък срок на експлоатация, малка част от него е от качествени материали и недостатъчно устойчиво механични опасности, термични и други условия, присъщи на спецификата на работния процес. 3.2. Кратко резюме на изводите от оценката на риска и идентифициране на рисковете за които може да се осигури по-добра защита. В оценката на риска изготвена от Службата по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейностите при работа на звената с машините и отделните фактори на средата, които аспекти могат да причинят вреди за здравето на работещите. В приложената програма за минимизирани на риска е вмъкната детайлна информация за идентифицираните опасности и рискове, групите работници и служители, изложени на рискове, оценката на риска, взетите решения и препоръчаните мерки от оценителите, приетите мерки, срокове и отговорни лица за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска. В нея се поставя ударението на приоритетните проблеми за решаване. Те се групират в две основни групи: механични опасности и фактори на работната среда. Обичайният подход за елиминиране на тези рискове, в малките фирми, е с осигуряване на ЛПС и СРО с най-ниска цена, следствие на тежката пазарна конкуренция и ограничените финансови възможности. Бързото амортизиране на ползваните сега предпазни средства за защита от механични въздействия е пряко доказателство за това и свидетелство за нуждата от подмяната им. Не достатъчната степен на минимизиране на негативните ефекти от факторите на работната среда, като висока температура и влажност за по-дълъг период, оказва натрупващо се негативно влияние върху здравето на персонала. Повишаването на степента на защита е възможно само при използване на ЛПС и СРО с по-добра ефективност и качество. От друга страна, персонала е най-важният капитал в едно предприятие. Всяка инвестиция в здравето му и/или в изграждането на по-добри и безопасни условия на труд се изплаща много кратно. Доказателство за това е елиминирането на текучеството сред персонала и повишена производителност на труда. За постигането на тези цели, голямо значение има задълбоченият подход при отстраняването на потенциалните рискове за трудещите се. Подмяната на незадоволителните ЛПС и СРО с нови и по-ефективни е такова стратегическо решение. Така можем да направим извода, че осигуряването на условия за максимална защита на здравето и безопасността при работа, изисква закупуване на ЛПС и СРО от естествени и модерни нови материали, по-топло защитни и с повишена студоустойчивост, с по-висока степен на водозащитност, антистатични, със светлоотразителни индикатори, с по-дълъг срок на експлоатация. Тези характеристики дават възможност за по-дълга употреба и са по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Същевременно това ще постави нов по-висок стандарт за здравословен и безопасен труд сред персонала и ще постигнем на по-устойчиви условия на труд и по-ефективно използване на инвестираните средства. 24 107.30 7 462.03
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани отделните фактори на средата, които причиняват вреди за здравето на работещите. В приложената програма за минимизирани на риска е заложена реализацията на три колективни средства за защита за подобряване на безопасните условия на труд. 1. Дейности за осигуряване на защита на персонала от неблагоприятен микроклимат в производствения цех. Основния проблем, който следва да бъде решен, е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат – температура и влажност. Работния цех представлява един правоъгълник с обща площ 55.42 кв.м. Тук работят 11 човека от целевата група. Обособени са три свързани помещения: павилион за продажба - 8 кв.м, зона за пакетаж - 8 кв.м и производствено помещение - 39 кв.м. В последното са разположени професионален конвектомат и три подови печки. Температурата на нагряване при изпичане на продукцията достига 300 градуса, а работният цикъл е от 8 до 12 часа работа на смяна. В допълнение към това, технологично хлябът се нуждае от пара която се генерира от втасвател. Тя също се разпространява из цялото помещение и рязко увеличава влажността на въздуха. В резултат от това температурата на въздуха в помещението достига високи нива през лятото, а през зимата температурната разлика на въздуха близо до печките и в другият край на помещението е повече от 15 градуса. Височината на тавана е 3 метра и през зимата изсмуква цялата топлина в помещението, сградата е с три външни зида, което допълнително влошава микроклимата. Целогодишно в работните помещения има влажност около граничните стойности. Тази влажност създава предпоставки за увреждане на техниката и създава и дискомфорт у работещите. През зимата и лятото, когато има големи температурни амплитуди, работната температура в помещенията е около пределните нива за работа. Стените поемат влагата и се образуват микроогранични плесени, а дрехите на персонала поемат влагата и влошават здравето му. Тези изводи се потвърждават и от направените замервания, от външна специализирана фирма. Към момента, намаляването на влиянието на този процес се извършва от съществуваща смукателна вентилация, с цел бързо извеждане на горещите пари и загрят въздух. Размерите на смукателният чадър са 90/110 см и покрива само част от печките. Дебита й е 1500 куб.