Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект ще се реализира в Пролет ЕООД - производител на чанти с производствена база в гр. Димитровград.  В проекта се обхваща целева група от 286 заети в предприятието лица, които са крайни бенефициенти от дейностите по проекта. Проектът е с
основна цел да се подпомогне дружеството за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, както и адаптиране към промените в работната среда и повишаване на качеството на работните места.
Специфични цели на проекта са:
- Подобряване на здравословната и безопасна работна среда като ключов елемент за постигане на устойчиви условия на труд за заетите в Пролет ЕООД лица.
- Адаптиране на предприятието и на работните модели към новите предизвикателства на устойчивото развитие чрез разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
- Намаляване на рисковете на здравето на работното място чрез инвестиции в колективни предпазни средства представляващи ергономични работни места, маси, бюра и столове за всички заети в Пролет ЕООД лица.
- Подобряване на качеството на работната среда чрез осигуряване на социални придобивки за заетите в Пролет ЕООД лица. 
Целите на проекта ще бъдат постигнати чрез реализирането на три проектни дейности, в това число:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд
- Осигуряване на колективни предпазни средства чрез инвестиции в ергономия
- Осигуряване на социални придобивки за работещите, а именно - стаи за хранене и почивка, зона за отдих, бани и съблекални.
Реализацията на проекта води до адаптиране към промените в работната среда, подобряване на здравословната и безопасна работната среда и постигането на устойчиви условия на труд.
Проектът има като краен ефект намаляване на рисковете за здравето на работното място и допринася за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; или 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; или 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Обосновка за необходимостта от реализиране на дейността: Освен че дейността има задължителен характер в рамките на процедурата, тя е необходима на Пролет ЕООД за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността е необходима за адаптиране на предприятието и заетите човешки ресурси в него към промените на работната среда свързани с намаляване на въздействието върху околната среда при осъществяване на икономическата дейност. В рамките на дейността се предвижда да се направи преглед на моментното състояние на предприятието и да се разработят и внедрят зелени модели и мерки, които са пряко необходими за подпомагане на предприятието в прехода към нисковъглеродна и климатично неутрална икономика. В дейността ще вземат участие всички 286 лица от целевата група, разпределени в няколко направления - производство, технологично моделиерен отдел, администрация, складове и спомагателно технологичен персонал. Дейността ще се реализира от изпълнител, за което се предвиждат разходи в размер на 14 300 лева, заложени в бюджетен ред 1.1. Разходи за осъществяване на Дейност 1. 14 300.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: В рамките на дейността ще се реализира модернизация на работните места в Пролет ЕООД свързани с подобряване на ергономията и оттам с подобряване на условията на труд в предприятието. Конкретните мерки, които ще бъдат реализирани с цел подобряване условията на труд включват: 1. Осигуряване на ергономични специализирани работни столове за конфекционни работни места - с регулируема височина 62/85 см., съгласно препоръка на Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД и в съответствие с нормативните изисквания за безопасност и здраве при работа. Предвижда се закупуване на 174 бр. ергономични специализирани работни столове за конфекционни работни места отговарящи на нормативната уредба за безопасност и здраве при работа - в дружеството са обособени 5 производствени бригати с по 38 назначени лица във всяка, като специализираните работни столове за конфекционни работни места са предназначени за подобряване условията на работа на 20 от работните места във всяка бригада назначени на длъжностите Произв. изд.от кожа/обков, Произв.изд.от кожа/монтажник Произ.изд.кожа/нанасяне лепило, общ работник. Освен това, ергономични работни столове от този тип са необходими и за всички назначени в цех боя (20 лица), както и за част от заетите в следните отдели: Отдел ОТК (8 лица), отдел Опаковка (8 лица), отдел Кроене (10 лица), цех Подготовка (13 лица), Технологично моделиерен отдел (9 лица), отдел Складове (2 лица), Спомагателно технологичен персонал (4 лица). 2. Осигуряване на ергономични специализирани работни столове за шевни работни места - с регулируема височина 42/56 см., съгласно препоръка на Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД и в съответствие с нормативните изисквания за безопасност и здраве при работа. Предвижда се закупуване на 96 бр. ергономични специализирани работни столове за шевни работни места - в дружеството са обособени 5 производствени бригади с по 38 назначени лица във всяка, като специализираните работни столове за шевни работни места са предназначени за подобряване условията на работа на 18 от работните места във всяка бригада назначени на длъжностите началник цех, машинен оператор, шиене на кожени изделия, Машинен оператор, автомат. Освен това, ергономични работни столове от същия тип са необходими и за част от заетите в следните отдели: Отдел ОТК (1 лице), отдел Опаковка (1 лице), отдел Кроене (1 лице), цех Подготовка (1 лице), Технологично моделиерен отдел (1 лице), отдел Складове (1 лице). 