Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД е един от водещите производители на тел на българския пазар - твърд и мек поцинкован тел, горен тел, z -образни фибри, тел без покритие. Дружеството се стреми постоянно да адаптира дейността си и да се приспособява към новите модели на работа като подобрява условията на труд и повишава безопасността на работещите, като подобрява качеството на работните места и увеличава тяхната устойчивост. 

Настоящото проектно предложение е продължение на тази политика на кандидата, като включва следните дейности:

1/ Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд

2/ Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. 

3/ Осигуряване на колективни предпазни средства.

4/ Осигуряване на социални придобивки за работещите.

Реализирането на тези дейности ще надгради вече изпълнениете мерки за осигуряване на здравословни условия на труд в посока тяхното подобряване и посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Изпълнението на проекта ще доведе до по-екологосъобразна работна среда, ще подобри качеството на работните места и ще рефлектира положително върху производителността, като същевременно спомогне за превенция от злополуки, намали разходите за отсъствия от работното място и лечение на персонала. Всичко това ще рефлектира положително върху конкурентоспособнастта на дружеството.

Целевата група на проектното предложение включва 95 настоящи служители, работещи в базата на фирмата в гр. Шумен. Посочените по-горе дейности са съобразени с потребностите на целевата група и ще доведат до резултати, пряко свързани с изпълнение на заложените по-долу цели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми суровини и материали; намаляване използването на суровини за производство; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за производство) и намаляване на отпадъците от производството чрез внедряване на решения пазещи околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. Етапите за реализация на дейността включват: 1/ Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2) 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 3) 3/ Извършване на услугата по разработване на „зелени“ модели, изготвяне на „зелени“ карти и обучение на лицата от целевата група (от месец 3 до месец 9). 19 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността е насочена към подобряване на работните условия на заетите лица в базата на фирмата в гр. Шумен, като се минимизират рисковете от трудови злополуки и професионални заболявания. Това ще се постигне чрез осигуряване на качествени ЛПС и СРО, съответстващи на динамиката на трудовия процес във фирмата. Към момента, в предпрятието се използват ЛПС и СРО, които не отговарят на новите технологии и материали на производство – не са изработени от физиологично съобразени материи, нямат добра термичност, не са достатъчно подсилени, трудно се почистват, имат по-ниска устойчивост на удар и шум. Те имат неприемливо качество, което рефлектира негативно върху нивото на защита, което предлагат. По-голямата част от ЛПС и СРО, с които разполагат работниците в УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД, са неустойчиви на атмосферни влияния и нямат достатъчно защитни функции, поради недостатъчно качествени материали, кройки и ергономичност, не създават необходимия комфорт и сигурност на работещите. Същевременно, липсва СРО, което е от съществено значение за опазване здравето и сигурността на част от работниците. След направената оценка на риска се установи, че с цел подобряване на безопасността на работещите е необходимо да се подменят сега използваните лични предпазни средства и специално работно облекло, както и да се закупят нови по вид артикули, с каквито кандидатът не разполага към момемнта. Фирмата има необходимост да се закупят както нови по вид СРО (киселиноустойчиво яке и полугащеризон, яке и полугащеризон за заварчик и обувки за заварчик), така и по-добри и надграждащи съществуващите ЛПС и СРО, отговарящи на съвременните изисквания, с по-добро качество от минимално изискуемите в нормативната уредба, с което ще се осигурят безопасни и здравословни условия на труд за общо 95 служители на кандидата. В съответствие с Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС/СРО, УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД предлага за финансиране набор от материали за персонална защита от трудов травматизъм и неблагоприятни работни условия, както следва: - Зимно работно яке – 95 бр. - Зимен работен полугащеризон – 95 бр. - Лятно работно яке – 95 бр. - Летен работен полугащеризон – 95 бр. - Зимни работни обувки, боти – 95 бр. - Работни обувки, половинки – 95 бр. - Киселиноустойчиво яке – 3 бр. - Киселиноустойчив полугащеризон – 3 бр. - Работно яке за заварчик – 1 бр. - Работен полугащеризон за заварчик - 1 бр. - Работни обувки за заварчик – 5 бр. - Полумаска и филтър – 9 бр - Антифони – 40 бр. Нуждата от СРО в производството на тел е обоснована от ежедневната работа на отрито, използването на съоръжения, машини и транспортни средства, чиято експлоатация излага на най-различни опасности заетите. Дрехите и обувките следва да бъдат със специфични свойства, които да предпазват персонала от замърсяване, неблагоприятни външни условия, нараняване, падане, изгаряне, експозиция на химични агенти. ЛПС, от друга страна предпазват заетите от рискове, които не могат да бъдат избегнати по друг начин. Въпреки наличието на колективни средства за защита от различни наранявания, някои от рисковете биха могли да бъдат неутрализирани само посредством ползването на персонални средства за защита на живота и здравето, каквито са маските и антифоните. Последните предпазват от вдишване на вредни газове и аерозоли и от високи нива на шум. Гореописаните материали допълват и надграждат осигуряването на безопасна и здравословна работна среда в предприятието и отговарят на стандарти и показатели, описани и аргументирани в Наредба №3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. Етапите за реализация на дейността включват: 1/ Подготовка на документация за избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2) 2/ Провеждане на процедура и избор на изпълнител (от месец 3 до месец 5) 3/ Сключване на договор и доставка на предвидените ЛПС и СРО (от месец 6 до месец 9) 68 763.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : В рамките на дейността се предвижда осигуряване на колективни предпазни средства – машини за мокро почистване и моносплит индустриални климатици. Естеството на дейността по производство на тел е свързано с рязане, изтегляне, заваряване, шлайфане, заточване. При тези процеси се отделят различни замърсители – метален прах, частици от електродите, флюса, покрития върху метала, железни окиси/окалина и др. Те са съставени от вещества, които могат да навредят на здравето на работниците, като напр. силициеви диоксиди, метални силикати, стоманени добавки, инхибитори на ръждата и др. Всички тези замърсители падат на земята и при движение на работниците и техниката в халетата отново се вдигат във въздуха, след което отново полепват по пода, дрехите/кожата на работниците и по оборудването, т.