м./ч в минута и при настоящият обем на производство е крайно недостатъчен за ефективна циркулация на въздуха. В цеха няма изградена нагнетателна вентилация за вкарване на свеж въздух, разчита се на вентилатори и естественото движение на въздуха. За минимизиране на риска, досега се прилагат принудителни спирания на работа в най-горещите периоди на деня. Препоръка на СТМ и част от мерки за минимизиране на риска, планирани в програмата за минимизиране на риска, е ползването на колективни средства за защита - ограничаване на топлинните източници; вентилационни системи; подаване на свеж въздух, с цел елиминирането на факторите на неблагоприятен микроклимат - температура, влажност, дим и газове. Така за намаляване на рисковете за здравето на работното място е необходимо да се подмени амортизираната вентилационна аспирация с нова. Изискванията, които сме си поставили тя да покрие са: по-голяма площ на аспирационните чадъри, така че да покрие всички топлинни източници; по-мощен двигател за да се гарантира по-бързият въздухооборот и по-безшумен режим на работа. Като допълнение към средствата за вентилация да се монтира нова нагнетателна система за вкарване на външен въздух и създаване на циркулация на горещия въздух към основната аспирация. За осигуряването на темпериран свеж въздух в цеха да се инсталира климатик тип сплит-система. В другите две помещения ще се инсталират класически климатици тип сплит-система. Като последен елемент за ограничаване разпространението на топлината над проходите между основното помещение и павилион за продажба и зоната за пакетаж. които са постоянно отворени при работен цикъл, ще се монтират съоръжения за въздушни завеси без нагревател. 25 831.97 17 889.32
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Стремежът на всеки работодател е да осигури освен добри условия на труд, но и подходящи условия за основни човешки нужди на заетите - извън работния процес, но в рамките на работната ангажираност. Например подходящо време, място и удобства за почивка, хранене и релаксация. Работните процеси в производствения цех са свързани с физическо натоварване и дълги часове стоене "на крак" в статично положение, което води до значителна умора и проблеми с краката, кръста и гърба. Съгласно нормите за физическо натоварване, движенията на работещите попадат в V клас: включени са пръсти, китка, лакът, рамо и гръб. Като част от препоръките дадени от СТМ при оценката на риска, е осигуряване на рационален режим на труд и почивка даващ възможност за отдих, хранене и рехабилитация. Разработеният режим на труд и почивка включва 1 ч. обедна почивка, и две пасивни, физиологични почивки от по 30мин. Досега персонала ползва времето за обедна почивка за да се приберат в домовете си за храна или да хапнат наблизо. Физиологичните почивки прекарват навън, на крак. Това идентифицира нуждата от обособяването на подходящи помещения и оборудване с цел осигуряване на комфортна среда за почивка, условия за хранене съобразено с рационалните и хигиенни норми, и възможност за рехабилитация. В изпълнение на тази цел планираме следните дейности: 1. Обособяване и оборудване на помещение за хранене, краткотраен отдих и възстановяване, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд за персонала на производствения цех. Производствената база има подходящо помещение, част от което (около 7 кв.м.) може да се оборудва с всичко необходимо. То ще е климатизирано и оборудвано с малък кухненски модул, кафе-машина, телевизор и диспенсър за вода и други. По този начин служителите ще могат ежедневно да обядват топла, прясно-приготвена храна, в комфорта на маса, столове и цялата посуда, необходима на човек да се нахрани спокойно и с удоволствие. От друга страна, споделеното с колегите време за хранене и почивка ще допринесе за подобряване на психологическия климат. Това ще е изключително полезно за служителите, тъй като смяната започва от 6,30 часа сутринта и продължава 12 часа през летните месеци. 2. Като допълнение, това помещение, ще се оборудва с масажен стол за рехабилитация, разтоварващ от принудителна работна права поза, която е статична и с ограничено движение. Нуждата от активни мерки за възстановяване на напрегнатите мускулни групи в тялото, е пряко следствие от работата в правостоящо и статично положение. Често това води до различни мускулно-скелетни увреждания, болки и оплаквания в краката, коленете, прасците и ходилата. Голяма част от работещите имат вече изявени проблеми, редовно посещават лечебни масажи, санаториуми и физиотерапия. В помощ за решаването на този проблем е масажен професионален стол. Планираме да инвестираме в иновативно технологично устройство, базирано на биомеханиката, ергономията и физическата терапия. Считаме че това е инвестиция директно в здравето на персонала, защото никой от тях самостоятелно не може да отдели толкова средства и време за себе си. Този стол ще замести в голяма част мерките, които персонала вече предприемат за възстановяване на тялото си. Важно е рехабилитацията на организма да се случва своевременно и ритмично, затова уреда ще бъде на разположение на персонала през всички почивки. Това ще придаде особена ценност на тази социална придобивка. 32 879.94 16 130.39