3. Осигуряване на ергономични офис столове - съгласно препоръка на Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД и в съответствие с нормативните изисквания за безопасност и здраве при работа. Предвижда се закупуване на 26 бр. ергономични офис столове предназначени за съответните лица работещи основно в седяща поза на бюро пред компютър, в това число: Администрация (15 лица), Технологично моделиерен отдел (10 лица), отдел складове (1 лице). Ергономичните столове са предназначени за подобряване условията на труд на 26 лица от целевата група. Обосновка на необходимостта от дейността: С оглед подобряване условията на труд програмата за минимизиране на риска на предприятието препоръчва осигуряване на ергономичните столове на посочените по-горе длъжности, които са необходими за намаляване на риска, който условията на труд формират, а именно мускулно-скелетни нарушения, породени от принудителната работна поза и ръчна работа. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете по време на работа претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. 183 357.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: В рамките на дейността се предвижда осигуряване на нови стая за хранене (столова), стая за почивка, бани и съблекални към тях, както и зона за почивка на открито (вътрешен открит двор/градина) за 286 заети в Пролет ЕООД лица. Стаята за хранене ще бъде обособена на площ от 162 кв.м. като се предвижда оборудване за едновременно ползване от 90 лица. Почивките на персонала са на ротационен принцип и в съответствие с работната смяна, поради което се предвижда столовата да бъде използвана от максимум 90 лица едновременно. Предвижда се закупуване на следното оборудване: Столове за столова- 90 бр. - за едновременно ползване на столовата от до 90 лица. Хладилни витрини - 2 бр. - за поддържане на охладени храни (свежи салати и др., за които е нужно поддържане на хладна температура) Топли витрини - 3 бр. - за поддържане на топли храни с цел поддържане на постоянна топла храна Микровълнови фурни - 10 бр. - необходими за затопляне на храни и напитки Тостери (сандвич мейкър) - 10 бр. - за приготвяне на тост сандвичи Електрически кани 10 бр. - за гореща вода нужда за приготвяне на чайове, разтворими супи и др. Тостери за филийки 10 бр. - за приготвяне на препечени филии хляб. Хладилници с прозрачни врати - 10 бр. - хладилниците са нужни за съхранение на хранителни продукти и напитки. Броят на оборудването е съобразен с броя на персонала, който ще използва столовата, като хладилниците и витрините са предвидени като брой и обем за съхраняване на продукти на целия персонал от 286 души, които ще използват ежедневно столовата. Стаята за почивка ще е ситуирана непосредствено до столовата с площ от 117 кв.м. Предвиденото за стаята оборудване е: Дивани - 4 бр. Масички - 4 бр. Фотьойли - 6 бр. Предвиджа се обособяването и на съблекални и бани за персонала, които са необходими за покриване на хигиенните и физиологични изисквания за работа в предприятието, както и за осигуряване на комфортна работна среда. Предвижда се закупуване на следното оборудване: Бани 16 кв.м.: Смесители за вграждане с душ пита и подвижен душ - 10 бр. Плот за вграждане на мивки от естествен или технически камък - 6 бр. Мивки за вграждане - 15 бр. Тоалетни моноблок - 20 бр. Сифони за мивка - 15 бр. Смесители за мивка - 15 бр. Съблекални: 2 бр. съблекални по 70 кв.м., 1 бр. х 30 кв.м. и 1 бр. х 63 кв.м.: Тройни шкафчета с два рафта горен и долен 185 см х 90 см х 45 см - 100 бр. Пейки 90х 40 или 180 х 40 см. - 100 бр. Площта на помещенията, както и броят на предвиденото оборудване са изчислени спрямо нуждите на целевата група наброяваща 286 лица като се взима предвид и сменния принцип на работа с цел избягване на скупчване на хора в помещенията. В сградата на Пролет ЕООД е обособен вътрешен двор със свеж въздух (на открито), който е изключително подходящ за отмора и намаляване на стреса на персонала. За обособяване на зоната за отдих е необходимо следното оборудване: Градинска пейка - 15 бр. Комплект по 2 пейки с маса - 4 бр. Обосновка: Целта на дейността е да се създадат оптимални условия за хранене, отдих и почивка на работното място на служители на Пролет ЕООД, които ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. С обзавеждането и оборудването на зоните за отдих ще се задоволят техните нужди от условия за пълноценна почивка и възстановяване от натрупаната преумора и напрежение на работното място. В предвидените зони те ще имат възможността да релаксират, да провеждат разговори с колеги, да се хранят, да обменят информация и съветват, да обогатяват познанията и опита си, и други дейности в регламентираното за това време. По този начин ръководството на организацията ще засвидетелства ангажираност към нуждите и потребностите на работещите, както и ще покаже намерения за създаване на добри, позитивни и здравословни условия на труд. Дейността спомага за намаляване на умората и предпазване от стрес, което от своя страна води до по-голяма работоспособност и повишаване на производителността. 