е. получава се вторично замърсяване. Формирането на вторични източници на замърсяване на работната среда се предотвратява чрез подходящо редовно почистване на технологичното оборудване, работните места и производствените помещения. В момента помещенията се почистват на ръка от оперативния състав, което е неефективно и дори опасно. Също така, работните площи са големи (общо около 8 687 м2) и е физически невъзможно ефективното им почистване без подходящи машини. Ето защо, от изключително значение за намаляване на рисковете за здравето на работниците и за повишаване на тяхната безопасност при работа, е закупуването на 2 машини за мокро почистване на пода на работните помещения, които имат различен капацитет за почистване. Броят и капацитетът им е съобразен с големите размери на базата и площите, които трябва да се почистват. Осигуряването на нови машини за мокро почистване като колективно средство за защита от вредни вещества и прахови отлагания, ще доведе до запазване здравето на работниците, създаване на по-безопасна работна среда и оказване на благоприятно въздействие върху околната среда. Следващата мярка е свързана с подобряване на вътрешния микроклимат в двете халета за производство и разфасоване на заваръчно-помеднена тел. Осигуряването и поддържането на оптимална работна температура в тях е изключително трудно и това води до неблагоприятни условия на труд. В халетата няма изградена отоплителна инсталация или парно, което налага работниците да работят с връхни дрехи. Това освен че е неудобно, е и предпоставка за инциденти на наранявания. През зимния период се отчита повишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на работниците, което е причина често да отсъстват от работа. Проблемът се проявява аналогично и през летните месеци, тъй като нямаме изградена климатизация в двете халета. През лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от инфаркт и инсулт, особено при по-възрастните работници. За да променим това и осигурим оптимален благоприятен микроклимат и максимално добри условя на труд за нашите служители, се предвижда закупуване на 3 индустриални климатици, сплит система – 2 за по-голямото хале с размер 1 080 м2 и 1 за по-малкото хале с размер 432 м2. Броят и мощността на климатиците е съобразен с размера и броя на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Климатиците ще осигуряват подходяща за работа температура, както през зимата, така и през лятото. Така трайно ще се подобрят условията на труд в двете халета за производство и разфасоване на заваръчно-помеднена тел и се очаква драстично да намалее заболеваемостта на работниците през зимата и да се намали до минимум риска за здравето им през лятото. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимат в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда. Етапи за реализация на дейността: 1/ Подготовка на документация за избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2) 2/ Провеждане на процедура и избор на изпълнител (от месец 3 до месец 5) 3/ Сключване на договор и доставка на предвидените колективни предпазни средства (от месец 6 до месец 18) 180 199.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите : В рамките на настоящата дейност, работодателят ще осигури 4 бр. оборудвани мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, което ще допринесе за постигане на горепоставените цели, както и ще спомогне за опазване здравето и работоспособността на работниците. В изпълнението на своите основни задължения служителите на УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД са подложени на множество натоварвания. Ето защо компанията трябва да осигури на персонала си адекватно място за почивка, хранене и преобличане. Почивките по време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден (работната смяна), които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействието на факторите на работната среда и трудовия процес. За съжаление, служителите не могат да използват пълноценно времето за почивка, защото съществуващите условия на го позволяват. Те нямат почти никаква възможност за удобна почивка и икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието. Редовно обядват на работните си места, тъй като базата е разположена в изолирана индустриална зона, която не предлага много възможности за хранене в заведение. Част от работниците се хранят и почиват на открито при високи/ниски температури. Всичко това рефлектира негативно върху здравето, мотивацията и произовдителността на служителите. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за качествено хранене и ефективна почивка на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност, УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД планира да закупи 4 бр. мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, което ще допринесе за опазване здравето и работоспособността им. Те ще бъдат разположени в 4 различни работни зони в рамките на границите на предприятието (1 бр. до линията за горещо поцинковане, 1 бр. до халетата за производство на заваръчно-помеднена тел, 1 бр. до ПОС 3 в задната част на основната производствена сграда и 1 бр. до офиса на отдел Пласмент) и ще бъдат използвани от различни представители на целевата група. Броят им е съобразен с характера на работа, продължителността на почивките, броя на служителите и големите размери на базата. Така например, при хипотеза на по-малко места за хранене и почивка, част от работниците трябва да ходят пеша по 6-7 мин. в една посока, за да достигнат до тях. По този начин, ефективността на почивката им би била ограничена и противопоказна, тъй като предполага загуба на почивно време в достигане до мястото за хранене и отдих. Закупуването на 4-те контейнера ще осигури необходимото пространство за едновременното им използване от различни представители на целевата група, така че всеки служител да може да се наслади на качествено хранене, удобна почивка и възможност за безпроблемно преобличане. Контейнерите ще бъдат напълно оборудвани и всеки от тях ще съдържа: климатик, хладилник, микровълнова печка, маса, столове, диспенсър за вода, отоплителна печка, шкаф за дрехи. Закупуването на оборудвани мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане е необходимо за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в УАЙЪР ПРОДАКШЪН ЕООД и ще осигури оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Етапите за реализация на дейността включват: 1/ Подготовка на документация за избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2). 2/ Провеждане на процедура и избор на изпълнител (от месец 3 до месец 5). 3/ Сключване на договор и доставка на предвидените социални придобивки (от месец 6 до месец 18). 63 536.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.