Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
1 800.00
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на всички служители:пречиствател за въздух,подопочистващи машини, влагоуловител, 4 климатика колонни, два малки климатика и ергономичен стол и бюро.
За поддържане на параметрите на микроклимата в норма в работните и общи помешения е планувано за закупуване пречистватели за въздух и влагоабсорбатор, съобразени с квадратурата на помещенията, които елиминират опасни вируси и бактерии, пречистват замърсявания и миризми от въздуха и генерират полезни за здравето аниони. Те ще пречистват въздуха от редица замърсявания и опасни миризми, като по този начин намаляват симптомите на алергии, астми, дихателни затруднения и разпространението на зарази, а анионите доказано подпомагат дишането, повишават концентрацията, намаляват стреса и умората, успокояват симптомите на астма, алергии, синузити и белодробни заболявания.Подобряват здравословното ни състояние, тъй като поддържа влажността на въздуха в оптималните граници.
Закупуването на големите климатиците се налага, тъй като в произвдоствената част в момента не се отоплява и съответно служителите през рабнотно време зависи от сезона стоят на студено или прекалено горещо.А двата малки са за единия офис и битовката.Освен това спомагат и за подобряване качеството на въздуха–значително подобряват качеството на въздуха в помещенията и създават много по-здравословна атмосфера. Това е така, защото те са способни да разпръскват полени, прах и други алергени, присъстващи в околната среда. Чрез намаляване на влажността, климатиците могат да проверят растежа на мухъл и плесен.Освен това предотвратява дехидратация и топлинни удари–Излагането на прекомерна топлина за дълги периоди може да причини дехидратация.
За защита от прах и токсични вещества ръководството се насочи към закупуване на подопочистващи машини с цел намаляване на вторичните източници на замърсяване.
Ще бъде използван за oсновното производствено хале, като от дейността на работещите произлиза риск от подхлъзване, падане и нараняване. В помещението има и запрашаване, което се дължи на спецификата на дейността и местоположението на сградата.В момента не разполагаме с машина, чистим на ръка, което не е оптимално решение и създава предпоставка за наранявания.
Чрез закупуването на ергономичния стол и бюро се цели да се осигури на работещия по-удобно работно място, което да запази работоспособността им за по-дълъг период от време и да предотврати неблагоприятното въздействие на седящата статична работна поза. При работа с компютър, работна поза е преимуществено седяща статична и поради това е от особено важно столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Поради тези съображения столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака за да се постигне оптимално разпределение на тежестта и равномерно статично натоварване на мускулните групи. В момента на територията на офисното пространство служителия използва стол без специфични функции.От тях ще се възползва служител на длъжност отчетник счетоводство.Другият ергономичен индустриален е за производството, тъй като някои длъжности изискват работа на машина в седнало положение, а с този стол ще се огисури максимално удобство при работа.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
66 802.75
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на битова стая. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва: хладилник, стол за хранене, , диспенсър за вода, микровълнова, маса за хранене, кафеавтомат и двойно гардеробче за дрехи.Ще бъде осигурена и оборудвана битовка, която ще подобри условията на труд, както и ще подобри обедната почивка на персонала, работещ във фирмата. Чрез оборудването на битовката ще се подобрят условията на труд на служителите, и ще се постигне една приятна атмосфера, мотивираща за по-нататъшна ползотворна работа.Всички, работещи във фирмата ще се възползват от социалните придобвки, които ще се внедрят във фирмата.
Служителите са били принудени през обедната си почивка да посещават други места, на които да могат да прекарат един обяд заедно. А с дейностите по това ПИИ, споделеният обяд и обедна почивка с колеги ще бъде факт, което ще спомогне и за сплотяване на екипа, което от своя страна ще доведе до по-добра екипност между хората и съответно предпоставка за по-добро качество на извършваната работа във фирма - ще се подобри ефективността и производителността на труда.
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ СРЕДНА СТОЙНОСТ:
-Хладилник- 1бр=895,41лв.
-Стол за хранене 9бр.=84,99лв./бр=764,91лв.
-Диспенсър за вода=1701,66
-Микровълнова -246,71лв.
-Две маси за хранене - 262,31лв./бр=524,62 лв.
-Кафеавстомат-2269,99лв.
-Гардероб за дрехи на служителите 5бр= 346,24лв./бр=1731,20лв.
Обща стойност на ,,Дейност 5'' се равнява на: 8134,50лв.
Всички тези придобивки ще доведат до една по-добра обедна почивка, с всички удобства, от които се нуждае всеки един служител за почине максимално и да е подготвен за по-нататъшна ползотворна работа. Осигуряването на този вид социални придобивки освен това води и до сплотяване на екипа, нещо което е от изключителна важност за осъществаването на екипната работа.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
8 134.50
|
0.00
|