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - продължение: Продължение на Описание на Дейност 3 3.3. Закупуване на нови, с подобрени защитни качества, ЛПС и СРО. С цел постигане на по-голяма безопасност на работещите и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС и СРО, ще закупим нови, по-модерни предпазни средства, съгласно описа в Приложение V . Със закупуването и ритмичното му доставяне ще бъдат в по–висока степен защитени работниците от рисковите фактори при работа. Новите предпазни средства и защитни облекла ще помогнат на всички 15 човека от персонала. Планираните модерни ЛПС и специално работно облекло ще осигуряват на по-добра защита от идентифицираните рискове и ще надграждат съществуващите в момента. Те са планирани да бъдат от по-качествени материали и с по-добър дизайн, които обхващат по-голям спектър от рискове, осигуряват по-добра защита от досега използваните. 3.4 Определяне на нужните количества спрямо периода на изпълнение на проекта и срока на износване СТМ препоръчва необходимите ЛПС и СРО да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС и специално работно облекло. Планираме да осигурим ЛПС и СРО за периода на изпълнение на проекта след избора на изпълнител и времето за доставка, за което предвиждаме 3 месеца, т.е. за период от 12 месеца. Както споменахме в раздел 2, производството на хлебни продукти е силно сезонно ориентирано. 75 % от продукцията се реализира, на пазара на хотели и ресторанти, през месеците от май до септември. В резултат през тези месеци персонала, зает с производството на хлебни изделия, е ангажиран три пъти повече, по време и по обем произведена продукция, спрямо зимните месеци. Това определя и ускореното изхабяване на ЛПС или СРО предвидени за ползване през летния период. Така летните обувки и специалното лятно работно облекло, за работещите в цеха, се планират за раздаване през месец май и за подмяна на третият летен месец (август). Персонала работещ в цеха засегнат от това са 12 човека на длъжности - „Майстор производство на тестени или хлебни изделия“, „Техник, технолог на хляб и хлебни изделия“ , „Продавач-консултант“, „Експедитор-стоки“, „Организатор производство“, Управител. За тях предвиждане артикулите - Обувки летни, специално защитно облекло летен панталон и специално защитно облекло - лятна туника да бъдат закупени по два броя. Така за персонала работещ в цеха - 12 лица, планираме по два броя за летния сезон. Планираме да осигурим необходимите количества топло защитни ръкавици за 12 месеца, по средно 20 работни дни на месец, за 9 човека, с честота на подмяна на всеки 15 дни - всичко 144 чифта. От всички други ЛПС или СРО се предвижда да се закупи по един брой/комплект, за всеки човек заемащ съответната длъжност. Работните длъжности, броя зает персонал в тях и предвидените за закупуване нови ЛПС и СРО с техните характеристики/технически параметри са посочени в Приложение V. 0.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - продължение : Продължение на Описание на Дейност 4 Целта им е да елиминират разпространението на горещите въздушни маси от печките. Това е особено важно за намаляване на средната температура на въздуха през летните месеци. Обратно за да се запази топлината през зимата на входната врата на основното производствено помещение ще се монтира въздушна завеса с нагревател. Задачите, които ще се решат при изпълнение на дейността са: - Изолиране на източника на топлина, чрез модернизиране на вентилационната система за изсмукването на отделеният от печките горещ въздух, което ще понижи средната температура в помещението. - За намаляване на топлите изпарения от готовите изделия ще се монтира вентилационна система за изсмукването й, което ще намали влажността на въздуха. - Ще се поставят климатици за да се осигури постоянна и подходяща температура през всички сезони, и в трите помещения. Това ще съхрани здравето на персонала и ще го предпази от досегашните резки температурни разлики. Също така ще се спомогне и за постигане на по-добра ресурсна ефективност. - За постигане на максимална ефикасност и ефективност на работещите климатици, на преходните врати между помещенията в цеха и входната врата, ще се поставят въздушни завеси за открит таванен монтаж. Това ще позволи в работен режим да не се губи затоплен/охладен въздух в работните помещения. 2. В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани всички аспекти на опасността от работа в неблагоприятна поза които могат да причинят вреди за работещите. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия - работни столове. При правостояща работа, каквато в е хлебопроизводството, е препоръчително да се да се използват столове-седалки със специална конструкция, които да позволяват поддържането на тялото, съгласно с изискванията заложени от "НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05". Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез модернизиране: подмяна на обикновените работни столове с ергономични такива с определени параметри за регулиране на височината на седалката и с поставки за крака. Така ще е възможно да става отпочиване на краката и на гръбначния стълб при запазване на двигателната свобода. Тези столове позволяват регулиране на височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което тялото изпитва най-малко натоварване). Така се премахва статичното напрежение и умората, от принудителното стоене прав, и се запазва за по-дълго време работоспособността на организма. Ергономичния работен стол ще осигури здравословна, комфортна позиция за тялото. Това ще допринесе за подобрени и модернизирани условия на труд на 3 работни места. Работещите на смяна майстори на хлебни изделия са двама, те ще се възползват от столовете при формиране на различните крайни изделия. Другото работно място е на експедитора, който подготвя стоките като ги опакова на пакетираща машина. 3. Дейности за осигуряване на защита на персонала от неблагоприятен микроклимат в складовото помещение. Основния проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат - температура. Тук работят 6 човека от целевата група. Времето за пребиваването им е зависимост от длъжностите им. Шофьорите пребивават от час сутрин до два часа след приключване на разноса. Експедиторите подреждат стоките по заявки на клиенти вечер в рамките на 2 до 4 часа. Не ритмичната натовареност на склада изисква техническо средство за бързо темпериране на въздуха. Това обуславя монтирането на климатик, който ефективно да създава оптимални условия и здравословна температура през сезоните, без стрес за организма, за много кратко време. 0.00 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - продължение: Продължение на Описание на Дейност 5 3. Обособяване и оборудване на помещение за хранене и краткотраен отдих за персонала работещ в складовата база. В склада, намиращ се в гр. Бургас на ул. Одрин 62, има малко отделено помещение, което ще се обзаведе в хладилник, шкафове, маса и столове, кафе автомат, диспенсър за вода и шкаф с мивка и бойлер. Това ще позволи в началото на работният ден, на пласьорите, да започне с топла напитка. При завръщане за товарене ще може да се ползва физиологична почивка с удобства и условия за леко похапване. Късно след обяд тук работят и експедиторите за да подготвят стоките за експедиция през следващия ден. Те ще се възползват от подобрените условия за отдих през втората си физиологична почивка за деня. 4. Последен елемент от новите социални придобивки за персонала, ще бъде обособяване на място за почивка на открито. Лятото е най-натоварения период в производствено отношение. След работа в затворено работно помещение, най-желаната форма на почивка е "да се подиша чист въздух". Смяната на микроклимата с външен действа релаксиращо и дава възможност стоенето на едно място да се замени с лека разходка или динамично стоене навън. До момента се използват подръчни средства за сядане, както и естествената сянка на дървета в близост до сградата. За съжаление, скоро те ще бъдат отсечени поради започващи строителни работи в съседство. За да се осигури така необходимата през лятото почивка навън, предвиждаме до производствената сграда, да се обособи зона в която върху дървени скари да се разположи шатра осигуряваща защита от слънце или дъжд. Тя ще бъде оборудвана с частични парапети срещу пропадане извън нея, с пейка с облегалка, със столове и маса. Между сградата и шатрата ще се настелят дървени скари за да се предпазят от замърсяване краката при лоши атмосферни условия. На външните ръбове на скарите ще се монтират соларни лампички за разграничаване на различните нива и предпазване от спъване през тъмните часове. На сградата, над външната врата и до шатрата, ще се монтира сенник за защита и от слънце и дъжд, за да може персонала да върви към мястото за почивка защитен от неблагоприятни атмосферни условия. Мястото ще бъде ефективен инструмент за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда - шум и температура. Мястото за почивка ще е достъпно за всички 15 служители на фирмата. Обособяване на предвидените кътове в максимална близост до работните места ще даде повече времето за хранене и отдих, за сметка на загубеното време за преобличане и път досега. Кратките почивки предпазват от претоварване, намаляват стреса и дават усещане за общност. Добрите условия на труд, отдих, хранене и почивка също стимулират сътрудничеството между персонала и способстват за по-добра сплотеност на екипа. Социално битовото осигуряване подпомага трудовия процес и води до повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на трудовите правоотношения като се задържат работниците на работа при съответния работодател. Съгласно чл.31 от Европейската харта за правата на човека всеки работник има право на условия на труд, които опазват неговото здраве, сигурност и зачитат достойнството му. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.