124 573.14 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя. Предвидените ергономични работни столове, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е в съответствие както с Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. 4. Осигуряване на ергономични специализирани работни места за конфекция (Работни маси с регулиране на височината), съгласно препоръка на Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД и в съответствие с нормативните изисквания за безопасност и здраве при работа. Предвижда се закупуване на 130 бр. работни места (маси) с регулиране на височината за конфекция - в дружеството са обособени 5 производствени бригади с по 38 назначени лица във всяка, като специализираните работни маси за конфекционни работни места са предназначени за подобряване условията на работа на 20 от работните места във всяка бригада назначени на длъжностите Произв. изд.от кожа/обков, Произв.изд.от кожа/монтажник Произ.изд.кожа/нанасяне лепило, общ работник. Освен това, ергономични работни маси от този тип са необходими и за всички назначени в цех боя (20 лица) и всички назначени в Технологично моделиерен отдел (10 лица). Масите с регулируема височина са необходими за намаляване на риска върху опорно-двигателния апарат, вследствие на принудителната работна поза и натоварване в резултат от по-ниска или по-висока от „комфортната“ за съответното заето лице височина на работния плот. Специализираните работни маси са предназначени за нови ергономични работни места като са предвидени 5 групи (видове окомплектовка) за работните места, както следва: - Работно място за монтаж на обков - Работно място за пръскане с лепило - Работно място за монтаж на детайли - Работно място за общи дейности - Работно място за окачествяване и почистване Окомплектовката на работното място и регулирането на височината се съобразяват с конкретните изисквания на длъжността и характеристиките на извършваната от лицето работа. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 5. Ергономични мобилни организатори на конфекционни работни места, съгласно препоръка на Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД и в съответствие с нормативните изисквания за безопасност и здраве при работа. Предвижда се закупуване на 280 бр. мобилни организатори на конфекционни работни места с регулиране на височината на конфекционния регал, които са предназначени за използване от следните работни места: 5 производствени бригади с по 38 назначени лица във всяка, всички назначени в цех боя (20 лица) и всички назначени в цех Подготовка (14 лица), отдел ОТК (1 лице). За 25% от позициите се предвижда използването на 2 бр. мобилни организатори с цел намаляване на броя извършвани движения на ръцете в рамките на работния процес. Организаторите с конфекционни регали ще се използват по 1 или 2 броя на конфекционно място (в зависимост от местоположението на работното място в производствената верига) с цел подобряване на ергономията при взимане и поставяне на елементите за конфекциониране на работното място като наличието на тези помощни средства води до отпадане на две взимания и поставяния на елементи от страна на работника. Мобилните организатори ще бъдат доставени в окомплектовка в зависимост от работните места на които се използват: - Мобилни организатори за Шивашки работни места - Мобилни организатори за конфекционни работни места - Мобилни организатори за бояджийски работни места - Мобилни организатори за общо използване Така дефинирани мобилните организатори съответстват, както на нормативната уредба за подобряване на ергономията на работните места, така и на специфичните характеристики на длъжностите, от които ще се ползват като ще бъдат комплектовани с регали в съответствие с конкретните изисквания за длъжността. 6. Бюра за моделиери и администрация с регулиране на височината, съгласно препоръка на Програма за предотвратяване или намаляване на риска работната среда в Пролет ЕООД и в съответствие с нормативните изисквания за безопасност и здраве при работа. Предвижда се закупуване на 26 бр. бюра за администрация и моделиери с регулиране на височината, които са предназначени за 26 лица от целевата група в това число Технологично моделиерен отдел (10 лица), Администрация (15 лица) и складов отдел (1 лице). За технологично моделиерен отдел се предвиждат както специализирани конфекционни работни места, така и офис ергономични столове и бюра тъй като дейността на заетите в този отдел изисква работа на двата вида работни места. Обосновка на необходимостта от дейността: Ергономичните бюра и работни места с регулируема височина на посочените по-горе длъжности са необходими за намаляване на риска, който условията на труд формират, а именно мускулно-скелетни нарушения, породени от принудителната работна поза, ръчна работа и работа с компютър. Масите с регулируема височина са необходими за намаляване на риска върху опорно-двигателния апарат, вследствие на принудителната работна поза и натоварване в резултат от по-ниска или по-висока от „комфортната“ за съответното заето лице височина на работния плот. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.